Wil van Firefox af.

07-04-2020 14:05 112 berichten
Hoihoi allemaal!

Na een lange tijd alle geduld van de wereld te hebben beoefend heb ik er nu zat van en wil dus van Firefox af. Ik ervaar Firefox als een Sovjetbrowser die niets meer toestaat dat ik leuk vind. Veilig? Misschien wel, maar overdrijven is ook een vak.
Nu vraag ik me dus af wat beter te doen is en vooral wat de ervaringen zijn met Edge.

Mijn dank is enorm!
Niq schreef:
07-04-2020 15:42
Ik denk dat je iets moet herstellen, of anders instellen, maar ik weet niet wat. Je had laatst ook met die foto's dat je ze niet op een normale manier kon openen.
Yep, denk het ook, maar na lang zoeken ben ik er nog steeds niet achter wat het zou kunnen zijn.
Dacht eerst dat het aan Firefox lag, maar Edge doet hetzelfde.
Heb jij een herstelpunt, of hoe noem je zoiets? Dat je je instelling naar een week terug kan zetten.
Ik heb die helaas niet en zit al een tijdje met een laag volume en heb al tig dingen geprobeerd.
Niq schreef:
07-04-2020 15:48
Kan je wat downloads weggooien uit je map Downloads?
Gedaan, werkt niet.
Nouja de ads dat zijn er inderdaad meer, ook 'shopping' resultaten, maar ook de 'natural' results lijken beïnvloed. Alsof Google websites boven aan zet waar ze naast hun eigen search engine ook geld verdienen door middel van affiliate links of ads. Die natuurlijk weer gekoppeld zijn aan hun eigen platforms.

Typisch corporate fat cat praktijken; eerst het vertrouwen winnen van de consumenten, dan uitbreiden, de markt domineren, en vervolgens alles er uit knijpen wat er aan geld zit, zonder het al te veel door te laten schijnen.

Maar ach ja, er zijn wel ergere dingen in het leven. Het is mooi dat we hier uberhaupt over kunnen praten.

Kan je ook multiquoten in replies trouwens..?
Niq schreef:
07-04-2020 15:50
Heb jij een herstelpunt, of hoe noem je zoiets? Dat je je instelling naar een week terug kan zetten.
Ik heb die helaas niet en zit al een tijdje met een laag volume en heb al tig dingen geprobeerd.
Nee, het is alles of niets en dat wil ik niet.
Sinds wanneer heb je het probleem, en probeer na te herinneren wat je vanaf die tijd op je laptop/pc hebt gezet.
Kan je anders wel terug zien bij add/remove files. Heb jij hem in Nederlands of Engelstalig?
Cateautje schreef:
07-04-2020 15:51
Nee, het is alles of niets en dat wil ik niet.
Je raakt dan geen foto's e.d. kwijt hoor.
Niq schreef:
07-04-2020 15:52
Sinds wanneer heb je het probleem, en probeer na te herinneren wat je vanaf die tijd op je laptop/pc hebt gezet.
Kan je anders wel terug zien bij add/remove files. Heb jij hem in Nederlands of Engelstalig?
Ik heb van de week nog gedownload en toen lukte het gewoon.
Niq schreef:
07-04-2020 15:53
Je raakt dan geen foto's e.d. kwijt hoor.
Ik word dan teruggegooid naar windows 8.1. Windows 10 is niet standaard op mijn PC
Cateautje schreef:
07-04-2020 15:55
Ik word dan teruggegooid naar windows 8.1. Windows 10 is niet standaard op mijn PC
O dat wist ik niet! Dan houdt dat op.
Maar het lijkt mij dat als hij bijv. iedere week een nieuw herstelpunt maakt dat je nog gewoon op W10 blijft hoor.
https://www.windows-helpdesk.nl/systeem ... indows-10/

Maar misschien zit het hem in dat jij geen administratorrechten meer hebt. Hoe dat kan gebeuren heb ik geen verstand van.
Cateautje schreef:
07-04-2020 15:31
Ik heb eventjes teruggelezen voor je, moet je ook maar even doen.
Gedaan.
Over Firefox, wat een prima browser is, zeg je:
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:05
Ik ervaar Firefox als een Sovjetbrowser die niets meer toestaat dat ik leuk vind.
Over de zoekmachine in Edge, waar je prima Google voor kan gebruiken, zeg je:
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:20
Ik ben nu Edge aan het bekijken, maar word niet vrolijk van de zoekmachine Bing en kan daar nergens anders voor kiezen, dus...
Ik heb Chrome geprobeerd, maar die vind ik niet stabiel.
En Chrome is niet stabiel?

Zoiets simpels als Chrome downloaden lukt je niet:
Cateautje schreef:
07-04-2020 14:47
Probeer met alle macht Chrome te loaden, maar lukt niet, niet in Firefox en niet in edge.
Maar als je dan gevraagd wordt of je wel snapt waar je mee bezig bent dan reageer je met:
Cateautje schreef:
07-04-2020 15:18
Ik heb verder geen behoefte meer aan al die kennis waar ik mee bedolven word, dus zal niet meer reageren.
En met…
Cateautje schreef:
07-04-2020 15:27
Jazeker, je komt me tegen als je me als een oudbakken debiel bejegend.
Maar je hebt gelijk, reuze informatief dat teruglezen.
En het erge is hoe langer het duurt om het voor elkaar te krijgen hoe minder je kan hebben.
Dat was bij mij zo, en ik begon half te sneren tegen mijn online-pcmannetje.
*Pauze* schreef:
07-04-2020 16:02
Neem even pauze. P a u z e.
Niq schreef:
07-04-2020 16:03
Neem even pauze. P a u z e.
Die heb ik nu, daarom kan ik even forummen :proud:
Neem dan een koffie ;)
Niq schreef:
07-04-2020 16:02
En het erge is hoe langer het duurt om het voor elkaar te krijgen hoe minder je kan hebben.
Dat was bij mij zo, en ik begon half te sneren tegen mijn online-pcmannetje.
Ach, het is oud nieuws dat de eerste reactie in een topic de sfeer bepaald, dus daar had ik me beter bewust van moeten zijn toen ik het las.
Ik verlies niet zo snel mijn geduld met mijn pc, maar voor nu weet ik het even niet meer. Ik kan nog even via Chrome proberen Vivaldi te loaden en anders hou ik het voor vandaag voor gezien.


Bedankt zover Niq :D
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
07-04-2020 15:41
Als je geen behoefte hebt aan nog meer reacties, laat dan gewoon het topic sluiten.
Daar doet Viva niet aan, alleen als het privacy betreft, of als het topic vol is. En beiden zijn hier niet van toepassing. ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 22-07-2020 15:53
99.07% gewijzigd
Cateautje schreef:
07-04-2020 16:07



Bedankt zover Niq :D
Ik denk dat je hetzelfde probleem bij Vivaldi blijft houden. Het zit hem in iets anders.
Zal later eens navragen of mijn pc-mannetje een belletje kan laten rinkelen.
Bij geen gehoor moet ik even geduld hebben. Dus vast even zelf op zoek: https://support.mozilla.org/nl/kb/kan-g ... of-opslaan
Een lokale gebruikersaccount wijzigen in een Administrator-account

Selecteer onder Instellingen > Accounts > Gezin en andere personen de naam van de accounteigenaar en selecteer vervolgens Accounttype wijzigen.
Selecteer bij Accounttype de opties Administrator en OK.
Meld u aan met de nieuwe Administrator-account.
Als je hier geen behoefte aan hebt zeg het maar hoor. Ik ben in een goeie bui en niemand die daar vandaag verandering in kan brengen :yes:
..
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 21:55
99.16% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven