Leraar geschorst om beledigen profeet

26-02-2019 14:13 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dit las dacht ik dat het wel een leraar zou zijn in een islamitisch land hier ver ver ver vandaan. Daar waar mensen weg vluchten omdat ze niet veilig zijn en geen eigen mening mogen hebben.

Maar ik schrok want het was een leraar van een school in Nederland.


Leraar geschorst om beledigen profeet Mohammed: 'Nog nooit voorgekomen' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBU5yfA?ocid=se

Maar toen las ik dit:

Leerkracht geschorst na ’beledigen profeet’ https://www.telegraaf.nl/t/3206850/ via @telegraaf


...............
Volgens de techniekinstructeur volgde de beschuldiging op een incident in de klas eind januari. „Een leerlinge zei tegen een klasgenoot dat haar moeder mij ’haram’, ofwel vies vindt. Ik ving dat op en sprak haar daarop aan. In de pauze stonden ineens andere scholieren om mij heen en riepen op hoge toon dat ik de profeet beledigd zou hebben”, zegt de instructeur die om privacyredenen anoniem wil blijven.

Opstootje

Het opstootje in de gangen van de school werd gesust door de conciërge, maar de medeleerlingen dienden een klacht in bij de directeur van de school. „Die leerlingen geef ik niet eens les”, stelt de instructeur. De directeur van het Hoofdvaart College besloot naar aanleiding van de klacht van de medeleerlingen de instructeur te schorsen. Sindsdien zit hij thuis.
.................................
etc. etc.

Er loopt een onderzoek. De leerlingen die de docent beschuldigen van beledigen zitten niet eens in de klas van de docent. Ik vraag me dan wel af of de directeur genoeg reden had om de leerkracht te schorsen. Wat vinden jullie hiervan?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
, de telegraaf en moslims.
Nooit een verrassing wat er gaat volgen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-02-2019 20:54
Reden: op deman
5.63% gewijzigd
SteunEndeToeverlaet schreef:
26-02-2019 17:50

Maar je wordt echt niet zomaar een maand op non-actief gezet. We horen maar één kant van het verhaal en oh oh wat kunnen we ons heerlijk opwinden.
Waarschijnlijk is die instructeur geschorst om wat hij nadien tegen de schoolleiding zei en niet om een paar domme leerlingen die op hoge poten wat kakelen.
O jawel hoor,deze meneer liet zijn moeder ook niet uitschelden door een scholier en gelijk heeft hij. Als je zoiets toestaat is het hek van de dam.
https://www.linda.nl/nieuws/pensioen-le ... -leerling/
Dacht dat je hier vrij je mening mocht uiten..
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
26-02-2019 17:50
Iedereen leest de kop van het artikel en begint al boos te worden.

Maar je wordt echt niet zomaar een maand op non-actief gezet. We horen maar één kant van het verhaal en oh oh wat kunnen we ons heerlijk opwinden.
Waarschijnlijk is die instructeur geschorst om wat hij nadien tegen de schoolleiding zei en niet om een paar domme leerlingen die op hoge poten wat kakelen.
Ik kan me goed voorstellen dat ze de leerkracht eventjes thuis laten blijven tot alles uitgezocht is. Want er zijn een hoop kinderen die er niks mee te maken hebben die flinke opschudding veroorzaken. Je weet niet wat de situatie is, ik kan me voorstellen dat ze dit willen uitzoeken zonder dat het verder oploopt.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
26-02-2019 15:24
O dat vind ik al anders
Je kunt het anders omschrijven, maar het komt er net zo goed op neer dat de docent naar huis gestuurd is. Jammer dat de docenten niet achter hun collega gaan staan. Als ze zich allemaal ziek zouden melden en thuis zouden blijven, dan geef je tenminste wel een signaal af. Belachelijk dat schoolleidingen hun docenten telkens zo in de kou laten staan.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
26-02-2019 15:32
Nee, een leraar mag niet beledigd worden. En een leerling die dat doet wordt ook geschorst.

Maar een stapje terug, je weet toch gewoon helemaal niks? Ik weet niet wat er gezegd is, ik weet niet waarom de schoolleiding en de leraar het niet eens zijn, ze zijn het niet eens, dat is alles wat je weet. Laat ze dat lekker onderling uitvechten in plaats van dat wij hier met halve data gaan speculeren over of het wel of niet terecht is.



Wat heeft Asia Bibi hier mee te maken? Die kreeg de doodstraf. Deze docent mag tijdelijk betaald thuiszitten tot er meer duidelijkheid is. Ik zie echt geen overeenkomst.

Ik geef daarom mijn mening over datgene wat ik wel heb gelezen en vraag ook jullie mening.

*Tuurlijk is het niet hetzelfde. Maar Bibi werd ook beschuldigd door twee vrouwen wegens belediging. Die twee vrouwen beledigden eerst Bibi en hebben niet eens door dat het schandalig is wat ze zeiden. Die twee vrouwen maakten er godslastering van, wat voor Bibi grote gevolgen had.
*Die leerlingen zitten niet eens in de klas van de docent, die leerlingen begonnen pas tegen de docent te treiteren omdat hij vóór de pauze iemand op een persoonlijke belediging had aangesproken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
iedereen weer heftig reageren, wij waren er toch niet bij?
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
26-02-2019 17:59
O jawel hoor,deze meneer liet zijn moeder ook niet uitschelden door een scholier en gelijk heeft hij. Als je zoiets toestaat is het hek van de dam.
https://www.linda.nl/nieuws/pensioen-le ... -leerling/
:O
Goed van die leerkracht. Waardeloos van die school om een leerkracht één week voor zijn pensioen te schorsen omdat hij zich niet laat bedreigen of zijn moeder laat uitschelden. Dit las ik in je link:

Uitschelden en bedreigen

De reden dat Keeman een leerling bij de nek pakte, was omdat de leerling kwetsende woorden over zijn moeder zei. “Ik laat mijn moeder niet uitschelden voor hoer of woorden van gelijke strekkingen. Het filmpje zegt genoeg. Ik laat me niet bedreigen.” Na deze video kreeg de leraar veel steun op social media.
LOEP ME MAAR aub.
De volledige reactie van Dunamare:

De Telegraaf heeft vandaag, 26 februari ’19, een artikel gepubliceerd over een van onze medewerkers van het Hoofdvaart College. Het staat ons, vanwege privacyredenen, niet vrij om daar uitvoerig inhoudelijk op in te gaan. Omdat het verder ook belangrijk is om het huidige lopende traject richting een oplossing niet te verstoren, willen wij alleen onderstaande informatie kwijt.

In de maand januari is er op het Hoofdvaart College op een zeker moment onrust ontstaan rondom een vermeende uitspraak van een medewerker tijdens de uitoefening van zijn functie. In het belang van de leerlingen, de medewerker en de school is er vervolgens een time-out ingesteld om te onderzoeken wat er precies is gebeurd, en wat het vervolg daarop kon zijn. Vervolgens is het College van Bestuur van Dunamare Onderwijsgroep, waartoe het Hoofdvaart College behoort, in gesprek gegaan met zowel de medewerker als de schoolleiding. Daarbij is duidelijk geworden dat het onderling vertrouwen van de medewerker en de schoolleiding over en weer in ernstige mate is beschadigd. Dit heeft ertoe geleid dat er een voorstel is gedaan tot een mediationtraject met een onafhankelijke en onpartijdige mediator om op korte termijn met elkaar te bespreken wat het best mogelijke vervolg kan zijn voor zowel de medewerker als de school.

In tegenstelling tot hetgeen in het artikel van De Telegraaf is gesuggereerd, is aan de betreffende medewerker geen sanctie opgelegd. Wel is hij gedurende het voormelde oplossingsgerichte traject tijdelijk vrijgesteld van zijn werkzaamheden.

We hebben er vertrouwen in dat dit traject zal resulteren in een oplossing en zullen in de tussentijd verder geen inhoudelijke mededelingen meer doen over deze kwestie.


Als ik het zo lees is het inderdaad een kwestie van een schoolbestuur zonder ruggengraat. Ze ontkennen de feiten in het Telegraaf-artikel niet, het enige dat ze ontkennen is dat het om een ' schorsing' gaat. Dat zou dan een 'tijdelijke vrijstelling van werkzaamheden' zijn. Lekkere boel daar.
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
26-02-2019 19:05
...............

Als ik het zo lees is het inderdaad een kwestie van een schoolbestuur zonder ruggengraat. Ze ontkennen de feiten in het Telegraaf-artikel niet, het enige dat ze ontkennen is dat het om een ' schorsing' gaat. Dat zou dan een 'tijdelijke vrijstelling van werkzaamheden' zijn. Lekkere boel daar.

Precies dit.

Ze geven het een iets andere benaming maar het komt op hetzelfde neer.
LOEP ME MAAR aub.
wat een raar topic
raar artikeltje ook in de televaag
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-02-2019 19:14
wat een raar topic
raar artikeltje ook in de televaag
Het stond niet alleen in de Telegraaf. En waarom is dit een raar topic? Het is raar dat die docent naar huis gestuurd is.
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
26-02-2019 18:49
iedereen weer heftig reageren, wij waren er toch niet bij?
Al zou hij het wel gezegd hebben, dan nog vind ik het geen reden om een docent naar huis te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Religie. Dat kansloze gezever bewaar je maar lekker voor thuis en in je kerk/moskee. En dat schoolbestuur bestaat uit een stel ruggengraatloze politiekcorrecte droeftoeters.
We used to be friends...
Fizz schreef:
26-02-2019 19:21
Het stond niet alleen in de Telegraaf. En waarom is dit een raar topic? Het is raar dat die docent naar huis gestuurd is.
jij kent het dossier?
Ben ik de enige die het niet zo gek vind om de docent thuis te zetten tot de storm is overgewaaid?

Ik neem aan dat de docent zelf ook niet zit te wachten op dat ie de komende paar weken elke dag belaagd wordt op school. Door leerlingen, door ouders van die leerlingen, ...

Laat de boel eerst maar wat afkoelen.


(En school zit waarschijnlijk ook niet te wachten op ineens 50 of meer leerlingen kwijt zijn. Niet erg goed voor de budgetten.)
Alle reacties Link kopieren
En dan vinden ze het raar dat er in de Randstad zo’n groot tekort aan docenten is. Die leerlingen weten precies hoe ze een leraar weg kunnen laten sturen. Leerlingen zelf worden nauwelijks geschorst. Van school af sturen is helemaal kansloos, want de grootste raddraaiers mogen gewoon blijven. Zelfs als je als docent mishandeld wordt, ben je verplicht om zo’n knul weer in de klas terug te laten komen. (Dit verzin ik dus niet.) Ik begrijp het wel dat je je dan als docent ziek meldt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-02-2019 20:05
jij kent het dossier?
Om een mening te hebben, hoef je niets te kennen.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
26-02-2019 20:08
Ben ik de enige die het niet zo gek vind om de docent thuis te zetten tot de storm is overgewaaid?

Ik neem aan dat de docent zelf ook niet zit te wachten op dat ie de komende paar weken elke dag belaagd wordt op school. Door leerlingen, door ouders van die leerlingen, ...

Laat de boel eerst maar wat afkoelen.


(En school zit waarschijnlijk ook niet te wachten op ineens 50 of meer leerlingen kwijt zijn. Niet erg goed voor de budgetten.)
Hij zit al vanaf januari thuis en wil zelf aan het werk. Wie moeten er nu afkoelen? Dat zijn toch die knullen met die heel korte lontjes lijkt mij. En ja dan ben je maar 50 leerlingen kwijt, wellicht dat andere leerlingen dan wel weer graag naar zo’n school gaan. Kom op zeg, je laat je toch niet chanteren door die etters?
Fizz schreef:
26-02-2019 20:09
. Zelfs als je als docent mishandeld wordt, ben je verplicht om zo’n knul weer in de klas terug te laten komen. (Dit verzin ik dus niet.) Ik begrijp het wel dat je je dan als docent ziek meldt.
Dat is alleen maar als het om een slechte school gaat.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-02-2019 20:05
jij kent het dossier?
Jij wel dan? Die man heeft zijn verhaal aan een verslaggever gemeld. En als hij wel iets over Mohammed had gezegd, dan nog is dat geen reden om een docent te schorsen. Hij heeft niets gezegd wat niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
26-02-2019 20:13
Dat is alleen maar als het om een slechte school gaat.
Het komt op meer scholen voor dan dat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, Mohammed
We used to be friends...
Fizz schreef:
26-02-2019 20:09
En dan vinden ze het raar dat er in de Randstad zo’n groot tekort aan docenten is. Die leerlingen weten precies hoe ze een leraar weg kunnen laten sturen. Leerlingen zelf worden nauwelijks geschorst. Van school af sturen is helemaal kansloos, want de grootste raddraaiers mogen gewoon blijven. Zelfs als je als docent mishandeld wordt, ben je verplicht om zo’n knul weer in de klas terug te laten komen. (Dit verzin ik dus niet.) Ik begrijp het wel dat je je dan als docent ziek meldt.
Bizar idd dat ze die leerlingen niet aanpakken. Je bent blijkbaar als leraar vogelvrij als ze partij trekken voor dat stelletje tuig.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
26-02-2019 20:08
Ben ik de enige die het niet zo gek vind om de docent thuis te zetten tot de storm is overgewaaid?

Ik neem aan dat de docent zelf ook niet zit te wachten op dat ie de komende paar weken elke dag belaagd wordt op school. Door leerlingen, door ouders van die leerlingen, ...

Laat de boel eerst maar wat afkoelen.


(En school zit waarschijnlijk ook niet te wachten op ineens 50 of meer leerlingen kwijt zijn. Niet erg goed voor de budgetten.)
Zou het bestuur achter zijn leerkrachten moeten staan, of achter de eerste de beste beschuldiging die een stel leerlingen uiten waar de leraar in kwestie niet eens les aan geeft? Als school geef je zo het signaal af dat de leerlingen wel heel erg makkelijk een willekeurige leraar van school kunnen laten sturen, en dat lijkt me niet zo'n goede ontwikkeling...
We used to be friends...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven