Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 47)

27-03-2021 17:42 3252 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 126 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 16.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het zowaar eens een keer meteen.
Wanneer beginnen ze met het vaccineren van Janssen?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
TVP
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-03-2021 17:45
Wanneer beginnen ze met het vaccineren van Janssen?
De eerste vaccins (170000) worden toch half april geleverd?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
..
tvp
Oh hier waren we alweer
Nicco88 schreef:
27-03-2021 17:45
Wanneer beginnen ze met het vaccineren van Janssen?

Je bedoelt wanneer de families Janssen worden gevaccineerd? :P
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Alle reacties Link kopieren
Jarenlange immuniteit kan dus heel goed. We zullen het wel horen als het zover is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
27-03-2021 17:59
Je bedoelt wanneer de families Janssen worden gevaccineerd? :P
:rofl:
Honey, you should see me in a crown
Sun.lover schreef:
27-03-2021 17:51
De eerste vaccins (170000) worden toch half april geleverd?
Half april verwacht ook Nederland een eerste zending van 84.750 doses lees ik hier :
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2908510 ... sen-vaccin
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
27-03-2021 18:04
Jarenlange immuniteit kan dus heel goed. We zullen het wel horen als het zover is.
Ja, kan. Ze geven die twee maanden aan bij de GGD. Binnen die periode hoef je bij nieuwe klachten ook niet opnieuw te testen of in quarantaine.
Dat betekent niet dat iedereen na die tijd meteen weer volledig vatbaar is natuurlijk.
Er is wel een groot verschil tussen 2 maanden en meerdere jaren. Maar goed, het zou wel geweldig zijn als zou blijken dat echt het heel lang werkt.
:hello:
Ik zet net de tv aan, is er een voetbalwedstrijd en ondanks dat er heel veel lege plekken zijn zit het publiek toch hutjemutje boven op elkaar. Why in godsnaam?
Alle reacties Link kopieren
Testen wat mogelijk is en wat het risico is
Alle reacties Link kopieren
nicole123

Bij kinderen die bij goed opgeleide ouder(s) wonen, speelt op jonge leeftijd de ontwikkeling vaak niet zo;n grote rol. Ouders zijn daar alert op. Woordenschat blijft op peil of hoger, er wordt daar meer voorgelezen, dus leesinteresse en woordenschat wordt dan aangewakkerd. En de taal en ruimtelijk inzicht wordt spelenderwijs uitgebreid.

Bij wat minder opgeleide ouders en/of allochtone ouders gebeurt dit in de moeder taal en dan is dat ook goed, maar veelal gebeurt het gewoon niet. Kinderen missen dan al vaak begrippen voordat ze op de kleuterschool komen.

Met geluk komen deze kinderen wel naar de PSZ en krijgen ze alsnog een aanbod voor 5 dagdelen, dat is al heel erg helpend. Maar intensief voor de kinderen en alsnog is de thuissituatie dan vaak niet ondersteunend.

Taalontwikkeling verloopt het meest gevoelig tussen de (3) 4-7 jaar. Dus dan kun je na gaan wat bovenstaande groep mist aan woordenschat, ruimtelijke begrippen, leesvaardigheden zoals visuele analyse en auditieve analyse en synthese. Kortom, door het missen van het kleuteronderwijs staat deze groep al achter in groep 3.

Dit is even heel kort weergegeven om je inderdaad duidelijkheid te geven over je bias. Waar je gisteren in het vorige topic naar vroeg. Ik hoop dat dit voldoende onderbouwing voor je is?
Alle reacties Link kopieren
Geven we bij deel 50 een feestje / koffietafel?

(Verkapte TVP)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-03-2021 18:27
Ik zet net de tv aan, is er een voetbalwedstrijd en ondanks dat er heel veel lege plekken zijn zit het publiek toch hutjemutje boven op elkaar. Why in godsnaam?
Field lab test. Het is juist de bedoeling dat mensen in groepen bij elkaar zitten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-03-2021 18:27
Ik zet net de tv aan, is er een voetbalwedstrijd en ondanks dat er heel veel lege plekken zijn zit het publiek toch hutjemutje boven op elkaar. Why in godsnaam?
Fieldlab experiment. Iedereen is getest
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-03-2021 18:27
Ik zet net de tv aan, is er een voetbalwedstrijd en ondanks dat er heel veel lege plekken zijn zit het publiek toch hutjemutje boven op elkaar. Why in godsnaam?
Misschien omdat de voetballers zélf elkaar ook om de haverklap in de armen vliegen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven