Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 45)

01-03-2021 13:35 3001 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 114 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 15.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-03-2021 16:25
Wel jammer dat je je opgeeft voor een experiment maar dan afhaakt bij controle testen

https://www.ad.nl/show/geen-besmettinge ... ~affa91e3/
Wat lullig zeg, van die mensen. Lekker je theatervoorstelling binnengeharkt en vervolgens vooral geen moeite willen doen om verdere voorstellingen voor andere mensen op een later moment mogelijk te maken. Ik ben benieuwd in hoeverre de uitkomst nu nog valide is. Voor hetzelfde geld zaten er tussen die niet-testers een aantal besmette personen.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
01-03-2021 16:19
Fietsenmakers zijn gewoon open hoor..

Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen 'afhankelijk' zijn van de Action. Als ik daar binnen kom (zelden) zie ik alleen een winkel met zooi van slechte kwaliteit. Maar blijkbaar verkopen ze echt hele onmisbare dingen!
Ik ging er voor corona voornamelijk heen voor deo, schoonmaakdingen en dergelijke.
Nu bestel ik dit gewoon mee met de wekelijkse boodschappen.
Ik kan mij niet eens bedenken wat ik nu van de Action nodig zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
01-03-2021 16:59
Wat lullig zeg, van die mensen. Lekker je theatervoorstelling binnengeharkt en vervolgens vooral geen moeite willen doen om verdere voorstellingen voor andere mensen op een later moment mogelijk te maken. Ik ben benieuwd in hoeverre de uitkomst nu nog valide is. Voor hetzelfde geld zaten er tussen die niet-testers een aantal besmette personen.
Inderdaad heel stom om je dan niet te gaan laten testen. Je kunt niemand dwingen, maar ik hoop ergens wel dat dit genoteerd wordt en je dan niet in aanmerking komt om nog een keer mee te doen aan zo'n proef, je houdt dan alleen maar een plek bezet van iemand die wel bereid is zich aan de afspraak te houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-03-2021 17:05
Inderdaad heel stom om je dan niet te gaan laten testen. Je kunt niemand dwingen, maar ik hoop ergens wel dat dit genoteerd wordt en je dan niet in aanmerking komt om nog een keer mee te doen aan zo'n proef, je houdt dan alleen maar een plek bezet van iemand die wel bereid is zich aan de afspraak te houden.
Inderdaad, gewoon op een boycot lijst.
Echt belachelijk wel gaan en na afloop niet testen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijkheid dezelfde 20% die zich ook niet aan quarantaineregels houdt of zich sowieso niet laat testen bij klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dat er in de verpleeghuizen voor het eerst sinds september 0 coronadoden waren. Dat is heel fijn nieuws, een mooi bewijs van de effectiviteit van de vaccins. Het 'overall' dodenaantal zal daardoor ook laag blijven de komende tijd, verwacht ik. Hopelijk zullen de ziekenhuisopnames snel volgen.
Alle reacties Link kopieren
Lang leve de vaccinatie! :cheer2:

Voor het eerst in bijna zes maanden hebben verpleeghuizen in 24 uur geen enkel sterfgeval door het coronavirus gemeld bij het RIVM.

(NOS liveblog)
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
01-03-2021 17:04
Ik ging er voor corona voornamelijk heen voor deo, schoonmaakdingen en dergelijke.
Nu bestel ik dit gewoon mee met de wekelijkse boodschappen.
Ik kan mij niet eens bedenken wat ik nu van de Action nodig zou hebben.
En kom er vooral niet met kinderen want je komt altijd met iets naar buiten waar je niet voor kwam. Ik ga veel liever naar de Hema en hoop dat die winkel niet omvalt door dit soort winkels als wibra en action.
Alle reacties Link kopieren
Echt heel fijn!
Dit móet dan wel door de vaccinaties komen. Ik hoop dat we ook snel het effect op de rest van het land gaan zien.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons ook een enorme daling in de WZC.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
01-03-2021 17:53
Ik las net dat er in de verpleeghuizen voor het eerst sinds september 0 coronadoden waren. Dat is heel fijn nieuws, een mooi bewijs van de effectiviteit van de vaccins. Het 'overall' dodenaantal zal daardoor ook laag blijven de komende tijd, verwacht ik. Hopelijk zullen de ziekenhuisopnames snel volgen.
O wat goed!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
01-03-2021 18:01
Echt heel fijn!
Dit móet dan wel door de vaccinaties komen. Ik hoop dat we ook snel het effect op de rest van het land gaan zien.
Laten ze daarom asjeblieft nu snel doorgaan met de ouderen die nog niet zijn gevaccineerd en de jongeren even laten wachten want het zou zo goed zijn als de druk op de zorg ook verder gaat afnemen en alle uitgestelde zorg weer geleverd kan worden.
Op de site van. NOS twee artikelen naast elkaar. Bij de zorginstellingen gaat het fantastisch en de andere dat in NoordHolland code zwart nadert. Verder een artikel dat een enorm aantal diagnoses darmkanker worden gemist.
bisto wijzigde dit bericht op 01-03-2021 18:18
19.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-03-2021 16:46
Dit.
Tandpasta, deo, douchespul, schrijfwaren, printerinkt, enz. Veel goedkoper bij de Action.
En de tuin en balkon spulletjes nu het voorjaar wordt....
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
01-03-2021 16:59
Wat lullig zeg, van die mensen. Lekker je theatervoorstelling binnengeharkt en vervolgens vooral geen moeite willen doen om verdere voorstellingen voor andere mensen op een later moment mogelijk te maken. Ik ben benieuwd in hoeverre de uitkomst nu nog valide is. Voor hetzelfde geld zaten er tussen die niet-testers een aantal besmette personen.
Ja best wel, je doet mee aan een experiment....eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom ze dit verpesten. Nu weet je nog niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
01-03-2021 18:19
Ja best wel, je doet mee aan een experiment....eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom ze dit verpesten. Nu weet je nog niet veel.
Nou, ik denk dat je ook al heel waardevolle informatie hebt als 80% zich laat testen, maar het is gewoon verre van netjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Na een optreden van Guido Weijers is iedereen sowieso negatief toch?
Godt wat vind ik die man niet grappig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-03-2021 18:31
Na een optreden van Guido Weijers is iedereen sowieso negatief toch?
Godt wat vind ik die man niet grappig.
Ik moet nu denken aan dat stukje van Lubach over Johnny Placebo.

https://www.youtube.com/watch?v=besQnr5CRnc
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-03-2021 18:34
Ik moet nu denken aan dat stukje van Lubach over Johnny Placebo.

https://www.youtube.com/watch?v=besQnr5CRnc
Ja, die was idd nog erger dan Guido Weijers. :biggrin:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
01-03-2021 16:59
Wat lullig zeg, van die mensen. Lekker je theatervoorstelling binnengeharkt en vervolgens vooral geen moeite willen doen om verdere voorstellingen voor andere mensen op een later moment mogelijk te maken. Ik ben benieuwd in hoeverre de uitkomst nu nog valide is. Voor hetzelfde geld zaten er tussen die niet-testers een aantal besmette personen.

Ik lees net op Twitter dat van het eerdere experiment met congresgangers zelfs maar 77% meegewerkt hebben aan afsluitende test.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net bij RTLnieuws een stukje over middelbare scholieren die les krijgen in de bioscoop, maar werd toch wel bevestigd in mijn verwachting dat er best wel eens veel besmettingen extra gaan komen. In de pauze iedereen hutjemutje op elkaar zonder mondkapje. Zelfs leraren met mondkapje onder de kin.
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2370845-tsjechie ... emoet.html

Wat zouden de anti-avondklok mensen hier wel niet van vinden? Gewoon de deur niet uit onder geldige reden net als in zuid Europa in het voorjaar.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Dit is dan wel weer hoopvol, 80% effectief na de eerste prik.
80% daar zouden we vorig jaar voor getekend hebben.
https://mobile.twitter.com/WSJ/status/1 ... 0120708099

Sorry dat moet natuurlijk wel zijn80% minder kans op een ziekenhuisopname.
allymcbeal wijzigde dit bericht op 01-03-2021 20:04
Reden: aanvulling
18.10% gewijzigd
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
AllyMcBeal schreef:
01-03-2021 19:52
https://nos.nl/artikel/2370845-tsjechie ... emoet.html

Wat zouden de anti-avondklok mensen hier wel niet van vinden? Gewoon de deur niet uit onder geldige reden net als in zuid Europa in het voorjaar.
Ze gaan ook nog eens niet zo goed met vaccineren
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-03-2021 19:51
Ik zag net bij RTLnieuws een stukje over middelbare scholieren die les krijgen in de bioscoop, maar werd toch wel bevestigd in mijn verwachting dat er best wel eens veel besmettingen extra gaan komen. In de pauze iedereen hutjemutje op elkaar zonder mondkapje. Zelfs leraren met mondkapje onder de kin.
Ik heb het net even teruggekeken op de website, maar ze zitten gewoon netjes uit elkaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-03-2021 20:29
Ik heb het net even teruggekeken op de website, maar ze zitten gewoon netjes uit elkaar.
Ik heb het over niet over zitten, ze stonden hutjemutje op elkaar in de pauze. Dat hebben ze eruit gelaten op het filmpje op de website

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven