Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Sparky2018 schreef:
30-01-2019 12:31
@jonathanstrange ik bedoelde het natuurlijk ook niet boos ofzo he ;) maar ik hoor vaak van mensen die al kinderen hebben dat zeggen tegen lij je bent nog jong je hebt nog tijd.. terwijl ik dan denk.. tis ni omdak jong be dat ik graag 2-3j erover wil doen om een kindje te krijgen. ☺️ Maar bedoelde dit niet boos op jou hoor!!! Is het jouw eerste kindje??
.
Gelukkig, ik wilde je vooral niet voor het hoofd stoten, want ik weet zelf hoe vervelend het is als mensen je traject toch niet helemaal serieus nemen vanwege je leeftijd, toen we begonnen met proberen was ik 32 jaar en toen riep iedereen ook voortdurend: tijd genoeg, geen haast! Maar ik voelde al dat er iets niet goed zat en uiteindelijk was ik 35 toen mijn dochter geboren werd. En toen begonnen opeens allerlei mensen haast te krijgen, gek genoeg. Na twee maanden: zo, al kriebels voor een tweede?! Ik: ehm, nou, m'n hechtingen zijn er nog niet eens uit en ik kan nog niet langer dan een kwartier wandelen, wat denk je zelf.... ;-)

Ik heb dus al een dochter en hoop op nog zo'n prachtig gelukt exemplaar vóór m'n 40ste, als alles meezit :)
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!

Hier gisteren mijn eisprong gevonden ( moet 1 ronde overslaan ivm cystes, die nu gelukkig lijken te slinken)
Dus nu op de waxhtbank voor 2 weken. Ga nergens vanuit aangezien het de afgelopen 2,5 jaar ook niet op de natuurlijke manier lukte. Volgens gyn een kans van 2%👎🏻

En wat jullie beschrijven is zo herkenbaar. Wij begonnen voor de eerste toen ik 26 was, uiteindelijk met 28 jaar zwanger.. iedereen zei ook altijd ach je bent nog jong. Ik zei toen altijd: dus omdat ik jong ben heb ik meer geduld? Moet ik alles maar accepteren??wat een bullshit. Nu ben ik 33 en ik merk toch meer de druk van mijn leeftijd. Veel kennissen en mensen die iets verder van me af staan zeggen: nou ik zou maar een beetje opschieten hoor voor een tweede kindje! Is echt niet leuk om alleen kind te zijn in een gezin!! Dus.....
Hoi allemaal!

Gisteren hebben ze gekeken of ze door me smalle baarmoederhals kunnen komen, gelukt! Zat een vliesje in de weg en iets opgerekt kunnen de volgende cyclus starten gelukkig!
Ga nu richting me ovulatie dus proberen nog een keer zelf, you never know, vliesje moet er niets mee te maken hebben maar toch ga je denken misschien zat dat wel in de weg....

Ik ben 26 mijn vriend is 32, dus ja ook hier wel eens gehoord dat we alle tijd van de wereld hebben. Nu ben ik tot nu nog wel vrij nuchter geweest, kan overal nog goed tegen. De mensen die dicht bij mij staan gaan er (misschien ook wel omdat wij er heel open over zijn) heel goed mee om. Vragen veel omdat ze niets van dit alles kennen maar dat vind ik niet erg. Ik vermoed wel dat ik er straks met de hormonen en de wachtweken minder nuchter in zal staan en hoop dat ze het dan ook begrijpen als ik even geen zin heb in alle goedbedoelde vragen en adviezen .

Moet zeggen dat ik dit forum en facebook wel heel fijn vind, ondanks dat iedereen er voor me is zullen ze het nooit echt begrijpen
Ooh wat is er weer veel geschreven hier! Gezellig

Dat van die leeftijd kan ik me goed voorstellen. Ik vond het zelf ook erg vervelend dat je begint op een bepaalde leeftijd en dan elke verjaardag dat het niet gelukt is... dat vond ik altijd wel confronterend. Maar ik ben nu 31 en was 29 toen mijn zoon is geboren, dus tot nu toe wel prima.

Maureen, gelukkig dat alles er goed uit zag. Is de ingreep/behandeling meegevallen verder?
Fijn dat jullie door kunnen! En fijn dat je zo veel lieve mensen on je heen hebt. Het is ook voor iedereen weer anders natuurlijk, maar inderdaad, als je zo'n traject niet kent, dan zal je het nooit helemaal kunnen begrijpen.

Ik had dinsdag uitgangsecho. Er zat een restje links, maar ik mag wel gewoon door voor de 2e iui. Ik heb nu Letrozole gekregen ipv Clomid. Hopelijk minder bijwerkingen/gekke buien. En geen gekke eigroei :)
Dinsdag weer echo voor de meting, ben benieuwd.

Oh Blue, fijn dat je je eisprong hebt gevonden. Misschien geen grote kans, maar toch een kans. Hopen op een wonder! En anders na deze ronde weer door voor iui toch?
.
anoniem_381204 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 16:12
99.57% gewijzigd
@hartje ohneee’ wat erg!
Ik begrijp echt hoe je je voelt!!

Dikke knuffel!!
Och hartje, wat verdrietig :( veel sterkte samen en hopelijk kun je het eenplekke geven. En wanneer je er aan toe bent, de moed weer bij elkaar krijgen voor een volgende ronde. Neem de tijd en wees lief voor jezelf!
@hartje: he gedver wat kl*te!! Wat waardeloos!! Hopelijk voel je je lichamelijk een beetje ok.. het is niet niks.
Heel veel sterkte en wees lief voor je zelf.
Xx
.
anoniem_381204 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 16:12
99.12% gewijzigd
..
anoniem_381204 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 16:13
99.09% gewijzigd
@Hartje: wat verdrietig, een hele dikke knuffel voor jou :hug:

Hier helaas in dezelfde situatie: vorige week is het misgegaan. Verdrietig, maar het gevoel 'het kan dus!' overheerst. En daarbij inderdaad het gevoel: beter nu dan over een paar weken of een kindje met een ernstige afwijking.

Afgelopen maandag afspraak gehad bij de gyn en we gaan starten met hormonen. Deze cyclus even niet, misschien volgende cyclus (ligt even aan hoe de vakantie valt). En na vorige week vind ik dat wel even prima ;)

JonathanStrange, zou jij mij in de tabel willen zetten? 1e kind, 4e rond IUI (start onbekend, dus dat kan open blijven), Gonal F
Och jeetje n87, wat verdrietig. Wat balen! Veel sterkte voor jullie. Heftig hoor, knap dat je er zo positief in staat. Wees lief voor jezelf!
.
99.34% gewijzigd
Ik ga vanavond even de tabel bijwerken.

Sterkte, Hartje en N87, wat ontzettend rot zeg! Heel erg balen... :cry:

Hier ben ik even erg druk, daarom weinig actie in de tabel ;-)
Vandaag laatste Gonal-F, morgen Pregnyl prikken, laat in de avond. Woensdag rust en dan donderdag de inseminatie O_O
Spannend!!!
2e kindje , 4e ronde , 3e ronde mk , clomid .....

Ik word altijd een beetje verdrietig bij het lezen van de miskramen. Puur omdat het zo oneerlijk is... sterkte meiden!
Hier vandaag laatste echo gehad na de miskraam. Vanavond pregnyl zetten en woensdag inseminatie.
Goede hoop en frisse moed
Hartje en n87, sterkte!!
Weet nooit zo goed wat dan te zeggen, knap hoe jullie er mee om gaan als ik het zo lees :heart:

Jonathan&Angel.. spannend weer, ik duim voor jullie!!

:)
Angel en Jonathan, spannend weer! Ik ga voor jullie duimen!!

Ik heb morgen weer de eerste fm. Spannend wel, heb een voorgevoel dat het te veel eicellen zijn. Gebasseerd op niks haha.
Emotioneel voel ik me echt goed, wat dat betreft bevalt letrozol 1000x beter dan Clomid. Lichamelijk wel wat klachten, vooral buikpijn. Al een paar nachten wakker van geworden. Maar als dat voor een paar dagen is, vind ik dat beter te handelen dan emotioneel zo labiel.
Zonet ook nog door mijn rug gegaan, dus ik voel me nu wel even zielig haha. Hopelijk trekt het snel weg. Gelukkig had ik nog een fikse naproxen in huis. En die mag nu nog :) scheelt weer.
Hartje en N87, wat een verdrietig nieuws! En heel knap dat jullie zo positief blijven en kunnen omschakelen naar de volgende kans. Getuigt van veel veerkracht! Dat bewonder ik enorm.

Heytan, vandaag je meting gehad, hopelijk niet te veel eitjes?

Ik moest vanmorgen ook voor de meting, dag 10 v cyclus. Bleek er al een enorme te zitten van 23 mm dus ik moest meteen Mn Ovitrelle prikpen zetten en mag morgen terug voor de inseminatie.

Hoe doen jullie dit met werk? ik heb morgen een speciale dienst die ik nu niet kan draaien. En ik kan onmogelijk op zo’n korte termijn een collega vinden die het over kan nemen. Enige oplossing is me ziek melden, maar ja dan blijf je bezig.
Oeh Boma wat snel! En wat groot. Dat is zeer positief :) Als het niet anders kan, zou ik me ook ziek melden. Weten ze op je werk van je situatie af? Wellicht dat een collega met je mee wil denken?
Heel veel succes met de inseminatie en de wachtweken erna. Hopelijk goed nieuws!

Ik ben vandaag geweest, niet te veel eitjes. Haha nog helemaal niks te zien zelfs. Vrijdag weer terug komen. Zal mijn best doen om 2 mooie eitjes te produceren:)
Ik haal Funhouse, Sparky en Sian er even uit, voor de overzichtelijkheid. Als jullie alsnog erin willen, zet het dan even vetgedrukt in de tekst :)
..
99.38% gewijzigd
@jonathanstrange je mag mij er gerust bij zetten hoor maar ik weet gewoon niet wanneer ee volgende behandeling plaats vindt ☺️

[ sparky - 1ste kindje - in totaal 18 rondes (maar iui zou het ronde 3 zijn ) - clomid/pregnyl - opmerkingen 1ste iui miskraam/b]
Bij mij mag dit wel gewijzigd worden:
2e ronde, letrozol +pregnyl verder weet ik nog niks
Ik ga er morgen weer even wat bij zetten in de tabel, dus dan vul ik jullie gegevens aan, heytan en Sparky!

Qua werk: ik vind het enorm lastig. Ben net begonnen in een nieuwe functie (gisteren), werk onregelmatig en daarna is het in de zorg dus dan kan ik niet zo makkelijk pauzes nemen of even heen en weer gaan. Deze week meteen een dienst moeten cancellen/verzetten, dat geeft me dan enorm veel stress. Komende week gelukkig weinig werken dus dan alle tijd om in te laten nestelen ;-)
Hey meiden!!

@ boma WoW een knaller van een ei!! Fijn! Hopelijk een goede ronde voor jullie
Ik heb iedereen op mijn werk ingelicht. Werk in het ziekenhuis waar ik ook onder behandeling ben. Omdat ik iedereen ingelicht heb kan ik dus bijvoorbeeld voor een fm gewoon even tijdens mijn werk langsgaan. Ik hoef er dus 0 vakantieuren aan te besteden..

@ heytan kom op laat de eitjes groeien B-)

@ jonathan, snap je dilemma met een nieuwe baan wel. Maar het is niet anders toch?

Hier in wachtweek nummer 2. Deze maand geen iui gehad ivm cystes op mijn eierstokken. Wel ovulatie testen gebruikt. Kans is heel klein schreef dat al eerder maar toch ben ik weer zenuwachtig.. ben 2 jaar terug ook spontaan zwanger geweest ( kreeg toen een mk) dus in mijn achterhoofd weet ik dat het nog kan! Nog 1 week en dan ben ik ongesteld. Hopelijk dan weer aan de gonal f. Gek dat je je daar op kunt verheugen he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven