Zwanger worden vanaf december 2019

donderdag 28 november 2019 om 08:49

Naam | Leeftijd | #Kind | NOD/ Zwanger | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Fitze | 33 | 2 | ![]() | Geen |
Selene | 32 | 1 | .. | Geen |
Suusy | 31 | 1 | 07-01 | Geen |
Snunnie | 29 | 1 | 18-01 | Geen |
Gelukszoeker | 31 | 1 | 05-02 | Geen |
Wishfulthinking | 36 | 1 | 26-01 | Geen |
Sneeuwwitje | 32 | 2 | 07-02 | Geen |
Luikje | 32 | 1 | 07-02 | Geen |
HartjeJynx | 24 | 1 | 23-01 | Geen |
Elisabert | 35 | 2 | .. | Geen |
BabyGroot | 28 | 1 | 30-01 | Onregelmatige cyclus |
Millie91 | 28 | 1 | .. | PCOS |
ASP | .. | 2 | ? | Geen |
Vosje1987 | 32 | 1 | 09-01 | Geen |
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.

UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.
Wij klussen niet

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
vrijdag 13 december 2019 om 19:10
Hi allemaal, ik zou graag met jullie meeschrijven!
Ik lees hier al een heleboel herkenbare verhalen en ook mooie, oprechte verhalen. Er is zelfs al een voorzichtige felicitatie aan de orde
Ik zal me kort voorstellen. Ik ben 28, mijn vriend 29. Bij mij is een jaar of drie geleden PCOS geconstateerd, toen ik na het stoppen met de pil niet ongesteld werd. Inmiddels heb ik een redelijk regelmatige cyclus van 34 dagen. Ik wilde eigenlijk al eerder gaan proberen wat mogelijk was voor ons, maar vriend wilde per se nog wachten. Uiteindelijk na veel gebakkelei werd kerst 2019 ons startmoment!
Ik ben op dit moment aan het wachten op mijn ongesteldheid, om ronde 1 te kunnen starten. Ik heb afgelopen maand mijn temperatuur bijgehouden, omdat ik wilde weten of er ivm mijn PCOS uberhaupt een ovulatie plaatsvindt. Dit was gelukkig zo!
Ik ben benieuwd hoe het ons allemaal zal vergaan:)
Ik lees hier al een heleboel herkenbare verhalen en ook mooie, oprechte verhalen. Er is zelfs al een voorzichtige felicitatie aan de orde

Ik zal me kort voorstellen. Ik ben 28, mijn vriend 29. Bij mij is een jaar of drie geleden PCOS geconstateerd, toen ik na het stoppen met de pil niet ongesteld werd. Inmiddels heb ik een redelijk regelmatige cyclus van 34 dagen. Ik wilde eigenlijk al eerder gaan proberen wat mogelijk was voor ons, maar vriend wilde per se nog wachten. Uiteindelijk na veel gebakkelei werd kerst 2019 ons startmoment!
Ik ben op dit moment aan het wachten op mijn ongesteldheid, om ronde 1 te kunnen starten. Ik heb afgelopen maand mijn temperatuur bijgehouden, omdat ik wilde weten of er ivm mijn PCOS uberhaupt een ovulatie plaatsvindt. Dit was gelukkig zo!
Ik ben benieuwd hoe het ons allemaal zal vergaan:)
vrijdag 13 december 2019 om 19:43
Welkom Asp en Leolux!
Spannend hoor Asp. Weet je al wanneer je NOD is?
Jammer Leolux, dat je in het andere topic geen connectie voelt. Oh, moet ook wel vervelend zijn dat je man maar 2 weken thuis is, en je lange en onregelmatige cyclus helpt dan ook niet. Ben je hierdoor van plan om ovulatietesten te gebruiken?
Balen sneeuwwitje, dat je ongesteld bent geworden. Maar, op naar een nieuwe en gezellige knusse ronde
Nou Snunnie, het is bij jou ook wel spannend! Ga je het vol kunnen houden tot zondag?
Spannend hoor Asp. Weet je al wanneer je NOD is?
Jammer Leolux, dat je in het andere topic geen connectie voelt. Oh, moet ook wel vervelend zijn dat je man maar 2 weken thuis is, en je lange en onregelmatige cyclus helpt dan ook niet. Ben je hierdoor van plan om ovulatietesten te gebruiken?
Balen sneeuwwitje, dat je ongesteld bent geworden. Maar, op naar een nieuwe en gezellige knusse ronde

Nou Snunnie, het is bij jou ook wel spannend! Ga je het vol kunnen houden tot zondag?
zaterdag 14 december 2019 om 08:27
Welkom millie! Fijn dat je een ovulatie hebt. Is je temperatuur dan hoger? Niet heel veel verstand van temperaturen.
Sunshine, ik heb niet perse moeite met volhouden deze maand haha. Eigenlijk meer omdat ik de overtuiging heb dat ik niet zwanger ben. Ook geen idee waar die vandaan komt, maar mijn gevoel zegt dat. Ik vind het vooral irritant dat die later is. Nog geen menstruatie maar wel krampen, dus ik gok dat het vandaag komt.
Fijn weekend allemaal! Nog leuke dingen op de planning?
Sunshine, ik heb niet perse moeite met volhouden deze maand haha. Eigenlijk meer omdat ik de overtuiging heb dat ik niet zwanger ben. Ook geen idee waar die vandaan komt, maar mijn gevoel zegt dat. Ik vind het vooral irritant dat die later is. Nog geen menstruatie maar wel krampen, dus ik gok dat het vandaag komt.
Fijn weekend allemaal! Nog leuke dingen op de planning?

zaterdag 14 december 2019 om 10:11
Welkom nieuwe meiden! Gezellig dat jullie meeschrijven
@Elisabert: wat een heftig verhaal - ik hoop op een mooi 2020 voor jullie
@sneeuwwitje: balen! Leuke feestdagen van maken en volgende maand weer kans
@snunnie: misschien heb ik het even gemist, maar ben je vaker iets later?
Ik heb een gezellig dagje gepland met mijn bestie vriendin en haar kinderen. Zo eerst uit ontbijten en dan op pad!
@Elisabert: wat een heftig verhaal - ik hoop op een mooi 2020 voor jullie
@sneeuwwitje: balen! Leuke feestdagen van maken en volgende maand weer kans

@snunnie: misschien heb ik het even gemist, maar ben je vaker iets later?
Ik heb een gezellig dagje gepland met mijn bestie vriendin en haar kinderen. Zo eerst uit ontbijten en dan op pad!
zaterdag 14 december 2019 om 10:30
Seaofdreams, ik ben de laatste tijd wel steeds meer regelmatig. Maar merk dat mijn cyclus soms nog wel 1-2 dagen wisselt sinds mijn spiraal eruit is. Wil daarom ook niet te vroeg testen want dan blijf ik denken ja maar misschien was ik te vroeg. Het geeft me meer rust als ik gewoon test als ik echt wat meer dagen overtijd ben.
Fijne dag!
Ik ga zo de stad in met mijn vriend als hij opschiet met klaar maken. Ze zeggen dat vrouwen er lang over doen, nou mijn man doet er nog 3x zo lang over
Fijne dag!
Ik ga zo de stad in met mijn vriend als hij opschiet met klaar maken. Ze zeggen dat vrouwen er lang over doen, nou mijn man doet er nog 3x zo lang over
zaterdag 14 december 2019 om 10:43
Dankje Snunnie!
Jammer dat je het gevoel hebt dat je niet zwanger bent. Ik ben toch wel heel benieuwd of als het raak is, dat je dat dan gewoon 'weet'. Wel vervelend dat je ongesteldheid dan toch laat is, laat de volgende ronde dan nu maar starten!
Temperatuur gaat inderdaad omhoog vanaf het moment dat je hebt geovuleerd. Het is dus meer een bevestiging dat het plaatsvindt, dan dat je erop kan anticiperen. Maar voor mij dus wel fijn dat ik ondanks mijn PCOS wel een cyclus heb met alles erop en eraan
In die categorie: ik ben vandaag ongesteld geworden. NOD is 17 januari.
Jammer dat je het gevoel hebt dat je niet zwanger bent. Ik ben toch wel heel benieuwd of als het raak is, dat je dat dan gewoon 'weet'. Wel vervelend dat je ongesteldheid dan toch laat is, laat de volgende ronde dan nu maar starten!
Temperatuur gaat inderdaad omhoog vanaf het moment dat je hebt geovuleerd. Het is dus meer een bevestiging dat het plaatsvindt, dan dat je erop kan anticiperen. Maar voor mij dus wel fijn dat ik ondanks mijn PCOS wel een cyclus heb met alles erop en eraan

In die categorie: ik ben vandaag ongesteld geworden. NOD is 17 januari.
zaterdag 14 december 2019 om 11:30
Welkom Millie91! Fijn, dat je ondanks je PCOS toch een ovulatie en redelijk stabiele cyclus hebt. Succes, deze ronde!
Nou snunnie, meestal klopt je gevoel wel. Ik kan best begrijpen dat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent. Veel plezier in de stad!
Fijne dag seaofdreams!
Hier, gaan we iedere zaterdagavond naar de kerk. Ben Christelijk van geloof, en morgen ga ik samen met mijn moeder naar de musical van Mama Mia.
Een fijn weekend, allemaal
Nou snunnie, meestal klopt je gevoel wel. Ik kan best begrijpen dat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent. Veel plezier in de stad!
Fijne dag seaofdreams!
Hier, gaan we iedere zaterdagavond naar de kerk. Ben Christelijk van geloof, en morgen ga ik samen met mijn moeder naar de musical van Mama Mia.
Een fijn weekend, allemaal

zaterdag 14 december 2019 om 12:22
Goed dat je het zegt Elisabert, ik heb het wel liggen maar vergeet het ook nog weleens inderdaad. Oeps!
He Millie, welkom! Veel succes! Fijn dat je wel een volledige cyclus hebt.
Ik denk dat het wel klopt, als je het gevoel hebt niet/wel zwanger te zijn dat je gelijk hebt snunnie.
Hier nog niet weer getest, ik heb gisteravond sensitesten bestelt, maar ik denk dat die pas dinsdag worden bezorgd, dus tot die tijd word het in spanning afwachten. Mijn man geloofde niet wat te zien op de test, dus voor hetzelfde geldt was ik streepjes aan het fantaseren.
Toch voelt het raak te zijn, dus ik weet niet.
He Millie, welkom! Veel succes! Fijn dat je wel een volledige cyclus hebt.

Ik denk dat het wel klopt, als je het gevoel hebt niet/wel zwanger te zijn dat je gelijk hebt snunnie.
Hier nog niet weer getest, ik heb gisteravond sensitesten bestelt, maar ik denk dat die pas dinsdag worden bezorgd, dus tot die tijd word het in spanning afwachten. Mijn man geloofde niet wat te zien op de test, dus voor hetzelfde geldt was ik streepjes aan het fantaseren.
Toch voelt het raak te zijn, dus ik weet niet.

zaterdag 14 december 2019 om 16:26
Wat een leuk en hoopgevend berichtje Zebraman! Die gevoelige tepels alleen zou ik niet op durven gokken (hier ook soms zo extreem tussen ovulatie en menstruatie), maar dat tuurstreepje daarentegen... En net wat Snunnie zegt: desnoods een CB, weet je meteen zeker of en hoe lang. Wel bijzonder omdat je eerder ook al aangaf zo het gevoel te hebben dat het deze ronde wel eens raak kon zijn, ook zonder hele duidelijke symptomen.
Welkom aan de nieuwe meiden! Succes in de komende rondes!
Foliumzuur is inderdaad wel een hele belangrijke, zeker ook de 4 weken voordat je daadwerkelijk zwanger wordt omdat je lijf zo al een voorraadje op kan bouwen. Ideaal is een multi waar het al in zit, kun je het niet apart vergeten.
Wat een topic over die (spook)symptomen trouwens... iedereen maakt elkaar volledig gek. En dan die meiden die een tampon of cupje in doen na de sex....
Hier nu ook al meteen enorm gevoelige borsten. Bizar hoe snel dat soms met die hormonen werkt en grappig wat je er allemaal over op internet kunt vinden (toe/afname oestrogeen en progesteron). Het werkt toch allemaal maar mooi. Gisteren wel een biertje meegepakt tijdens een festival, maar in principe zo min mogelijk tot niet. Vanavond en dinsdag ook weer een kerstdiner
Heb de limiet op 1 wijntje gezet maar voel me er alweer bijna schuldig over. Vond 2e week ivm opbouw juiste hormonen het belangrijkst, maar het heeft schijnbaar op alles invloed, van innesteling tot misgaan. Het blijven dilemma’s...
Welkom aan de nieuwe meiden! Succes in de komende rondes!
Foliumzuur is inderdaad wel een hele belangrijke, zeker ook de 4 weken voordat je daadwerkelijk zwanger wordt omdat je lijf zo al een voorraadje op kan bouwen. Ideaal is een multi waar het al in zit, kun je het niet apart vergeten.
Wat een topic over die (spook)symptomen trouwens... iedereen maakt elkaar volledig gek. En dan die meiden die een tampon of cupje in doen na de sex....

Hier nu ook al meteen enorm gevoelige borsten. Bizar hoe snel dat soms met die hormonen werkt en grappig wat je er allemaal over op internet kunt vinden (toe/afname oestrogeen en progesteron). Het werkt toch allemaal maar mooi. Gisteren wel een biertje meegepakt tijdens een festival, maar in principe zo min mogelijk tot niet. Vanavond en dinsdag ook weer een kerstdiner

zaterdag 14 december 2019 om 16:44
Veel plezier met jullie weekendplannen!
SunShine: Ik ben erg benieuwd naar Mama Mia, is het een aanrader?
En Elisabert, bedankt voor de herinnering over foliumzuur. Ik vergeet het ook steeds. Wij eten thuis vegetarisch/veganistisch, dus ik moet sowieso mijn supplementen wat strakker gaan slikken!
Dat topic trouwens..
SunShine: Ik ben erg benieuwd naar Mama Mia, is het een aanrader?
En Elisabert, bedankt voor de herinnering over foliumzuur. Ik vergeet het ook steeds. Wij eten thuis vegetarisch/veganistisch, dus ik moet sowieso mijn supplementen wat strakker gaan slikken!
Dat topic trouwens..

zaterdag 14 december 2019 om 16:55
Ik kan dat topic niet vinden, een linkje?
Ovulatietesten die gebruiken we, vanwege mijn onregelmatige cyclus en omdat man veel van huis is. Fijn om te weten welke ronde we kunnen benutten en welke niet.
Foliumzuur slik ik, maar vergeet het ook regelmatig...
Zebraman spannend hoor, even snel een testje scoren bij de drogist of supermarkt?

Ovulatietesten die gebruiken we, vanwege mijn onregelmatige cyclus en omdat man veel van huis is. Fijn om te weten welke ronde we kunnen benutten en welke niet.
Foliumzuur slik ik, maar vergeet het ook regelmatig...

Zebraman spannend hoor, even snel een testje scoren bij de drogist of supermarkt?
zaterdag 14 december 2019 om 17:53
Wat heftig @Elisabert, wat een verdrietig jaar sluiten jullie af zo. Lijkt me moeilijk om te verwerken en kan me indenken dat jullie even hebben getwijfeld. Goed dat jullie er nu klaar voor zijn, ik hoop dat 2020 jullie geluk mag brengen 
Wat leuk om te lezen dat jouw vriend steeds meer betrokken raakt @Wishful!
@Zebraman, wauw dat is goed nieuws! Ik ben zeer benieuwd naar je test morgen, maar een voorzichtige felicitatie lijkt op z’n plaats. Echt super!
Welkom @Babygroot, leuk dat je meeschrijft. Vervelend om te lezen dat jouw cyclus niet regelmatig is. Knap dat je dat loslaat en er geen druk op legt. Vergt toch behoorlijk wat van je geduld kan ik me zo voorstellen.
Jij hebt een spannende week voor de boeg @Sunshine! Kun je het merken wanneer je je eisprong hebt gehad? Leuk ook Mama Mia, zelf jaren geleden geweest. Veel plezier!
Welkom @ASP, leuk dat je aansluit! Onze familie weet het niet. Mijn eisprong is pas na de kerstdagen, dus ik drink ook gewoon nog een wijntje
Hopelijk heb jij tegen die tijd een positieve test!
@Leolux, ook voor jou: leuk dat je meeschrijft. Wat versta jij onder een lange cyclus? Ik vond de mijne al lang met (de laatste keer) 33 dagen... maar volgens mij heb ik geen klagen als ik de verhalen van anderen zo lees. Voor jou helemaal lastig vanwege de baan van je man
Jammer dat je ongesteld bent geworden @Sneeuwwitje. Gelukkig heb je nu wel duidelijkheid. De volgende ronde hebben we vast meer geluk:)
@Millie91: Welkom! Wat leuk dat jullie nu echt gaan starten. Spannend!
Spannend @snunnie! Hopelijk blijft de ongesteldheid uit....

Wat leuk om te lezen dat jouw vriend steeds meer betrokken raakt @Wishful!
@Zebraman, wauw dat is goed nieuws! Ik ben zeer benieuwd naar je test morgen, maar een voorzichtige felicitatie lijkt op z’n plaats. Echt super!
Welkom @Babygroot, leuk dat je meeschrijft. Vervelend om te lezen dat jouw cyclus niet regelmatig is. Knap dat je dat loslaat en er geen druk op legt. Vergt toch behoorlijk wat van je geduld kan ik me zo voorstellen.
Jij hebt een spannende week voor de boeg @Sunshine! Kun je het merken wanneer je je eisprong hebt gehad? Leuk ook Mama Mia, zelf jaren geleden geweest. Veel plezier!
Welkom @ASP, leuk dat je aansluit! Onze familie weet het niet. Mijn eisprong is pas na de kerstdagen, dus ik drink ook gewoon nog een wijntje

@Leolux, ook voor jou: leuk dat je meeschrijft. Wat versta jij onder een lange cyclus? Ik vond de mijne al lang met (de laatste keer) 33 dagen... maar volgens mij heb ik geen klagen als ik de verhalen van anderen zo lees. Voor jou helemaal lastig vanwege de baan van je man

Jammer dat je ongesteld bent geworden @Sneeuwwitje. Gelukkig heb je nu wel duidelijkheid. De volgende ronde hebben we vast meer geluk:)
@Millie91: Welkom! Wat leuk dat jullie nu echt gaan starten. Spannend!
Spannend @snunnie! Hopelijk blijft de ongesteldheid uit....

zaterdag 14 december 2019 om 18:06
Ow fijn gevoel is dat hè luikje? Ik had dat 1 van de laatste keren ook. Zo fijn dat je voor je gevoel gewoon weer verder kunt!
Foliumzuur slik ik trouw! Ligt naast mijn tandenborstel dus vergeet hem niet.
Sunshine veel plezier morgen bij mama Mia leuk! Ik ben zelf ook christen, maar kerk op zaterdag heb ik nog niet vaak gehoord. Ik ken alleen de kerken op zondag.
Wishfulthinking. Ja alchohol blijft toch soms een lastig ding. Het is ook gewoon slecht voor je lichaam. Ik drink zelf ook hoor, maar vanuit mijn werk ken ik ook de gevolgen als een moeder wel drinkt tijdens de zwangerschap. Dat zorgt er wel voor dat ik nog voorzichtiger ben ermee. Maar ik denk niet dat als je af en toe een glaasje drinkt dat dat gelijk veel invloed heeft. Je moet ook een beetje kunnen leven en genieten. Genoeg mensen ook die pas later weten dat ze zwanger zijn en voor die tijd ook alchohol dronken!
Ik denk dat ik straks misschien toch een test ga halen. Vanmiddag even langs een vriendin geweest en dat heeft me onrustig gemaakt, heel stom want ik was er super chill onder. Volgens haar moest ik sowieso gewoon even testen.
Foliumzuur slik ik trouw! Ligt naast mijn tandenborstel dus vergeet hem niet.
Sunshine veel plezier morgen bij mama Mia leuk! Ik ben zelf ook christen, maar kerk op zaterdag heb ik nog niet vaak gehoord. Ik ken alleen de kerken op zondag.
Wishfulthinking. Ja alchohol blijft toch soms een lastig ding. Het is ook gewoon slecht voor je lichaam. Ik drink zelf ook hoor, maar vanuit mijn werk ken ik ook de gevolgen als een moeder wel drinkt tijdens de zwangerschap. Dat zorgt er wel voor dat ik nog voorzichtiger ben ermee. Maar ik denk niet dat als je af en toe een glaasje drinkt dat dat gelijk veel invloed heeft. Je moet ook een beetje kunnen leven en genieten. Genoeg mensen ook die pas later weten dat ze zwanger zijn en voor die tijd ook alchohol dronken!
Ik denk dat ik straks misschien toch een test ga halen. Vanmiddag even langs een vriendin geweest en dat heeft me onrustig gemaakt, heel stom want ik was er super chill onder. Volgens haar moest ik sowieso gewoon even testen.

zaterdag 14 december 2019 om 19:17
Sneeuwwitje, wat jammer! Hopelijk is het de volgende ronde wel raak!
Elisabert, wat mooi om te lezen hoe jullie er in staan, vergeleken daarbij stelde onze miskraam voor onze eerste niets voor en dat zorgde bij ons al voor een niet geruste zwangerschap. Hoop dat dat bij een tweede anders is, omdat we weten dat het ook wel goed kan gaan.
Mijn NOD is trouwens ongeveer 22 december, maar ik ben na het verwijderen van mijn spiraal pas één keer ongesteld geweest en onder narcose geweest, dus helemaal zeker weten doe ik het niet... Ik heb mezelf voorgenomen om niet te testen tot eerste kerstdag en af te wachten of ik ongesteld word. Of dat lukt is een andere vraag
Elisabert, wat mooi om te lezen hoe jullie er in staan, vergeleken daarbij stelde onze miskraam voor onze eerste niets voor en dat zorgde bij ons al voor een niet geruste zwangerschap. Hoop dat dat bij een tweede anders is, omdat we weten dat het ook wel goed kan gaan.
Mijn NOD is trouwens ongeveer 22 december, maar ik ben na het verwijderen van mijn spiraal pas één keer ongesteld geweest en onder narcose geweest, dus helemaal zeker weten doe ik het niet... Ik heb mezelf voorgenomen om niet te testen tot eerste kerstdag en af te wachten of ik ongesteld word. Of dat lukt is een andere vraag

zaterdag 14 december 2019 om 21:43
Ah jammer Snunnie! Ondanks de verwachting misschien wel beetje teleurgesteld? Op naar de volgende ronde
Ik slik ook iedere ochtend trouw mn foliumzuur. Ook in de badkamer naast tandenborstel - kan niet missen
Sunshine: hoe was mama mia?!
Zebraman: kan me voorstellen dat jij niet kan wachten tot morgenochtend!
ASP: dan kunnen wij elkaar aanmoedigen om niet eerder dan 1e kerstdag te testen

Ik slik ook iedere ochtend trouw mn foliumzuur. Ook in de badkamer naast tandenborstel - kan niet missen

Sunshine: hoe was mama mia?!
Zebraman: kan me voorstellen dat jij niet kan wachten tot morgenochtend!
ASP: dan kunnen wij elkaar aanmoedigen om niet eerder dan 1e kerstdag te testen

zaterdag 14 december 2019 om 22:28
Ja wel lichtelijk teleurgesteld inderdaad. Ik moet ook zeggen dat ik sowieso de hele periode proberen zwanger te worden niet zo fijn vindt. Ik hou van controle en voorspelbaarheid wat dat betreft haha. En dat heb je natuurlijk maar tot zekere hoogte.
Kerstdagen zijn ook mooie momenten om te testen toch?
Kerstdagen zijn ook mooie momenten om te testen toch?

zondag 15 december 2019 om 09:20
Snunnie, vervelend! Je gevoel is herkenbaar, hopelijk nu snel ongesteld en dan op naar de volgende eisprong!
Kerst is inderdaad een mooi moment om te testen!
Heb laatst toen ik kleren kocht voor ons zoontje al een boxpakje gekocht om aan mijn man te geven als er een positieve test is, hij was zo leuk....
Seaofdreams, denk je dat het jou gaat lukken om niet eerder te testen? Voor mij gaat het heel moeilijk zijn
Kerst is inderdaad een mooi moment om te testen!
Heb laatst toen ik kleren kocht voor ons zoontje al een boxpakje gekocht om aan mijn man te geven als er een positieve test is, hij was zo leuk....
Seaofdreams, denk je dat het jou gaat lukken om niet eerder te testen? Voor mij gaat het heel moeilijk zijn