Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Sense- Heb je al een intake kunnen plannen in Gent?

Duufje Lieve Duufje, je komt altijd zo ontzettend sterk over! Hoop heel erg op een positief gesprek.

Zot-83 Hele dikke knuffel voor jou, dat het maar een hele sterke, goeie cryo mag zijn (al staat je hoofd daar nu misschien nog niet naar).

Mahi-mahi Ontzettend bedankt voor je lieve berichtjes, heb ik heel veel aan! Hoop dat mocht mijn hoofd ontploffen van alle info, ik nog eens beroep op je mag doen! Spannend, een 2e! Je gaat opnieuw prikken en slikken dus? Wanneer mag je beginnen?

Syrah80 Fijn om je positieve berichtje te lezen, 9,5 week wat gaat dat ontzettend snel zeg!

Puk32 Snap je gevoel helemaal, maar er kan nog heel veel gebeuren in een paar dagen! Bij mij gaat het altijd gestaag en dan in de laatste dagen een groeiexplosie. Vandaag de echo he, ben heel benieuwd!

Dankje lieve Boulu

Biekkie Welkom op het wachtbankje! Hoeveelste cryo is dit voor jou? Plaats je telkens per 2 terug? Ik zie dat je 9 cryo's hebt, wauw!

Zizo Jeetje wat schrikken! Ik heb er geen verstand van dus kan er verder niks zinnigs over zeggen, slopend hoor dat wachten tot die echo. Leef met je mee!

Windmolen Dankje! Hoe gaat het met jou?

Miekje-5 Arghh zo zenuwslopend, hoeveel dpo zit je nu? Ga je wachten met testen?

Lagbeek Fijn dat alle testen goed zijn, al zou het misschien mentaal gezien 'fijner' zijn als er iets aanwijsbaars is wat op te lossen is ipv 'domme pech' (die term heb ik al heel vaak gehoord in dit traject en hangt me echt behoorlijk de keel uit). Zit jij nu in ICSI2 of nog in 1? Spannend weer hoor!

Hier dus nog op het wachtbankje, 9 dpo. Zelfde riedeltje als altijd veel bijwerkingen van de Utro dus geen enkel idee hoe of wat. Heb er om eerlijk te zijn echt geen enkel vertrouwen in. Heb een intake voor Gent in november en Düsseldorf eind augustus dus dat geeft wat rust. Mijn gevoel zegt Düsseldorf op dit moment, maar even kijken hoe het intake gesprek loopt. Zo lang ik maar druk bezig ben valt het verdriet wel mee (s'avonds even flink janken in bed is standaard op dit moment, gezellig voor mijn vriend). Nog een paar weekjes en dan lekker op vakantie, verheug ik me ontzettend op even weg van alles!

Trouwens, totaal off topic en oninteressant (maar beetje luchtig soms is ook wel lekker), maar zijn jullie soms ook zo benieuwd hoe iedereen eruit ziet? Ik heb me nu na een jaar op dit forum van iedereen een beeld gevormd in mijn hoofd, wat totaal dus niet hoeft te kloppen haha.
Zizo, ik denk aan je. Je kunt via de huisarts wel een bloedtest laten doen, hier kon ik dezelfde dag nog uitslag krijgen, als je het 2 keer laat doen weet je ook of het oploopt. Als je een fijne ha hebt gewoon bellen!

Sheela, kak. Ik zou toch een ander zh benaderen voor je 3e poging.

Gingerspice, dit is de 2e cryo terugplaatsing. Van de 9 zijn er nu nog 4 over. Vandaag 8dpo. Verse tp was er 1 omdat ik kans had op ohss.

Ik heb er bij mij nu ook geen vertrouwen in eigenlijk. Ik ben al 3 dagen lichtgeraakt, mijn honden vlogen elkaar net behoorlijk aan ik schrok me rot en zit dan meteen te stressen of die stress nu zorgt dat het niet lukt.
Zucht.

Verder weet ik t echt ff niet meer krijg nog migraine ook.
Gingerspice ik heb me ook wel een beetje een beeld van iedereen gevormd inmiddels ja...
Zo denk ik bijvoorbeeld (obv je plaatje) dat jij een jongere en iets mooiere versie van mij bent :-) Ik ben (ook?) een rooie namelijk.

Veel spanning weer hier zeg. Ik hoop op heel veel goed nieuws de komende tijd. Heb al een hele tijd het gevoel dat het slechte nieuws het goede een beetje overheerst hier. Zou fijn zijn als dat weer eens andersom wordt.

Hier gaat het goed. Van mij mag het dinsdag zijn. Ik ben er inmiddels wel aan toe om een gefundeerde beslissing te nemen. Heb nu lang genoeg met mijn kop in het zand gezeten... Het enige waar ik een beetje 'bang' voor ben, is dat het een beetje een onbevredigend gesprek wordt. Dat de trant 'het kan vriezen of dooien' / 'je moet geluk hebben' etc wordt. Ik vraag natuurlijk niet om garanties, die zijn er nu eenmaal niet en wij zijn een moeilijk geval, maar het zijn wel vaak uiteindelijk een beetje gesprekken waar je niet zoveel mee kunt. Maar wij weten inmiddels wel wat we wel en niet willen, dus dat helpt al.

Alle wachters, heel veel succes en een extra :hug: voor Zizo en Zot.
Zizo, hoop ontzettend dat je positief verrast wordt over een tijdje.
Zot, je wist het eigenlijk al, maar de bevestiging is kl*te... zeker gezien alles wat je ervoor moet doen.

Baggal, je bent een lieverd. Zo attent dat je altijd zo geïnteresseerd blijft. Fijn dat het huis nu echt rond lijkt. Mooi vooruitzicht.
Hallo Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb mee geschreven/gelezen
Ik merkte dat ik echt even afstand moest doen.
Inmiddels onze derde ivf poging er op zitten. Afgelopen maandag terugplaatsing gehad van 2 embryo's .
Dit zullen zeer waarschijnlijk ook de laatste zijn, want er waren er maandag nog 2 in de race maar dat zag er niet heel goed uit, dus ga er maar vanuit dat die 2 het niet redden.

Ik ben zo gestrest en dacht ga toch weer eens inloggen.
Altijd zijn die wachtweken wel slopend maar normaal gesproken kom ik de eerste week altijd wel door, maar nu pff kan aan niks anders denken. Over een week weet ik hoe onze toekomst eruit ziet.... Dat is bijna niet te handelen..

Ik heb nog niet terug gelezen ga ik hoop ik vanavond even doen.
Brendatjuh heel veel succes op de verschrikkelijke wachtbank, ik hoop dat je wat afleiding kan vinden.. spannend twee teruggeplaatst!

Duufje, succes met het wachten tot dinsdag, ik hoop dat het een gesprek is waar jullie een goed gevoel bij zullen hebben! Hopelijk met een positief gevoel vooruit...

Miekje, Biekkie, Gingerspice en Labgeek, nog even volhouden op de wachtbank! Ik weet hoe ellendig het is en hoe lang het duurt! 🍀

Zizo, wat eng en zenuwslopend, ik duim hard mee dat er niets aan de hand is! Bloedverlies komt best vaak voor en hoeft echt geen slecht nieuws te betekenen.

Puk ik snap je teleurstelling echt goed, ik hoop dat dit uiteindelijk op een succesvolle poging uitdraait!

Sheela wat rot, dat is niet wat je wil horen. Ik hoop dat jullie toch zelf mogen beslissen of jullie het er op wagen...

Hier heb ik sinds twee dagen wat overstimulatie klachten, gisteravond besefte ik me dat pas. Opgezette buik die ik niet kan inhouden, sneller zwart voor mijn ogen enz. Gisteravond maar even gebeld maar mocht vandaag terugbellen. Omdat ik ‘maar’ 10 follikels heb aangeprikt maakten ze zich niet zo’n zorgen. Hoefde niet te komen maar wel te bellen als het erger werd. En het advies om toch vast te testen want door hormonen kunnen deze klachten ontstaan of erger worden. Nou dat hebben we maar gedaan en hartstikke positief! Super spannend natuurlijk allemaal maar voor nu heel blij 😊 Vandaag 14 dpo en niet met ochtendurine gedaan, kijken of hij het doet:
Wauw Pippeltje gefeliciteerd! Ik heb even niet zo in mijn hoofd of jullie al lang bezig zijn etc. en wat jullie situatie is omdat je ontbreekt in de tabel! Maar hoe dan ook zeer goed nieuws :hello:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-07-2018 15:32
Reden: Ongepast gedrag
99.07% gewijzigd
Als ik het fotootje wil plaatsen dan doet hij het wel op het voorbeeld maar als ik hem plaats krijg ik dat het bericht te weinig tekens bevat...

Lippenbalsem, hoe durf je! In te breken op een forum waar het onderwerp kinderwens al heel gevoelig ligt en zo zonder reden je eigen mening probeert op te dringen aan iemand die hier TOTAAL niet om vraagt. Dan ook nog zeggen niet rot bedoelt, wauw wat een minimaal empatisch vermogen. Zout aub en eind op.
Verder negeren lijkt me ;)
Pippel: Gefeliciteerd! Eindelijk positief nieuws hier! Ontzettend fijn. Heb je er een of twee laten terug plaatsen (Ik weet dat je al een 2-ling hebt)? Succes in de verlengde wachtweken :cheer:

Lippen: Als je goed leest zou je zien 36. En verder geldt dat je boven de 42 in NL niet in aanmerking komt voor IVF. Begrijp dat je niet goed gelezen hebt (dat is soms een kunst) maar dan nog is je opmerking best ongepast en plomp-verloren...

Duuf: de kans op zo’n gesprek (vriezen/dooien) zit er natuurlijk dik in. Enerzijds ben je van elke TP zwanger geworden, heb je een zwangerschap voldragen en anderzijds heb je ook rondes zonder bevruchtingen gehad. Wat je ook besluit, Ik hoop in ieder geval dat je vrede kan hebben met de beslissing. Zelfs al zou dat betekenen dat je nooit meer moeder wordt (hetgeen ik jou juist zo ontzettend gun: opnieuw moeder worden). De hele medische molen is gewoon slopend en Ik kan je alleen maar een dikke :hug: geven vanuit hier.

Ginger: jij ook succes deze wachtweken. Ik “vergeet” soms hoeveel dames er nu op de wachtbank zitten. Ik ken inmiddels sommige dames prive en het beeld klopte vaak wel met de persoon ;-)

Biekkie: succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Pippel wat fijn! Jeuj! Hopelijk ben jij het begin van een positieve hausse hier.

Baggal, dat realiseer ik me gelukkig heel goed. Maar een goed, open gesprek is al heel wat waard. We gaan het zien.

Lippenbalsem, je reactie is niet correct en ongepast. Hoewel ik je ergens best zou kunnen volgen als het echt zo was dat Yara 46 was. Maar dat is ze niet en je mening had je sowieso ook gewoon voor je kunnen houden in een topic als dit.
Ik ben ouder dan Yara (niet ouder dan 46 uiteraard ;-) ), mijn man is nog een beetje ouder en ik hoop ontzettend dat ik nog een kind krijg. Ik ben topfit, zie er niet uit als een oma, ik voel me geen oma en ik ben ervan overtuigd dat ik een prima moeder zou worden en dat mijn kind geen nadelige gevolgen zou ondervinden van mijn/onze leeftijd. En beter een lieve oma dan een kreng van een jonge moeder wat mij betreft.
http://oi67.tinypic.com/syvytg.jpg

Misschien kunnen jullie het zo zien.

Baggal ik heb er twee terug laten plaatsen dus dat is spannend 😃 maar voor nu heb ik echt dag voor dag gevoel...
anoniem_353963 wijzigde dit bericht op 06-07-2018 15:06
70.31% gewijzigd
Sheela, ik vergeet jou en eigenlijk wilde ik juist op jou reageren.
Eerlijkheid is een groot goed en in dat opzicht is het denk ik wel heel netjes dat het ziekenhuis aangeeft er geen heil in te zien. Maar aan de andere kant, niets meer doen is zeker 0% kans en wel die laatste poging doen is misschien een heel heel heel heel klein kansje. Ik denk dat ik het voor mezelf beter zou kunnen afsluiten als ik alle 3 de pogingen zou hebben opgebruikt. En ik denk dat dat ook het uitgangspunt moet zijn in deze. Hoe goed kun je het nu afsluiten en denk je dat dat gemakkelijker zou worden na nog een poging?
Ik weet niet of een ziekenhuis een laatste poging zou kunnen verbieden, ik kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd. Maar het is misschien verstandig om het gesprek eens aan te gaan en te zien wat hun reactie is als je het over deze boeg gooit en een goede afsluiting als uitgangspunt neemt, ipv een mogelijke zwangerschap. Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe jij er nu instaat.
Pippeltje, yay, wat fijn!! :cheer2: Wat een mooie streep! Ben heel benieuwd of het een tweeling gaat zijn :D.

En even snel een reactie omdat er naar mij gevraagd werd (lief trouwens!): ik heb een testrij gemaakt en de testjes worden nu duidelijk lichter (maar nog steeds licht positief). Alleen nog geen spoor van m'n menstruatie, ook nog geen kramp of bruinverlies, wat ik normaal wel heb. Ik zit nu op 15 dpo en een week geleden heb ik voor het laatst hcg gespoten, maar dat was maar 1500 IE. Maar dat blijft blijkbaar heel lang hangen bij mij ofzo? Ik hoop maar dat het snel losbreekt, want als het te lang duurt dan is m'n man weg rond m'n volgende eisprong... Ben verder niet erg teleurgesteld hoor, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat deze manier echt gaat werken.
Pippeltje Wat een goed nieuws zeg! Spannend zeg als je er 2 hebt laten terug plaatsen!
Jeeeeej voor jou Pippeltje, dat is goed nieuws zeg.

En veel succes voor alle dames in de wachtweken. Hopelijk gaan ze een beetje snel voorbij en leveren ze goed nieuws op.

Zizo, ik snap dat je het allemaal eng vind, maar hopelijk komt het toch nog allemaal goed. Succes met wachten op de echo. En inderdaad, er zijn zoveel mensen die bloed verliezen in het begin terwijl het vruchtje gewoon blijft zitten. Ik duim voor je.

En Puk, hopelijk groeien er toch nog meer follikels. Of zit er gewoon het juiste eitje tussen.

In mijn buik voelt het alsof er ruimtetekort is bij mijn eierstokken. Ik weet dat dat erbij hoort, maar het voelt vreemd. Ik hoop dat er maandag minder follikels te zien zijn, anders wordt de poging mogelijk afgebroken (ze houden geloof ik 30 als grens aan). Daar ben ik wel een beetje bang voor. We hebben door de PGD al heel lang gewacht voor we mochten beginnen en ik heb geen zin om weer een hele (in mijn geval lange) cyclus te moeten wachten voor de volgende poging.
Sorry dat ik even niet heb meegeschreven. Echt een hectische week...

Wat een rollercoaster week voor een aantal.
Pippeltje: gefeliciteerd! Wat een mooie test.
Zizo: oh ik hoop echt zo dat het bloedverlies niets betekent!

Zot: jeetje ik schrik wel van de bedragen. Krijg je helemaal niets vergoed?

Windmolen: vind jouw reacties altijd zo lief en uitgebreid op iedereen. Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt over deze ronde. Kan me voorstellen dat je er weinig vertrouwen in hebt.
Zou voor mij ook als een stap terug voelen ipv vooruit. Maar wie weet! Duim heel hard voor je.

Brendatjuh: hoop dat deze poging lukt! En dat er toch positief nieuws is over de twee embryootjes.

Succes voor alle anderen!

Hier weinig nieuws. Helemaal geen symptomen (behalve van de utrogestan), alleen het gevoel dat er weer niets is gebeurd.
We wachten nog maar even af. Wie weet toch een wonder, anders op naar poging 40.
Pippeltje, super!! Wat ontzettend fijn dat je zo'n mooie test hebt. En spannend lijkt me om erachter te komen of het er 1 of 2 worden.

Later reactie op de rest!

Echo vandaag was het weer niet helemaal. Zes follikels waarvan twee al rond de 2cm en 4 rond de 1.2. Had ik al verwacht en daardoor dus ook niet teleurgesteld. Nu weer (hetzelfde) doorspuiten en zondag weer terug. Echoscopiste was nu eindelijk realistischer en gaf aan dat we misschien afbreken omdat er meer te halen valt en er dan 225 gespoten gaat worden. Dat alleen al gaf me een goed gevoel, niet meer dat rare positieve bij vijf eitjes (terwijl het alle schijn heeft dat het veel beter kan). Nu dus nog even afwachten wat er gaat gebeuren...
Baggal schreef:
06-07-2018 14:46
Lippen: Als je goed leest zou je zien 36. En verder geldt dat je boven de 42 in NL niet in aanmerking komt voor IVF. Begrijp dat je niet goed gelezen hebt (dat is soms een kunst) maar dan nog is je opmerking best ongepast en plomp-verloren...
Nieuw account, ook al in een ander topic bezig. Treurig.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Pippeltje gefeliciteerd!!! Wat goed nieuws!!! :yes: :cheer2:

Puk ik ben blij om te horen dat je nu wel beter het gesprek aan kon gaan in het zkh. Als je bij de volgende meting erg twijfelt over de aantallen, zou ik de poging afbreken. Ik had de eerste poging maar vier follikels, waar uiteindelijk 3 eitjes uit kwamen en maar 1 bevruchting. Ik heb toen 1 tp gehad en toen was mijn poging alweer voorbij. Achteraf had ik liever die poging afgebroken. Daarna ben ik hogere dosis gaan gebruiken. Dat gaf iets meer resultaat, maar nog niet zoveel. Ik had de laatste keer 7 follikels waarvan ze 5 eitjes konden oogsten. Toen wel 1 verste tp en 2 cryo’s.

Zot ik hoop echt dat je niet te veel pijn en last hebt van je miskraam. Zo naar dat je weet dat het elk moment op gang kan komen en het je lichaam uit moet. Sterkte deze dagen!

Miekje dat je geen pijnlijke borsten meer hebt, zegt niets. Ik had ook elke poging na de Pregnyl of Ovitrelle nog anderhalve week pijnlijke borsten. Nu ik deze ronde een positieve test had, heb ik nog geen moment pijnlijke borsten gevoeld en had ik echt knaltesten. Het zegt helemaal niets. Het is een dikke mindfuck. Mijn duimen draaien!

Labgeek aan de ene kant mooie resultaten op de extra onderzoeken. Aan de andere kant snap ik je angst. Spannend ook voor jou die wachtweken. Wanneer mag jij testen?

Sense en Baggal dankjewel voor jullie steun. Dit is enorm spannend.

Gingerspice ook jij op het wachtbankje. Symptomen of geen symptomen zeggen niets (kan ik nu uit eigen ervaring zeggen). Ik snap dat je verder wilt kijken. Ik hoop dat je binnenkort lekker van je vakantie kunt genieten.

Biekkie: Dankjewel. Ik wacht nog even tot maandag en wil dan eerst nog de fertiliteitspoli bellen. Hopelijk mag ik toch eerder komen. En het zit jou ook niet helemaal mee op dit moment, migraine en stress. Sterkte meid!

Duufje het is al bijna dinsdag. Ik hoop echt dat het een gesprek wordt waar jij met een tevreden gevoel op terug kunt kijken. Hoe wrang het misschien ook klinkt met het woord ‘tevreden’, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Heel veel sterkte!

Brendatjuh: ik had je inderdaad hier al een tijdje gemist. Niet te ver vooruit kijken, eerst maar afwachten hoe deze tp loopt. Ik hoop echt dat er in ieder geval één blijft plakken. Ook voor jou blijf ik duimen.

Windmolen ik weet niet precies hoe het zit met de hcg, maar ik heb weleens gelezen dat het tot 14 dagen na spuiten van Pregnyl/Ovitrelle in je lijf kan blijven. Nu weet ik niet de dosering erbij. Ik hoop wel dat deze manier toch succesvol voor jullie gaat worden.

Blauwerok wat is het toch verschillend he. Jij zit tegen overstimulatie aan en Puk heeft weer weinig zichtbare follikels. Ik hoop dat je poging wel door mag maandag. Veel water drinken.

Vienna: ik heb het hierboven bij een paar anderen ook al getypt: symptomen zeggen niets. Ik voelde echt helemaal niets maar had toch echt knalpositieve testen. Ik dacht zelfs dat mijn menstruatie zou komen, omdat het zo rommelde in mijn buik. Ik blijf voor je duimen. Wanneer mag je testen?

Ik had gisteren een drukke dag (fijn, want afleiding) en keek tussendoor even snel op dit topic. Ik zag het bericht van Lippenbalsem en ik heb het direct gestaft. Gelukkig is het weggehaald. Wat ongepast.

Verder ben ik redelijk rustig. Wel angstig en loop ik honderd keer naar het toilet om te checken. Ik voel zo nu en dan gerommel in mijn buik en beetje rugpijn, maar verder merk ik niets. Dat baart mij zorgen. Maandag ga ik bellen of ik eerder mag komen voor de echo. Ik moet nu nog elf dagen wachten.
Zizo wat spannend zeg, ik hoop zo voor je dat het goed gaat!

Puk fijn dat je in elk geval er nu een beter gevoel over hebt.
Lijkt me wel lastig als de poging word afgebroken, maar goed beter dat en dat je de poging dan nog over houd.

Ja ik moest echt even afstand nemen, dat had ik echt even nodig.
Ik ben elke avond blij als de dag voorbij is en het weer een dag minder wachten is. Ja ik hoop het ook zo dat er 1 van de 2 wil blijven zitten. Van me 3 andere terug plaatsingen ben ik 2 keer zwanger geweest helaas beide miskramen.

We hebben ook echt wel besloten dat we hierna stoppen en dat het genoeg is geweest naar al die jaren! Ben op me 22ste gestopt met de pil en inmiddels 35 dus mocht het niet lukken nu dan gaan we ons richten op wat we wel hebben.
Schrijf ik nu heel gemakkelijk maar zo gemakkelijk zal dat niet gaan zijn, maar gaan we in elk geval ons best voor doen om er mee om te leren gaan.
Pippeltje, gefeliciteerd!

Hier is de bloeding gestart. Aan de ene kant stom, aan de andere kant ook blij. Het voelt al een kleine week alsof het gaat beginnen en je loopt dan niet heel relaxt rond.
Dat zal inderdaad wel heel dubbel zijn Zot.
Sterkte!!
Ff een egopost, sorry dames. Ik heb inmiddels 17 dagen op een rij een hoge temperatuur (ben 17 dpo dus). De zwangerschapstesten zijn verder afgelopen, heb nu alleen nog maar een tuurstreepje. Ben niet zwanger dus, lijkt me en het hcg van de laatste spuit is ook weg. Maar waarom word ik niet ongesteld en waarom blijft m'n temperatuur zo hoog? Kan dat door een cyste komen? Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Word hier een beetje gek van. Vorige keren dat ik hcg gespoten heb, had ik een veel hogere dosis en was ik al ongesteld als m'n testen nog positief daarvan waren. Als er morgen nog niets is ga ik de kliniek uiteraard wel bellen. Had wel gisteren wat spotting, maar vandaag lijkt de spotting weer minder. Linkje van m'n temperatuurkaartje voor de geïnteresseerden: https://www.fertilityfriend.com/home/5db82b.

Zot: :hug: en sterkte.

Ik reageer later weer op iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven