Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh een nieuw topic!! Wat gaat het snel dames, 1 dagje afwezig en heb al een boel in te halen lijkt me :D haha, maar fijn dat er zo veel geschreven wordt!

Flipje, ik hoop het ook oprecht voor jou dat dit jouw topic wordt ... oprecht!!

Maar uiteraard ook voor vele anderen die al lang meeschrijven. Ik begrijp héél erg goed jullie gevoel en frustratie. Ben zelf 'nog maar' 2 jaar bezig met mijn kinderwens en als je dan velen nog na jou ziet komen en ook weer gaan dan hakt dat er even fel in. Begrijp het heel erg goed, maar weet wel dat ook 'de nieuwen' niets liever zouden willen dan dat jullie hier morgen zouden schrijven dat jullie een positieve test in handen hebben :heart:
Ook even een tvp.

Sef en labgeek, gefeliciteerd met jullie positieve test.

Hopelijk blijft het positieve nieuws hier nu een beetje.
:whut:

Nieuw topic en weer een positieve test! :yes:

Terug in de vakantiemodus!
Baggal heb veel zin om te starten maar vind het ook spannend. Hier lees ik verschillende verhalen, positieve testen en cryo's die niet goed ontdooien. We gaan het afwachten. Nu genieten van het zonnetje.

smurf112 Yess, gefeliciteerd! :cheer2:

Fijne zondag allemaal!
-nobody said it was easy-
Goed dat je gebeld hebt baggal daar zijn ze voor!!
Labgeek hoe gaat het met je? Wat zei de gyn? :hug:

Smurf112 begrijp ik het goed dat jij een positieve test hebt? Ik dacht dat je nog niet kon testen? Of is het een felicitatie voor Labgeek? :confused:

Baggal heel goed dat jr gebeld hebt! Wat is het allemaal onzeker he, ook als je zwanger bent. Dikke knuffel, nog even volhouden, dan mag je haar vasthouden.

Lilly welkom terug! Wat fijn dat he mag starten met de tweede ivfbaby! Veel succes!

Hier gisteren nog verjaardagsvisite gehad van mijn broer en zusje en aanhang. Erg gezellig. Nu lekker van het mooie weer genieten.
Smurf: Ik neem aan dat je nog niet zelf getest hebt en je bericht je op Labgeek sloeg? Hoop dat we ook voor jou de happy smileys uit de kast kunnen trekken!!

Zizo: voel jij je iets beter inmiddels? Geniet van het mooie weer! Was idd blij dat ik gebeld had. Moet bekennen dat ik me ook niet lekker voelde gister en dan met zo weinig/veranderende beweging...

Animal/Dazzle: Hierbij dat artikel dat ik destijds gelezen had mbt de NK cellen:
https://www.rcog.org.uk/globalassets/do ... sip_53.pdf Misschien heb je er iets aan. Ik heb op mijn PC nog zo'n hele folder met allerlei abstracts/papers van destijds (hoezo obsessie?!). Ben benieuwd naar jullie uitslag van DD!!

Smurf4: Het is ook Spannend! En je kan van te voren ook geen voorspelling doen waar jij straks staat. Laat het op je afkomen!

Flipje: Hoop dat je rond 2/9 ongesteld wordt en dan in ieder geval weer kan beginnen met een nieuwe ronde. Dan heb je wss ergens in Oktober de TP, want bevruchten is bij jullie nooit een issue geweest. Denk aan je.

Verder doe ik vandaag rustig aan en zit ik heel lui vanaf de bank F1 te kijken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Zwaai vanuit Italië! Ik zit op een eilandje voor de kust van Sicilië en mijn bagage is nog in Rome. Samen met mijn zwangerschapstesten :-(
Vanochtend wel eentje in de apotheek gekocht maar toen was de ochtendurine al weg natuurlijk.
Even kijken of ik op kan sparen vandaag en als dat niet lukt dan test ik morgenochtend. Als dat dan nog nodig is. Normaliter zou ik vandaag ongesteld moeten worden.
WTF?
Ow Abusu: Ik hoop zo dat het raak is!!

Succes met je baggage - Klinkt verrot dit :-(
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Spannend abusu. Irritant van die koffer...maar nu op kosten van de verzekering shoppen?
Fijne vakantie
Wooow Abusu wat spannend! Voel je iets?
Hoop het voor je! En wat heerlijk vakantie in Bella Italia :sun:
Oh abusu ik hoop het zo verschrikkelijk voor je!,Wij kunnen overigens bijna echt naar elkaar zwaaien, ik zit op S. zelf :)
Haha ja was een felicitatie voor labgeek!!!!
Gefeliciteerd labgeek!

Ik duim voor je, Abusu. Hoop het zo voor je.

Ontzettend jammer dat sommige 'oudgedienden' afscheid nemen, maar snap de redenen ook wel heel goed. Zou nog meer willen schrijven, maar ik haat reageren via de mobiel. Dikke knuffel iig voor wie het nodig heeft.
Abusu, dat is rot! Ik hoop dat jealle testen op vakantie op kan maken! Spannend meid! Ik duim ontzettend hard voor je!
Meld!

En even om wat duidelijkheid te scheppen; ik heb nog niet besloten of ik wel of niet mee blijf schrijven hè.
En dat ik me hier op het moment minder thuis voel heeft absoluut niet met nieuwkomers te maken. Daar is dit topic juist voor.
Ik ben ooit begonnen mee te schrijven om te kunnen 'praten' met anderen in dezelfde situatie. En ik denk dat (en dat is natuurlijk geen oordeel over nieuwkomers) ik inmiddels in een situatie ben, waar gelukkig maar een klein aantal meeschrijvers over kunnen meepraten.

Maar mezelf kennende, ga ik wel weer actief worden zodra de spuiten er weer aan te pas komen ;-).
Wilde alleen even benadrukken dat ik juist vind dat nieuwkomers ontzettend welkom zijn. En ook niet, zoals ergens werd gesuggereerd, dat ik vind dat mensen bij wie het wel snel lukt het minder zwaar hebben dan ik. Dat vind ik niet en dat zal nooit uit mijn mond komen.
@abusu hier wordt geduimd!!

@lilly1980 Hooooooi! :bye:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Meiden, ik ben er ook weer bij in dit topic!! Helaas voor mij natuurlijk haha maar goed. De komende tijd zal ik niet heel veel meeschrijven maar ik hoop in oktober/november toch echt weer van start te gaan.

Nog bedankt voor degenen die iets voor mij hebben geschreven, vind dat ontzettend lief!! Het kostte me even teveel energie om alle topics bij te houden en heb me gestort op leuke dingen :). Dit heeft me goed gedaan en nu gaan we bijna op vakantie haha.

Allereerst Rucio, Sef en Lagbeek: Gefeliciteerd!! Wat ontzettend fijn om een positieve test te hebben!! Heel veel succes met deze wachtweken weer...

Verder duim ik nu voor Abusu, ik hoop dat jij nu een keer aan de beurt bent meid. Bah wat spannend.

Wat betreft het schrijven hier/thuis voelen/nieuwkomers/oudgedienden denk ik: Zizo heeft het heel goed verwoord wat mij betreft. Ik had ook een beetje hetzelfde de laatste tijd met me 'thuis voelen', dit omdat ik de nieuwen nog niet zo goed 'ken' en ook door de drukte denk ik. Hiernaast is het voor mij natuurlijk jammer dat ik hier weer thuis 'hoor', ik ben immers niet meer zwanger.
Ook ik ben soms jaloers op de meiden die na de eerste TP zwanger zijn, gewoon het gevoel dat het zo makkelijk gaat bij hen en ik hier nog met lege handen zit na 3 jaar. Maar dat neemt niet weg dat ik ze het heel erg gun en waarschijnlijk hebben zij net zoveel moeite gehad met zwangerschappen om hun heen, het hele traject, de angsten, enz. En ieder heeft zijn of haar eigen verhaal met eigen gevoelens daarbij.
Ik hoop gewoon dat dit een heel fijn, vertrouwd topic blijft voor alle meiden die in dit stomme onzekere gedoe zitten!!

Met mij gaat het best goed eigenlijk. We hebben veel leuke dingen gedaan en kijken uit naar onze reis.
De tweede uitslag van de vlokkentest is binnen gekomen en hier kwam ook niks uit, daar zijn we blij mee!! Omdat er dus geen grotere herhalingskans is bij een tweede kindje. Heel waarschijnlijk heeft ons meisje iets lichamelijks gehad.
Ik hoop vooral bij de volgende terugplaatsing weer zwanger te zijn... De teleurstellingen vind ik in het traject zo zwaar!
Waarschijnlijk kom ik dan weer wat vaker hier!
Meiden! Bedankt voor jullie berichtjes!! Ik lig volledig uitgeteld op bank en bed.

Gisterenmiddag 3 uur in het ziekenhuis gezeten. Uiteindelijk bleek ik dus inderdaad door de zwangerschap en mijn verhoging in HCG tegen overstimulatie te zitten. Gelukkig hoefde ik nog niet opgenomen te worden aangezien mijn bloedwaardes goed waren.

Ik moet nu 3 liter water drinken, iedere ochtend wegen en volledige rust... Ook moet ik morgen weer naar het ziekenhuis om mijn bloedwaardes te laten controleren en te kijken hoe het gaat. Op dit moment nog steeds last van opgezwollen buik en buikpijn.

Mijn HcG was heel goed namelijk 421 IU. Ik ga alleen morgen even vragen of deze overstimulatie kwaad kan voor de embryo want ik ben er toch niet echt helemaal gerust op. Kreeg ook weer inwendige echo maar daar was nog niets te zien (blijkbaar normaal). Baarmoederslijmvlies was wel gewoon mooi dik. Eierstokken helaas gevuld met vocht.

Ik hoop dat alles morgen goed is en ik niet alsnog opgenomen moet worden... Voor mijn gevoel is het nog niet echt beter helaas.
Fijn van je te horen boulu.

Rustig aan dus lagbeek!!!!!
OW sorry ik dacht dat de reactie van Smurf over zichzelf ging :rolling:

Wat heftig Labgeek, goed drinken en rustig aan doen!! Succes!
Go @abusu, pfff ik voel de spanning hier helemaal!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Labgeek, oh dat klinkt niet al te best :( goed je rust houden! Beterschap!!

Abusu we denken aan jou ... wat balen van je koffer!!! Hopelijk vinden ze hem alsnog terug, is erg vervelend om zo op vakantie te gaan zonder al je spullen :( heb het ook al meegemaakt..

Boulu, kom je gerust weer melden! Goed dat de uitslag van de vlokkentest goed was! Ik wens je alvast een fijne vakantie toe, ik heb het gevoel dat het weer een heel stuk beter met je gaat, dat geeft vertrouwen voor het komende traject! Wat ben je een kanjer!!

Duufje :hug:
Kwam ook even spieken Abusu! Hoop zo dat je vanuit Italie heel mooi nieuws mag komen Brengen. Geniet ook van je vakantie!
Boulu, fijn dat het eigenlijk goed met je gaat. Knap van je dat je veel leuke dingen gedaan hebt en dat dat je ook echt goed gedaan heeft. Vol goede moed weer verder dan maar! Ik hoop dat ondanks dat deze zwangerschap niet goed gegaan is, je er wel vertrouwen in hebt dat jullie uiteindelijk een kindje zullen krijgen.

Lily, wat fijn dat jullie al voor nummer 2 kunnen gaan! Hoe gaat dat in zijn werk? Moet je dan weer eerst een jaar zelf proberen of konden jullie gewoon bellen voor een TP? Ik kan me voorstellen dat het anders zou zijn als er bij jullie sprake was geweest van onbegrepen subfertiliteit.

Baggal, goed dat je gebeld hebt en dat ze een extra controle gaan doen. Doe rustig aan meid! Ik snap dat je jouw werk leuk vindt (doe ik ook :-)) maar jullie kindje gaat natuurlijk voor!

Abusu, ik blijft hier duimen voor je... Ik hoop dat je met goed nieuws komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven