Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Top dat vetgedrukt voor de tabel schrijven is echt goed gelukt zie ik
Ik reageer straks uitgebreider maar kon dit ff niet laten

Gefeliciteerd hartje en n87 :cheer2: wat fijn voor jullie allebei!!!!
Blue, wat fijn dat de cystes bijna weg zijn. Vol goeie moed richting ronde 2 :)

Angel zet hem op weer he! Klinkt alsof je je moed weer bij elkaar hebt geraapt. Ik ga weer voor je duimen!

Welkom terug JonathanStrange ;) fijn dat jullie er weer voor gaan. Blijft toch wel spannend he! Good luck de komende tijd, hopelijk mag het snel lukken en is de medische molen niet lang nodig.
Ik wil wel graag in de tabel, gegevens;
heytan, 2e wenskind, 1e ronde iui,28-01 nod, clomid en pregnyl, en ik heb al een zoon van 2, na iui 4 de vorige keer
Alvast bedankt dat je dat wil doen :)

Ik hoop dat ik nu op iedereen gereageerd heb, sorry anders!
Hier gaat het prima, nog 5 dagen wachten. Ik voel me nog prima wel :) weinig stress, beetje kriebels haha!
We hebben besloten alvast te beginnen met kleine aanpassingen in huis, die straks toch moeten veranderen maar wat nu al kan. Hopelijk niet te voorbarig, maar het voelt fijn er zoveel vertrouwen in te hebben. Nog geen nieuwe babykamer hoor, maar wel spullen verplaatsen en kasten erbij etc.
Blueberryblue schreef:
23-01-2019 18:23

Ja n87 je hebt het gewoon opgeschreven: ik ben zwanger!! Dan geloof je het eindelijk 😂🤪
hahaha, ja, een wijs iemand zei tegen me 'Je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is! Het maakt het niet minder rot als je nu heel blij bent en het toch niet goed blijkt te zijn.' ;-) :-P) dus dat ben ik nu maar aan het doen, blij zijn!
Fijn heytan dat je veel vertrouwen hebt!! Ik heb er gewoon een win win situatie van gemaakt. Of een super leuke babykamer of een hele grote kledingkast die ik ook nog eens moet gaan aanvullen 🎉👍🏻

N87 die klinkt idd wijs😘hopelijk krijg je steeds meer vertrouwen.
...
anoniem_381204 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 16:10
99.10% gewijzigd
Hahahaha ok n87 ik was even opzoek naar het verschil tussen Facebook en hier maar het enige is dat ik reclame zie 😂.... you did iT! Dat gestaar naar die test was wel gezellig....
Nou Facebook inderdaad makkelijker krijg je meldingen van, maar dit wel wat persoonlijker op de een of andere manier...

@blueberry
Wat Fijn dat de cystes bijna weg zijn!:) ik heb 30 Jan de afspraak staan, het is gelukkig niet echt een operatie hoor. Ze gaan kijken hoe ze op de een of andere manier toch door die baarmoederhals kunnen komen, wellicht met een ander slangetje oid.

@Heytan
Top dat jullie zo positief zijn! Ik moet nog starten maar merk dat ik er niet al te positief over durf te denken.
Alhoewel na het lezen van de reacties van @hartje en @n87 krijg je natuurlijk wel een positieve gedachte van, gefeliciteerd allebei!! Super !!

@Jonathan
Ik wil er wel bij maar weet nog niet gek veel omdat ik 30 jan eerst de POK op moet maar vanuit gaande dat dit goed gaat:
maureeneerste wenskind
1e ronde IUIfebruariClomid - Ovitrelle

Hier nog niet veel te vertellen op het moment. Ziekenhuis had de afspraak op de POK verkeerd gepland plannen blijft lastig, zou eigenlijk vandaag maar de rode duiveltjes (weet niet wie dat hier zei maar klinkt dan wel weer leuk) zijn er dus moest een weekje later.
Even afwachten of dat lukt en dan kunnen we eindelijk starten🤗
Proficiat aan de zwangere dames :)

Wat waren jullie eerste symptomen?
Rode duivels 😂 tja eerlijk ergens ...gestolen maar wel super grappig ...
Sommige ziekenhuizen kunnen niet zo goed plannen
...
anoniem_381204 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 16:10
98.32% gewijzigd
@hartje
Oh dus je had wel een vermoeden? Is het je eerste kindje?

ik heb 1iui gehad die gelukt was maar helaas fout gegaan en de 2de is mislukt gewoon. De 3de is niet kunnen doorgaan door een te vroege eisprong.
Nu zijn we naar een fertiliteitskliniek aan’t gaan die gaan allerlei testjes doen om toch te zien wat er juist mis is zoals een hsg test etc.. als alles goed verloopt dan kunnen we ten vroegste maart daar starten met ofwel nog iui’s of ivf afhankelijk van wat de resultaten zijn. Ik krijg zowieso wel andere hormonen want de fertiliteit is geen fan om clomid zo lang te gebruiken.. Ik zit een beetje verveeld dat wij nu wel aooang moeten wachten om verder te gaan.. ik ga dus wrs nu 3 cyclussen met deze erbij in de vuilbak kunnen gooien.. of er is een wonder en het gebeurd spontaan maar daar hoop ik niet echt meer op... ik stop ook 2maand nu met hormonen. ☺️
Oh wat jammer, Sparky, zonde van die drie cycli, maar gewoon proberen, je weet het nooit! Wel fijn om even af te kicken van de hormonen, misschien?

Ik heb wel last van die Gonal, zeg. Ik houd meteen een beetje vocht vast en heb een zeurende buikpijn. Niks aan. Goed doel, natuurlijk, maar was dat wel vergeten. En wat stinkt dat spul toch, haha! Als ik die dop er al af haal, ruik ik het al.
He Sparky wat een pech. Hopelijk kan je er over een paar maand met goede moed weer tegenaan. En heb je dan ook meer vertrouwen in het proces.

Jonathan, balen dat je gelijk al last hebt. Het blijft toch troep, al die hormonen! (Zelf geen ervaring met gonal) inderdaad voor het goeie doel. En je weet waar je het voor doet :-)

Hier nog een paar dagen wachten. Ik voel nog niet veel spanning ofzo, al begint de mindfuck wel weer te komen. Al een paar keer mijn avondeten niet opgekregen en gisteren een paar keer buikpijn bij opstaan. Maar kan van alles zijn, zoals naderende menstruatie haha. Tot maandag nog maar afwachten :)
.
anoniem_381204 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 16:11
99.55% gewijzigd
Wat super @ hartje en @ n87!! Word er helemaal blij van!

Ik heb zojuist mijn eerst IUI gehad. De follikels waren 18.5 en 15.5 2 dagen geleden bij de laatste meting en de zaadmeting was 50 miljoen! En nu hopen dat het pakt!

@ heytan, spannend zeg die laatste dagen wachten.

@jonathanstrange: eerste kind, IUI ronde 1 26-1-2019, medicatie: Menopur en Ovitrelle

Aan alle meiden weer veel succes!
.
anoniem_381204 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 16:11
0.00% gewijzigd
Nou, ben vanavond al ongesteld geworden. Morgen was nod, scheelt weer een dagje wachten. Op naar ronde 2.
Toch wel een beetje teleurgesteld, want ik was steeds een beetje misselijk, dus ik had wel hoop. Maar dat zal dan toch wel ergens anders door komen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Duimen vlinder!! Hopelijk heb je maar 1 poging nodig !!

Heytan wat jammer zeg!! Zeker als je wat kwalen hebt dan krijg je stiekem meer hoop he?

Sparky, wat een puinhoop is het even voor jou.. gelukkig wordt er onderzoek gedaan en das ook belangrijk. Misschien kom je er dan achter of er een duidelijke reden is voor het uitblijven. Hopelijk kun je er een beetje relaxt in gaan, maar wel zuur dat je zo lang moet wachten.

Verder nog nieuws meiden?

Hier rustig aan. Deze cyclus geen iui vanwege die cystes. Verpleegkundige dacht een follikel te hebben gezien die mogelijk dit weekend zou springen, echter op mijn ovulatietesten is 0,0 te vinden. Dus het zal wel een cyste zijn geweest. We wachten ongeduldig af😂😂
ohhhh wat heb ik een boel gemist in de 2 weekjes dat ik niet online was. Wat een heerlijk nieuws Hartje en N87!! Word ik helemaal plaatsvervangend blij van!

Ik heb onlangs mijn eerste mental breakdown gehad, zo genant. Eens in de zoveel tijd ga ik met 3 vriendinnen brunchen en bijkletsen. Allemaal zijn we tussen de 35 en 37. Een van hen vertelde dat ze zwanger was, waarop ik het meest enthousiast reageerde van iedereen. Toen een van de andere meiden 10 minuten later zei: ´jij bent zeker ook zwanger omdat je geen alcohol drinkt´, barstte ik spontaan in huilen uit. Heel irritant. Nadat ik uitlegde dat zwanger worden niet lukt en we met IUI bezig zijn begrepen ze mijn reactie wel maar ik had toch het idee dat ze het daarna niet meer uitgebreid over de zwangerschap van m´n vriendin durfden te hebben.

Mijn laatste wachtweek na m´n eerste IUI heb ik heerlijk in Istanboel doorgebracht en de tijd vloog voorbij. Helaas wel op de laatste dag ongesteld geworden. Probeer positief te blijven en met goede moed aan poging 2 te beginnen. Ik merk wel dat ik die keiharde deadline van 6 pogingen moeilijk vind, ben nu echt aan het aftellen.

JonathanStrange mag ik ook in het lijstje?
1e wenskind
2e IUI
Start IUI 1 januari 2019
Clomid
Wat balen, heytan! :hug:

Sparky, wat rottig dat je zoveel rondes verliest nu. Hoe oud ben je? Voel je de klok erg tikken of voel je wel de ruimte voor die extra maanden? Niet dat je er veel aan kunt veranderen natuurlijk, maar ik voel me al zo oud (bijna 39 jaar) en ik durf geen maand meer te verliezen...

Blueberry, jeetje, wat jammer van die cystes! Voel je ze ook?

Boma, dat snap ik best, die mental breakdown :hug: . En verlies de hoop niet, het is niet: ik heb nog máár 5 IUI's, maar je mág nog 5 keer :rose:
Ben ik nu iemand vergeten in de tabel te zetten? Sorry, als dat zo is, wil je dan nog even opnieuw in vetgedrukt je reactie neerzetten?

Vandaag echo gehad, CD10. Rechts geen beweging nog, links een klein follikel van 1cm. Zaterdag terugkomen voor de volgende echo, hopelijk mag ik dan gelijk zondag pregnyl prikken en maandag of dinsdag voor de inseminatie komen.
@jonathanstrange
Ik ben nog wel jong (27) maar ik vind eig niet dat dat onze kinderwens minder maakt dan als je ouder zou zijn. Maar ik snap wel dat je idd geen maand durft te verliezen. We zijn nu toch ook al 17 maanden bezig: en in de tijd zijn er 22 vrienden/collega’s van ons zwanger geworden allemaal maar maand 2-6 moeten proberen zelfs 2 ervan direct na pilstop.. ( als ze allemaal eerlijk zijn natuurlijk) wat voor mij heel frustrerend is.
Sparky2018 schreef:
30-01-2019 11:25
@jonathanstrange
Ik ben nog wel jong (27) maar ik vind eig niet dat dat onze kinderwens minder maakt dan als je ouder zou zijn. Maar ik snap wel dat je idd geen maand durft te verliezen. We zijn nu toch ook al 17 maanden bezig: en in de tijd zijn er 22 vrienden/collega’s van ons zwanger geworden allemaal maar maand 2-6 moeten proberen zelfs 2 ervan direct na pilstop.. ( als ze allemaal eerlijk zijn natuurlijk) wat voor mij heel frustrerend is.
.
Oh, nee dat bedoel ik ook echt niet :)
Iedereen met een kinderwens die niet wordt ingelost, heeft het zwaar. Het is ook gewoon enorm rot! Ik denk wel dat als je die stomme "40" in de buurt ziet komen, dat je dan ook nog eens het idee erbíj krijgt dat je tijd bijna op is. Dat vind ik zelf zwaar náást de wens die niet uitkomt, dat was het enige. Niet om jouw traject minder zwaar te doen lijken, ik weet hoe het is :)

Ik vind het ook enorm frustrerend, echt iedereen om mij heen: pil de deur uit, hop, zwanger! Niet normaal :thunder:
@jonathanstrange ik bedoelde het natuurlijk ook niet boos ofzo he ;) maar ik hoor vaak van mensen die al kinderen hebben dat zeggen tegen lij je bent nog jong je hebt nog tijd.. terwijl ik dan denk.. tis ni omdak jong be dat ik graag 2-3j erover wil doen om een kindje te krijgen. ☺️ Maar bedoelde dit niet boos op jou hoor!!! Is het jouw eerste kindje??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven