Zwangerschaps Klaagtopic Deel 2!
dinsdag 1 september 2015 om 07:47
Hier klagen we ongegeneerd over alles ongemakken die een zwangerschap met zich meebrengt.
Wij houden ons niet in, zeggen niet het gaat wel. NEE wij flappen lekker alles eruit.
Van pril tot op knappen, Brand los !
Na de bevalling klagen wij lekker hier verder:
Kraamtijd klaagtopic
Wij houden ons niet in, zeggen niet het gaat wel. NEE wij flappen lekker alles eruit.
Van pril tot op knappen, Brand los !
Na de bevalling klagen wij lekker hier verder:
Kraamtijd klaagtopic
anoniem_127575 wijzigde dit bericht op 11-09-2015 07:33
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
zaterdag 5 september 2015 om 10:30
zaterdag 5 september 2015 om 10:47
Apple nog niet goed? Vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je het nu wel klaar wilt hebben staan.
Wij hebben ook een familiewieg, commode en kast heb ik al gezien hoe ik ze hebben wil. Kleuren zijn we ook al uit.
Rian: buikpijn bovenin je buik kan denk ik wel door je maag komen.
Fijne dag met je moeder!
Hoe kom ik de dag door dames. Pffff. Merk dat ik nogal een humeur begin te krijgen. Moehoe.
Wij hebben ook een familiewieg, commode en kast heb ik al gezien hoe ik ze hebben wil. Kleuren zijn we ook al uit.
Rian: buikpijn bovenin je buik kan denk ik wel door je maag komen.
Fijne dag met je moeder!
Hoe kom ik de dag door dames. Pffff. Merk dat ik nogal een humeur begin te krijgen. Moehoe.
zaterdag 5 september 2015 om 11:42
zaterdag 5 september 2015 om 12:09
Man is duidelijk begonnen aan project 'vrolijk plous op'.
Net staan we even samen in de keuken de ingrediënten voor bouillon in een pan te doen, houdt ie ineens de maatbeker met water boven mn hoofd. Wil ik net boos worden, giet ie de rest over z'n eigen hoofd. Het zag er niet uit. Als ie zo idioot doet moet ik toch altijd weer lachen
Net staan we even samen in de keuken de ingrediënten voor bouillon in een pan te doen, houdt ie ineens de maatbeker met water boven mn hoofd. Wil ik net boos worden, giet ie de rest over z'n eigen hoofd. Het zag er niet uit. Als ie zo idioot doet moet ik toch altijd weer lachen
zaterdag 5 september 2015 om 12:29
Plous, lief!
Ik had de iPad moeten pakken vannacht zie ik! Om 1, 3 en 5 uur eruit om te plassen, toen van 5 tot 8 uur wakker gelegen, daarna toch weer in slaap gevallen tot 10 uur... En ik bleef koppig maar liggen al die tijd tussen 5 en 8 - wilde SLAPEN!
Ben er wel klaar mee, dat zwanger zijn. Het is mooi geweest, allemaal goed gegaan, ik snap wat t inhoudt, baby is 'af', laat me nu hem/haar nu maar eens zien!
Ik had de iPad moeten pakken vannacht zie ik! Om 1, 3 en 5 uur eruit om te plassen, toen van 5 tot 8 uur wakker gelegen, daarna toch weer in slaap gevallen tot 10 uur... En ik bleef koppig maar liggen al die tijd tussen 5 en 8 - wilde SLAPEN!
Ben er wel klaar mee, dat zwanger zijn. Het is mooi geweest, allemaal goed gegaan, ik snap wat t inhoudt, baby is 'af', laat me nu hem/haar nu maar eens zien!
zaterdag 5 september 2015 om 13:27
Plous wel lief van hem dat hij je wilt opvrolijken. Ze hadden een nieuw kamertje mee genomen, maar ook daar zitten beschadigingen op, wordt wel goed opgelost. Ik moet volgende week even bellen met welke onderdelen ik vervangen wil hebben en dan komen ze dat gewoon doen (hoef ze alleen maar binnen te laten).
Liefhebber Kan me goed voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent, hopelijk gaat het nu toch snel echt beginnen.
Kartonnendoos Jij al bezig?? *hoopt heel hard van wel*
RianH Klinkt niet leuk, hoop dat je wel een beetje een leuke dag hebt.
Liefhebber Kan me goed voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent, hopelijk gaat het nu toch snel echt beginnen.
Kartonnendoos Jij al bezig?? *hoopt heel hard van wel*
RianH Klinkt niet leuk, hoop dat je wel een beetje een leuke dag hebt.
zaterdag 5 september 2015 om 15:24
My-little-appletree toevallig van het merk TWF?
@ slapen: gelukkig vannacht door kunnen slapen. Ik hoop dat de nachtbrakers hier een middagdutje hebben kunnen doen!
Hier misselijk, net maar een zantac gepakt. Maar ja wie eet er ook een halve zak chips en 3 bonbons achter elkaar op...
Pauze duurt maar wat langer dan. Dadelijk nog wat extra koken en afwassen.
@ slapen: gelukkig vannacht door kunnen slapen. Ik hoop dat de nachtbrakers hier een middagdutje hebben kunnen doen!
Hier misselijk, net maar een zantac gepakt. Maar ja wie eet er ook een halve zak chips en 3 bonbons achter elkaar op...
Pauze duurt maar wat langer dan. Dadelijk nog wat extra koken en afwassen.
zaterdag 5 september 2015 om 18:13
Ja de zantac helpt!
En ja ervaring met TWF. Op veel onderdelen krassen en stukjes eraf, terwijl het wel goed ingepakt zat (nieuw!). De monteurs van babydump hebben ze netjes vervangen, en van doe onderdelen waren nog 2 onderdelen beschadigd. Ging zonder probleem mee terug en 2 weken later weer nieuw. Met BabyDump hele goed ervaringen, maar TWF never again!
Plous ik was extra naar de winkel gegaan om de chips te halen... erg he!!
En ja ervaring met TWF. Op veel onderdelen krassen en stukjes eraf, terwijl het wel goed ingepakt zat (nieuw!). De monteurs van babydump hebben ze netjes vervangen, en van doe onderdelen waren nog 2 onderdelen beschadigd. Ging zonder probleem mee terug en 2 weken later weer nieuw. Met BabyDump hele goed ervaringen, maar TWF never again!
Plous ik was extra naar de winkel gegaan om de chips te halen... erg he!!
zaterdag 5 september 2015 om 19:30
zaterdag 5 september 2015 om 19:55
Zijn ze allemaal aangesloten bij je verzekering? Verder maakt het niet zoveel uit volgens mij, de organisatie kan wel flut zijn of juist heel goed maar je bent uiteindelijk toch afhankelijk van degene die bij je in huis komt. Is er nog 1 die een leuke actie heeft ofzo (soms krijg je een waardebon bij inschrijving)?
zaterdag 5 september 2015 om 20:01
Ik heb voor allerzorg gekozen omdat zij ook open staan voor de iets " alternatievere" aanpak. Niet dat ik zo hardcore ben hoor, maar een navelbandje ipv klem en geen zwitsal enzo en bewuste voeding vind ik wel belangrijk en daar staan ze erg voor open. Ik heb op een kraambeurs even met de dames van dit bureau gesproken en het leek allemaal kleinschalig en liefdevol maar goed de praktijk gaat het pas uitwijzen natuurlijk.
zaterdag 5 september 2015 om 20:12
Ja deze zijn allemaal volledig aangesloten bij mijn verzekering. En Zo'n Beetje de bovenste uit het lijstje qua cijferbeoordeling.
Waardebonnen bij inschrijving heb ik niet gezien op de sites
Snap toch niet helemaal wat je bedoelt met geen zwitsal etc. Spring
De waarden zit niet in onze regio. Maar bedankt voor de tip. Pointdexter
Waardebonnen bij inschrijving heb ik niet gezien op de sites
Snap toch niet helemaal wat je bedoelt met geen zwitsal etc. Spring
De waarden zit niet in onze regio. Maar bedankt voor de tip. Pointdexter
zaterdag 5 september 2015 om 20:16
zaterdag 5 september 2015 om 20:17
Ik vroeg me al af waarom er al zolang niet meer geklaagd was, blijkt het oude topic vol...
Even ongegeneerd klagen is lekker en het geklaag van jullie lezen, is ook heerlijk vermaak voor de saaie, regenachtige dag!
Ik ben nu 35+3 en kon al dagen niet meer slapen van het maagzuur. Niets hielp, antagel, zantac (bahhhhh), rennie, vla... Moest afgelopen vrijdag toch naar de huisarts omdat ik helaas helaas aan het schimmelen ben en heb toen iets gevraagd tegen het maagzuur. Heb nu omeprazol gekregen en dat helpt als een tierelier! Hoef ik maar 2x per dag te nemen en ik heb geen zuur meer gehad.
Kamertje; Wat een engelengeduld heb je My-Little-Appletree. Gelukkig kun je het nu in ieder geval gebruiken, mocht de kleine komen.
Plous, wat een lieve man! Hier afgelopen week opgevrolijkt met een mooie bos bloemen. Ook een leuke verrassing.
Even ongegeneerd klagen is lekker en het geklaag van jullie lezen, is ook heerlijk vermaak voor de saaie, regenachtige dag!
Ik ben nu 35+3 en kon al dagen niet meer slapen van het maagzuur. Niets hielp, antagel, zantac (bahhhhh), rennie, vla... Moest afgelopen vrijdag toch naar de huisarts omdat ik helaas helaas aan het schimmelen ben en heb toen iets gevraagd tegen het maagzuur. Heb nu omeprazol gekregen en dat helpt als een tierelier! Hoef ik maar 2x per dag te nemen en ik heb geen zuur meer gehad.
Kamertje; Wat een engelengeduld heb je My-Little-Appletree. Gelukkig kun je het nu in ieder geval gebruiken, mocht de kleine komen.
Plous, wat een lieve man! Hier afgelopen week opgevrolijkt met een mooie bos bloemen. Ook een leuke verrassing.
zaterdag 5 september 2015 om 20:27
Kamertje dat is dus het zelfde als hier (al was er een doos in het helemaal in het midden wel beschadigd alleen daar was het kamertje niet beschadigd). Hoe babydump het oplost vind ik wel fijn, ze hebben nu uit twee kamertjes de beste onderdelen gepakt en gevraagd of we er dit weekend goed naar konden kijken of er nu nog onderdelen vervangen zouden moeten worden. Dan komen ze namelijk weer terug om de onderdelen om te wisselen. Dus wel heel blij met babydump, werd alleen geel verdrietig toen de bezorgers vertelde dat hoewel we echt een slechte kamer hadden getroffen TWF een slechte kwaliteit leverde en ook met het nieuwe kamertje nog beschadigingen zouden zijn. Dus voor mij ook geen TWF meer.
Kraamzorg Ik ken ze allemaal niet, maar je kan ook even bellen of een folder aanvragen. En vraag aan de verloskundige wat haar ervaringen zijn met hun, die kunnen je ook advies geven. Mijn vk heeft er 2 waar ze graag mee samen werken en ik heb tussen die gekozen naar aanleiding van goede ervaringen daar van een kennis.
Maagzuur Wat fijn dat je nu iets hebt dat goed helpt, misschien dat ik dan maandag ook nog even bel. Zantac helpt hier wel, maar moet ze echt blijven nemen om de paar uur.
Klagen Je denkt toch niet dat wij zo lang niet kunnen klagen! Als iemand anders het niet doet maak ik straks ook een kraamtijd klaag topic aan (over al het bezoek dat te lang blijft hangen, te veel mensen die de eerste dag willen komen of juist niemand die de eerste dagen kan, bv die moeilijk start, dat je nog geen idee hebt wat welk huilt betekent en alles wat je je maar kan bedenken).
Kraamzorg Ik ken ze allemaal niet, maar je kan ook even bellen of een folder aanvragen. En vraag aan de verloskundige wat haar ervaringen zijn met hun, die kunnen je ook advies geven. Mijn vk heeft er 2 waar ze graag mee samen werken en ik heb tussen die gekozen naar aanleiding van goede ervaringen daar van een kennis.
Maagzuur Wat fijn dat je nu iets hebt dat goed helpt, misschien dat ik dan maandag ook nog even bel. Zantac helpt hier wel, maar moet ze echt blijven nemen om de paar uur.
Klagen Je denkt toch niet dat wij zo lang niet kunnen klagen! Als iemand anders het niet doet maak ik straks ook een kraamtijd klaag topic aan (over al het bezoek dat te lang blijft hangen, te veel mensen die de eerste dag willen komen of juist niemand die de eerste dagen kan, bv die moeilijk start, dat je nog geen idee hebt wat welk huilt betekent en alles wat je je maar kan bedenken).
zaterdag 5 september 2015 om 20:37
Plous manlief gaat hier ook altijd zo doen als ik humeurig ben, dan gaatie net zo lang door tot ik lach. Is altijd heel schattig
Apple ja vind het helemaal leuk nu het echt wat gaat worden. Manlief heeft de commode en de kast dus zelfgemaakt. We hebben een familiewieg die heb ik bekleed met de trouwjurk van mijn schoonmoeder (daar wasie vroeger ook mee bekleed) nadat mijn schoonmoeder hem heeft gewassen..
Nu matrasje binnen volgende week lakentje e d kopen!
Geen middagdutje meer kunnen doen en helaas ook niet in de auto geslapen op de heen weg
Bruiloft was wel aardig. Wel leuk erbij geweest te zijn. Maar er waren zoveel speeches en als ik ergens een hekel aan heb.. (no offends, maar ik hou er gewoon niet van..)
Daarnaast door mijn rot nacht en door de krampen was het niet echt een topdag.. Was wel jammer zeg maar. Plus bij de receptie ben ik gaan zitten. Nou dan spreek je dus niemand, want iedereen staat. Dat was erg jammer..
Morgen verjaardag schoonmoeder en 's avonds uiteten met haar. Als ik me dan weer zo voel dan ga ik niet mee uiteten hoor. Jeetje ik ga niet in een restaurant zitten terwijl ik thuis al niet weet hoe ik moet zitten/liggen/staan.. Pff ik voel me even heel zielig
Apple ja vind het helemaal leuk nu het echt wat gaat worden. Manlief heeft de commode en de kast dus zelfgemaakt. We hebben een familiewieg die heb ik bekleed met de trouwjurk van mijn schoonmoeder (daar wasie vroeger ook mee bekleed) nadat mijn schoonmoeder hem heeft gewassen..
Nu matrasje binnen volgende week lakentje e d kopen!
Geen middagdutje meer kunnen doen en helaas ook niet in de auto geslapen op de heen weg
Bruiloft was wel aardig. Wel leuk erbij geweest te zijn. Maar er waren zoveel speeches en als ik ergens een hekel aan heb.. (no offends, maar ik hou er gewoon niet van..)
Daarnaast door mijn rot nacht en door de krampen was het niet echt een topdag.. Was wel jammer zeg maar. Plus bij de receptie ben ik gaan zitten. Nou dan spreek je dus niemand, want iedereen staat. Dat was erg jammer..
Morgen verjaardag schoonmoeder en 's avonds uiteten met haar. Als ik me dan weer zo voel dan ga ik niet mee uiteten hoor. Jeetje ik ga niet in een restaurant zitten terwijl ik thuis al niet weet hoe ik moet zitten/liggen/staan.. Pff ik voel me even heel zielig
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen
zaterdag 5 september 2015 om 21:16
@happyapple Ik heb een tijdje gedaan om te kiezen tussen kraamzorg IVT of Welkom. Uiteindelijk Welkom kraamzorg geworden omdat mijn omgeving daar de meeste ervaring mee had en ik toen bij aanmelding een kleinigheidje kreeg. En zoals iemand anders al zei.. je moet het vooral treffen met je hulp.
Wij hebben een grote hond dus de belangrijke eis waar onze hulp aan moet voldoen is dat ze absoluut niet bang daarvoor is. Daar maak ik mij soms wel zorgen over.
Wij hebben een grote hond dus de belangrijke eis waar onze hulp aan moet voldoen is dat ze absoluut niet bang daarvoor is. Daar maak ik mij soms wel zorgen over.