Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 48)

11-04-2021 16:12 3015 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 135 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 16.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 /47
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
21-04-2021 22:15
Voor de zoveelste keer : onder de 18 hoeven ze helemaal geen 1,5 meter afstand te houden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... and-houden
Wel tot volwassenen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
wild-flower2 schreef:
21-04-2021 21:56
Toezichthouder VS legt productie Janssen-vaccin stil, gevolgen voor Nederland nog onbekend .

https://www.ad.nl/binnenland/toezichtho ... ~acc57ca9/
Nou lekker dan. Zat me al helemaal te verheugen op 1 juli de eerste prik gehad te hebben.
Solomio schreef:
21-04-2021 22:19
Wel tot volwassenen.
Op school ook tot elkaar. Staat gewoon in de link die gepost werd.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
21-04-2021 22:22
Op school ook tot elkaar. Staat gewoon in de link die gepost werd.
Ja, zag ik, maar ik zie ze in de supermarkt en vooral vóór de supermarkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
moeras schreef:
21-04-2021 22:19
Laatst stond er een oudere dame achter mij in de supermarkt, geen afstand houden maar gewoon dicht tegen mij aan staan. Dat snap ik dan niet.

En idd soms gaat het bij jongere wel eens mis maar voor zover ik in mijn omgeving weet probeert iedereen zich er echt wel aan te houden.
Hier ook hoor. Nooit problemen met dochter over de corona regels. Vriendin heeft met 1 van haar kinderen doorlopend gedoe, haar ‘kind’ heeft schijt aan de avondklok en gaat toch weg en spreekt ook met veel te veel mensen af.

Ik heb 1 keer een man bij de slager aangesproken of hij afstand wilde houden. Ook voor corona had hij veel te dicht bij gestaan. Hij stond echt vlak naast me en de hele tijd zo zwaar ademen.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
21-04-2021 22:21
Nou lekker dan. Zat me al helemaal te verheugen op 1 juli de eerste prik gehad te hebben.
Ik ook....
Een zebra is geen paard met strepen
girasole3 schreef:
21-04-2021 22:30
Hier ook hoor. Nooit problemen met dochter over de corona regels. Vriendin heeft met 1 van haar kinderen doorlopend gedoe, haar ‘kind’ heeft schijt aan de avondklok en gaat toch weg en spreekt ook met veel te veel mensen af.

Ik heb 1 keer een man bij de slager aangesproken of hij afstand wilde houden. Ook voor corona had hij veel te dicht bij gestaan. Hij stond echt vlak naast me en de hele tijd zo zwaar ademen.
Keertje goed naast je elleboog niezen dan.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-04-2021 22:27
Ja, zag ik, maar ik zie ze in de supermarkt en vooral vóór de supermarkt.
En dan hoeft het dus niet.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
21-04-2021 22:36
Keertje goed naast je elleboog niezen dan.
😂😂
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
21-04-2021 22:36
En dan hoeft het dus niet.
Nou, er willen nog meer mensen de supermarkt in hè.
Ik heb het niet over de onderlinge afstand van de jongeren, maar hun afstand tot mij bijvoorbeeld.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik zag dat het topic alweer vol zit...
Nieuwe: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/476723
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-04-2021 18:34
Heb wel snel een code voor Mijn Post aangevraagd zodat ik van een afstand mijn post in de gaten kan houden, want ik zit de eerste twee weken van mei in een huisje, straks zie ik die brief niet komen.
Tenzij de arts de brieven op de fiets rondbrengt. Ik weet niet of je bij een grote praktijk zit?
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
21-04-2021 22:49
Tenzij de arts de brieven op de fiets rondbrengt. Ik weet niet of je bij een grote praktijk zit?
Daar zeg je wat. Wel een redelijk grote praktijk, er zitten meerdere huisartsen, tenzij al die huisartsen gaan fietsen denk ik dat het wel te veel patiënten zijn daarvoor. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of die brieven via de post werden verstuurd of niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
21-04-2021 21:58
1 van de 3 fabrieken lees ik (alleen de fabriek in de VS), niet de hele productie gelukkig. Maar wel rotnieuws.
Zoals ik het lees ligt die fabriek al een tijd stil. Die in India levert nu blijkbaar weinig vaccins omdat ze ze zelf te hard nodig hebben, dus alles komt nu bij Leiden vandaan. In het persbericht van Reuters staat wel:

"Johnson & Johnson reiterated on Wednesday that it was working to establish a global supply chain in which 10 manufacturing sites would be involved in production of its COVID-19 vaccine, in addition the Leiden plant."

Daaruit maak ik op dat ze op meer plekken gaan produceren.

Zou dit trouwens ook de reden zijn dat ze een aantal weken geleden al zeiden dat het krap ging worden om de leveringsafspraken na te komen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-04-2021 22:53
Daar zeg je wat. Wel een redelijk grote praktijk, er zitten meerdere huisartsen, tenzij al die huisartsen gaan fietsen denk ik dat het wel te veel patiënten zijn daarvoor. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of die brieven via de post werden verstuurd of niet.
Dat klinkt inderdaad niet als logisch , als er meerdere huisartsen zijn. :-)

Zelf vind ik de postnl app goed werken. Heel soms klopt de scan niet en komt iets een dag later ofzo maar over het algemeen redelijk accuraat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven