Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
donderdag 3 augustus 2017 om 15:10
Dazzle, wat een mooie score! Wij hebben ook dezelfde score, alleen waren er 2 terug geplaatst. Ook 1 die een dag achterliep en die is de dag er na als blasto ingevroren. Hoe laat was jij er?
Jongen/meisje: hier wel een hele lichte voorkeur voor een jongetje
Haha! Eerst maar een zwanger raken hoor! Meisje lijkt me ook supergaaf! Ik kom uit een meisjes gezin (en een vader niet van jongensdingen houd) en ik heb al een babynichtje, dus daarom hele lichte voorkeur voor jongetje. Maar gezondheid staat uiteraard heeeeel ver boven het geslacht op het lijstje. Ik snapte haar ook al niet, en dacht ook al dat ze hiervoor ook echt hulp moet zoeken.
HSK was goed, niets bijzonders te zien, ook ingangen eileider waren goed te zien. Scratch en biopt zijn genomen. Ben nog wat moe van de narcose, maar het viel allemaal weer reuze mee. De reden dat de HSK onder narcose moet is omdat ze water in de baarmoeder inbrengen en de baarmoeder daar op reageert en de hartslag flink kan dalen. Dus daarom volledige narcose. Even gezellig gebabbelt met de anesthesist en toen in slaap gevallen. Wachttijd NK-cellen biopt is momenteel 5 weken. Hopelijk halen ze nog wat in.En nu de vraag of we afwachten of niet... TJa... de arts had geen voorkeur, hij kon het pas achteraf zeggen als we de uitslag hadden... We hebben wel een idee, maar weten nog niet of we dat gaan doen. We blijven er maar over overleggen
Jongen/meisje: hier wel een hele lichte voorkeur voor een jongetje

HSK was goed, niets bijzonders te zien, ook ingangen eileider waren goed te zien. Scratch en biopt zijn genomen. Ben nog wat moe van de narcose, maar het viel allemaal weer reuze mee. De reden dat de HSK onder narcose moet is omdat ze water in de baarmoeder inbrengen en de baarmoeder daar op reageert en de hartslag flink kan dalen. Dus daarom volledige narcose. Even gezellig gebabbelt met de anesthesist en toen in slaap gevallen. Wachttijd NK-cellen biopt is momenteel 5 weken. Hopelijk halen ze nog wat in.En nu de vraag of we afwachten of niet... TJa... de arts had geen voorkeur, hij kon het pas achteraf zeggen als we de uitslag hadden... We hebben wel een idee, maar weten nog niet of we dat gaan doen. We blijven er maar over overleggen

donderdag 3 augustus 2017 om 15:58
Fruity-Pebbles schreef: ↑03-08-2017 15:35Hier 1 bevruchting. Als deze niet plakt kan ik wéér prikken. Wéér niks 'achter de hand'
Dat is wat teleurstellend Fruity. De race is nog niet gelopen en het bekende het hoeft er maar 1 te zijn is van toepassing, maar snap je angst.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

donderdag 3 augustus 2017 om 16:00
Animal: Prettig dat het er weer op zit en de HSK/scratch goed verlopen zijn. En idd - lastige beslissing of je al dan niet wil wachten. Beetje zelfde overweging als bij Dazzle vermoed ik.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 3 augustus 2017 om 16:29
Fruity: Hey bah, dat is teleurstellend. "iets achter de hand" hebben is altijd de voorkeur natuurlijk. Maar hopelijk wordt dit een plakker...
Animal: Lastig he, die keuze. Die is gewoon bijna niet te maken. Omdat je gewoon "actie" wilt en wilt doorgaan. Waarschijnlijk hebben wij de uitslag in dezelfde week? Ik moest 6 tot 8 weken wachten en is nu 3 weken geleden. Wij hebben besloten als deze niet blijft plakken we sowieso wachten op de uitslag. Dat is dan 1 of 2 cyclussen overslaan. Dat kan er na 4 jaar ook nog wel bij. Een blasto cryo en laatst vergoede IVF poging vind ik persoonlijk te kostbaar. (anders stap ik eind dit jaar over naar die andere verzekering) Ze hebben wel aangeven mocht ik nu zwanger worden en de uitslag NK geeft iets aan, dat ze daar dan wel meteen op bijsturen met eventuele medicatie.
Ik was er vanochtend rond 10:00 uur. Fijn dat de HSK mee viel en uitslag verder in orde is!
Zojuist telefonisch contact met zorgverzekeraar. Omdat DD niet een gecontracteerd ziekenhuis is bij mijn zorgverzekeraar, krijgen wij maar 80% vergoed van de behandeling. Uhm jammer..
Animal: Lastig he, die keuze. Die is gewoon bijna niet te maken. Omdat je gewoon "actie" wilt en wilt doorgaan. Waarschijnlijk hebben wij de uitslag in dezelfde week? Ik moest 6 tot 8 weken wachten en is nu 3 weken geleden. Wij hebben besloten als deze niet blijft plakken we sowieso wachten op de uitslag. Dat is dan 1 of 2 cyclussen overslaan. Dat kan er na 4 jaar ook nog wel bij. Een blasto cryo en laatst vergoede IVF poging vind ik persoonlijk te kostbaar. (anders stap ik eind dit jaar over naar die andere verzekering) Ze hebben wel aangeven mocht ik nu zwanger worden en de uitslag NK geeft iets aan, dat ze daar dan wel meteen op bijsturen met eventuele medicatie.
Ik was er vanochtend rond 10:00 uur. Fijn dat de HSK mee viel en uitslag verder in orde is!
Zojuist telefonisch contact met zorgverzekeraar. Omdat DD niet een gecontracteerd ziekenhuis is bij mijn zorgverzekeraar, krijgen wij maar 80% vergoed van de behandeling. Uhm jammer..
donderdag 3 augustus 2017 om 16:33
Wow Piene wat onwijs onwijs fijn

Wat een opluchting zal dat voor jullie zijn!
Dazzle joehoe jij ook in de wachtweken. Fijn! Mooie score zeg!
Animal wat fijn dat de hsk er op zit. Nu even lekker rustig bijkomen.
Baggal fijn dat de suikertest er op zit. Klinkt niet heel aangenaam, je kan het maar achter de rug hebben.
Fruity gefeliciteerd met je verjaardag! Wat jammer dat er maar één bevruchting is. Hopen dat het een plakker is.
Duufje weer een lange wachtdag achter de rug. Ik duim nog steeds voor je voor mooie bevruchtingen.
Abusu fijn en spannend weer aan het prikken. Succes!

Wat een opluchting zal dat voor jullie zijn!
Dazzle joehoe jij ook in de wachtweken. Fijn! Mooie score zeg!
Animal wat fijn dat de hsk er op zit. Nu even lekker rustig bijkomen.
Baggal fijn dat de suikertest er op zit. Klinkt niet heel aangenaam, je kan het maar achter de rug hebben.

Fruity gefeliciteerd met je verjaardag! Wat jammer dat er maar één bevruchting is. Hopen dat het een plakker is.
Duufje weer een lange wachtdag achter de rug. Ik duim nog steeds voor je voor mooie bevruchtingen.
Abusu fijn en spannend weer aan het prikken. Succes!
weija wijzigde dit bericht op 03-08-2017 16:40
5.17% gewijzigd
donderdag 3 augustus 2017 om 17:41
Baggal ik heb corige week zkh bezocht voor gesprek. Evaluatie ach we hebben even besproken dat t flunk balen was dat de 1e poging zo weg vloog. Nu andere medicatie menopur ipv gonal mogelijk nu betere kwaliteit. Verder noemde ze de pijnlijke punctie pech en dat ik tegen overstimulatie aanzat kon daar ook mee te maken hebben. Op naar de volgende ronde dus. Nu eerst ongi worden (hoopte vandaag) en dan op dag 21 of zo ( schema niet bij de hand) scratch en met decapeptyl starten. Om dan rond 20 sept uit te komen voor punctie 2.
Fijn dat je suikertest klaar is. Lunch verdiend lijkt me.
Rest succes met alles! Ik zie dat ik moet opschieten. Tot later
Fijn dat je suikertest klaar is. Lunch verdiend lijkt me.
Rest succes met alles! Ik zie dat ik moet opschieten. Tot later
donderdag 3 augustus 2017 om 18:58
Lieve fruity wat balen dat er maar 1 bevruchting is. Ik hoop van harte net als iedereen dat het de 'ware' embryo is. Ik snap dat je baalt. Het is een fijn gevoel en sta je ook relaxter in als je meerdere embryo's hebt. Ik hoop dat je desondanks een mooie dag hebt en hoop heel erg dat dit je aller laatste verjaardag is met z'n tweetjes!Fruity-Pebbles schreef: ↑03-08-2017 15:35Hier 1 bevruchting. Als deze niet plakt kan ik wéér prikken. Wéér niks 'achter de hand'
donderdag 3 augustus 2017 om 19:03
JaaaaDazzle_ schreef: ↑03-08-2017 14:01Diamond: Spannend voor jou zeg! Ik kom naast je zitten op de wachtbank
Zizo: Jammer dat je weer moet wachten voor een volgende poging, of vind je dat fijn een rustpauze?
Hier een TP gehad van 1 blasto AB kwaliteit !!Bewust gekozen voor 1.
Van de 5 bevruchte eicellen/ blasto's : zijn er 2 van top kwaliteit (waarvan nu 1 teruggeplaatst)
1 iets mindere kwaliteit en 1 die nu op dag 4 zit qua deling dus deze deelt zich hopelijk door.
en 1 tweecellige is op dag 2 ingevroren.
Al met al super blij met het resultaat! dat betekend dat we dit jaar nog wel even vooruit kunnen. Over 10 dagen op een zondag mag ik testen. Ik neem heel opgelucht plaats op het wachtbankje.

donderdag 3 augustus 2017 om 19:04
JaaaaDazzle_ schreef: ↑03-08-2017 14:01
Hier een TP gehad van 1 blasto AB kwaliteit !!Bewust gekozen voor 1.
Van de 5 bevruchte eicellen/ blasto's : zijn er 2 van top kwaliteit (waarvan nu 1 teruggeplaatst)
1 iets mindere kwaliteit en 1 die nu op dag 4 zit qua deling dus deze deelt zich hopelijk door.
en 1 tweecellige is op dag 2 ingevroren.
Al met al super blij met het resultaat! dat betekend dat we dit jaar nog wel even vooruit kunnen. Over 10 dagen op een zondag mag ik testen. Ik neem heel opgelucht plaats op het wachtbankje.

donderdag 3 augustus 2017 om 19:33
donderdag 3 augustus 2017 om 20:41