Nerds hier?

26-02-2024 17:24 303 berichten
Op 15 juni 2011 opende “ Anoniem_640b751944c2d” een topic waar de nerds onder ons vragen kunnen beantwoorden aan wie maar vragen heeft. Uit de reacties concludeer ik dat er best een paar nerds op dit forum zitten. Gewoon uit nieuwsgierigheid: zijn er echte nerds hier? En wat voor nerdigs doe/kan je?
xynix schreef:
02-03-2024 12:09
En die enorme ruimteschepen dan, gaat dat met de rekenlineaal?
:O mentat + space guild. Duh
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
02-03-2024 12:36
:O mentat + space guild. Duh
Ja ik heb het niet gelezen en bij de film was ik vooral gefocust op de jukbeenderen van dat jongetje.
Nou, kleine inleiding dan: kleine ruimteschepen doen niets anders dan de dampkring uit en parkeren in groot schip.

De grote schepen verplaatsen zich niet. De leden van het space guild gebruiken spice (ja, van Arrakis, Dune dus) om de ruimte te vouwen. En dan ben je dus zonder je te verplaatsen ineens heel ergens anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
02-03-2024 14:01

De grote schepen verplaatsen zich niet. De leden van het space guild gebruiken spice (ja, van Arrakis, Dune dus) om de ruimte te vouwen. En dan ben je dus zonder je te verplaatsen ineens heel ergens anders.
O Tesseren. Zeg dat dan.

(A wrinkle in time, vroeger een van mijn liefste kinderboeken. Weet niet meer hoe het in de vertaling heet.)
Alle reacties Link kopieren Quote
...
knuddestudder wijzigde dit bericht op 02-03-2024 15:31
Reden: Sorry, mosterd....
98.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
01-03-2024 20:10
Ik speelde vroeger Dune, op de 4-86. Als het om films gaat, kan ik het alleen nog maar aan als er een soort van humor in zit. Ik begrijp dat dat hier niet echt zo is?
Ah! Sweet memories! En Warcraft, toen het nog gewoon een PC-game was, in dezelfde tijd. O ja en Command & Conquer. Heerlijk was dat. Daarna ben ik geloof ik een beetje afgehaakt met gamen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuddestudder schreef:
02-03-2024 15:35
Ah! Sweet memories! En Warcraft, toen het nog gewoon een PC-game was, in dezelfde tijd. O ja en Command & Conquer. Heerlijk was dat. Daarna ben ik geloof ik een beetje afgehaakt met gamen.
Hier ook! Command & Conquer Generals Zero Hour echt heel veel gespeeld en ook op LAN parties :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Goeie nick, Asimov.
Ik weet niet of het hier hoort of op “Wat heb je jezelf gegund”, maar ik vermoed dat hier meer mensen snappen dat ik er blij mee ben: gisteren een MacBook Air M3 besteld. Niet echt heel erg hard nodig, en eigenlijk vooral omdat ik mijn huidige laptop (M2) dan aan mijn zoon kan geven zonder dat ik dan zijn laptop (M1) hoef terug te nemen. Ja, het is een onzinnig luxe-ding, maar ik ben als een kleuter zo blij. En zoon ook :rolling:

(En @xynix, ja, ik heb mijn keuze dus gemaakt, ik spaar kool en geit :bunny: )
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
02-03-2024 09:18
Mijn vent is duidelijk nerdier dan ik, hij wil graag naar Dune 2 (hij zoekt maar een ander om mee te gaan) en vraagt nu wat voor Life of Brian moment, de balkonscene?

Ik dacht altijd dat ik best een beetje een nerd was maar het doorlezen van dit vermakelijke topic doet me beseffen dat ik best meeval :P
Ik denk deze:
https://www.youtube.com/watch?v=KHbzSif78qQ

Ik moet extra hard lachen om die ene man die zegt: 'I'm not' als ze roepen 'We are all individuals'.
Wat eten we vanavond?
:D

Er is een scene waarin Brian zegt dat hij niet de messias is, en dat wordt dan juist gezien als bewijs dat hij het wel is. Dat zit ook in Dune, waar Paul zegt niet de messias te zijn, en een gelovige direct reageert met dat dat bewijst dat hij het dus wel is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
07-03-2024 15:41
(En @xynix, ja, ik heb mijn keuze dus gemaakt, ik spaar kool en geit :bunny: )
Briljante oplossing :biggrin:
xynix schreef:
07-03-2024 16:42
Briljante oplossing :biggrin:
Ja toch. De M1 gaat gewoon in de verkoop
Alle reacties Link kopieren Quote
Het erge is: het was de eerste oplossing die ik bedacht, naar ik vond het te gênant om hardop te zeggen.
xynix schreef:
07-03-2024 16:48
Het erge is: het was de eerste oplossing die ik bedacht, naar ik vond het te gênant om hardop te zeggen.
:mrgreen: het is eigenlijk ook best een gênante oplossing. Maar mijn emotionele dissonantie kost geld :flag:
Intussen dreigt dit een frustratie-weekend te worden. Wifi-gedoe, en onbegrijpelijk vooral. Drie computers, 1, 2 en 3. Ik kan via wifi 1 niet verbinden met 2 of 3. Maar ik kan wel via een kabel 1 verbinden met 2, en dan vervolgens via wifi door naar 3. 2 kan ook zelf naar 3, en 3 kan naar 2 maar dan worden wel alle letters verdubbeld en is de kleur weg.

En dat terwijl er niets is veranderd voor zover ik kan nagaan. (6)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wifi weet ik helaas niks van. Als bij mij een verbinding niet lukt, is het meestal omdat het apparaat ongemerkt op een andere wifi zit.

Ik heb ook frustraties maar dan met oude stopcontacten die door de vorige bewoner op belachelijke wijze gemonteerd zijn. Maar dat is meer voor het klustopic.
Het zit in het modem zo te zien. De computers moeten ieder een vast IP-adres krijgen, maar ineens heeft het modem besloten die dynamisch toe te wijzen. Ook raar, maar ik weet nu tenminste waar het probleem zit
Alle reacties Link kopieren Quote
:thumbsup:
Ik ben vandaag bij een leuke meetup geweest van Women's coding club in Rotterdam :) Ineens bijna 20 vrouwen bij elkaar, allemaal aan het programmeren (en kletsen), heel leuk aangezien het toch nog echt een mannenwereld is.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
09-03-2024 19:58
Ik ben vandaag bij een leuke meetup geweest van Women's coding club in Rotterdam :) Ineens bijna 20 vrouwen bij elkaar, allemaal aan het programmeren (en kletsen), heel leuk aangezien het toch nog echt een mannenwereld is.
wat leuk!
Was er nog iets extra's georganiseerd, of gewoon samen komen?
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Zoccellia schreef:
09-03-2024 20:41
wat leuk!
Was er nog iets extra's georganiseerd, of gewoon samen komen?
Gewoon samenkomen, het was pas de tweede editie. Maar kan me zeker voorstellen dat er over een tijdje ook sprekers komen, ik ga zeker vaker en zit te denken om een chapter te starten samen met een andere deelneemster meer in het zuiden van het land!

Het was echt heel tof.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
09-03-2024 16:20
Het zit in het modem zo te zien. De computers moeten ieder een vast IP-adres krijgen, maar ineens heeft het modem besloten die dynamisch toe te wijzen. Ook raar, maar ik weet nu tenminste waar het probleem zit
Je had toch een server? Als je die server 1 ip adres geeft, en je computers daaraan hangt is het toch opgelost? Of mis ik iets?

Als dat niets oplost: google even op 'statisch ip adres'
florence13 schreef:
11-03-2024 12:56
Je had toch een server? Als je die server 1 ip adres geeft, en je computers daaraan hangt is het toch opgelost? Of mis ik iets?

Als dat niets oplost: google even op 'statisch ip adres'
Het is opgelost. Ik vermoed dat de router een update heeft gehad van KPN, dat schijnen ze zomaar te doen. Ik had de beide computers een statisch adres gegeven, maar dat was kennelijk verdwenen. Inmiddels hebben ze weer een eigen adres, en alles werkt zoals het moet.

Ik heb overigens niet echt een server. Meer een zootje computers die allemaal hun eigen ding doen in een netwerkje
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
11-03-2024 13:01
Het is opgelost. Ik vermoed dat de router een update heeft gehad van KPN, dat schijnen ze zomaar te doen. Ik had de beide computers een statisch adres gegeven, maar dat was kennelijk verdwenen. Inmiddels hebben ze weer een eigen adres, en alles werkt zoals het moet.

Ik heb overigens niet echt een server. Meer een zootje computers die allemaal hun eigen ding doen in een netwerkje
je zou kunnen overwegen om een van die computers de server te maken, dan kun je de andere daarop laten inbellen en dan ben je minder afhankelijk van je modem (of je doet dat lekker niet en houdt het zoals het was)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven