#VERDACHT

02-01-2019 13:35 1166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een waarschuwing omdat ik in het andere topic over de politie een link heb gedeeld, want dat was niet de bedoeling in dat topic.

Vandaar een nieuwe.

In veel discussies over buitenproportioneel geweld door de politie buitelen de keurige Vivadametjes en enkele heer over elkaar heen om uit te leggen dat iedereen die weleens met agressies door politie of geweld door politie te maken heeft gehad dat vast zelf uitgelokt zal hebben.

Afgelopen december was er een docu van KRONCRV op NPO 2 met de titel #Verdacht.

Ik heb hem zojuist gekeken en ondanks dat ook voor mij de verhalen die daarin verteld worden gewoon dagelijkse realiteit zijn werd ik er toch door aangegrepen.

Ik ben benieuwd wat andere, met name de fanatieke etnisch profileren of politieverdedigers, van deze docu vinden.

Ik hoor het graag!

Hij duurt een kleine 50 minuten maar voor wie dat nu te lang vindt duren raad ik minuut 27 tot 39 aan.

https://joop.bnnvara.nl/videos/verdacht ... e-praktijk

EDIT: Ik wil het in dit topic specifiek over de inhoud van de documentaire hebben. Als je het over andere zaken wil hebben dan raad ik je de twee andere politietopics die op dit moment ook actief zijn aan. Dit topic is alleen voor meningen over de documentaire.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 02-01-2019 13:47
15.75% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
02-01-2019 18:15
W En hij had geen legitimatie bij zich.
Hij had zich wel gelegitimeerd, hij wilde alleen zijn politielegitimatie niet laten zien omdat hij er niet als agent was. En ongetwijfeld omdat hij - in mijn ogen meer dan terecht! - vond dat als hij tegen een collega-agent zegt dat hij zelf ook agent is dat dat gewoon voor waarheid wordt aangenomen en dat hem dan niet gevraagd wordt waarom hij doet alsof hij agent is, of hij soms net als zijn vader schoonmaker is en dat hij niet als verdachte gearresteerd wordt omdat hij zich zogenaamd voordoet als agent.

Ik weet niet hoor, maar als ik op een andere afdeling van mijn werk binnenkom, een kritische vraag stel en dan zeg "ja, ik werk hier ook" dan verwacht ik niet dat mijn bloedeigen collega's me hardhandig de kleren van mijn lijf scheuren en me gaan uitschelden. Ik neem aan dat Anis dat ook niet verwachtte en ik vind het BI-FUCKING-ZAR dat je een dergelijke misdraging verdedigt alsof het de normaalste zaak van de wereld is om bij je eigen werkgever en door je eigen collega's zo behandeld te worden.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 02-01-2019 19:04
4.95% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
02-01-2019 18:50
Ik denk niet dat de meerderheid van mensen met een niet westerse achtergrond een crimineel is. Ik denk dat dat een minderheid is.
Maar ik denk ook dat er meer mensen met een niet westerse achtergrond de fout in gaan dan mensen met een westerse achtergrond.
Dat zal zeker te maken hebben met discriminatie, minder kansen op de arbeidsmarkt enz.
Iemand was zo vriendelijk om cijfers te posten. 40% van de aanhoudingen is onterecht en gebaseerd op racistische vooroordelen. Dat is bijna de helft. En zoals je in de docu kon zien als je de moeite had genomen om hem te bekijken zijn het juist vaak mensen die als ze wit waren geweest juist als keurige mensen zouden worden gezien die het slachtoffer worden van etnisch profileren.

Mijn broer bijvoorbeeld. Want die rijdt in een Porsche. Nu rijden er sowieso heel veel mensen in een Porsche waar ik woon, mijn zoon grapt altijd dat je bij ons meer Porsche's dan Corsa's ziet, maar mijn broer wordt in een omgeving waar Porsche's dus echt doodnormaal zijn altijd aangehouden. En hij heeft geen bontkraag, is geen twintiger, hij ziet er eigenlijk precies hetzelfde uit als al die andere kerels in Porsche's hier, met hetzelfde soort merkkleding, hetzelfde overgewicht, hetzelfde grijzende haar en dezelfde kinderstoelen op de achterbank. En bij dergelijke mannen is dus helemaal geen sprake van minder kansen op de arbeidsmarkt of sociaal-economische achterstand.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het in je OP over "politieverdedigers"? over "Keurige vivadametjes en enkele heer" maar dan wil je in dit topic wel alleen over de documentaire hebben?

Ik vind de openingspost opruiend, vooral in een tijd waar politie en hulpverleners last hebben van geweld.

Renate Verbaan is woedend http://a.msn.com/07/nl-nl/BBRHegw?ocid=se

Renate deelt op Instagram een nieuwsbericht over verdubbeld geweld tegen politie tijdens afgelopen Oud en Nieuw. "OM JE KAPOT TE SCHAMEN! Ik kan hier met mijn verstand niet bij. WAAROM?! Ik word hier woest van", schrijft ze.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Die eerste man die werd aangehouden op basis van zijn huidskleur en loopje: Als iemand aan een bepaald signalement voldoet dan wordt dat inderdaad in de gaten gehouden. Dat is heel vervelend, maar is het daadwerkelijk gek dat de politie je dan in de gaten houdt?

Als er een signalement is afgegeven van iemand met rood haar die daar in de buurt huizen aan het leeghalen is, dan zal daar meer op gelet worden. Maar blijkbaar is dat minder vaak aan de orde?

---

Over die jongen die wordt aangehouden bij Schiphol: ik vind dat enorm balen voor zo iemand, dat je vanwege je uiterlijk uit de rij wordt gehaald. Volgens mij is hiermee ook nog nooit een aanslag tegengehouden, dus ik vraag me af wat het nut hiervan is.

----

Die man met die krullen: ik snap niet waarom je met zo iemand in discussie gaat? Ik als blonde vrouw word ook heel regelmatig gecontroleerd of ik heb in- of uitgecheckt, dit is in de grote steden geloof ik vrij gangbaar en gebeurt altijd steekproefsgewijs voor zo ver ik weet. Of bedoelt hij iets anders waar ik niks vanaf weer vanwege mijn "white privilege"?

---

Gestopt na Rayman, ik was er even klaar mee sorry. Ik begrijp inmiddels wel een beetje wat bedoelt wordt, lijkt me erg frustrerend.

----

Misschien zou de politie net als bij Albert Heijn gewoon een soort van random piepje moeten krijgen per zoveel auto's die langsrijden, dat die persoon moet worden gecontroleerd. Dat zou wel een stuk eerlijker zijn. Ik ben wel benieuwd wat dit zou doen met de cijfers eerlijk gezegd, of dat etnisch profileren wel of geen nut heeft. Want ergens denk ik dan: als het geen nut zou hebben, waarom wordt het dan gedaan?


Sorry,na
KroegFilosoof schreef:
02-01-2019 15:36
Je hoort het verhaal hier maar van één kant; de kant van het zogenaamde slachtoffer. Die gozer met dat huilverhaal met die touwtjes bijvoorbeeld...…..Misschien washij wel helemaal niet zo netjes en voorkomend en meewerkend als hij doet voorkomen. En triggerde hij met misplaatste arrogantie of iets dergelijks deze politiemensen. En met het intervieuwen van Jurgen Rayman, die vol trots zit te shinen over zijn Porche Cayenne, verlies je wat mij betreft helemaal je geloofwaardigheid als programmamaker.

In de docu komen een stuk of 15 man aan het woord, volledig herkenbaar in beeld, met naam en toenaam, volledig traceerbaar, verifieerbaar en open voor elke vorm van kritiek, op televisie. Ze vertellen stuk voor stuk een verhaal waar je stil van word. Waar ik als, koele kikker, af en toe tranen van verontwaardigend voel prikken in mijn ogen.

Maar het enige wat in je opkomt, het enige wat jij kan schrijven is dat Jurgen zit te shinen over zijn Porsche? Dat een mishandelde agent zijn mond moet houden naar buiten toe? Dat al deze mannen een lul-verhaal ophangen? Over provoceren gesproken..
snorriemorrie schreef:
02-01-2019 19:21
Die eerste man die werd aangehouden op basis van zijn huidskleur en loopje: Als iemand aan een bepaald signalement voldoet dan wordt dat inderdaad in de gaten gehouden. Dat is heel vervelend, maar is het daadwerkelijk gek dat de politie je dan in de gaten houdt?
Weet je wel wat een signalement is? :)

Een signalement wordt zeg maar, doorgegeven ná een misdaad, 'man met zwarte broek en rode trui, lang blond haar, rende net de winkel uit met een flatscreen op z'n schouders'. Een signalement is niet: 'zwarte vriend, etnisch loopje, vast iets van plan'. Deze jongens hadden zich overigens al gelegitimeerd, er was niks aan de hand, er was geen inbraak, niks, nada.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
02-01-2019 19:21
Die eerste man die werd aangehouden op basis van zijn huidskleur en loopje: Als iemand aan een bepaald signalement voldoet dan wordt dat inderdaad in de gaten gehouden. Dat is heel vervelend, maar is het daadwerkelijk gek dat de politie je dan in de gaten houdt?

Als er een signalement is afgegeven van iemand met rood haar die daar in de buurt huizen aan het leeghalen is, dan zal daar meer op gelet worden. Maar blijkbaar is dat minder vaak aan de orde?

Heb je het nu echt niet begrepen?

Er was al vastgesteld dat die mannen geen strafblad hadden. Er was ook helemaal nergens een inbraak gepleegd. Er was dus ook geen signalement waaraan wie dan ook kon voldoen. Er waren alleen 2 jonge mannen die op straat liepen in een wijk waar ze niet woonden. En dat was dus reden om met een politieauto, een motoragent, een agent in burger, twee agenten op de fiets en een helikopter uit te rukken.
Am Yisrael Chai!
kadanz schreef:
02-01-2019 19:32
Weet je wel wat een signalement is? :)

Een signalement wordt zeg maar, doorgegeven ná een misdaad, 'man met zwarte broek en rode trui, lang blond haar, rende net de winkel uit met een flatscreen op z'n schouders'. Een signalement is niet: 'zwarte vriend, etnisch loopje, vast iets van plan'. Deze jongens hadden zich overigens al gelegitimeerd, er was niks aan de hand, er was geen inbraak, niks, nada.
Ja hoor, dat weet ik wel. Een zo precies mogelijke omschrijving van het uiterlijk van een persoon. We weten niet wat voor signalement er was afgegeven. Kleding is natuurlijk slechts kort relevant aangezien iemand de volgende dag alweer iets anders aan kan hebben, dus lijkt me minder relevant dan huidskleur, haardracht en eventueel andere opvallende kenmerken zoals "loopt licht op zijn tenen". We weten het niet, he?
Alle reacties Link kopieren
Maar is dit topic alleen bedoelt voor gekleurde mensen want de witte Vivavrouw (mag ik even een teiltje) heeft de politieagent als beste vriend en weet er verder geen fuck van en moet gewoon haar bek houden?

Fijn om te weten, scheelt een hoop getik...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
02-01-2019 19:38
Ja hoor, dat weet ik wel. Een zo precies mogelijke omschrijving van het uiterlijk van een persoon. We weten niet wat voor signalement er was afgegeven. Kleding is natuurlijk slechts kort relevant aangezien iemand de volgende dag alweer iets anders aan kan hebben, dus lijkt me minder relevant dan huidskleur, haardracht en eventueel andere opvallende kenmerken zoals "loopt licht op zijn tenen". We weten het niet, he?
Zit je nu te fucken of snap je het gewoon echt niet?

Voor een signalement is een misdrijf nodig. Dat was er niet. Er was dus ook helemaal geen signalement waaraan iemand kon voldoen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 02-01-2019 19:47
Reden: nevermind
99.57% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
tanteslankie schreef:
02-01-2019 19:44
Maar is dit topic alleen bedoelt voor gekleurde mensen want de witte Vivavrouw (mag ik even een teiltje) heeft de politieagent als beste vriend en weet er verder geen fuck van en moet gewoon haar bek houden?

Fijn om te weten, scheelt een hoop getik...

Ja,stom van mij idd.

Die opmerking van FV ontneemt mij ook eigenlijk al helemaal de behoefte om die documentaire nog verder uit te kijken eigenlijk. Stik er maar lekker in, vanaf nu is het mijn pakkie aan niet meer als witte vivavrouw
fashionvictim schreef:
02-01-2019 19:45
Zit je nu te fucken of snap je het gewoon echt niet?

Voor een signalement is een misdrijf nodig. Dat was er niet. Er was dus ook helemaal geen signalement waaraan iemand kon voldoen.

Volgens mij snap jij het zelf niet helemaal. Een signalement is niet slechts op 1 dag geldig. Als bekend is dat een blanke man van 1.90 met flaporen twee weken geleden een kindje heeft aangerand, dan zal de politie dat in de gaten blijven houden. Zo geldt dat ook voor andere misdrijven.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
02-01-2019 19:52
Volgens mij snap jij het zelf niet helemaal. Een signalement is niet slechts op 1 dag geldig. Als bekend is dat een blanke man van 1.90 met flaporen twee weken geleden een kindje heeft aangerand, dan zal de politie dat in de gaten blijven houden. Zo geldt dat ook voor andere misdrijven.
Maar er was helemaal geen inbraak gepleegd, mens. Dus was er ook geen signalement. Er waren slechts de racistische vooroordelen van de politieagenten in kwestie.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
02-01-2019 19:47
Ja,stom van mij idd.

Die opmerking van FV ontneemt mij ook eigenlijk al helemaal de behoefte om die documentaire nog verder uit te kijken eigenlijk. Stik er maar lekker in, vanaf nu is het mijn pakkie aan niet meer als witte vivavrouw
Ach, hou iemand anders voor de gek.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
02-01-2019 19:55
Maar er was helemaal geen inbraak gepleegd, mens. Dus was er ook geen signalement. Er waren slechts de racistische vooroordelen van de politieagenten in kwestie.


En dat weet jij omdat.....

Die politie-agente op de fiets zei zelf direct: jullie voldoen aan een signalement. Dat is heel apart, als er geen misdrijf is gepleegd. En als dat inderdaad zo is, dan heb je helemaal gelijk. Maar denk je nou echt dat politie-agenten geen verantwoording hoeven af te leggen over wat ze doen? denk je nu echt dat ze zonder signalement 5!! agenten mogen inzetten?
snorriemorrie schreef:
02-01-2019 19:58
En dat weet jij omdat.....

Die politie-agente op de fiets zei zelf direct: jullie voldoen aan een signalement. Dat is heel apart, als er geen misdrijf is gepleegd.
Nee dat zei ze niet. Dat bedenk je maar voor het gemak er bij. Omdat het alternatief te pijnlijk is. Daarnet had je het ook over een signalement dat langer dan een dag geldig is. Alles om maar niet toe te hoeven geven dat er wellicht iets wringt.

Zullen we voor de grap deze jongen, die met naam en toenaam op TV zijn verhaal doet, even voor de grap het voordeel van de twijfel geven? Net als die andere mannen die stuk voor stuk eenzelfde verhaal vertellen. Kunnen we dan een open discussie houden over dit onderwerp?

Mannen die ALLES te verliezen hebben door hun verhaal zo herkenbaar te vertellen op TV. Hun reputatie, hun geloofwaardigheid, hun baan. Maar nee, jij gelooft liever dat er een specifiek signalement moet zijn geweest voordat al deze mannen aangehouden werden.

Jij gelooft liever dat ik ook voldeed aan een specifiek signalement toen ik me moest legitimeren?
snorriemorrie schreef:
02-01-2019 19:58

Die politie-agente op de fiets zei zelf direct: jullie voldoen aan een signalement. Dat is heel apart, als er geen misdrijf is gepleegd. En als dat inderdaad zo is, dan heb je helemaal gelijk. Maar denk je nou echt dat politie-agenten geen verantwoording hoeven af te leggen over wat ze doen? denk je nu echt dat ze zonder signalement 5!! agenten mogen inzetten?
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Dat zou echt te erg zijn..

Dat gezegd hebbende wil ik best toegeven dat ik als witte viva-vrouw de politie zie als mijn goede vriend. En dat ik het ook eigenlijk heel vaak met de gemiddelde agent te doen heb als ik zie waar ze voor opdraaien voor een salaris van bijna niks.
Maar de mannen in de docu (toch een beetje het nadeel van een man zijn?) hebben het volste recht om dit gedrag van agenten aan de kaak te stellen. Stel je eens voor hoe vernederd je je voelt (als witte viva-vrouw die keurig werkt en haar belastingen betaald) als je keer op keer staande gehouden wordt door zo'n druiloor/zulke druiloren. Om nog maar te zwijgen over mishandelingen en rascistische (sorry misschien verkeerd geschreven) scheldpartijen. Dat is toch verschrikkelijk en dat je dat als agent moet ondergaan is wat mij betreft nog dubbel zo erg. Dat je eigen collega's je zo behandelen.
kadanz schreef:
02-01-2019 20:12
Nee dat zei ze niet. Dat bedenk je maar voor het gemak er bij. Omdat het alternatief te pijnlijk is. Daarnet had je het ook over een signalement dat langer dan een dag geldig is. Alles om maar niet toe te hoeven geven dat er wellicht iets wringt.

Zullen we voor de grap deze jongen, die met naam en toenaam op TV zijn verhaal doet, even voor de grap het voordeel van de twijfel geven? Net als die andere mannen die stuk voor stuk eenzelfde verhaal vertellen. Kunnen we dan een open discussie houden over dit onderwerp?

Mannen die ALLES te verliezen hebben door hun verhaal zo herkenbaar te vertellen op TV. Hun reputatie, hun geloofwaardigheid, hun baan. Maar nee, jij gelooft liever dat er een specifiek signalement moet zijn geweest voordat al deze mannen aangehouden werden.

Jij gelooft liever dat ik ook voldeed aan een specifiek signalement toen ik me moest legitimeren?
Ik geef niemand meer het voordeel van de twijfel als ik niet respectvol word aangesproken, deze discussie is wat mij betreft voorbij sinds FV zo'n toon tegen mij aansloeg alsof ik dom ben.
sam1968 schreef:
02-01-2019 20:17
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Dat zou echt te erg zijn..

Dat gezegd hebbende wil ik best toegeven dat ik als witte viva-vrouw de politie zie als mijn goede vriend. En dat ik het ook eigenlijk heel vaak met de gemiddelde agent te doen heb als ik zie waar ze voor opdraaien voor een salaris van bijna niks.
Maar de mannen in de docu (toch een beetje het nadeel van een man zijn?) hebben het volste recht om dit gedrag van agenten aan de kaak te stellen. Stel je eens voor hoe vernederd je je voelt (als witte viva-vrouw die keurig werkt en haar belastingen betaald) als je keer op keer staande gehouden wordt door zo'n druiloor/zulke druiloren. Om nog maar te zwijgen over mishandelingen en rascistische (sorry misschien verkeerd geschreven) scheldpartijen. Dat is toch verschrikkelijk en dat je dat als agent moet ondergaan is wat mij betreft nog dubbel zo erg. Dat je eigen collega's je zo behandelen.

Ja, dat vind ik ook echt heel erg. Daar zou echt een oplossing voor moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
02-01-2019 18:15
Wanneer je de politie gaat wijzen op fatsoensnormen etc. dan ben je in feite al een beetje rottigheid aan het zoeken en dat was dan ook blijkbaar de trigger. En hij had geen legitimatie bij zich. Verder zei hij volgens mij alleen maar dat de o v j de beelden had gezien. Ik kan verder ook nergens vinden dat er een gerechtelijke uitspraak is geweest die deze Anus in het gelijk stelt. Het is nog in onderzoek. Tel daarbij op dat de politie allerlei gekken over de vloer krijgt en daardoor anders kan reageren dan je zou verwachten.
`
:koffie:
Verwijs je hier naar jezelf, KroegFilosoof?
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
02-01-2019 20:17
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Dat zou echt te erg zijn..

Dat gezegd hebbende wil ik best toegeven dat ik als witte viva-vrouw de politie zie als mijn goede vriend. En dat ik het ook eigenlijk heel vaak met de gemiddelde agent te doen heb als ik zie waar ze voor opdraaien voor een salaris van bijna niks.

Dat is toch ook helemaal niet erg? Ik zei juist dat ik dat logisch vind, dat witte Viva vrouwen denken dat de politie hun beste vriend is. Dat IS in jullie geval namelijk ook zo. Jullie kunnen geintjes maken met een agent, lief lachen als je je papieren niet bij je hebt, zonder licht rijdt, geen treinkaartje hebt, vergeten bent af te rekenen, een fiets staat te jatten of iets anders doet waar Kadanz of welke andere allochtone man dan ook direct voor opgepakt zou worden.

Het was dus ook helemaal geen verwijt. ik ben er zelfs wel wat jaloers op.

Het enige wat ik wél een verwijt waard vind is het beledigende en vaak zelfs agressieve ontkennen van het feit dat jij en ieder ander zoals jij daarmee gewoon erg geprivilegieerd bent. Of het ontkennen van het feit dat andere mensen die dat privilege niet hebben dus automatisch het onrecht waar ze slachtoffer van zijn uitgelokt moeten hebben.

Er zijn heel veel mensen in Nederland met grote regelmaat slachtoffer van situaties zoals de mannen in deze docu beschrijven. Vrijwel iedereen met een niet-westerse achtergrond die ik ken heeft minstens 1 keer in zijn leven zo'n soort situatie zelf meegemaakt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
02-01-2019 20:18
Ik geef niemand meer het voordeel van de twijfel als ik niet respectvol word aangesproken, deze discussie is wat mij betreft voorbij sinds FV zo'n toon tegen mij aansloeg alsof ik dom ben.
Ah, je gaat voor het gemak ook in dit topic maar even generaliseren?

IK ben degene die jou zogenaamd niet respectvol aangesproken zou hebben - wat natuurlijk ook echt een enorm zwaktebod is, je bent gewoon klem geluld - daar hoef je anderen toch niet voor te straffen?

Ga dan weg uit dit topic in plaats van de discussie te verzieken met je geprovoceer.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
02-01-2019 20:17
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Dat zou echt te erg zijn..

Er was geen signalement want er was geen misdrijf. Wat snorriemorrie zegt klopt niet.

En zelfs al zou er WEL een signalement geweest zijn, VOORDAT de 5 agenten werden ingezet hadden de mannen zich al gelegitimeerd en was al gecontroleerd dat ze geen strafblad hadden.

dus:

geen strafblad.
geen misdaad.
geen signalement.

Toch achtervolgd door een hele berg agenten.

Rara hoe kan dat?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
02-01-2019 20:27
Ah, je gaat voor het gemak ook in dit topic maar even generaliseren?

IK ben degene die jou zogenaamd niet respectvol aangesproken zou hebben - wat natuurlijk ook echt een enorm zwaktebod is, je bent gewoon klem geluld - daar hoef je anderen toch niet voor te straffen?

Ga dan weg uit dit topic in plaats van de discussie te verzieken met je geprovoceer.
Dat was altijd al jouw doel toch, mensen klemlullen? Nou gefeliciteerd, je hebt me klem geluld, ikhoop dat je er heel trots op ben. Alleen ben je blijkbaar inmiddels zó gekwetst / boos dat je niet eens doorhebt wanneer iemand met de beste bedoelingen probeert mee te praten of wanneer niet. Als je op een andere toon had gevraagd ipv gelijk ervan uit te gaan dat ik loop te provoceren, dan had ik ook heel anders gereageerd.

Ik ben geen vijand, ik wil graag dingen begrijpen. Sommige van de verhalen die werden verteld vind ik heel erg, andere kan ik me wat minder in verplaatsen. Mag dat? Volgens mij wel namelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven