Wat ga jij nu stemmen?

03-06-2025 09:41 700 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
Stem al jaren PvdA. Waarschijnlijk weer ondanks dat Timmermans bij anderen soms enorm veel weerstand oproept. Dat is niet handig, liever iemand die veel mensen aanspreekt en daarnaast het beste met mensen voorheeft. Wat dat betreft zou Bontebal als premier een goede keuze zijn.

Zoals altijd lees ik eerst een paar partij programma’s door.
De stickers zijn op.
Ik ga voor Volt of weer voor D66. Het is belangrijk dat er nu Europese eenheid en kracht voorop staat. Er moet een blok gevormd worden tegen Wilders en zijn vriendjes.
Coffee is never my cup of tea
Ik heb de vorige keer op Volt gestemd. Mogelijk zou ik dat weer doen, maar vermoedelijk stem ik strategisch GL/PVDA. Omdat ik helemaal klaar ben met centrum rechtse kabinetten die ellende doorschuiven uit angst voor de achterban. Niet dat het over links beter zal gaan maar ik houd hoop.

Willen we vooruit moet de stikstof aangepakt worden, en dus boeren worden uitgekocht/landbouw worden hervormd. En Schiphol worden ingekrompen. Dat zie ik het CDA en vvd niet doen. Ellende is wel dat de pijn die dit oplevert en gedragen moet worden betekend dat een links kabinet impopulair gaat zijn en een ongetwijfeld centrum rechts kabinet hierna weer de vruchten plukt.
Gewoon GL, net als altijd. Ik vind het jammer dat ze getrouwd zijn met de PvdA, maar niet jammer genoeg om er niet meer op te stemmen. Ik hoop trouwens wel dat ze een alternatief verzinnen voor Timmermans. Zelf heb ik niet zo veel op de man tegen maar een lijsttrekker die bij driekwart van Nederland slecht ligt is nooit aan te raden natuurlijk. Hoewel ik eigenlijk vooral vind dat mensen zich bij het stemmen niet zouden moeten laten leiden door persoonlijke sym- of antipathieën maar dat schijnt helaas onuitroeibaar.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 03-06-2025 16:32
20.18% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Marianneke schreef:
03-06-2025 16:16
Ik ga voor Volt of weer voor D66. Het is belangrijk dat er nu Europese eenheid en kracht voorop staat. Er moet een blok gevormd worden tegen Wilders en zijn vriendjes.
Helemaal mee eens. Ik vind dit ook het allerbelangrijkst van alles.
Ik stem altijd links, het gaat me niet om de persoon, maar om het gedachtengoed.
En dan maar hopen dat alles beter gaat worden. Maar na het stemmen heb je het niet meer in de hand. Ik vind wel dat je altijd moet stemmen.
Het kabinet is nu officieel gevallen

https://nos.nl/collectie/13996/liveblog ... erantwoord
BuzzieBee schreef:
03-06-2025 15:52
Ik stem wat ik altijd stem. Ik ben ondernemer en dus VVD. Dat is financieel beter. Niet voor mii. Maar vooral voor het vrijwilligerswerk wat ik daarmee kan doen voor mensen die door links en rechts over her hoofd worden gezien. Ik help met mijn inkomen een aantal gezinnen in nood in een ander land. En ja die ken ik persoonlijk. Daarbij krijgen we altijd geld te kort voor de activiteiten die we doen met kinderen en eenzame ouderen die in armoede leven in onze eigen omgeving, dus leg ik dat zelf bij. En nee, dat vraag ik niet terug aan de belastingdienst. Alhoewel dat kan. Maar geven is geven. Links of rechts vallen deze mensen tussen wal en schip. Door mijn eigen bedrijf kan ik ‘iets’ doen. Wachten op de politiek gaat jaren duren en die tijd hebben deze mensen niet.

Dus ik ben financieel rechts, maar met een links hart.

Wat een onzin. Ik ben ook ondernemer, doe allerlei vrijwilligerswerk en ik stem zo links als maar kan. Nee, ik geef anderen geen geld, maar ik doe dingen voor ze waar ze wat aan hebben, in de vorm van arbeid. Kan ook he?
We're just two lost souls
Het wordt sowieso een linkse stem hier. Dat deed ik altijd al maar nu vind ik het helemaal belangrijk. Alles om maar zo ver mogelijk weg te blijven bij extreem rechts en de populistische partijen.

Dus waarschijnlijk wordt het GL/ PVDA maar dan hoop ik wel op een andere lijsttrekker dan Timmermans. Ik heb zelf niet per se iets op hem tegen maar hij is toch erg impopulair. Ik vind Bontebal wel erg goed en fatsoenlijk maar ik vind het zo moeilijk om op een partij met een geloofsovertuiging te stemmen. Jetten en Moorman vind ik ook wel wat. Maar echt alles beter dan die vreselijke BBB, PVV.
Ik heb ook een soort van antipathie tegen Timmermans. Dat zoveel mensen dat hebben wist ik niet. Niet tegen de PvdA trouwens.
Ik stem links en heb niets tegen Timmermans maar ik stem niet op hem.
Samar schreef:
03-06-2025 17:23
Ik heb ook een soort van antipathie tegen Timmermans. Dat zoveel mensen dat hebben wist ik niet. Niet tegen de PvdA trouwens.
Hou dat laatste vast. Ik vind/vond Jesse Klaver een ontzettende glijer, maar dat heeft me er nooit van weerhouden om GL te stemmen. Het gaat tenslotte om de ideeën en niet om de poppetjes. Ik stemde alleen nooit op hem persoonlijk maar gelukkig is zo'n lijst altijd vrij lang :proud:
(Herman Finkers)
Samar schreef:
03-06-2025 17:23
Ik ook hoor. En ik niet alleen. Ik denk dat ongeveer iedereen die ik hierover sprak vandaag, net als ikzelf, heeft gezegd 'zolang het Timmermans maar niet wordt'.
Liv8 schreef:
03-06-2025 17:26
Ik ook hoor. En ik niet alleen. Ik denk dat ongeveer iedereen die ik hierover sprak vandaag, net als ikzelf, heeft gezegd 'zolang het Timmermans maar niet wordt'.
En niemand die bedacht dat Timmermans wellicht verre te verkiezen is boven een popie jopie met selectief geheugenverlies of een gesjeesde beveiliger die toch door niemand serieus genomen wordt?
(Herman Finkers)
Liv8 schreef:
03-06-2025 17:26

Really? Hangt van je bubbel af dan, want ik hoor dat nu nooit. Ik heb echt niks op hem tegen.
Inelly schreef:
03-06-2025 13:28
Nee, Wilders heeft niet waar hij op hoopte. Hij wil geen rechts kabinet, maar veel minder asielzoekers. VVD en NSC zijn daar nooit toe bereid geweest, want rechtsstaat. Ze hebben Wilders gewoon anderhalf jaar aan het lijntje gehouden.
Dus VVD en NSC wilden alleen maar dat hij zich aan de grondwet hield?
Dat hebben ze vanaf het begin verteld.
En toen beloofde hij dat hij die plannen in de ijskast zou zetten.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Mocht je toch de VVD overwegen, lees dan dit artikel eens;
https://decorrespondent.nl/16148/dat-wa ... lYcNVd8Rvw

(Ik zou overigens zelf sowieso NOOIT VVD stemmen)
Charlotta schreef:
03-06-2025 17:28
Really? Hangt van je bubbel af dan, want ik hoor dat nu nooit. Ik heb echt niks op hem tegen.
Ja dat zou heel goed kunnen. Ik heb ook niemand gehoord op links te stemmen, dus sowieso al anders dan hier
Lady*Voldemort schreef:
En niemand die bedacht dat Timmermans wellicht verre te verkiezen is boven een popie jopie met selectief geheugenverlies of een gesjeesde beveiliger die toch door niemand serieus genomen wordt?
Nou ja, dit.
Het enige wat ik als 'nadeel' van Timmermans zou kunnen bedenken is dat ie niet populistisch genoeg is, waardoor het voor teveel mensen blijkbaar te moeilijk wordt om hem te volgen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
dreuvel schreef:
03-06-2025 17:34
Dus VVD en NSC wilden alleen maar dat hij zich aan de grondwet hield?
Dat hebben ze vanaf het begin verteld.
En toen beloofde hij dat hij die plannen in de ijskast zou zetten.

Het zijn ook geen plannen, het zijn hersenspinsels. Door de manier waarop onze rechtstaat en politiek systeem werken kunnen de dingen die hij wilde ('grenzen dicht') gewoon niet, laat staan dat ze praktisch uitvoerbaar zijn (alle 800 grensovergangen in NL bewaken, zie je het voor je?). Dat weet Wilders best, hij is gewoon een populist ten top die weet dat zijn achterban niet al te ver nadenkt over de haalbaarheid van wat hij roept.
Lady*Voldemort schreef:
De mensen die ik een slechtere optie vind, hoef ik niet te benoemen want dat gaat niet gebeuren. En dan kom ik al snel bij Timmermans uit met 'als hij het maar niet wordt'
Solomio schreef:
03-06-2025 17:36
Nou ja, dit.
Het enige wat ik als 'nadeel' van Timmermans zou kunnen bedenken is dat ie niet populistisch genoeg is, waardoor het voor teveel mensen blijkbaar te moeilijk wordt om hem te volgen.
Dat zal waarschijnlijk ook precies zijn probleem zijn. Wat dat betreft is het echt jammer dat Bontenbal van christelijken huize is :lol:
(Herman Finkers)
SP, as usual.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
Ik vraag me wel af wat Faber nu gaat doen. Ik zou wel zin hebben om een topic te openen met loopbaansuggesties voor haar, maar dat is misschien een beetje flauw.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
03-06-2025 17:49
Ik vraag me wel af wat Faber nu gaat doen. Ik zou wel zin hebben om een topic te openen met loopbaansuggesties voor haar, maar dat is misschien een beetje flauw.
Dit topic is prima hiervoor.

Manager van een kapsalon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven