Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oproep 1961 - 1971 (geen medische indicatie)

15-05-2021 20:51 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOEVOEGING 25 MEI:
Voor mensen die geboren zijn tussen 1972 en 1981 gaat het topic hier verder: :hello:

coronavirus-covid-19/vaccinatieoproep-1 ... ges/477938

* * * * *
Wie valt in bovenstaande leeftijdscategorie, heeft geen medische indicatie en werkt ook niet in de zorg of vergelijkbaar, en heeft al een oproep gehad? Oftewel: de 'gewone' mensen onder ons, dus enkel op leeftijdsindicatie.

Ik lees hier...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... org-werken

... dat we deze vanaf 27 april (hadden) kunnen verwachten.
Ik heb nog niets gezien, wil wel graag. Iemand anders al wel?

En als je al wel de oproep hebt gehad en het vaccin hebt gekregen, welk vaccin kreeg je?
Zou leuk zijn als je de regio en leeftijd erbij verteld, als je dat wil natuurlijk.

TOEVOEGING (versie 2 :)):
Het laatste nieuws vind je hier terug https://www.rivm.nl/nieuws.
Je kan ook proberen of je met jouw geboortejaar een afspraak kan maken, maar als iedereen dat doet, wordt de server waar die website op staat extra belast, en dat kan eventueel storingen geven.

Volgens het laatste nieuws zijn de jaren 1963 en 1964 opgengesteld. :) (nieuws van 16 mei).

TOEVOEGING 17 MEI:
1965 kan nu ook een afspraak maken.
In het journaal werd aangegeven dat 1971 mogelijk vanaf 24 mei al aan de beurt komt.

TOEVOEGING 20 MEI:
1966 kan nu ook een afspraak maken!

TOEVOEGING 22 MEI:
1967 en 1968 zijn aan de beurt! En maar één keer prikken want het is Janssen! :)

TOEVOEGING 25 MEI:
1969 en 1970 zijn aan de beurt!

TOT SLOT (in dit topic althans ;-D ) TOEVOEGING 26 MEI: :cheer2:
Ook 1971 is nu aan de beurt!
c⨀urage wijzigde dit bericht op 26-05-2021 12:22
43.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mensen geboren in 1963 of 1964 kunnen afspraak voor inenting maken
Mensen die geboren zijn in 1963 of 1964 kunnen vanaf dit moment online een afspraak maken voor een inenting tegen het coronavirus, meldt de GGD. Dat kan via www.coronavaccinatie-afspraak.nl.

Volgens GGD-koepelorganisatie GGD GHOR Nederland komen 400.000 mensen versneld aan de beurt voor een vaccinatieafspraak. Het is volgens de GGD niet nodig om te wachten op de uitnodigingsbrief. Mensen krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer of Moderna, zo laat het RIVM weten.

Tot gisteren zijn in Nederland, zo zegt het coronadashboard van de overheid, 7,1 miljoen prikken gezet. Dat is wel een schatting. Het gemelde aantal prikken bij de GGD's is 4,7 miljoen. In dat getal zitten niet de inentingen die zijn gezet in onder meer ziekenhuizen en bij huisartsen.
Alle reacties Link kopieren
Ow, als het steeds per 2 jaar wordt opengesteld gaat het voor mij misschien nog lukken in mei :hyper:
Alle reacties Link kopieren
En nu komen er ook steeds mensen die om verschillende redenen al ingeënt kunnen zijn. Mijn schoonouders zijn allebei van 63’, maar die zijn allebei al geweest (zorg + risicogroep). Hopelijk draagt dit er ook aan bij dat het lekker snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
16-05-2021 10:32
On topic: 1963 én 1964 kunnen nu een afspraak maken.

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-v ... raak-maken

(Nog 10 jaar te gaan voordat ik aan de beurt ben...)
Bedankt voor het doorgeven! Mijn man heeft direct zijn afspraak gepland.
:cheer2:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn man (1966) met indicatie mag morgen en hoeft er maar 1 omdat hij in april positief getest is. Ik (1976, hoogrisicogroepen) heb deze week mijn 2e AstraZeneca gekregen. En ik hoor om mij heen steeds meer mensen die om diverse redenen al geprikt zijn vanuit werk, indicatie of leeftijd. Het gaat hard nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de OP aangepast met een aanvulling.

Mag ik even een rekensom op jullie loslaten, kijken of het klopt?
Op CBS staat dat 34% van de bevolking tussen 40 en 65 jaar oud is, dat is 34% van 17,5 miljoen = 6 miljoen.
Per leeftijdsjaar is dit gemiddeld* 240.000 mensen.
Met een priksnelheid van 1 miljoen eerste vaccins per week, zouden we 4 leeftijdsjaren per week kunnen doen...?
(even los van wie er sowieso al gevaccineerd was).

* ik vond bij het CBS zo snel geen nadere uitsplitsing in 40-65 jarigen. Bovenstaande is sowieso een schatting, dus preciezer heeft geen zin lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
16-05-2021 12:48
Ik heb de OP aangepast met een aanvulling.

Mag ik even een rekensom op jullie loslaten, kijken of het klopt?
Op CBS staat dat 34% van de bevolking tussen 40 en 65 jaar oud is, dat is 34% van 17,5 miljoen = 6 miljoen.
Per leeftijdsjaar is dit gemiddeld* 240.000 mensen.
Met een priksnelheid van 1 miljoen eerste vaccins per week, zouden we 4 leeftijdsjaren per week kunnen doen...?
(even los van wie er sowieso al gevaccineerd was).

* ik vond bij het CBS zo snel geen nadere uitsplitsing in 40-65 jarigen. Bovenstaande is sowieso een schatting, dus preciezer heeft geen zin lijkt mij.
De priksnelheid is niet 1 miljoen eerste prikken per week, maar (ongeveer) 1 miljoen inclusief tweede prikken. Het zal dus iets langzamer gaan. De groep eerste prikken is nog wel (flink) groter dan de groep tweede prikken, omdat het tweede-prik-tempo nog bepaald wordt door het lagere eerste-prik-tempo van een aantal weken terug.
Alle reacties Link kopieren
1 miljoen eerste prikken klopt niet, want er worden nu ook veel 2e prikken gezet.
Ik zou rekenen met zo’n 700.000 eerste prikken per week.

Er zijn 2.530.000 vijftigers, dus dan zou ik ongeveer uitkomen op 2 tot 3 levensjaren per week.

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... romstatweb
Alle reacties Link kopieren
Okay, dank voor het mee rekenen. Dus dan misschien week van 24 mei 1965 en 1966, en 31 mei 1967 en 1968. Zou nog nét in mei zijn dan voor mij. ;-D
Mensen van 1963 en 1964 kunnen afspraak maken zie rtl blog
Maar het stond er al zo te lezen.
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 16-05-2021 13:10
22.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
16-05-2021 13:00
Okay, dank voor het mee rekenen. Dus dan misschien week van 24 mei 1965 en 1966, en 31 mei 1967 en 1968. Zou nog nét in mei zijn dan voor mij. ;-D
Yes lijkt mij ook.
Tenzij ze dus nog verder gaan versnellen volgende week dan kan het nog eerder komen.
Maar ik zou rekenen op over een week of 2 a 3.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-05-2021 12:55
1 miljoen eerste prikken klopt niet, want er worden nu ook veel 2e prikken gezet.
Ik zou rekenen met zo’n 700.000 eerste prikken per week.

Er zijn 2.530.000 vijftigers, dus dan zou ik ongeveer uitkomen op 2 tot 3 levensjaren per week.

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... romstatweb
En dan heb je nog mensen die al aan de beurt geweest zijn, doordat ze in de zorg werken, de griepprik krijgen of gewoon omdat er wat over was. En natuurlijk mensen die niet willen. Het kan best hard gaan vanaf nu.

Ik snap al die ‘klachten’ over dat het te langzaam gaat en dat mensen massaal niet komen opdagen niet zo goed. Dit is toch al een aardig tempo? Helemaal met zicht op nog meer leveringen volgende maand.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
16-05-2021 13:05
En dan heb je nog mensen die al aan de beurt geweest zijn, doordat ze in de zorg werken, de griepprik krijgen of gewoon omdat er wat over was. En natuurlijk mensen die niet willen. Het kan best hard gaan vanaf nu.

Ik snap al die ‘klachten’ over dat het te langzaam gaat en dat mensen massaal niet komen opdagen niet zo goed. Dit is toch al een aardig tempo? Helemaal met zicht op nog meer leveringen volgende maand.

Tuurlijk,maar het klaagt zo lekker op andere mensen die er niets van hebben begrepen en deze pandemiebestrijding zo onprofessioneel aanpakken.

Als we het aan de dames van het vivaforum hadden overgelaten was de hele pandemie al geschiedenis geweest. Of waren zij in elk geval zelf gevaccineerd. Dat vooral.
CharlotteCcc schreef:
16-05-2021 13:05
En dan heb je nog mensen die al aan de beurt geweest zijn, doordat ze in de zorg werken, de griepprik krijgen of gewoon omdat er wat over was. En natuurlijk mensen die niet willen. Het kan best hard gaan vanaf nu.

Ik snap al die ‘klachten’ over dat het te langzaam gaat en dat mensen massaal niet komen opdagen niet zo goed. Dit is toch al een aardig tempo? Helemaal met zicht op nog meer leveringen volgende maand.
Inderdaad, dat geklaag is echt zo onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het klopt maar gisteren had Kirsten Verdel ook gelijk dat 1963 en 1964 snel aan de beurt zouden komen.
Dus als je van 1965 bent en in de buurt van Utrecht woont: proberen!
In de Jaarbeurs in Utrecht kun je vandaag zelfs al een afspraak krijgen als je uit 1965 komt. Dan moet je dus wel helemaal daarheen. Afspraak kan via 030-6305400 (optie 4).
https://twitter.com/locuta/status/1393884640465899522

Ze corrigeert zelf dat het optie 2 is.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Interessant Zaza!
Alle reacties Link kopieren
De uitnodiging ivm mijn medische indicatie is verzonden. Alleen nog niet binnen (ik wacht al 10 dagen). Het lukt me echter wel al om online een afspraak te maken.
Bij de vraag (heeft u via uw huisarts de uitnodiging binnen ivm medische indicatie) vink ik “ja” aan.... dat is eigenlijk een leugen want hij is er nog niet.
Vragen ze bij de priklokatie om de brief of slechts je ID? Ik wil zoooo graag. Met andere woorden; als het je lukt om een afspraak te maken, is het dan oké? of loop ik de kans weggestuurd te worden?
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
16-05-2021 14:55
De uitnodiging ivm mijn medische indicatie is verzonden. Alleen nog niet binnen (ik wacht al 10 dagen). Het lukt me echter wel al om online een afspraak te maken.
Bij de vraag (heeft u via uw huisarts de uitnodiging binnen ivm medische indicatie) vink ik “ja” aan.... dat is eigenlijk een leugen want hij is er nog niet.
Vragen ze bij de priklokatie om de brief of slechts je ID? Ik wil zoooo graag. Met andere woorden; als het je lukt om een afspraak te maken, is het dan oké? of loop ik de kans weggestuurd te worden?
Volgens mij kunnen ze wel je brief vragen.
Ik zou gewoon de afspraak maken maar niet al voor de komende paar dagen (als dat al kan).
Tegen die tijd is je brief vast binnen.
Bergje65 schreef:
16-05-2021 14:55
De uitnodiging ivm mijn medische indicatie is verzonden. Alleen nog niet binnen (ik wacht al 10 dagen). Het lukt me echter wel al om online een afspraak te maken.
Bij de vraag (heeft u via uw huisarts de uitnodiging binnen ivm medische indicatie) vink ik “ja” aan.... dat is eigenlijk een leugen want hij is er nog niet.
Vragen ze bij de priklokatie om de brief of slechts je ID? Ik wil zoooo graag. Met andere woorden; als het je lukt om een afspraak te maken, is het dan oké? of loop ik de kans weggestuurd te worden?
Ja, bij medische indicatie moet je de brief meenemen, daar staat namelijk een code in.

Of het zonder die brief ook lukt, hangt van de locatie en medewerker af. Op de ene plek houden ze zich strict aan de regels (geen brief, dan geen prik). Op een andere prikken ze wel als je zegt dat je de brief vergeten bent.

Als je zeker weet dat de brief onderweg is kun je alvast een afspraak inplannen en de gok wagen. Eventueel verplaatsen als de brief niet op tijd is.

Aanvulling: is 65 je geboortejaar? Dan verwacht ik dat je over een paar dagen sowieso een afspraak kunt maken.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
15-05-2021 23:02
Alle beetjes helpen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/814981/C ... egistreerd

Vaccinatielocatie Kardinge langer open
De vaccinatielocatie Kardinge in Groningen is vanaf komende maandag dagelijks tot 19.30 uur open. Nu sluit de locatie nog om 17 uur. ‘Door de ruimere openingstijden worden nu ook vaccins van andere locaties naar de vaccinatielocatie Kardinge gebracht en ingezet voor de al uitgenodigde doelgroepen. Op die manier wordt het ‘surplus’ nagenoeg nihil en worden alle beschikbare vaccins optimaal ingezet’, zegt projectleider vaccinaties Marcel Visser van de GGD.

Vaccins tot een dag later bewaren is niet mogelijk, omdat deze binnen zes uur na opening van de verpakking gebruikt moeten worden.

Met de verruimde openingstijden wordt logischerwijs ook het aantal vaccinaties per dag opgeschroefd.
Overgebleven vaccins heeft niets te maken met openingstijden, met een goede organisatie houd je bijna iets over. Je moet geen flacons openmaken als je niet weet dat je ze kan opgebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
16-05-2021 14:55
De uitnodiging ivm mijn medische indicatie is verzonden. Alleen nog niet binnen (ik wacht al 10 dagen). Het lukt me echter wel al om online een afspraak te maken.
Bij de vraag (heeft u via uw huisarts de uitnodiging binnen ivm medische indicatie) vink ik “ja” aan.... dat is eigenlijk een leugen want hij is er nog niet.
Vragen ze bij de priklokatie om de brief of slechts je ID? Ik wil zoooo graag. Met andere woorden; als het je lukt om een afspraak te maken, is het dan oké? of loop ik de kans weggestuurd te worden?

De antwoorden zijn al gegeven, maar in dit topic wordt jouw vraag besproken.
coronavirus-covid-19/wie-heeft-de-uitno ... ges/477422

Ik wil graag voorkomen dat dit een 'wild west'-topic wordt, waar we gezellig met z'n allen oeverloos off topic gaan. :)
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
16-05-2021 14:42
Interessant Zaza!

Ja :D
Helaas is het feest voor nu weer voorbij:
Ze zitten inmiddels vol in de Jaarbeurs, bellen heeft geen zin meer!
https://twitter.com/locuta/status/1393912104839753728

Ik krijg de indruk dat zij dicht bij het vuur zit en dat het loont om haar twitteraccount goed in de gaten te houden als je zit te springen om een vaccinatieafspraak.
nounou
C⨀urage schreef:
16-05-2021 12:48
Ik heb de OP aangepast met een aanvulling.

Misschien handiger om hier naar te verwijzen?

https://www.rivm.nl/nieuws
Daar stond om 9 uur vanmorgen al dat 1963 en 1964 aan de beurt waren.
Hier wordt elke keer de nieuwe groep meteen vermeld.

Als mensen telkens het online aanvraag formulier in vullen geeft dat veel extra verkeer op de aanvraag website. En die ligt er vaker uit op dit moment ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bear890 schreef:
16-05-2021 15:43
Misschien handiger om hier naar te verwijzen?

https://www.rivm.nl/nieuws
Daar stond om 9 uur vanmorgen al dat 1963 en 1964 aan de beurt waren.
Hier wordt elke keer de nieuwe groep meteen vermeld.

Als mensen telkens het online aanvraag formulier in vullen geeft dat veel extra verkeer op de aanvraag website. En die ligt er vaker uit op dit moment ;-)

Ah, niet aan gedacht, goeie!
Ik heb het aangepast. :thumbsup:
C⨀urage schreef:
16-05-2021 16:29
Ah, niet aan gedacht, goeie!
Ik heb het aangepast. :thumbsup:
Top :high5:
Ik kijk elke dag , zelf heb ik al 1 prik maar mij partner is van 1966 dus hopelijk ook al snel.

Als iemand vorig jaar had gezegd dat we in het voorjaar een vaccin zouden hebben had ik het niet geloofd. Maar nu lijkt het zo lang te duren ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven