Entertainment alle pijlers

Eigen volk eerst

28-11-2023 20:22 870 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben deze serie van Sahar gaan kijken een beetje naar aanleiding van de verkiezingsuitslagen en ik ben behoorlijk stijl achterover geslagen. Naief als ik ben misschien als witte vrouw uit een hoogopgeleide bubbel met alleen maar linkse stemmers was ik wel bewust van de pvv en het forum maar heb me er nooit serieus in verdiept. Ik ken geen mensen die rechts stemmen. Ik ken geen nationalisten, ik ken geen complotdenkers, en eigen volk eerst denkers. Werkwise heb ik best veel met vluchtelingen te maken en ik herken het beeld dat wordt geschetst in de media en door de rechtse politiek en door deze serie totaal niet.
En ik woon nog wel in een grote stad waar veel azc's zijn en veel zogenaamde slechte wijken met veel immigranten. En toch herken ik het niet, ben ik niet bang voor omvolking zoals zij het noemen, denk ik dat wij allen wereldbewoners zijn en dat de grenzen van mij open mogen blijven. Maar goed dat is een heel andere of in ieder geval veel grotere discussie maar ik wil het even centraal over deze serie hebben. Ik ben dus oprecht geschokt dat er zo ongelooflijk veel rechts extremisten in dit land leven en dat ze hun wijsheid uit telegram en het internet halen en elkaar met bijeenkomsten aan het ophitsen zijn incl hun kinderen.
Wie heeft deze serie gezien en wat vond je er van en ken of ben je zelf nationalist of misschien wel een racist en waarom? Ik snap het gewoon niet. Dat mensen zo kunnen denken. Het staat echt enorm ver van mij af. En we wonen toch in hetzelfde land.
Alle reacties Link kopieren Quote
patsy--stone schreef:
28-11-2023 23:17
Ik begrijp wel dat veel mensen zich niet gehoord voelen, of geschoffeerd door "de politiek". Maar wat ik dan absoluut niet begrijp, is dat ze jarenlang bleven stemmen op de VVD die al die teringzooi heeft veroorzaakt (maar die extreemrechtsen zeggen dan dat "links" dat heeft gedaan... huh?? wanneer zat links dan in het kabinet de afgelopen decennia?), en nu stemmen ze zelfs BBB en PVV.
Waarom stemmen die mensen niet op de partijen die juist de kloof tussen arm en rijk willen verkleinen, bijvoorbeeld de SP, PvdD of PvdA? Hoe kan het dat die mensen "links" juist een scheldwoord vinden terwijl links er juist vooral voor hen is?

En hoe kan het dat ze zich voor het karretje laten spannen van overduidelijke volksmenners, het is toch superduidelijk dat PVV vooral "iedereen gratis bier" belooft (wie gaat dat betalen?) en lekker makkelijk een groep als "schuldige" aanwijst voor alles wat scheef is... maar geen oplossingen heeft. En hoe kan het in godsnaam dat mensen braaf gaan zitten herdenken op 4 mei, maar niet de 1 op 1 parallelen zien tussen PVV en de jaren 1930 en hoe die Oostenrijkse snorremans toen aan de macht kwam en welke dingen hij zei? Precies hetzelfde.
En al helemaal Thierry Baudet, nu weer even wat kleiner maar dat is ook wel eens anders geweest, maar je hoe kunnen mensen het niet zíen dat hij de duivel is? Hij praat al als een waanzinnige, zien mensen dat dan niet? o_o

Terwijl de schuldigen juist de superrijken zijn, al die topmanagers die nog meer bonussen naar zich toe harken terwijl hun bedrijf overheidssteun kreeg tijdens de bankencrisis en tijdens de pandemie. Maar nee zij hadden toch echt die 17% salarisstijging per jaar "verdiend", terwijl de uitvoerende mensen in datzelfde bedrijf er nog geen 2% salarisstijging bij kunnen krijgen na jarenlange CAO-onderhandelingen. Waarom maakt niemand zich dáár kwaad over? Onbegrijpelijk.

En die superrijken lachen in hun vuistje: kijk dat volk onderling ruzie maken over verschillen die er niet eens zijn! Dat leidt lekker af van hun eigen gegraai.
In de VS is zo'n geldgraaier zelfs president geweest en dreigt het weer te worden, hij heeft al allerlei maatregelen getroffen om zijn eigen bedrijven veiliger te stellen. En dat nepotisme, ook niet normaal toch. Zijn hele familie allemaal topbaantjes toeschuiven. Dat is hier vast ook niet ver weg meer.

Ik ben echt mijn vertrouwen in de mensheid kwijt. Zo manipuleerbaar.
Ik ben het hier zo mee eens! Op 4 mei herdenken we, op 5 mei gaat de Nederlandse vlag uit. Al die PVV-stemmers hebben herdenken hoog in het vaandel staan (terecht!) maar hebben wel een belangrijk stuk van deze geschiedenis gemist geloof ik. Hoe heeft het allemaal kunnen gebeuren? Nou dat begon met een ontevreden land waar het makkelijker was om een klein groepje mensen als schuldigen aan te wijzen dan die problemen aan te pakken.

Verder hebben we op links weer een Jan Marijnissen nodig. Een man van het volk. Een die met niet teveel "moeilijke" woorden praat. Zo'n Jette is een ontzettend welbespraakte en intelligente man. Maar hij krijgt zijn boodschap echt niet bij Trudy van de snackbar. Idem voor Timmermans.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Boogschutter10 schreef:
29-11-2023 00:12
Linkse witte mensen prediken tolerantie etc. vaak vanuit een riant koophuis, in een wit buurtje, doen activiteiten in hun vrije tijd waar je zowat geen gepigmenteerde medelander tegenkomt zoals theater/ bos/ fietsen/ sauna/ strand/ zeilen/ schaatsen etc.Nogal eens fijne overheidsbaan met hoog inkomen, lage werkdruk en royaal ABP pensioen etc. Niet praten met, maar praten over.

Men heeft gewoon geen idee welke problemen in bijv. een galerijflat van (middel) grote stad zoal kunnen spelen. Drugsoverlast, criminaliteit, statushouders die voorrang krijgen waardoor eigen kinderen geen sociale huurwoning krijgen, taal- en cultuurproblemen, gevoelens van onveiligheid (al dan niet terecht), geluidsoverlast, zwaar gesluierde moslima's die voorbij lopen en gevoel van vervreemding geven etc.. Daar haalt de PVV veel stemmen vandaan.
Ik ben wit en heb net als de overweldigende meerderheid in mijn grote stad niet op de pvv gestemd dus waar is mijn zeilboot en mijn koophuis?
Wel jammer van het geluidsoverlast van witte studenten waar ik en mijn gepigmenteerde buren last van hebben
Kleinezon schreef:
29-11-2023 07:10
Altijd opscheppen over man en paard noemen en dan zelf zo formuleren. 8-) Wees eens eerlijk: Zie jij slimme oplossingen in het programma van de pvv?

Er staat vaak, niet altijd. Plus het gaat om de oplossingen, niet over waar ze mee worstelen.

De vvd heeft ook best wel zinnige plannen er tussen zitten in mijn ogen trouwens.

Nee ik heb niet gezegd dat er simpele oplossingen zijn. Die zijn er namelijk niet. Maar rechtse stemmers dom noemen dat zet nu ook niet echt de deur open om nader tot elkaar te komen.

En nu ja voor het migratie probleem is er natuurlijk wel een simpele oplossing te bedenken. Niemand meer binnen laten, de opvang zover versoberen dat er niemand meer binnen wil komen. Het idee dat in Nederland alles voor je geregeld en betaald wordt de wereld uit helpen zodat er geen aanzuigende werking is. En daarvoor dus jezelf als Nederland keihard opstellen in Brussel. Het is een oplossing. Of die mogelijk is is weer een 2e. ;-)

Ik denk dat mensen die extreem rechts stemmen, want daar hebben we het over natuurlijk niet de gewone rechtse stemmer, dat die zich niet of onvoldoende gehoord voelen. En wil je die 2 groepen bij elkaar brengen dan moet je eerlijk luisteren.

Ik ben ook geen Wilders fan hoor maar hij was er gisteren wel in Kijkduin. Niemand anders was er maar hij wel. Natuurlijk puur populisme maar dan kan een linkse politicus toch ook doen? Het is niet zo dat Wilders op dit moment niks te doen heeft en toch staat hij daar. Ik denk dat mensen DAT willen zien.

Maar ja ik roep ook maar wat he? Iedereen om mij heen heeft PVV gestemd met redenen dat ik idd dacht misschien was de SP wel beter... maar ja hij spreekt mensen denk ik toch beter aan.

Niemand heeft gezegd de buitenlanders moeten eruit. Wel minder immigranten en eerst maar de problemen in Nederland oplossen voordat je geld uitgeeft aan zaken die Nederlanders niet aangaan zoals migratie, de EU, ontwikkelingshulp en op de lange termijn het klimaat.
NoPepsiPlease schreef:
29-11-2023 07:10
Ik ben het hier zo mee eens! Op 4 mei herdenken we, op 5 mei gaat de Nederlandse vlag uit. Al die PVV-stemmers hebben herdenken hoog in het vaandel staan (terecht!) maar hebben wel een belangrijk stuk van deze geschiedenis gemist geloof ik. Hoe heeft het allemaal kunnen gebeuren? Nou dat begon met een ontevreden land waar het makkelijker was om een klein groepje mensen als schuldigen aan te wijzen dan die problemen aan te pakken.

Verder hebben we op links weer een Jan Marijnissen nodig. Een man van het volk. Een die met niet teveel "moeilijke" woorden praat. Zo'n Jette is een ontzettend welbespraakte en intelligente man. Maar hij krijgt zijn boodschap echt niet bij Trudy van de snackbar. Idem voor Timmermans.

Helemaal mee eens!
MrsMorrison schreef:
29-11-2023 07:27

Ik ben ook geen Wilders fan hoor maar hij was er gisteren wel in Kijkduin. Niemand anders was er maar hij wel. Natuurlijk puur populisme maar dan kan een linkse politicus toch ook doen? Het is niet zo dat Wilders op dit moment niks te doen heeft en toch staat hij daar. Ik denk dat mensen DAT willen zien.

Wilders was daar om te provoceren
smulrol schreef:
29-11-2023 07:34
Wilders was daar om te provoceren
Jij ziet het als provoceren zijn aanhangers als steun.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een grote groep mensen wegzetten als dom en niet zo intelligent helpt niet bepaald mee om een mooiere wereld te creëren. We zouden naast elkaar moeten staan, niet tegenover elkaar.

Willen we als mensen uiteindelijk niet allemaal hetzelfde? Een betere wereld, waar we vreedzaam met elkaar omgaan. Dat wil iedereen, hoe we ook stemmen. Hoe kan het dat we dat niet voor elkaar krijgen, terwijl we allemaal hetzelfde willen?

Of willen we dat niet en vinden we onze mening belangrijker dan een ander en willen we diezelfde mening aan een ander opleggen? Ik weet het niet, maar wat ik zie is dat we erger dan ooit tegenover elkaar staan en steeds verder van elkaar verwijderd raken. Dat helpt niet bepaald mee.

Qua kennisniveau is de mensheid nog nooit zover geweest als nu, en toch krijgen we het niet voor elkaar om over de hele wereld in vrede met elkaar te leven. Dat is best raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
in een aantal topics op de actueelpijler wordt er gesproken over de arrogantie en dedain van links. Jij TO, laat daar een heel goed voorbeeld van zien.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenhemel schreef:
28-11-2023 22:00
en ik heb ook gewoon weinig met mijn eigen cultuur en tradities. De Nederlandse identiteit? Hoe voelt dat? Ik ben er gewoon niet zo mee bezig. Ik ben een mens. Ik ben per toeval in NL geboren en ja dat was het wel.
Dit is denk ik het belangrijkste verschil. Als je al generaties lang op dezelfde plaats woont, heb je daar een ander gevoel bij. Er zit in mijn dorp geld genoeg, maar toch stemt men PVV, want:
- De rijke mensen uit de randstad kopen hier de huizen op en vervolgens komen ze klagen over stankoverlast.
- Vorige week stond in de krant dat twee uitgeprocedeerde asielzoekers op strooptocht gingen in het centrum.
- Een paar maanden geleden werd er ingebroken in veel auto's, ook duidelijk door een buitenlander.
- Zwarte Piet mag niet meer
- De benzine is te duur en ik heb mijn auto nodig
- 'Wie zijn die mensen' van Sigrid Kaag.
- D66 wil de veestapel halveren en dan moeten de boeren weg van hun boerderij.
- Er moeten vast huizen voor gelukszoekers komen op hun land. Kan mijn dochter dan nog veilig over straat?
- Waarom vangt de randstad relatief minder vluchtelingen op? Laten ze ze daar houden als ze ze zo graag willen daar.
- Ik zie haast nooit meer politie op straat. Logisch dat het steeds crimineler wordt.
- Waarom kan een asielzoeker wel een huis krijgen en mijn zoon niet?
inelly wijzigde dit bericht op 29-11-2023 08:14
2.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
29-11-2023 07:27

Ik ben ook geen Wilders fan hoor maar hij was er gisteren wel in Kijkduin. Niemand anders was er maar hij wel. Natuurlijk puur populisme maar dan kan een linkse politicus toch ook doen? Het is niet zo dat Wilders op dit moment niks te doen heeft en toch staat hij daar. Ik denk dat mensen DAT willen zien.
Premier van alle Nederlanders…. Alleen niet voor de mensen in ter Apel. Dat zij overlast ervaren en mensen buiten slapen zal jeuken. Niet solidair samen de toestroom die er nu al is en niet zomaar uitgezet kan worden in Nederland dragen, nee ter Apel kan barsten….
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Links is aan zijn eigen succes ten onder gegaan. Toen arbeiders eenmaal betere arbeidsomstandigheden en meer loon kregen o.a. via de vakbonden en daarna ook nog toegang tot (hoger) onderwijs waren sommigen in staat om zich op te werken en mede door de huizenboom ook nog een klein vermogen op te bouwen. En dat geeft ruimte om na te denken over cultuur, identiteit, milieu, zaken waar je niet aan toe komt als je maar ternauwernood het hoofd boven water kunt houden.

Ze kwamen nog steeds op voor de armen, maar hun eigen fortuin werd ze zwaar aangerekend. Als je nu ziet hoe boos er gesproken wordt over linkse mensen met een koophuis en een overheidsbaan en een pensioen, ook weer in dit topic. Terwijl dat succes nou juist was wat links voor iedereen wilde en nog wil.

Zet dat eens naast het oordeel over de echte rijken uit het bedrijfsleven, de banken, de commercie. De mensen die van oudsher rechts stemmen. Die hebben de afgelopen decennia sinds de VVD aan de macht is daarvan het meest geprofiteerd.

Maar die worden gezien als pillars of society, de mensen die het geld verdienen voor de samenleving, de mensen die hard werken, de mensen die risico's nemen. Daar zijn we trots op, net als op de grote boeren die ook niet slechter zijn geworden van het beleid de afgelopen decennia.

En al die gefrustreerde burgers die nergens komen in hun leven en met jaren VVD beleid alleen nog maar verder achterop zijn geraakt moeten het nu hebben van Wilders, die nog nooit iets bereikt heeft, gedoogd door diezelfde VVD.

Alsof dat gaat helpen.

Ik kan eigenlijk geen beter woord bedenken voor deze PVV stemmers dan dom.
merano wijzigde dit bericht op 29-11-2023 08:20
5.45% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
29-11-2023 08:09
in een aantal topics op de actueelpijler wordt er gesproken over de arrogantie en dedain van links. Jij TO, laat daar een heel goed voorbeeld van zien.
Ik ben zoo klaar met dit verwijt. Het programma van de pvv biedt 0 oplossingen. Daar op stemmen als bestuurder van ons land begrijp ik niet. Als ik daar naar vraag ben ik arrogant. Als ik genuanceerd formulier heb ik dedain.

Ik vind rechts arrogant met hun gepreek 'het volk heeft gesproken '.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleinezon schreef:
29-11-2023 08:19
Ik ben zoo klaar met dit verwijt. Het programma van de pvv biedt 0 oplossingen. Daar op stemmen als bestuurder van ons land begrijp ik niet. Als ik daar naar vraag ben ik arrogant. Als ik genuanceerd formulier heb ik dedain.

Ik vind rechts arrogant met hun gepreek 'het volk heeft gesproken '.
Jawel. Met Wilders is eindelijk die corrupte D66-elite weg en Wilders gaat er alles aan doen om de grenzen te sluiten voor vluchtelingen, weer 130 te mogen rijden op de snelweg en de boeren mogen blijven.

(Ik citeer even een PVV'er)
Alle reacties Link kopieren Quote
Inelly schreef:
29-11-2023 08:22
Jawel. Met Wilders is eindelijk die corrupte D66-elite weg en Wilders gaat er alles aan doen om de grenzen te sluiten voor vluchtelingen, weer 130 te mogen rijden op de snelweg en de boeren mogen blijven.
:rofl:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleinezon schreef:
29-11-2023 08:19
Ik ben zoo klaar met dit verwijt. Het programma van de pvv biedt 0 oplossingen. Daar op stemmen als bestuurder van ons land begrijp ik niet. Als ik daar naar vraag ben ik arrogant. Als ik genuanceerd formulier heb ik dedain.

Ik vind rechts arrogant met hun gepreek 'het volk heeft gesproken '.
Wacht even, ik heb het over TO, niet over iedereen die links stemt, even lezen wat ik schrijf alsjeblieft. Ik stem zelf links en ik word ook niet goed van dit verwijt. Ik geef alleen aan dat iemand als TO dit beeld wel lekker versterkt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleinezon schreef:
29-11-2023 08:23
:rofl:
Natuurlijk is het belachelijk, maar dat zijn wel de dingen die ik om me heen hoor. We moeten er dus wel wat mee. En die mensen die dit zeggen zijn werkelijk aardig.
Inelly schreef:
29-11-2023 08:12
Dit is denk ik het belangrijkste verschil. Als je al generaties lang op dezelfde plaats woont, heb je daar een ander gevoel bij. Er zit in mijn dorp geld genoeg, maar toch stemt men PVV, want:

- Zwarte Piet mag niet meer
eet iemand daar ook maar 1 pepernoot minder om?
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
29-11-2023 08:27
eet iemand daar ook maar 1 pepernoot minder om?
Nee, maar OnZe CuLtUur WoRdT bEdReIgD.

De reden dat Hitler aan de macht kwam, was niet de armoede in Duitsland, maar vooral de vernedering van de Eerste Wereldoorlog. Hitler zou de Duitse eer weer terugbrengen.

En met Zwarte Piet voelen ze dat ze racistisch zijn. Dat is geen fijne boodschap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat de meeste pvv stemmers wel weten dat de dingen die in het partij programma staan helemaal niet haalbaar zijn

Het is denk ik meer een soort protest om een tegengeluid uit te spreken naar links

Terwijl links helemaal niet echt aan de macht was toch?
Mwrosa schreef:
29-11-2023 08:34
Ik denk dat de meeste pvv stemmers wel weten dat de dingen die in het partij programma staan helemaal niet haalbaar zijn

Het is denk ik meer een soort protest om een tegengeluid uit te spreken naar links

Terwijl links helemaal niet echt aan de macht was toch?
In Nederland moet je nou eenmaal extremer stemmen om uit te komen waar je wil. Zelf stem ik dus linkser dan ik zelf ben.

Wel komt TO (niet alle linkse mensen), erg lekker links, lekker rijk, in je witte wijk, over. In haar hoogopgeleide bubbel. Blijkbaar is TO zelf ook niet zo van het mixen met mensen. Ja, wellicht wel met hoogopgeleiden uit andere landen, maar niet tussen sociaal-economische bevolkingslagen.

Mijn broer (wo-opgeleid) werkt als chemicus voor een concern met een grote productielocatie waar echt veel problemen zijn met het personeel. Werkelijk alles moet bij wijze van spreken op slot en vastgeschroefd worden, want echt alles wordt gestolen. Men komt rustig zomaar niet opdagen op werk, is op zijn zachtst gezegd niet sympathiek naar vrouwen en ga zo maar door. Omdat het laagopgeleid werk is, zijn het veelal mensen met een niet-Nederlandse afkomst. Ik heb helaas gemerkt dat mijn broer zijn mening toch wel wat, naar mijn mening, negatief heeft bijgesteld. Dat vind ik erg verdrietig, maar tegelijkertijd realiseer ik me dat ik op mijn werk niet met zulke dingen te maken heb. Eerlijk gezegd verdenk ik hem ervan Wilders gestemd te hebben, al zegt hij iets anders gestemd te hebben. Let wel; wij hebben zelf een migratie-achtergrond.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 29-11-2023 09:07
5.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
29-11-2023 08:27
eet iemand daar ook maar 1 pepernoot minder om?
Ik woon in een omgeving, waar afgelopen weekend toch een intocht was met pikzwarte pieten, gouden oorbellen en rode lippen, omdat ze het convenant niet wilden tekenen en het dus maar lekker helemaal ouderwets deden.
Je wil niet weten hoeveel mensen dat juichend hebben ontvangen, bizar.

Het is een kinderfeest, kinderen boeit het niet welke kleur iemand heeft, roet is veel logischer, waarom zouden we mensen kwetsen door Zwarte Piet te blijven gebruiken? Maar dat is echt tegen dovemansoren gericht bij een bepaalde groep. Mijn ouders vonden het ook lange tijd belachelijk dat Zwarte Pieten niet meer konden. Ze draaien langzaam bij, maar niet per se omdat ze het probleem in Zwarte Piet zelf zien, maar omdat hun kleindochters ze vreemd aankijken als ze het over Zwarte Piet hebben. Het besef dat het een kinderfeest is daalt langzamerhand in. En misschien dat de overtuiging van man en mij ook wat bij hen bewerkstelligt.

Nu zijn het geen PVV stemmers, ik kom uit een VVD nest en ben sinds een paar jaar toch een afvallige. Dat weten ze, we praten er soms over hoe we tot bepaalde standpunten komen, maar komen er ook niet echt uit. En dat is prima. En soms kom je toch tot de conclusie dat je beiden hetzelfde bedoelt, maar het op een andere manier wil bereiken.

Mijn zusje werkt in de verslavingszorg en ook daar gaan allerlei indianenverhalen rond over mensen die het huis uit zijn gezet voor asielzoekers. Cijfers worden ontkent, onderbuikgevoelens overheersen.
En ik kan me bepaalde sentimenten best voorstellen, want heel eerlijk zou ik zelf ook niet willen ruilen met de inwoners van Ter Apel zelf. Maar ipv het bij de asielzoekers te leggen, moet je het daar neerleggen waar het hoort, bij de overheid.

En dat is het, die onderbuik, maar ook het idee het beter te doen/weten dan de andere stemmer, waar zoveel mensen last van hebben. Zo jammer, want uiteindelijk denk ik dat iedereen, links, rechts, progressief, conservatief, gewoon een fijn leefbaar Nederland wil hebben.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 29-11-2023 09:13
32.55% gewijzigd
Mwrosa schreef:
29-11-2023 08:34
Ik denk dat de meeste pvv stemmers wel weten dat de dingen die in het partij programma staan helemaal niet haalbaar zijn

Het is denk ik meer een soort protest om een tegengeluid uit te spreken naar links

Terwijl links helemaal niet echt aan de macht was toch?
Niet denk ik, dit is de volledige reden. Best bijzonder dat sommigen dit niet door hebben. Mensen zijn er klaar mee. Werken loont niet meer en wonen is een drama, want bouwen mag niet. Huur kosten zijn prijzig en soms onbetaalbaar (behalve als je zielig bent).

Het overige kabinet heeft er een potje van gemaakt en is geklapt op immigratie. (best erg toch?) Als dit al niet lukt, hoe moeten ze andere zaken dan verbeteren/oplossen.
De regering zorgt dat ze er zelf warmpjes bij zitten. Graaien uit de potjes voor de rest van EU en de rest laten stikken. Maar wat wil je als je in de Randstad woont en niet in de dorpen komt, waar je over praat.
anoniem_658ddd77de0ef wijzigde dit bericht op 29-11-2023 09:15
11.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarber schreef:
29-11-2023 02:12
Dat is nogal een vooringenomen beeld. Ik: aan de bleke kant, bijstandsuitkering, sociale huurwoning, buitenlandse buren, geen pensioen, praat mét mijn buren en anderen en bovenal... voel ik me vervreemd in mijn eigen woonplaats. En dan niet door buitenlanders, maar door 'eigen volk' wat zo rechts denkt. Niemand is meer wie ik dacht dat ze waren. Dát vind ik beangstigend.
Voor nogal witte mensen in de politiek, beleidsambtenaren, hogere functies in bedrijfsleven etc. geldt het echt wel. Natuurlijk zijn er ook veel mensen aan de bleke kant, in een situatie zoals jij en zelfde ideeën. 'Beangstigend' is een stigma van links op rechts, maar ja. Zo gaan de stickertjes over en weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleinezon schreef:
29-11-2023 06:53
Links heeft geen idee, daar is ie weer. Wat een generalisering. Een gouden baan en oh oh oh wat gebruiken ze een moeilijke woorden vanuit hun ivoren toren. Niet dat links de laatste tijd nog aan de macht is geweest. Maar laten we er vooral op inhakken alsof links de duivel is waar echt niet mee bestuurd kan worden. Dan liever een extreem rechtse schreeuwer die bij het eerste zicht op de macht 90% van zijn programma laat vallen.

'Links' is het vooral niet eens met de oplossingen van rechts. De afbraak van sociale voorzieningen en het ontnemen van een gebedsboek gaan alvast niet helpen tegen de problemen die je noemt in ieder geval.
Links is niet de duivel en er moet juist wel mee worden bestuurd. Als je de standpunten van PVV over asiel en Islam wegdenkt dan is PVV een hele linkse partij. Overigens ben ik zeker geen PVV'er.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
29-11-2023 08:23
Wacht even, ik heb het over TO, niet over iedereen die links stemt, even lezen wat ik schrijf alsjeblieft. Ik stem zelf links en ik word ook niet goed van dit verwijt. Ik geef alleen aan dat iemand als TO dit beeld wel lekker versterkt.
Nee, jij stelt to als voorbeeld voor de arrogantie het dedain van links. Daarmee zet je heel links weg.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven