te glad om de weg op te gaan....

05-01-2016 05:41 835 berichten
Code oranje is afgegeven voor gladde wegen en idd het is buiten spekglad.. Was zelf net even buiten te kijken, maar moest me echt vasthouden... Zelf durf ik niet te rijden met de auto,was van plan om de bus te maar lees net op de site dat de bussen niet rijden, omdat het niet verantwoord is, maar als het met de bus al niet vertrouwd is om daar mee te rijden, zou ik zelf ook niet de auto pakken.... rond deze tijdstip zie ik wel mensen voor mijn huis heel voorzichtig fietsen.... maar ze stappen al af en gaan lopend, het is echt zo glad... En lopend naar de bus doe ik al een half uur over...

Maar wanneer is het nou echt noodzakelijk om thuis te blijven? Ik heb zoiets van kan het altijd proberen, maar mijn eigen veiligheid gaat wel voor op.... wanneer zouden jullie nou echt thuis blijven en wanneer niet? en meer mensen die er last van hebben...
Alle reacties Link kopieren
quote:abc schreef op 05 januari 2016 @ 09:31:

Wij hebben gister een geimproviseerde maaltijd gehad omdat het toen al zo glad was dat ik maar rechtstreeks naar huis ben gegaan ipv via de supermarkt. Vanmiddag maar even lopen/glijden naar de buurtsuper om wat te eten te halen. Of de voorraadkast van mijn schoonmoeder als supermarkt gebruiken. Die is dichterbij 😉.

Vanwege dit soort weersomtandigheden zullen wij de slee (met rugleuning) nooit wegdoen.

Spikes onder de schoenen en je kunt met de slee je boodschapppen doen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik woon gelukkig niet in het noorden, dus hier niet glad, maar bij ons op werk zou het wel een redelijk probleem zijn... Grote instelling met verstandelijk gehandicapten, nachtdienst bestaat maar uit een stuk of 8 mensen terwijl er 40 woningen zijn. Ik heb wel eens gehad dat er heel veel sneeuw lag, ook code rood dacht ik, maar toen had ik laat/ vroeg dus ben ik blijven slapen.
quote:mardejo schreef op 05 januari 2016 @ 09:16:

Hoor net dat de nachtploeg van het Martini ziekenhuis doorwerkt. Dus zo lost het zich in de zorg ook op. Fijn dat de nachtploeg door wil werken, hopelijk geldt dat ook op andere plekken.Zal er ook wel mee te maken hebben dat ze niet weg komen.
Onderling contact met collega's. Niemand uit mijn team is op t werk. Toch wil ik straks kijken of lopen lukt.
quote:Nicotientje schreef op 05 januari 2016 @ 09:25:

[...]

Grunn stad! ZuidenO ik woon ook in Zuid..
quote:rosemetijs schreef op 05 januari 2016 @ 09:48:

[...]

O ik woon ook in Zuid.. Ik zie een sigaretten-meet aankomen.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 09:49:

[...]

Ik zie een sigaretten-meet aankomen.Goed stoken dan ter plaatse, is de ijzel zo weg.
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 09:49:

[...]

Ik zie een sigaretten-meet aankomen.
Komt mijn man na een paar uur ploeteren aan op het werk is zijn werkgever nog chagerijnig ook omdat hij er zo lang over gedaan heeft. Hij mag blij zijn dat zijn personeel toch nog komt lijkt mij.
quote:ploppie76 schreef op 05 januari 2016 @ 10:01:

Komt mijn man na een paar uur ploeteren aan op het werk is zijn werkgever nog chagerijnig ook omdat hij er zo lang over gedaan heeft. Hij mag blij zijn dat zijn personeel toch nog komt lijkt mij.Ja, lijkt mij ook!
Op de website van rtv Noord (www.rtvnoord.nl) staan leuke filmpjes van schaatsende mensen op de straten. Daar kun je zien hoe het er hier uitziet.
quote:ploppie76 schreef op 05 januari 2016 @ 10:01:

Komt mijn man na een paar uur ploeteren aan op het werk is zijn werkgever nog chagerijnig ook omdat hij er zo lang over gedaan heeft. Hij mag blij zijn dat zijn personeel toch nog komt lijkt mij.Er blijven natuurlijk altijd mensen die je dan toch een schuivertje gunt.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik woon net zo'n beetje op de grens van wel/niet glad. Vriendlief heeft vannacht storing gehad en zei dat het 20km noorderlijker spekglad was. En bij ons helemaal niet....

Ik zie op facebook nu al verschillende filmpjes voorbij komen van mensen die schaatsen op straat en zelfs schaatsend naar het werk gaam. Dat geeft wel aan hoe glad het is in het noorden van het land.
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 09:37:

Ik leef zo met jullie mee dat ik zit te wachten tot mijn afspraken van vanmiddag afbellen.

Ik woon in Haarlem.

quote:rosemetijs schreef op 05 januari 2016 @ 09:24:

[...]

Waar moeten ze bezorgd worden?

De buren van Nico moeten bezorgd worden.

Als zij te lang geen sigaret krijgt.. pffff nou dan verstop je maar.
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 09:28:

[...]

Ik ben een leuke ex-roker.
Hier wordt nu ook geschaatst op straat. Ik heb een a-sportief kiind, maar die gaat zich vast wel vermaken met de slee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:malibu82 schreef op 05 januari 2016 @ 09:33:

[...]

Toepasselijke nickname Ik dacht dat het iets met 10 euro was, dat Nicole dat bedoelde met haar nickname
quote:malibu82 schreef op 05 januari 2016 @ 09:33:

[...]

Toepasselijke nickname Je verwacht het niet he?!
quote:Corona67 schreef op 05 januari 2016 @ 10:14:

[...]

Als zij te lang geen sigaret krijgt.. pffff nou dan verstop je maar.
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 10:09:

[...]

Er blijven natuurlijk altijd mensen die je dan toch een schuivertje gunt. Jazekerrrrrrr!
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 10:09:

[...]

Er blijven natuurlijk altijd mensen die je dan toch een schuivertje gunt. Nou idd
quote:Corona67 schreef op 05 januari 2016 @ 10:14:

[...]

Als zij te lang geen sigaret krijgt.. pffff nou dan verstop je maar.O,oooow nou dan blijf ik maar uit de buurt
quote:viva-amber schreef op 05 januari 2016 @ 05:59:

Best vreemd een beetje ijzel en alles ligt plat. Wordt er niet gestrooid? Heb je winterbanden/sneeuwkettingen, dagje thuiswerken?

Beetje ijzel.. jij woont niet in het Noorden zeker? Ondanks strooien is het nog steeds glad. Er wordt nu continu gestrooid. Bussen rijden nog steeds niet (mensen staan dan wel weer te wachten bij de bushalte) twitter en facebook stromen vol met foto's en filmpjes van mensen die schaatsen op straat. Béétje ijzel.. jaja.

(ik ben trouwens op het werk, lopend)
Later is nu
quote:rosemetijs schreef op 05 januari 2016 @ 10:24:

[...]

O,oooow nou dan blijf ik maar uit de buurt Je kunt de sigaretten wel 1 voor 1 door de brievenbus duwen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven