Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 45)

01-03-2021 13:35 3001 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 114 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 15.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
01-03-2021 13:45
Het is allemaal binnen een straal van 300 meter - het is een school in de binnenstad dus de locaties zijn een bioscoop en wat horeca-gelegenheden. De leraren gaan idd heen en weer lopen!
haha! Les in de kroeg?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook C. En terrasjes open.

Nou misschien de 50 nog, vooral met al het goede vaccinatie nieuws waar je over kan praten, maar ik denk dat het tempo van 1-2 weken per topic tegen Q3 wel sterk naar beneden gaat. Dan zal het er nog wel eens over gaan, maar echt niet meer zo veel.

:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
01-03-2021 14:03
Met 1-2 weken per topic denk ik dat we dat wel halen nog ja. Misschien tijd voor een polletje, als het 50e topic gestart wordt (eind april) hebben we:
A) Alle huidige maatregelen nog en een flinke derde golf
B ) Alle huidige maatregelen nog behalve avondklok en de derde golf wordt verwacht over 4 weken
C) Open restaurants, winkels, sportscholen, pretparken en musea
D) Alles weer open en geen anderhalve meter maatregel meer
E) Anders, namelijk .....

C.
Eind april is nog te vroeg voor alles open gooien, tenzij we natuurlijk een PVV/FvD coalitie krijgen
Alle reacties Link kopieren
Er gaan nog vele varianten komen, dus bij tijd en wijlen zal er nog actief worden geschreven op dit forum.
smulrol schreef:
01-03-2021 14:29
C.
Eind april is nog te vroeg voor alles open gooien, tenzij we natuurlijk een PVV/FvD coalitie krijgen
Ik denk dat we bij de volgende persco veel verlichting krijgen. Avondklok, bezoekbeperking, winkels open, en horeca buiten/terrassen. Sportscholen binnen bioscopen en theaters. Bibliotheek musea. Als er niks geks gebeurd met de cijfers gaan die allemaal open.

Dat scheelt dan toch weer, als je mag stemmen.....
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
01-03-2021 14:30
Er gaan nog vele varianten komen, dus bij tijd en wijlen zal er nog actief worden geschreven op dit forum.
Dat weet ik niet hoor. Bij ons is een uitbraak van de Zuid-Afrikaanse variant in een WZC en iedereen heeft zo goed als geen symptomen. Een paar personeelsleden waren niet gevaccineerd. 'We mogen niet concluderen dat de uitbraak door de niet-gevaccineerden komt, maar het is beter om zoveel mogelijk personeelsleden te laten vaccineren.'

Ja, dat laatste lijkt me logisch, maar als dit zo een tijdje doorgaat, zijn alle niet-gevaccineerden ook immuun en dan is covid-19 weg. :proud:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 14:36
Ik denk dat we bij de volgende persco veel verlichting krijgen. Avondklok, bezoekbeperking, winkels open, en horeca buiten/terrassen. Sportscholen binnen bioscopen en theaters. Bibliotheek musea. Als er niks geks gebeurd met de cijfers gaan die allemaal open.

Dat scheelt dan toch weer, als je mag stemmen.....
Dit denk ik ook.

Alleen dan denk ik dat ze het nog in twee stappen gaan doen. Alles tegelijk is teveel risico dat mensen dan denken dat het wel goed.

Bijvoorbeeld sportscholen ook alleen maar buiten en theater/musea/pretparken nog niet.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 14:36
Ik denk dat we bij de volgende persco veel verlichting krijgen. Avondklok, bezoekbeperking, winkels open, en horeca buiten/terrassen. Sportscholen binnen bioscopen en theaters. Bibliotheek musea. Als er niks geks gebeurd met de cijfers gaan die allemaal open.

Dat scheelt dan toch weer, als je mag stemmen.....
Ik denk echt dat dit te optimistisch is.
Ik hoop er op dat we eind maart al weer wat meer kunnen:
- zwemlessen voor kinderen onder de 12
- sportscholen met afstand en maximum aantal bezoekers
- musea met maximum aantal bezoekers
- winkels open maar wel met maximum aantal bezoekers
- terrassen open (met afstands regels)
- twee bezoekers thuis en groepjes van 4 buiten (met afstand)
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
01-03-2021 14:45
Ik denk echt dat dit te optimistisch is.
Ik denk dat jullie 'moeten', eerlijk gezegd. Er moet iets veranderen en er moet iets van een uitweg komen nu.

En zeker omdat jullie zo snel zijn met vaccineren nu. Dat gaat een hoop schelen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Eind april / begin mei hoop / gok ik op:

C) Open restaurants, winkels, sportscholen, pretparken en musea
AnAppleADay schreef:
01-03-2021 14:40
Dit denk ik ook.

Alleen dan denk ik dat ze het nog in twee stappen gaan doen. Alles tegelijk is teveel risico dat mensen dan denken dat het wel goed.

Bijvoorbeeld sportscholen ook alleen maar buiten en theater/musea/pretparken nog niet.
Alles wat makkelijk gereguleerd kan worden gaat open. Pretparken en dierentuinen is, eenmaal binnen, lastiger te reguleren op 1.5 meter. Bisocopen, theaters en sportscholen binnen is veel makkelijker. Net als terassen met zitplaatsen. Makkelijk handhaafbaar gaat over anderhalve week open. De rest vlak voor pasen. Alleen de basisregels blijven nog, en de hoog-risico plekken (seksclubs, discotheken, festivals) blijft lastig. Net als sauna en zwembad. Dan mag je straks weer voor 11 euro, 2 uur zwemmen, zonder douchen en omkleden terwijl ze 1 km verderop met duizenden naast elkaar bij de recreatieplas liggen....
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 14:51
Alles wat makkelijk gereguleerd kan worden gaat open. Pretparken en dierentuinen is, eenmaal binnen, lastiger te reguleren op 1.5 meter. Bisocopen, theaters en sportscholen binnen is veel makkelijker. Net als terassen met zitplaatsen. Makkelijk handhaafbaar gaat over anderhalve week open. De rest vlak voor pasen. Alleen de basisregels blijven nog, en de hoog-risico plekken (seksclubs, discotheken, festivals) blijft lastig. Net als sauna en zwembad. Dan mag je straks weer voor 11 euro, 2 uur zwemmen, zonder douchen en omkleden terwijl ze 1 km verderop met duizenden naast elkaar bij de recreatieplas liggen....
Bij de recreatieplas waar wij 's zomers komen moest je ook gewoon reserveren, en als het vol was had je pech. In de loop van de dag kwamen er vaak wel weer plaatsen vrij, maar je kon daar niet onbeperkt naartoe.

Een plas in de vrije natuur waar je normaal ook geen entree betaalt is natuurlijk anders, dat valt niet te controleren, net zo min als het bos.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
C
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook C. Zou fijn zijn.

En optie D, inclusief open kroegen zonder vaste zitplaatsen? Wanneer denken jullie, ergens dit jaar nog? :fortune:
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
01-03-2021 15:00
Ik denk ook C. Zou fijn zijn.

En optie D, inclusief open kroegen zonder vaste zitplaatsen? Wanneer denken jullie, ergens dit jaar nog? :fortune:
Na de zomer, 1 september gok ik.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-03-2021 14:48
Ik denk dat jullie 'moeten', eerlijk gezegd. Er moet iets veranderen en er moet iets van een uitweg komen nu.

En zeker omdat jullie zo snel zijn met vaccineren nu. Dat gaat een hoop schelen.
De volgende persconferentie is over 2 weken. Dan zal heus niet alles open kunnen. De risicogroepen die in de ziekenhuizen komen zijn dan nog niet gevaccineerd.
De opname cijfers zijn vandaag weer gestegen.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
01-03-2021 15:04
De volgende persconferentie is over 2 weken. Dan zal heus niet alles open kunnen. De risicogroepen die in de ziekenhuizen komen zijn dan nog niet gevaccineerd.
De opname cijfers zijn vandaag weer gestegen.
Ik denk ook zeker dat we er nog wat maanden voor uit moeten trekken. Maar goed, als Janssen er is, gaat het vaccineren ineens in een stroomversnelling. Het biedt perspectief.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
01-03-2021 15:00
Ik denk ook C. Zou fijn zijn.

En optie D, inclusief open kroegen zonder vaste zitplaatsen? Wanneer denken jullie, ergens dit jaar nog? :fortune:
:fortune: 2 weken nadat de categorie 50+ het 2e prikje heeft kunnen halen (of 1e bij Jansen)
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
01-03-2021 15:04
De volgende persconferentie is over 2 weken. Dan zal heus niet alles open kunnen. De risicogroepen die in de ziekenhuizen komen zijn dan nog niet gevaccineerd.
De opname cijfers zijn vandaag weer gestegen.
Ik denk dat Doornroosje bedoelt dat het 'moet' vanwege de maatschappij.
Je merkt echt dat we op een kantelpunt komen waarbij een groot deel van de maatschappij de focus richting de zorg niet meer in balans vindt.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 14:51
Alles wat makkelijk gereguleerd kan worden gaat open. Pretparken en dierentuinen is, eenmaal binnen, lastiger te reguleren op 1.5 meter. Bisocopen, theaters en sportscholen binnen is veel makkelijker. Net als terassen met zitplaatsen. Makkelijk handhaafbaar gaat over anderhalve week open. De rest vlak voor pasen. Alleen de basisregels blijven nog, en de hoog-risico plekken (seksclubs, discotheken, festivals) blijft lastig. Net als sauna en zwembad. Dan mag je straks weer voor 11 euro, 2 uur zwemmen, zonder douchen en omkleden terwijl ze 1 km verderop met duizenden naast elkaar bij de recreatieplas liggen....
Ben je wel geweest? Bij het zwembad was het juist supergereguleerd.

Overigens was het hier in de buurt géén 11 euro, géén 2 uur zwemmen, en wél omkleden. Zelfs vóór de laatste verstrenging naar 30 personen per ruimte kon je elkaar goed ontlopen. Dat zou echt wel weer open kunnen.
AnAppleADay schreef:
01-03-2021 15:01
Na de zomer, 1 september gok ik.
Kwee nie....

Mensen gaan op vakantie. Dan sta je in Kroatië/Italië/Frankrijk/Spanje wekenlang "gewoon" in de kroeg en dan kom je in Nederland en dan kan het niet, bij 16 besmettingen per week en 1,5 ziekhuisopname, 0 op de IC.....

Bovendien worden de verkiezingen een drama en mislukken coalitiebesprekingen. Dus moeten we half september weer stemmen. Dan moeten we onze vrijheden wel terug hebben.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-03-2021 15:09
Ik denk dat Doornroosje bedoelt dat het 'moet' vanwege de maatschappij.
Je merkt echt dat we op een kantelpunt komen waarbij een groot deel van de maatschappij de focus richting de zorg niet meer in balans vindt.
Ja, maar over 2 weken is dat echt te snel. En als het wel zo is vind ik dat men niet meer op nog meer IC-bedden mag rekenen.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 15:10
Kwee nie....

Mensen gaan op vakantie. Dan sta je in Kroatië/Italië/Frankrijk/Spanje wekenlang "gewoon" in de kroeg en dan kom je in Nederland en dan kan het niet, bij 16 besmettingen per week en 1,5 ziekhuisopname, 0 op de IC.....

Bovendien worden de verkiezingen een drama en mislukken coalitiebesprekingen. Dus moeten we half september weer stemmen. Dan moeten we onze vrijheden wel terug hebben.
Half september komt na 1 september. ;-)

Mocht het sneller gaan met vaccineren dan zie ik 1 augustus ook nog wel gebeuren maar eerder niet.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
01-03-2021 15:11
Ja, maar over 2 weken is dat echt te snel. En als het wel zo is vind ik dat men niet meer op nog meer IC-bedden mag rekenen.
Dat vinden jij en ik.
Maar er zijn steeds meer mensen die dat echt te laat vinden, ipv te snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven