De mooiste kinderboeken
woensdag 10 november 2010 om 18:48
Welke kinderboeken hebben jouw jeugd bepaald en lees je gewoon voor de nostalgie wel honderd keer over?
Mijn boeken:
Ronja de roversdochter
De kinderen van bolderburen
Hasse Simonsdochter
De brief voor de koning en geheimen van het wilde woud.
Dit zijn toch echt de boeken waar ik de mooiste herinneringen aan heb en die ik nooit zat ben.
Mijn boeken:
Ronja de roversdochter
De kinderen van bolderburen
Hasse Simonsdochter
De brief voor de koning en geheimen van het wilde woud.
Dit zijn toch echt de boeken waar ik de mooiste herinneringen aan heb en die ik nooit zat ben.
zondag 14 november 2010 om 13:54
quote:Mirremara schreef op 13 november 2010 @ 21:14:
Ik moet ook altijd dezelde uitgave hebben die ik zelf had. Van die Pitty boekjes heb je nog weer een nieuwere maar dat vind ik niets.
Ja dat zou ik precies zo hebben!
Is jullie vocabulaire trouwens ook zo uitgebreid na die Enid Blyton kostschool boeken? Lacrosse, matrone, dat soort woorden.
Mooie illustraties zie ik ook voorbijkomen!
Ik moet ook altijd dezelde uitgave hebben die ik zelf had. Van die Pitty boekjes heb je nog weer een nieuwere maar dat vind ik niets.
Is jullie vocabulaire trouwens ook zo uitgebreid na die Enid Blyton kostschool boeken? Lacrosse, matrone, dat soort woorden.
Mooie illustraties zie ik ook voorbijkomen!
zondag 14 november 2010 om 20:37
quote:leonor schreef op 14 november 2010 @ 13:54:
[...]
Mooie illustraties zie ik ook voorbijkomen!Hahaha en mam'zelle ik kreeg pas op mijn 18e (als het al niet later was) in de de gaten dat het van madamemoiselle was...ik lees nog steeds mamzelle.
[...]
Mooie illustraties zie ik ook voorbijkomen!Hahaha en mam'zelle ik kreeg pas op mijn 18e (als het al niet later was) in de de gaten dat het van madamemoiselle was...ik lees nog steeds mamzelle.
zondag 14 november 2010 om 20:37
quote:leonor schreef op 14 november 2010 @ 13:54:
[...]
[...]
zaterdag 5 maart 2011 om 11:33
zaterdag 5 maart 2011 om 12:12
Verhalen uit de Godenwereld van de Edda van Henk van Kerkwijk.
Een bewerking van oude Noorse mythen, vanaf het ontstaan tot en met de ondergang van de aarde, over de belevenissen van de goden met mensen, reuzen en dwergen.
Ik heb het zelf gelezen toen het "Dondergoden en Pestkoppen" heette, ik was toen een jaar of 10/11. Mijn zoon van 8 leest het nu.
zaterdag 5 maart 2011 om 18:34
Alle boeken van Roald Dahl
En mijn grootste favoriet: Zwarte stenen door Roald Dahl
Omar en Dolon zullen binnenkort bij de échte steenhouwers horen, want ze zijn bijna vijftien. Dan kunnen ook zijn eindelijk gaan werken aan de toren die het leven van heel hun volk bepaalt. Voor de toren wordt letterlijk alles en iedereen opgeofferd. Dolon is een echte actieveling: hij kijkt vol ongeduld uit naar de grote dag. Maar zijn broer Omar vraagt zich af of het wel zo zinnig is je hele leven te besteden aan het opeenstapelen van stenen. Ook Dolons zekerheid krijgt een knauw als hij zijn eerste liefje achterna gaat. Zij komt uit de naburige stad van de handelaren. Daar blijken de mensen een heel andere levensopvatting te hebben dan het torenvolk: zij leven voor zichzelf en hun eigen plezier. De onmoetingen tussen Dolon en Brigan blijken levensgevaarlijk te zijn en tot vreemde ontdekkingen te leiden.
Krijg gelijk zin om hem weer te lezen!
En mijn grootste favoriet: Zwarte stenen door Roald Dahl
Omar en Dolon zullen binnenkort bij de échte steenhouwers horen, want ze zijn bijna vijftien. Dan kunnen ook zijn eindelijk gaan werken aan de toren die het leven van heel hun volk bepaalt. Voor de toren wordt letterlijk alles en iedereen opgeofferd. Dolon is een echte actieveling: hij kijkt vol ongeduld uit naar de grote dag. Maar zijn broer Omar vraagt zich af of het wel zo zinnig is je hele leven te besteden aan het opeenstapelen van stenen. Ook Dolons zekerheid krijgt een knauw als hij zijn eerste liefje achterna gaat. Zij komt uit de naburige stad van de handelaren. Daar blijken de mensen een heel andere levensopvatting te hebben dan het torenvolk: zij leven voor zichzelf en hun eigen plezier. De onmoetingen tussen Dolon en Brigan blijken levensgevaarlijk te zijn en tot vreemde ontdekkingen te leiden.
Krijg gelijk zin om hem weer te lezen!
zaterdag 5 maart 2011 om 19:09
Ik wil weer een leuk jeugdboek. Graag 12+. Wat ik mooi vind aan boeken uit die leeftijd: Groene Bloem trilogie, Hongerspelen trilogie, Evert Hartman... Heb wel veel gelezen, maar als ik er dan over nadenk kan ik me niets herinneren wat ik nu graag nog eens wil lezen. Terwijl dat er vast wel zal zijn.
zondag 6 maart 2011 om 17:36
Volgens mij waren er in mijn tijd alleen maar brave kinder/ jeugdboeken. Gezinnen waarvan papa of mama dood was, of de hoofdpersoon was gehandicapt ofzo. Tegenwoordig zijn er veel betere boeken, Vooral in het fantasygenre neem ik er wel mee van de bieb.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 6 maart 2011 om 22:39