Censuur Viva?

12-10-2012 11:46 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer de Blog "De roze kanker maffia" te openen, maar de pagina bestaat niet meer. Is een kritisch Blog over pink ribbon niet welkom op Viva?
Alle reacties Link kopieren
Ze doet haar best en ik vind het geloof ik wel sympathiek dat ze al haar critici antwoord geeft.

Maar ja, het staat er zwart op wit: geen geld aan hard onderzoek naar borstkanker, alleen onderzoek naar psycho-sociale gevolgen. En zelfs dat is nieuw, er waren jaren dat ze gewoon niks gaven aan onderzoek. Kun je nu allemaal teruglezen in de openbaar gemaakte jaarcijfers.



Ik zou zeggen geef aan het Borstkankerfonds en niet aan deze club. Maar inmiddels weten donateurs dus zelf ook waar ze aan beginnen.
quote:foxytoxy schreef op 25 oktober 2012 @ 22:23:

Ze doet haar best en ik vind het geloof ik wel sympathiek dat ze al haar critici antwoord geeft.

Maar ja, het staat er zwart op wit: geen geld aan hard onderzoek naar borstkanker, alleen onderzoek naar psycho-sociale gevolgen. En zelfs dat is nieuw, er waren jaren dat ze gewoon niks gaven aan onderzoek. Kun je nu allemaal teruglezen in de openbaar gemaakte jaarcijfers.



Ik zou zeggen geef aan het Borstkankerfonds en niet aan deze club. Maar inmiddels weten donateurs dus zelf ook waar ze aan beginnen.



Ik vind het een beetje simpeltjes. Niks sympathieks aan, damage control en als een dolle goedpraten wat krom is, dat mag ook wel met een welgesteld salaris.

Eigenlijk vind ik het dat hele blog met de reacties enorm kinderlijk overkomen, En dat voor 99.000,00 euro per jaar.



Maar FoxyFoxy, dat vinden vrouwen wel vaker van elkaar, sympathiek overkomen. Maar wat als die directeur een man was geweest en zo had gereageerd?
Alle reacties Link kopieren
Ze geeft niet al haar critici antwoord, foxytoxy. Ze verwijderd ook reacties en vragen op haar blog, zoals je kan lezen.quote:Vivaforummer op oktober 25, 2012 om 9:29 am

Susan, je wilde een open discussie voeren hier, maar je antwoordt niet meer op mijn posts en mails. Ik begrijp dus dat je toch liever geen discussie voert?



Nee, ik vind deze dame alles behalve sympathiek.



Ik ben het wel eens, doneer alsjeblieft niet meer aan deze club inderdaad.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Moet je dit lezen!

Reactie no. 210 op de blog van Karin Spaink.



http://www.spaink.net/2012/10/17/censuu ... squote:Het verhaal gaat nog verder; er is een afspraak gemaakt tussen Sanoma en Susan Veenhoff dat Susan een tweede blog gaat schrijven als reactie op de heersende kritiek. Sanoma zal dit communiceren op het Vivaforum. Een kritisch blog censureren ze, een blog met de bedoeling de naam van Pink Ribbon te redden promoten ze.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 oktober 2012 @ 22:48:

Moet je dit lezen!

Reactie no. 210 op de blog van Karin Spaink.



http://www.spaink.net/2012/10/17/censuu ... /#comments





[...]





Echt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
is van haar stoel gevallen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe blog van onze PR-muts.



http://blog.pinkribbon.nl ... agen-antwoorden/#more-531



Duidelijk verhaal. Het gaat niet om het bestrijden van van borstkanker bij Pink Ribbon. Ik hoop dat dit dan ook echt duidelijk gecommuniceerd gaat worden naat het grote publiek, zodat donaties wel terecht gaat komen daar waar er wel geld besteedt wordt aan het voorkomen van meer doden ten gevolge van borstkanker.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
PR is dus een bomenknuffel organisatie die niets doet aan wetenschappelijk onderzoek, maar probeert het welzijn van bk patiënten te verbeteren.



Grappig genoeg doe ik mee aan een aantal psychosociale onderzoeken via het avl, waar PR op geen enkele manier bij betrokken is....
Alle reacties Link kopieren
Er zijn inderdaad al talloze initiatieven op psychosociaal gebied. Die waren er ook voor Pink Ribbon al.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nou, ik heb dochter ook maar even verteld dat ze nooit voor het goeie doel PR iets roze moet kopen. Het is gewoon een oplichtersbende na alle berichten gelezen te hebben, ja, dus ook die 'kattebelletjes' van de directeur van PR.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk verhaal. Het is misschien maar goed dat PR zich niet met borstkankerbestrijding bezighoudt. Als je leest dat ze spreekt over "een medicijn tegen borstkanker" is het duidelijk dat de directeur denkt dat borstkanker één ziekte is waar je één medicijn tegen kunt uitvinden. Een fundamentele misvatting.
Ga in therapie!
MILOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!
maar de armband is wel rustiger van kleur dit jaar.
MEEEEEEEEEDSKE!!!
Er is een ware bitch fight aan de gang tussen Karin Spaink en Susan Veenhoff. http://www.spaink.net/2012/10/31/antwoo ... nk-ribbon/



Ik ben voor Spaink. De plaatselijke scouting club is beter georganiseerd dan Pink Ribbon. En we hebben niet eens een scouting club hier.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 oktober 2012 @ 16:34:

maar de armband is wel rustiger van kleur dit jaar.Ohw, nou dat maakt alle verschil!
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, het gebitch is vooralsnog volkomen afkomstig van Susan Veenhoff. Ik vond het een duidelijke repliek van Karin Spaink, maar in de nieuwe blog van Susan Veenhoff staat duidelijk dat Pink Ribbon geen geld inzamelt voor fundamenteel kankeronderzoek, dus zullen zij het geld dat op de plank ligt daar ook nooit voor gaan oormerken, hoe graag Karin Spaink en wij dat ook willen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ze sneert trouwens ook lekker naar mensen die reageren op de Pink Ribbon Blog.quote:

Pink Ribbon

op oktober 29, 2012 om 5:06 pm

Beste Rian,



Inderdaad, wij financieren projecten naar de behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. Niet naar de bestrijding van borstkanker, naar het medicijn.



Jammer dat je dit niet belangrijk vindt, ieder moet zijn eigen keuzes maken.



Groet,

Susan



Reageer ↓



Andrea

op oktober 29, 2012 om 5:35 pm

Het trieste van alles is, jullie doen dit voor borstkankerpatienten en niemand anders. Wij geven duidelijk aan wat WIJ belangrijk vinden. Onderzoeken naar GENEZING dat WILLEN wij het gaat toch om ons of niet? Dan reageer je hierboven met jammer dat je dit niet belangrijk vindt?? Wat een onzin een borstkankerpatient wil niet DOOD dus onderzoek naar genezing is belangrijker dan wat dan ook. Zolang je zelf geen borstkankerpatient bent zul je nooit weten wat wij voelen. Maar ook jij als directrice maakt het verschil niet, zo jammer jullie zouden echt het verschil kunnen maken met die miljoenen ook al denken jullie van niet. Sowieso zou jullie naam dan eens positief in beeld komen. Wat een misselijke reactie, bah!





Rian

op oktober 29, 2012 om 7:00 pm

Toch jammer dat jullie/jij de bestrijding niet belangrijk genoeg vinden om ook hier een deel van de donaties aan te (gaan) besteden. Mij is altijd geleerd eerst de kraan dicht te doen en dan pas te gaan dweilen. Dus zonde om onnodige energie (lees donaties) te verspillen. Zoals het nu staat komen er in de toekomst nog veel meer borstkankerpatiënten bij. Elke patiënt minder (die dan ook geen nazorg nodig heeft!), wat zou dat mooi zijn! Ik vind het echt een gemiste kans voor Pink Ribbon. Jammer.





MrsStanleyWalker

op oktober 31, 2012 om 3:29 pm

Je reactie is in afwachting van moderatie.



Jeetje, wat een gemene en vooral onprofessionele sneer, Susan.



Er zijn genoeg initiatieven voor psychosociale zorg voor kankerpatiënten, die bestonden voor Pink Ribbon al. Ik zou graag willen weten wat Pink Ribbon doet op dit gebied, wat er voorheen niet al was dan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb het gelezen en ik vind het ook heel erg. Als het goed is doe je het juist voor de borstkanker patient, maar blijkbaar weet Susan Veenhoff beter wat goed is voor hen
Alle reacties Link kopieren
Zijn er eigenlijk mensen die denken dat ze de taak van susan veenhof beter zouden kunnen invullen dan dat zij dat momenteel doet? Christus te paard wat een armoe zeg.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het beter doen dan Susan Veenhoff lijkt me niet moeilijk... De lat ligt zo hoog niet.



http://media.tumblr.com/tumblr_lzg5tfE0oQ1qkq2mg.png
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik weet zeker dat ik het beter had kunnen doen
Alle reacties Link kopieren
http://media.tumblr.com/tumblr_m5f3yvKabG1qizcyo.gif
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hahaha, Mrs Stanley!
Alle reacties Link kopieren
quote:glaas_beer schreef op 31 oktober 2012 @ 15:41:

Zijn er eigenlijk mensen die denken dat ze de taak van susan veenhof beter zouden kunnen invullen dan dat zij dat momenteel doet? Christus te paard wat een armoe zeg.Karin Spaink

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven