De mooiste kinderboeken
woensdag 10 november 2010 om 18:48
Welke kinderboeken hebben jouw jeugd bepaald en lees je gewoon voor de nostalgie wel honderd keer over?
Mijn boeken:
Ronja de roversdochter
De kinderen van bolderburen
Hasse Simonsdochter
De brief voor de koning en geheimen van het wilde woud.
Dit zijn toch echt de boeken waar ik de mooiste herinneringen aan heb en die ik nooit zat ben.
Mijn boeken:
Ronja de roversdochter
De kinderen van bolderburen
Hasse Simonsdochter
De brief voor de koning en geheimen van het wilde woud.
Dit zijn toch echt de boeken waar ik de mooiste herinneringen aan heb en die ik nooit zat ben.
woensdag 10 november 2010 om 18:56
woensdag 10 november 2010 om 18:58
woensdag 10 november 2010 om 18:59
Ik vond de boeken van Ellen Tijsinger altijd prachtig, vooral Nicolai.
En ook het boek Blauwe plekken, van Anke de Vries geloof ik.
En: Het ei van oom Trotter van Mark de Bel (ik doe dit uit mijn hoofd, misschien schrijf ik het een en ander verkeerd) was grappig en ontroerend tegelijk.
Als heel klein kind was mijn lievelingsboekje: Zo'n dom Margootje. Erg schattig.
En ook het boek Blauwe plekken, van Anke de Vries geloof ik.
En: Het ei van oom Trotter van Mark de Bel (ik doe dit uit mijn hoofd, misschien schrijf ik het een en ander verkeerd) was grappig en ontroerend tegelijk.
Als heel klein kind was mijn lievelingsboekje: Zo'n dom Margootje. Erg schattig.
woensdag 10 november 2010 om 19:00
Kruistocht in spijkerbroek, Triomf van verschroeide aarde (de hele trilogie) Rozemarijntje, Raven, Reis door de nacht, Negerhut van oom Tom, alle oubbollige pocketseries over de twee(ling), de vijf, de zeven etc..., om maar eens een beginnetje te maken...
Ik probeer mijn kinderen ze ook aan te smeren, met wisselend succes
Oh, en nu lees ik met de kinderen mee in de Grijze Jager, Harry Potter, en de serie Gone.
Had ik al gezegd dat ik dol ben op kinderboeken?
Ik probeer mijn kinderen ze ook aan te smeren, met wisselend succes
Oh, en nu lees ik met de kinderen mee in de Grijze Jager, Harry Potter, en de serie Gone.
Had ik al gezegd dat ik dol ben op kinderboeken?
woensdag 10 november 2010 om 19:03
Ik las en lees alles. De boeken die ik nu nog steeds mooi vind zijn die van Thea Beckman (vooral de boeken over Thule) en Roald Dahl. Kameleon was ook heerlijk, of de dolle tweeling (van Enid Blyton), Joop ter Heul (en andere 'meisjesboeken' uit de jeugd van mijn moeder), Clowntje Anders.... o, en nog veel en veel meer, ik hield nooit op met lezen.
woensdag 10 november 2010 om 19:05
Ik had trouwens ook nog een boekje: Diederik uit het blik
Een nogal apart boek over een vrouw die op een dag een groot conservenblik ontvangt, waar dan een jongen van een jaar of 9 in blijkt te zitten. Die jongen is dus in een fabriek geproduceerd en betreedt dan voor het eerst de wereld.
Erg vreemd, maar ik heb het wel tig keer gelezen!
Ben benieuwd of iemand dit boek kent...
Een nogal apart boek over een vrouw die op een dag een groot conservenblik ontvangt, waar dan een jongen van een jaar of 9 in blijkt te zitten. Die jongen is dus in een fabriek geproduceerd en betreedt dan voor het eerst de wereld.
Erg vreemd, maar ik heb het wel tig keer gelezen!
Ben benieuwd of iemand dit boek kent...
woensdag 10 november 2010 om 19:06
woensdag 10 november 2010 om 19:07
Roald Dahl Annie MG Schmidt, Dolf Verroen, Enid Blyton, Evert Hartman en Anke de Vries.
Roald Dahl en Annie MG Schmidt spreken voor zich. Dolf Verroen en Anke de Vries zijn ooit op school geweest, zo leuk! Evert Hartman schreef geweldige boeken, jammer dat hij relatief jong is overleden. Enid Blyton: fantastisch! Pitty was favoriet. Maar de rest was ook geweldig.
Roald Dahl en Annie MG Schmidt spreken voor zich. Dolf Verroen en Anke de Vries zijn ooit op school geweest, zo leuk! Evert Hartman schreef geweldige boeken, jammer dat hij relatief jong is overleden. Enid Blyton: fantastisch! Pitty was favoriet. Maar de rest was ook geweldig.
woensdag 10 november 2010 om 19:07
Simone van der Vlugt idd erg mooi, zoals De Amulet, Zwarte Sneeuw.
De Thule Trilogie is ook mijn favoriet, Kastanjez! Op reis met de Korilu vind ik ook geweldig. En de rest ook.
Dolle Tweeling ook gelezen, net als de Olijke Tweeling
Ik wilde ook zo graag net als Pippi naar Taka Tuka-land ipv naar school!
De Thule Trilogie is ook mijn favoriet, Kastanjez! Op reis met de Korilu vind ik ook geweldig. En de rest ook.
Dolle Tweeling ook gelezen, net als de Olijke Tweeling
Ik wilde ook zo graag net als Pippi naar Taka Tuka-land ipv naar school!