Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
Locatie
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1


:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@aminal neeeee joh, natuurlijk niet weer een jaar proberen. Die embryo's liggen al klaar in de vriezer, dat zou gemeen zijn!! :biggrin: (En dan zeker ok nog een rekening sturen voor het bewaren van de cryo's....?)

Als je eenmaal IUI of IVF nodig hebt gehad dan mag je daar voor een tweede doorgaans meteen weer mee van start, oorzaak maakt dan niet uit.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Abusu hoop het zo! Dacht gelijk aan je test toen ik vanochtend wakker werd.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
28-08-2017 08:15
@aminal neeeee joh, natuurlijk niet weer een jaar proberen. Die embryo's liggen al klaar in de vriezer, dat zou gemeen zijn!! :biggrin: (En dan zeker ok nog een rekening sturen voor het bewaren van de cryo's....?)

Als je eenmaal IUI of IVF nodig hebt gehad dan mag je daar voor een tweede doorgaans meteen weer mee van start, oorzaak maakt dan niet uit.
Dat is een geruststelling! Eerst maar een zwanger worden van nummer 1, maar jeetje, als we voor nummer 2 zouden willen gaan, en nog een jaar zouden moeten "oefenen" (klinkt leuker dan proberen) dan ben ik straks 40 of nog ouder...
Alle reacties Link kopieren
Boulu: Welkom terug! Voor de uitkomst van je zwangerschap heb je er niets aan maar voor jou lijkt het me een hele geruststelling dat het waarschijnlijk een lichamelijk probleem was. Wanneer ga je op vakantie? Je Klinkt enorm Sterk!

Labgeek: Goed dat ze je goed in de gaten houden. Overstimulatie is niet niks!!

Animal: in het geval van Mijn vriendin L. moest ze wel weer langs de huisarts voor een verwijzing. En dat na 6 keer IUI en 2 keer IVF met een baby. Maar zij had geen cryos destijds. En de verwijzing was meer een administratief iets.

Hier doe ik het idd even rustig aan. Ik vind mijn werk, zeker nu het weer wat drukker is, leuk. Maar idd - tijdig rust pakken is ook belangrijk. Vandaag iig vrij ivb August Bank holiday!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Animal2307 schreef:
28-08-2017 08:29
Dat is een geruststelling! Eerst maar een zwanger worden van nummer 1, maar jeetje, als we voor nummer 2 zouden willen gaan, en nog een jaar zouden moeten "oefenen" (klinkt leuker dan proberen) dan ben ik straks 40 of nog ouder...
.
Dat de onvruchtbaarheid onbegrepen is betekent ook niet dat het er niet is he. ;-) Je bént verminderd vruchtbaar, alleen ze hebben er (met de huidige kennis) geen verklaring voor.
Hebben ze het trouwens bij jullie nooit besproken? Bij ons is het ook door de arts gezegd, dat we voor een evt. tweede vanaf 9-12 mnd na de bevalling gewoon weer direct aan zou mogen melden voor een cryo.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Animal bedankt voor de uitleg, nu snap ik het. Hoe gaat het met jou?
Lily welkom terug hopelijk kun je zwanger worden uit de 1e isci dat zou mooi zijn.
Baggal ja dat klopt zeker, de 1e poging was gewoon zo zwaar teleurstellend, daarom wordt ik er zo onzeker van denk ik. En ik zit er ook wel aardig mee met het feit dat ik nu 1,5 verder ben na de mk en nooit meer zwanger ben geweest. Daarom juist vind ik het zo irritant dat er dan gezegd wordt dat ik wel zwanger kan worden..vind het gewoon lastig allemaal.. mssn sta ik er weer positiever in als we weer gaan beginnen met de volgende ronde.
Dat was wel ff schrikken voor je gisteren, snap dat je er dan onzeker van wordt als je haar niet voelt. Gelukkig ben je gerust gesteld en ging alles prima met haar. En rustig aan doen is geen straf haha. ;-))
Smurf4 Het komt steeds dichterbij voor je! Ik ervaar het ook zo heb erg veel steun aan het forum.
Abusu oooh wat balen zeg dat je bagage nog in Rome is. Wat spannend, heb je vandaag al getest? Ik duim voor je!
Boulu welkom terug oh wat fijn zeg het resultaat van de vlokkentest, dat geeft gewoon weer hoop voor een volgende zwangerschap. Hopen dat jullie kunnen genieten van je vakantie. Je staat er echt super sterk in dat bewonder ik! :bigkiss:
Labgeek sterkte en beterschap, lekker rustig aan doen.
Duufje dikke knuffel :hug:
Shine bright like a diamond
Alle reacties Link kopieren
Jeetje deel 5 alweer!! Ik hoop oprecht dat er nu de komende maanden veel positieve berichtjes komen!! En dan het liefst in de zin van positieve testen!!

@lilly, spannend weer!! Ik wist het natuurlijk ook al!!

Mogelijk start ik in oktober ook weer! In oktober 2016 bevallen na een mooie en goede zwangerschap ontstaan na de allereerst tp uit ICSI1. Ben vorige week weer voor het eerst ongesteld geworden (sinds zwangerschap en borstvoeding) en als m'n cyclus nu meteen weer goed is gaan we door! Spannend weer!!

Ik weet niet of ik actief mee kom schijven dames! Heb geprobeerd om in de andere topics mee te lezen maar het gaat zo hard dat het me niet lukt.. sorry dat ik nu dan ook zo binnen kom vallen..
Alle reacties Link kopieren
Labgeek: onder de omstandigheden toch een redelijk goed bericht! Sterkte :heart:

Hier: vanochtend sneeuwwitte test, maar nog geen bloed. Toch nog 2% hoop dat bijvoorbeeld mijn urine niet goed genoeg geconcentreerd was of dat er een hele late innesteling was. Maar eigenlijk is het 15 dpo wel duidelijk.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Hello ZW2014 :hello: Hoe is het met je? Spannend weer!

Diamond: de frustratie is heel irritant. Op zich is het idd wel een goed teken dat je ooit zwanger bent geweest, zeker met het oog op opnieuw zwanger worden. Alleen gevoelsmatig heb je er niets aan omdat je op dit moment nog steeds niet zwanger bent. Je kan niets anders doen dan met goede moed verder gaan met de volgende poging. :hug:

Abusu: Ik kom af en toe even kijken voor je :) . Hoop & duim!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Abusu: Crosspost! :| 15 DPO had ik wel iets van een Streep verwacht... Damn!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee Abusu, wat onwijs klote :( !! Had zo anders voor je gehoopt. Denk ook wel dat het duidelijk is op 15 dpo helaas. Pff, hoe kan het nou, zo oneerlijk. Heel veel sterkte weer...
Alle reacties Link kopieren
Abusu ook hier wordt aan je gedacht! Gelijk kijken vanmorgen of er nieuws was.
Lees nu je berichtje, wat shit! Zo rot zo'n witte test. :-|

Animal, wij konden gelijk verder met de cryo's. Alleen een doorverwijzing nodig van de huisarts (heel apart, maar idd een administratief iets). Bij het zkh moesten we ook de hele vragenlijst weer invullen van leeftijd, beroep, rook/ drink je, hoe lang probeer je al etc etc. Echt heel vaag, maar goed procedure en natuurlijk niet erg om dat even te doen.
Ik heb het geluk bij een zkh te zitten die heel makkelijk zijn. Mocht zelf bepalen wanneer weer te starten, had ook 3 mnd na bevalling gemogen, ze hanteren daarin geen regels . Ook is het denk ik 1 vd weinige zkh waarbij je met borstvoeding mag laten terugplaatsen. Ik heb weer een eigen cyclus tijdens bv gekregen en alles is gemonitord, het is weer helemaal goed. Bij andere zkh wat ik begrepen heb moet je eerst gestopt zijn willen ze verder gaan.
Maar inderdaad Animal eerst nummer 1! Je hoeft je iig geen zorgen te maken dat je dan opnieuw hoeft te proberen een jaar. Wanneer start jij met poging 3?

Flip :bye: en Zwangerworden :bye:

Boulu wat klink je sterk meis... iig een geruststelling dat iets genetisch is uitgesloten. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn. :heart: Geniet maar lekker samen van de leuke dingen en de mooie reis. Weet dat ik aan je denk. Zorg maar dat je weer opgeladen bent voor de volgende poging. :hug:
lilly1980 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 10:26
2.62% gewijzigd
Abusu :hug:
Ik hoop met je mee op een late innesteling :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh abusu, shit! :( shit shit shit!!! :'(
@Labgeek doe je rustig aan? Beterschap!
@zwv2014 Ha jij ook weer terug, wat leuk! :bye:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 11:47
7.86% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Abusu wat onwijs kl#te een witte test!
Op dag 15 zou je in principe wel een licht streepje moeten kunnen zien als het raak is. Maar hoop nog heel hard voor je dat jij een van de uitzonderingen bent met een late innesteling en pas laat een positieve test.
:hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Helaas, menstruatie is ook begonnen. Ik weet het nu niet meer. IVF/ICSI-pogingen zitten er op.
ICSI tov IUI geeft weinig meer kans. Vind het zo plotseling om nu te stoppen, maar hoeveel IUIs dan nog? Ik wil ook "verder" met m'n leven.
Pfffff...
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Shit shit shit Abusu :(. En nu? Of weet je wat, we gaan nu eerst nog even met zn allen hopen dat het die late innesteling is. Of dat t n die slechte Italiaanse test was.
Alle reacties Link kopieren
abusu schreef:
28-08-2017 12:58
Helaas, menstruatie is ook begonnen. Ik weet het nu niet meer. IVF/ICSI-pogingen zitten er op.
ICSI tov IUI geeft weinig meer kans. Vind het zo plotseling om nu te stoppen, maar hoeveel IUIs dan nog? Ik wil ook "verder" met m'n leven.
Pfffff...
Een hele moeilijke beslissing abusu.... Laat het vooral even rustig bezinken.
Een beslissing om nu te stoppen is gelukkig ook niet helemaal definitief, je kunt er ook weer op terugkomen als dat later toch weer beter voelt.
Voor nu gewoon even een dikke :hug:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
abusu schreef:
28-08-2017 12:58
Helaas, menstruatie is ook begonnen. Ik weet het nu niet meer. IVF/ICSI-pogingen zitten er op.
ICSI tov IUI geeft weinig meer kans. Vind het zo plotseling om nu te stoppen, maar hoeveel IUIs dan nog? Ik wil ook "verder" met m'n leven.
Pfffff...
Wat enorm balen Abusu..... ik zou voor nu je zelf toestaan om even heel goed te balen en verdrietig te zijn en jezelf de tijd gunnen om te bedenken wat je nu gaat doen. Ik kan mij ook voorstellen dat het er van af hangt wat de verzekering al dan niet nog vergoed.

Zoals Flipje schrijft hoeft een keus niet definitief te zijn en kan je er rustig over een paar maanden op terugkomen.

Heel veel sterkte met het beraden wat voor jou de goede stap is. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat klo*** Abusu! Ik had het je enorm gegund. Heb jij altijd dezelfde donor gebruikt overigens? Zit me af te vragen of je zou willen overstappen als je IUI rondes zou ingaan. 't Lijkt me heel lastig om er rekening mee te houden dat het niet lukt terwijl je ook nog IUI kansen hebt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Abusu wat klote zeg! Wat een moeilijke keuze, sterkte :hug:
Dank je Baggal :bigkiss:
Shine bright like a diamond
Alle reacties Link kopieren
Abusu :( :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
abusu schreef:
28-08-2017 12:58
Helaas, menstruatie is ook begonnen. Ik weet het nu niet meer. IVF/ICSI-pogingen zitten er op.
ICSI tov IUI geeft weinig meer kans. Vind het zo plotseling om nu te stoppen, maar hoeveel IUIs dan nog? Ik wil ook "verder" met m'n leven.
Pfffff...
Wat klote!!! Zo oneerlijk!! Laat het allemaal even bezinken!! En ga daarna rustig nadenken over wat je nog wil proberen!!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Abusu, sorry was n crosspost. Neem even goed ruimte om op adem te komen inderdaad. He wat enorm kut. X
Abusu wat naar en verdrietig. Heel veel sterkte voor jou en een dikke knuffel.

Het is een beslissing die je zelf moet maken en waar je goed over moet nadenken. Maar er hulp bij zoeken is nooit verkeerd.
Ik heb bij een psycholoog gesprekken gevoerd en ben zo tot de keuze gekomen om toch opnieuw een ICSI traject te gaan starten. Maar daar heb ik lang over getwijfeld en gewikt en gewogen. Inmiddels sta ik wel achter mijn keuze.

Eerder waren wij ook al aangemeld bij het AMC maar ik durfde niet en dacht het traject niet aan te gaan kunnen. Dus toen heb ik de handdoek in de ring gegooid. Maar zoals je ziet kun je altijd op een beslissing terug komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven