Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 45)

01-03-2021 13:35 3001 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 114 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 15.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 15:53
Ik vind Kuipers anders ook niet positief. Die maakt zich nog steeds op voor de 3e golf die onvermijdelijk op ons af komt. Hoe hoog die golf gaat zijn, durft hij niet te zeggen maar dat ie komt staat vast!

Komende weken is er geen enkele ruimte voor versoepelingen.
Hoelang horen we dat al? Wordt toch tijd dat die 3e golf eens komt, wachten duurt zolang zegt mijn net 4 jarige heel vaak :devil:
Alle reacties Link kopieren
Nu ik het over duomarkers heb, mis ik weer Duomarker in dit topic. Zo jammer dat ze weg is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
01-03-2021 15:04
De volgende persconferentie is over 2 weken. Dan zal heus niet alles open kunnen. De risicogroepen die in de ziekenhuizen komen zijn dan nog niet gevaccineerd.
De opname cijfers zijn vandaag weer gestegen.
O twee weken is wel snel idd.

Zijn de contactberoepen bij jullie nu allemaal open trouwens?
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 01-03-2021 16:12
9.91% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-03-2021 15:09
Ik denk dat Doornroosje bedoelt dat het 'moet' vanwege de maatschappij.
Je merkt echt dat we op een kantelpunt komen waarbij een groot deel van de maatschappij de focus richting de zorg niet meer in balans vindt.
Yep, dat bedoelde ik.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-03-2021 16:11
O twee weken is wel snel idd.

Zijn de contactberoepen bij jullie nu allemaal open trouwens?
Vanaf woensdag gaan ze open.
Even een snelle tvp, zodat ik na mijn eerste werkdag even goed kan bijlezen.

Bij mijn kind op school gaan ze in twee weken 5 dagen fysiek naar school en 5 dagen krijgen ze opdrachten.

Dus de ene helft van de klas bv ma-wo-vrij en di-do en andersom.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-03-2021 16:11
O twee weken is wel snel idd.

Zijn de contactberoepen bij jullie nu allemaal open trouwens?
Vanaf woensdag, behalve de sekswerkers ;-)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-03-2021 15:59
Ik heb dus kettingsmeer nodig voor mijn mountainbike en die haal ik altijd bij de Action.
Maar ik heb geen zin om daar als een soort junkie de eerste week daar al te staan dus ik gebruik nu maar het dure spul van de motor van mijn man :proud:

Misschien kan ik me over enkele weken over de gene heen zetten en alsnog gaan :proud:

Fietsenmakers zijn gewoon open hoor..

Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen 'afhankelijk' zijn van de Action. Als ik daar binnen kom (zelden) zie ik alleen een winkel met zooi van slechte kwaliteit. Maar blijkbaar verkopen ze echt hele onmisbare dingen!
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-03-2021 16:11
O twee weken is wel snel idd.

Zijn de contactberoepen bij jullie nu allemaal open trouwens?
9 maart, dus nog maar 8 dagen. Er zal niet veel versoepeld worden. Alleen avondklok ivm verkiezingen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 01-03-2021 16:25
6.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
01-03-2021 16:19
Fietsenmakers zijn gewoon open hoor..

Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen 'afhankelijk' zijn van de Action. Als ik daar binnen kom (zelden) zie ik alleen een winkel met zooi van slechte kwaliteit. Maar blijkbaar verkopen ze echt hele onmisbare dingen!

Goedkope dingen.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
01-03-2021 16:19
Fietsenmakers zijn gewoon open hoor..

Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen 'afhankelijk' zijn van de Action. Als ik daar binnen kom (zelden) zie ik alleen een winkel met zooi van slechte kwaliteit. Maar blijkbaar verkopen ze echt hele onmisbare dingen!
Nou ja, schrijfblokken zijn overal wel zo ongeveer van dezelfde kwaliteit. En de stiften en andere knutselspullen vind ik wel fijn - en een knutselwinkel als Pipoos vind ik belachelijk duur en zit ook ver weg. De speelgoedafdeling vond ik vroeger ook wel fijn voor partijtjes enzo, aangezien ze gewoon Playmobil e.d. verkopen, alleen dan vaak voor de helft minder.

Maar ik vind het geen winkel waar ik uren kan snuffelen en altijd met meer wegga dan ik van plan was o.i.d. Ik kom wel met een praktisch plan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-03-2021 16:21
Goedkope dingen.

Ja maar goedkoop is toch duurkoop.. ik kocht daar een tijdje geleden van die plastic opbergbakjes, waar de sluitingen na 2 maanden al van af braken. Dan geef ik liever wat meer geld uit aan dingen die lang mee gaan. Beter voor het milieu en ook voor de portemmonee. Dus nee, ik snap de Action obsessie niet zo..
Alle reacties Link kopieren
Wel jammer dat je je opgeeft voor een experiment maar dan afhaakt bij controle testen
Geen besmettingen bij show Guido Weijers, een vijfde van bezoekers liet zich na afloop niet testen
....
Weijers, die belangeloos meewerkte, beschouwde de middag in het Utrechtse theater als symbolische start van een betere tijd. ,,We hebben voor mijn gevoel een vicieuze cirkel doorbroken. We hebben een jaar stil gezeten. Is het theater echt zo veilig als wij denken? We wisten het niet, omdat we het niet mochten meten. En als je iets niet meet, dan weet je het niet. Nu mogen we eindelijk meten, ik hoop heel erg dat iedereen die hier vanmiddag is geweest, deel blijkt te zijn geweest van de oplossing.”
https://www.ad.nl/show/geen-besmettinge ... ~affa91e3/
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop erg op optie C.

Maar niet omdat ik naar de Action verlang, daar kom ik zelden.
Ik wil naar Blokker, Hema en Bijenkorf. Heb een paar nieuwe pannen nodig, ondergoed, sokken en handdoeken.
En gewoon even lekker door winkels struinen.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
01-03-2021 16:23
Ja maar goedkoop is toch duurkoop.. ik kocht daar een tijdje geleden van die plastic opbergbakjes, waar de sluitingen na 2 maanden al van af braken. Dan geef ik liever wat meer geld uit aan dingen die lang mee gaan. Beter voor het milieu en ook voor de portemmonee. Dus nee, ik snap de Action obsessie niet zo..

Ik koop nooit bij Action omdat ik er nooit vind wat is zoek. Maar best veel mensen die de mond vol hebben van ondersteuning kleine en middelgrote middenstand wil tegelijkertijd er geen geld uitgeven omdat ze bij Action of via Aliexpress het goedkoper kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
01-03-2021 16:23
Ja maar goedkoop is toch duurkoop.. ik kocht daar een tijdje geleden van die plastic opbergbakjes, waar de sluitingen na 2 maanden al van af braken. Dan geef ik liever wat meer geld uit aan dingen die lang mee gaan. Beter voor het milieu en ook voor de portemmonee. Dus nee, ik snap de Action obsessie niet zo..
Ja, maar nogmaals, er zijn ook zat dingen waar het niet voor uitmaakt of het bij de Action vandaan komt of ergens anders vandaan.

Ik ben zeker niet geobsedeerd door de Action, maar die "alles bij de Action is meuk" houding die sommige mensen hebben vind ik ook overdreven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-03-2021 16:28
Ja, maar nogmaals, er zijn ook zat dingen waar het niet voor uitmaakt of het bij de Action vandaan komt of ergens anders vandaan.

Ik ben zeker niet geobsedeerd door de Action, maar die "alles bij de Action is meuk" houding die sommige mensen hebben vind ik ook overdreven.
Dit inderdaad.

De kettingsmeer is fijn en 1/10 van de prijs van bij de fietsenmaker.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-03-2021 16:28
Ja, maar nogmaals, er zijn ook zat dingen waar het niet voor uitmaakt of het bij de Action vandaan komt of ergens anders vandaan.

Ik ben zeker niet geobsedeerd door de Action, maar die "alles bij de Action is meuk" houding die sommige mensen hebben vind ik ook overdreven.

Dat klopt wel natuurlijk, zoals jouw voorbeeld over schrijfblokken. Maar ik kan die hele onaantrekkelijke winkel die altijd propvol is met mensen al niet aan. Geef mij maar de Hema.... :heart:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-03-2021 16:32
Dit inderdaad.

De kettingsmeer is fijn en 1/10 van de prijs van bij de fietsenmaker.
en dus gebruik je nu andere dure olie ipv lokale fietsenmaker wat inkomsten te gunnen. Echt logisch. Wat een Hollander
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-03-2021 16:39
en dus gebruik je nu andere dure olie ipv lokale fietsenmaker wat inkomsten te gunnen. Echt logisch. Wat een Hollander
Nou, één keer dure olie gebruiken die hier staat ipv een hele fles kopen vind ik inderdaad wel een groot verschil.
Mag ik even zelf bepalen hoe ik mijn geld uitgeef.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-03-2021 16:28
Ja, maar nogmaals, er zijn ook zat dingen waar het niet voor uitmaakt of het bij de Action vandaan komt of ergens anders vandaan.

Ik ben zeker niet geobsedeerd door de Action, maar die "alles bij de Action is meuk" houding die sommige mensen hebben vind ik ook overdreven.
Dit.
Tandpasta, deo, douchespul, schrijfwaren, printerinkt, enz. Veel goedkoper bij de Action.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik mis eigenijk niet een winkel echt, maar loop nu vooral tegen kinderschoenen aan. Kreeg gisteravond bericht dat de training van woensdag waar kind zich voor opgegeven heeft naar buiten verplaatst is. Kind heeft geen buitenschoenen en trainingsbroek die passen, want net een groeispurt gehad, dus ik weet haar maat niet eens zeker op dit moment. Hoe fijn was het om gewoon even met kind naar een sportzaak te kunnen om te passen of schoenen goed zitten? :|
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
01-03-2021 16:23
Ja maar goedkoop is toch duurkoop.. ik kocht daar een tijdje geleden van die plastic opbergbakjes, waar de sluitingen na 2 maanden al van af braken. Dan geef ik liever wat meer geld uit aan dingen die lang mee gaan. Beter voor het milieu en ook voor de portemmonee. Dus nee, ik snap de Action obsessie niet zo..
+1 en tvp.
Honey, you should see me in a crown
smulrol schreef:
01-03-2021 16:27
Ik koop nooit bij Action omdat ik er nooit vind wat is zoek. Maar best veel mensen die de mond vol hebben van ondersteuning kleine en middelgrote middenstand wil tegelijkertijd er geen geld uitgeven omdat ze bij Action of via Aliexpress het goedkoper kunnen krijgen.
Dat zijn meestal niet dezelfde mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven