Vreemd verzoek collega of niks achter zoeken?

woensdag 23 september 2020 om 12:29
Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.

woensdag 23 september 2020 om 14:20
Een nee accepteer je sowieso en zeker van iemand die ziek thuis zit.

woensdag 23 september 2020 om 14:21

woensdag 23 september 2020 om 14:22
Ja, meestal is dat natuurlijk ook zo. Ik heb een geschiedenis van moeite hebben met nee zeggen. Omdat me dat vaker in problemen gebracht heeft, heb ik er nu waarschijnlijk teveel van gemaakt. Ik ga eraan werken, dus dat is goed.

woensdag 23 september 2020 om 14:22
Dat is toch ook prima. Je bent bezig met je herstel, dat is het belangrijkste. Als je straks weer gaat werken zie je vanzelf wel hoe de vlag hangt. Maar voor nu...loslaten, je kunt je energie wel beter gebruiken.nd04a schreef: ↑23-09-2020 14:14Ik denk idd dat dit het geval is.
Ik heb me misschien ook teveel laten meeslepen door alle berichten hier, hoe goedbedoeld ook. En ja, misschien loop ik daardoor een superleuk contact mis (hij is niet voor niets zo geliefd in zijn team en door echt alle collega's).
Maar het is nu wat het is, en ik laat het even zo. My loss, mocht het zo zijn dat hij het goed bedoelde.

woensdag 23 september 2020 om 14:23
Eens. Dat vind ik even vreemd als zijn voorstel.QueenArachnia schreef: ↑23-09-2020 13:04Waarom is jouw overgewicht een publieke zaak? Ik zou echt woest worden van die vraag. Zéker van een of andere collega. Wtf!
Jouw lichaam is nergens publiekelijk. Hoe je er ook uitziet.
Ik zou hier voor bedanken en zeker ergens melden.

woensdag 23 september 2020 om 14:24
Dat was idd (gevoelsmatig) anders geweest. Ik had zoiets juist eerder verwacht. Met enkele vrouwen heb ik superleuk contact, en zij hebben verder geen contact gezocht, zelfs geen kaartje. En dat terwijl we toch een jaar teamwerk en vele intensieve trainingen achter de rug hebben. Maar ja, misschien verwacht ik teveel.
het gebeurt idd niet vaak dat mannen dit zo voorstellen aan een vrouw. Mijn vader (woont in zijn thuisland) zei laatst over de telefoon dat hij en zijn buurman geen snoepjes meer aan durven te bieden aan kinderen, uit angst dat ze als pedofiel aangezien worden. Dat is wel een beetje het klimaat momenteel helaas, hoe lullig ook, de goede personen lijden onder degenen met slechte bedoelingen.

woensdag 23 september 2020 om 14:24
woensdag 23 september 2020 om 14:25
woensdag 23 september 2020 om 14:28
Mijn alarmbellen gaan hartstikke af, al helemaal door zijn reactie. Lieve TO, die man heeft geen zuivere bedoelingen. Ik zou proberen zoveel mogelijk afstand te houden.
Heb laatst zelf iets vergelijkbaars meegemaakt, andere mensen vinden deze man ook best aardig.
Bij mij begon het contact hetzelfde, "met goede bedoelingen".
Ik krijg hier enorm de kriebels van, en je kunt je de mogelijke problemen beter besparen, dan maar een potentieel misgelopen leuk contact. Zeker in jouw situatie zou ik het sterk afhouden. De ellende die het je kan opleveren weegt veel zwaarder dan een gemist intiemer contact met een collega.
Dit is echt geen zuivere koffie.
Heb laatst zelf iets vergelijkbaars meegemaakt, andere mensen vinden deze man ook best aardig.
Bij mij begon het contact hetzelfde, "met goede bedoelingen".
Ik krijg hier enorm de kriebels van, en je kunt je de mogelijke problemen beter besparen, dan maar een potentieel misgelopen leuk contact. Zeker in jouw situatie zou ik het sterk afhouden. De ellende die het je kan opleveren weegt veel zwaarder dan een gemist intiemer contact met een collega.
Dit is echt geen zuivere koffie.

nd04a schreef: ↑23-09-2020 14:20Het blokkeren heb ik in een opwelling gedaan, ik heb hem inmiddels gewoon gedeblokkeerd hoor. Het was inderdaad stom van me en op niets af.
Ik dacht zelf ook niet dat het hem om seks ging hoor, zeker omdat hij aangaf mijn kindje ook mee te willen nemen. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het echt een stomme actie vind van mezelf, haha.
Je onderbuikgevoel volgen zegt ook niet alles. bij mijn ex heb ik nooit een naar onderbuikgevoel gehad, en toch bleek hij niet zo aardig.
Je moet vooral ook jezelf niets aanrekenen nu, in dit soort situaties beslis je ook lang niet altijd goed of altijd hetzelfde.
Niks aan de hand verder als het goed is. Dat blokkeren is met werk gerelateerde personen nooit slim. Die man zal ook vast wel met een reden geliefd zijn, sommige mensen zijn gewoon sociaal in de omgang. Een aardig woord, interesse in mensen, een grapje. Misschien ook een goede werker om als collega te hebben.
Er zijn maar weinig mensen die een hele groep een rad voor ogen kunnen draaien. Sta echt he kijken van de reacties, wat een achterdocht!
Veel succes met je herstel, kan best een tijd duren want is een erg ingrijpend iets. Ik hoop dat je naast se begeleiding die je krijgt ook goede vrienden hebt. Sterkte !
Er klopt echt helemaal niks van dit verhaal als je alles onder elkaar zet, ik krijg er echt een naar onderbuikgevoel van
en ik vind het heel zorgwekkend dat je nu alweer je reactie in twijfel trekt
en ik hoop echt echt echt van harte dat je niet alsnog besluit om zoiets met hem te gaan ondernemen, met of zonder kind erbij
en dat je je grenzen goed blijft beschermen en dit iig meld bij vertrouwenspersoon op het werk
en misschien even aan je collega vragen of hij/zij niet zomaar je nummer wil doorspelen zonder toestemming (ik ken niet anders dan dat je het eerst vraagt aan iemand, voor je een prive nummer geeft, maar ok)
en ik vind het heel zorgwekkend dat je nu alweer je reactie in twijfel trekt
en ik hoop echt echt echt van harte dat je niet alsnog besluit om zoiets met hem te gaan ondernemen, met of zonder kind erbij
en dat je je grenzen goed blijft beschermen en dit iig meld bij vertrouwenspersoon op het werk
en misschien even aan je collega vragen of hij/zij niet zomaar je nummer wil doorspelen zonder toestemming (ik ken niet anders dan dat je het eerst vraagt aan iemand, voor je een prive nummer geeft, maar ok)

woensdag 23 september 2020 om 14:29
Nou, inderdaad. Meer of minder kan je er gewoon niet van maken.

woensdag 23 september 2020 om 14:31
En dit. Heel onprofessioneel om zomaar mensen hun telefoonnummers door te geven.Pinda-Kaas schreef: ↑23-09-2020 14:28
En misschien even aan je collega vragen of hij/zij niet zomaar je nummer wil doorspelen zonder toestemming (ik ken niet anders dan dat je het eerst vraagt aan iemand, voor je een prive nummer geeft, maar ok)
woensdag 23 september 2020 om 14:36
De reactie op jouw nette berichtje vind ik vreemd en ongepast. Is dat echt wat hij stuurde op het berichtje wat je hier plaatste? Ik zou afstand houden en je richten op je herstel.
Als hij echt leuk en gezellig is kun je dat altijd nog rustig ontdekken als je straks weer aan het werk bent.
Nu lijkt het me helemaal niet verstandig.
Als hij echt leuk en gezellig is kun je dat altijd nog rustig ontdekken als je straks weer aan het werk bent.
Nu lijkt het me helemaal niet verstandig.
menta wijzigde dit bericht op 23-09-2020 14:39
3.70% gewijzigd

woensdag 23 september 2020 om 14:37
Getaway_Car_59 schreef: ↑23-09-2020 14:29Nou, inderdaad. Meer of minder kan je er gewoon niet van maken.
Dat is in jullie wereld inderdaad het geval. Elders valt er ook nog iets anders van te maken. Hier niet, de achterdocht regeert samen met de onderbuik.
woensdag 23 september 2020 om 14:38
Hij koopt een autostoel speciaal voor jouw kind? Wil een heel eind rijden heen en terug voor een dagje weg zonder dat jij tussendoor "Ik heb geen zin meer doei" kan zeggen en niemand mag het weten? Ik zou heel hard wegrennen hoor.nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:07Ik wilde dit eigenlijk niet zeggen ivm herkenbaarheid en zo, maar ik heb ook een kindje van 7 maanden. Omdat ik zelf geen auto heb heeft de collega aangeboden een autostoeltje te kopen onderweg naar mij, zodat mijn kind ook gezellig mee kan.
Zo weet ik dat hij geen bijbedoelingen heeft, voordat daar vragen over komen.
En wat is dat voor achterlijke vraag, of je thuis zit omdat je dik bent???
woensdag 23 september 2020 om 14:38
Nou, ik heb dat zelden en in dit geval toch echt. En dat wordt versterkt door zijn reactie op haar sms.In_Tenebris schreef: ↑23-09-2020 14:37Dat is in jullie wereld inderdaad het geval. Elders valt er ook nog iets anders van te maken. Hier niet, de achterdocht regeert samen met de onderbuik.
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 23 september 2020 om 14:39
Goh, hoe zou dat toch komen?In_Tenebris schreef: ↑23-09-2020 14:37Dat is in jullie wereld inderdaad het geval. Elders valt er ook nog iets anders van te maken. Hier niet, de achterdocht regeert samen met de onderbuik.

woensdag 23 september 2020 om 14:41
Omdat alle mannen klootzakken zijn die kwade bedoelingen hebben. Duh.
woensdag 23 september 2020 om 14:44
Voor sommige mannen is een gat een gat hoor. Boeit niet wie er aan vast zit.nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:12Ik heb een best leuk gezicht, maar ik lijk stukken ouder dan 22 en het is toch wel algemeen bekend dat dikkere meiden/vrouwen niet mooi gevonden worden door mannen. Zo bedoel ik het. Zelf ben ik niet super ontevreden over hoe ik eruit zie, maar vanuit zijn oogpunt zal het weinig soeps zijn.
En denk je echt dat hij geen seks met je wil hebben met een baby in de buurt??
Ik zou hier echt redelijk paranoïde van worden maar goed.

woensdag 23 september 2020 om 14:44
TO is ziek thuis na een aanval van haar ex.
Vreemde vent gaat haar bellen, begint over haar gewicht, wil haar per se mee hebben en als ze dan vriendelijk bedankt, gooit hij het op dat ze hem niet vertrouwd.
Of het een klootzak is met slechte bedoelingen weet ik niet, maar het raar en vervelend. En de reactie na het bedanken voor aanbod is ook gewoon bijzonder.
En ze heeft wel wat anders aan haar hoofd.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-09-2020 14:45
1.27% gewijzigd