Nerds hier?

26-02-2024 17:24 303 berichten
Op 15 juni 2011 opende “ Anoniem_640b751944c2d” een topic waar de nerds onder ons vragen kunnen beantwoorden aan wie maar vragen heeft. Uit de reacties concludeer ik dat er best een paar nerds op dit forum zitten. Gewoon uit nieuwsgierigheid: zijn er echte nerds hier? En wat voor nerdigs doe/kan je?
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
01-03-2024 13:18
Ja, volledig zijspoor, maar het valt mij op dat jonge meiden door het hele land een zelfde manier van praten hebben gekregen, anders dan ‘vroeger’. Zit hem in de snelheid van praten, de nadruk en de bijbehorende handgebaren. Maar dat is vast te complex om op te promoveren. Of kun je er een EFA op loslaten? :P
Waarom zou dat te complex zijn? Stroop is het ook gelukt met zijn poldernederlands. Vocal fry is sowieso opvallend (al hoor ik dat meer bij jonge Duitse vrouwen), maar ook die omhooglopende intonatie. Ken je die "hete thee uit een glas drinken"-zussen? Joh, dat is een heerlijk onderzoeksproject.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Nana_Mouskouri schreef:
01-03-2024 15:56
Waarom zou dat te complex zijn? Stroop is het ook gelukt met zijn poldernederlands. Vocal fry is sowieso opvallend (al hoor ik dat meer bij jonge Duitse vrouwen), maar ook die omhooglopende intonatie. Ken je die "hete thee uit een glas drinken"-zussen? Joh, dat is een heerlijk onderzoeksproject.
Fascinerend. Je bent met echt volledig kwijt, maar ik lees het geboeid.
Even iets anders: wat vonden jullie van de premiere van Dune 2?

Ik neem tenminste aan dat jullie ofwel nerdy genoeg zijn om daar naar toe te gaan, of nog nerdier en vinden dat het boek toch beter is en je dus niet naar de film gaat?

Ik heb er in ieder geval van genoten. Hoewel het boek inderdaad beter was :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
01-03-2024 15:56
Waarom zou dat te complex zijn? Stroop is het ook gelukt met zijn poldernederlands.
Volgens mij heb ik in een grijs verleden nog college van hem gehad. Vèr voor vocal fry. Misschien zelfs wel voor het poldernederlands.
xynix wijzigde dit bericht op 01-03-2024 16:46
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
01-03-2024 16:20
Even iets anders: wat vonden jullie van de premiere van Dune 2?

Ik neem tenminste aan dat jullie ofwel nerdy genoeg zijn om daar naar toe te gaan, of nog nerdier en vinden dat het boek toch beter is en je dus niet naar de film gaat?

Ik heb er in ieder geval van genoten. Hoewel het boek inderdaad beter was :)
Ik kreeg het boek niet uit (ja schande, maar die epische shit, ik moet het niet. Nou vooruit, de Foundation uitgezonderd, dat telt vast ook wel episch) en vond de film daarom verdacht. Maar kijk nu de eerste film op HBO en het zijn wel prachtige plaatjes en mooie mensen.
xynix schreef:
01-03-2024 16:45
Ik kreeg het boek niet uit (ja schande, maar die epische shit, ik moet het niet. Nou vooruit, de Foundation uitgezonderd, dat telt vast ook wel episch) en vond de film daarom verdacht. Maar kijk nu de eerste film op HBO en het zijn wel prachtige plaatjes en mooie mensen.
Mijn eerste poging het boek te lezen faalde jammerlijk, ergens rond de Gom Jabbar. Mijn excuus is wel dat ik toen 11 was.
Ik heb eerst de film uit dinges van dinges gezien, die met Sting er in. Die was niet eens heel slecht maar er was wel wat op aan te merken :rofl:. Daarna het boek gelezen, en toen ook maar meteen de vervolg delen. (Niet direct aan te bevelen, na deel 1 wordt het snel minder). Daarna nog de vervolgfilm gezien, kinderen van Dune denk ik. En nu dus de huidige twee. Ik vond het wel behoorlijk geslaagd, hoewel deel 1 aan de trage kant is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
01-03-2024 17:04
Mijn eerste poging het boek te lezen faalde jammerlijk, ergens rond de Gom Jabbar. Mijn excuus is wel dat ik toen 11 was.
Ik heb eerst de film uit dinges van dinges gezien, die met Sting er in. Die was niet eens heel slecht maar er was wel wat op aan te merken :rofl:. Daarna het boek gelezen, en toen ook maar meteen de vervolg delen. (Niet direct aan te bevelen, na deel 1 wordt het snel minder). Daarna nog de vervolgfilm gezien, kinderen van Dune denk ik. En nu dus de huidige twee. Ik vond het wel behoorlijk geslaagd, hoewel deel 1 aan de trage kant is.
O ja die Sting, die zag ik ook ergens voorbij komen op een streamingdienst. Die is wel gedateerd.

Deel 1 is precies mijn tempo.

Ik heb wel The lazarus effect gelezen van Herbert. Ook alweer lang geleden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik speelde vroeger Dune, op de 4-86. Als het om films gaat, kan ik het alleen nog maar aan als er een soort van humor in zit. Ik begrijp dat dat hier niet echt zo is?
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
01-03-2024 20:10
Ik speelde vroeger Dune, op de 4-86. Als het om films gaat, kan ik het alleen nog maar aan als er een soort van humor in zit. Ik begrijp dat dat hier niet echt zo is?
Nee, allemaal eer en verraad wat de klok slaat.

Qua humor zou ik liever naar Cowboy Bebop kijken. Niet de anime, maar die met live acteurs, waarvan de hoofdpersoon ook Zulu is in de nieuwe Startrek.

O en Firefly natuurlijk! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kende EFA niet, maar ik heb genoten van de uitleg! Dit is dus precies wat ik leuk vind. Mijn studie lag tussen AI en Psychologie in, en het is een leuke puzzel om menselijke variabelen te concretiseren en meetbaar te maken.

ANOVA, MANOVA, dat vat een deel van mijn studie wel samen.
Ik werk inmiddels meer met mensen dan met data, maar ik mis soms wel de feitelijkheden en de structuren. In tegenstelling tot de misplaatste overtuigingen, de ego's en de beperking dat als N=1, dat dan enige 'bewijswaarde' heeft.
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Dune 2 heeft een Life of Brian moment, maar aangezien de hele zaal boos keek toen ik schaterde vermoed ik dat dat niet als humor was bedoeld
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
01-03-2024 22:13
Dune 2 heeft een Life of Brian moment, maar aangezien de hele zaal boos keek toen ik schaterde vermoed ik dat dat niet als humor was bedoeld
hahaha, dit maakt me nog nieuwsgieriger naar de film
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
01-03-2024 08:21

nee hoor (het restaurant is een referentie naar een heel erg nerdy boek)

Ik zei ook maar wat hè. Ken dat boek niet. 🤣
Dit is een oud topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
01-03-2024 22:13
Dune 2 heeft een Life of Brian moment, maar aangezien de hele zaal boos keek toen ik schaterde vermoed ik dat dat niet als humor was bedoeld
Nou moeten we hem wel gaan zien. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vent is duidelijk nerdier dan ik, hij wil graag naar Dune 2 (hij zoekt maar een ander om mee te gaan) en vraagt nu wat voor Life of Brian moment, de balkonscene?

Ik dacht altijd dat ik best een beetje een nerd was maar het doorlezen van dit vermakelijke topic doet me beseffen dat ik best meeval :P
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoccellia schreef:
01-03-2024 22:12
Ik kende EFA niet, maar ik heb genoten van de uitleg! Dit is dus precies wat ik leuk vind. Mijn studie lag tussen AI en Psychologie in, en het is een leuke puzzel om menselijke variabelen te concretiseren en meetbaar te maken.

ANOVA, MANOVA, dat vat een deel van mijn studie wel samen.
Ik werk inmiddels meer met mensen dan met data, maar ik mis soms wel de feitelijkheden en de structuren. In tegenstelling tot de misplaatste overtuigingen, de ego's en de beperking dat als N=1, dat dan enige 'bewijswaarde' heeft.
neurale netwerken neem ik aan.

misplaatste overtuigingen heb je denk ik overal wel, zeker wat betreft hoe groot die N moet zijn, eindeloze discussies hebben we daar altijd over. Dat 1 te weinig is snapt iedereen, maar wat is dan wel genoeg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
02-03-2024 09:18
Mijn vent is duidelijk nerdier dan ik, hij wil graag naar Dune 2 (hij zoekt maar een ander om mee te gaan) en vraagt nu wat voor Life of Brian moment, de balkonscene?

Ik dacht altijd dat ik best een beetje een nerd was maar het doorlezen van dit vermakelijke topic doet me beseffen dat ik best meeval :P
het is ook waar je je begeeft, op mijn werk is iedereen een nerd, dus daar val ik helemaal niet op. En mijn man is echt veel nerdier dan ik
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
02-03-2024 09:28
het is ook waar je je begeeft, op mijn werk is iedereen een nerd, dus daar val ik helemaal niet op. En mijn man is echt veel nerdier dan ik


Wiskunde was mijn beste vak op het VWO maar het leek me te eenzijdig om te gaan studeren en ik had geen idee wat je er dan mee zou kunnen doen. Boy was I wrong… Ik heb een betastudie gedaan met een mooie mix van scheikunde en biologie, met een vleugje natuurkunde en wiskunde, en ik ben erg blij met mijn mooie vak. Maar ik vind het nog wel jammer dat ik nu bar weinig meer weet van de wiskunde. Het voelde als puzzelen destijds, mooie wiskundeopgaven.
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
02-03-2024 09:18
Mijn vent is duidelijk nerdier dan ik, hij wil graag naar Dune 2 (hij zoekt maar een ander om mee te gaan) en vraagt nu wat voor Life of Brian moment, de balkonscene?

Ik dacht altijd dat ik best een beetje een nerd was maar het doorlezen van dit vermakelijke topic doet me beseffen dat ik best meeval :P
Denk aan
“I’m not the Messiah! Will you please listen?”
Alle reacties Link kopieren Quote
Fascinerend in Dune zijn die lopende menselijke computers, die mentats.

Frank Herbert had al in de jaren 60 een oorlog tussen mens en 'thinking machines' bedacht.
Met als uitkomst dat computers verboden zijn in de tijdlijn van Dune 1 en 2.
Siri schreef:
02-03-2024 10:51
Fascinerend in Dune zijn die lopende menselijke computers, die mentats.

Frank Herbert had al in de jaren 60 een oorlog tussen mens en 'thinking machines' bedacht.
Met als uitkomst dat computers verboden zijn in de tijdlijn van Dune 1 en 2.
Dat vind ik jammer in Dune 2: de Harkonens hebben beeldtechniek die onmogelijk is zonder enige vorm van computers/logische schakelingen. Dat klopt niet in de tijdlijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
01-03-2024 17:04
Mijn eerste poging het boek te lezen faalde jammerlijk, ergens rond de Gom Jabbar. Mijn excuus is wel dat ik toen 11 was.
Ik heb eerst de film uit dinges van dinges gezien, die met Sting er in. Die was niet eens heel slecht maar er was wel wat op aan te merken :rofl:. Daarna het boek gelezen, en toen ook maar meteen de vervolg delen. (Niet direct aan te bevelen, na deel 1 wordt het snel minder). Daarna nog de vervolgfilm gezien, kinderen van Dune denk ik. En nu dus de huidige twee. Ik vond het wel behoorlijk geslaagd, hoewel deel 1 aan de trage kant is.
Een bijzondere film, inmiddels cult. Van regisseur David Lynch met muziek van Toto en ook Sting erin. Nog geen eens zo slecht inderdaad.

In de jaren 70 was men bezig een verfilming op poten te zetten met muziek van Pink Floyd en hoofdrollen voor Mick Jagger en Salvador Dali. Die film is helaas mislukt. Hier is wel een interessante documentaire over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
02-03-2024 10:55
Dat vind ik jammer in Dune 2: de Harkonens hebben beeldtechniek die onmogelijk is zonder enige vorm van computers/logische schakelingen. Dat klopt niet in de tijdlijn
Dat viel me ook op.

Maar ik weet niet of dat ook in de boeken voorkomt. Ik kan me voorstellen dat Frank Herbert toen niet had voorzien dat de hele wereld van Dune onmogelijk is zonder enige vorm van computertechnologie.

Aangenomen dat die technologie vandaag de dag bijna overal inzit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
02-03-2024 10:55
Een bijzondere film, inmiddels cult. Van regisseur David Lynch met muziek van Toto en ook Sting erin. Nog geen eens zo slecht inderdaad.

In de jaren 70 was men bezig een verfilming op poten te zetten met muziek van Pink Floyd en hoofdrollen voor Mick Jagger en Salvador Dali. Die film is helaas mislukt. Hier is wel een interessante documentaire over.
Hoe heet die? Man en ik vinden nooit films die we allebei leuk vinden, maar hier zie ik raakvlakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
02-03-2024 10:55
Dat vind ik jammer in Dune 2: de Harkonens hebben beeldtechniek die onmogelijk is zonder enige vorm van computers/logische schakelingen. Dat klopt niet in de tijdlijn
En die enorme ruimteschepen dan, gaat dat met de rekenlineaal?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven