Entertainment alle pijlers

Eigen volk eerst

28-11-2023 20:22 870 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben deze serie van Sahar gaan kijken een beetje naar aanleiding van de verkiezingsuitslagen en ik ben behoorlijk stijl achterover geslagen. Naief als ik ben misschien als witte vrouw uit een hoogopgeleide bubbel met alleen maar linkse stemmers was ik wel bewust van de pvv en het forum maar heb me er nooit serieus in verdiept. Ik ken geen mensen die rechts stemmen. Ik ken geen nationalisten, ik ken geen complotdenkers, en eigen volk eerst denkers. Werkwise heb ik best veel met vluchtelingen te maken en ik herken het beeld dat wordt geschetst in de media en door de rechtse politiek en door deze serie totaal niet.
En ik woon nog wel in een grote stad waar veel azc's zijn en veel zogenaamde slechte wijken met veel immigranten. En toch herken ik het niet, ben ik niet bang voor omvolking zoals zij het noemen, denk ik dat wij allen wereldbewoners zijn en dat de grenzen van mij open mogen blijven. Maar goed dat is een heel andere of in ieder geval veel grotere discussie maar ik wil het even centraal over deze serie hebben. Ik ben dus oprecht geschokt dat er zo ongelooflijk veel rechts extremisten in dit land leven en dat ze hun wijsheid uit telegram en het internet halen en elkaar met bijeenkomsten aan het ophitsen zijn incl hun kinderen.
Wie heeft deze serie gezien en wat vond je er van en ken of ben je zelf nationalist of misschien wel een racist en waarom? Ik snap het gewoon niet. Dat mensen zo kunnen denken. Het staat echt enorm ver van mij af. En we wonen toch in hetzelfde land.
Alle reacties Link kopieren Quote
Femke deugt best maar is bang. Met veel positieve ervaringen is ze nog te redden. En er staat volgende week sowieso iets verrassends te gebeuren. Man ben ik niet zo zeker van.

JFVD-kamp, ik vond er niks mis mee. Jongeren die zich dolgraag stereotyp en corporaal willen ontwikkelen, van mij mogen ze. Iem deugt volgens mij ook.

Die dag in België ( IJzerwake was het?). Doodeng. Etnische zuivering staan ze bijna voor.

Dat clubje met die prinsenvlag, ergens tussen sneu en aandoenlijk.

Conclusie: er moet een linksnationale partij komen wat mij betreft.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Johanna67 schreef:
12-12-2023 13:24

\
Dat vind ik wel zorgelijk ja. Het is bijna niet bespreekbaar ook, met dank aan het haaizaaien dat Wilders al jaren doet. Ik weet ook niet hoe je het bespreekbaar zou kunnen maken, het is zo gepolariseerd.

Je had een tijd geleden een docu gemaakt door een Nederlandse journalist van Pakistaanse afkomst, die zelf homoseksueel was. Het M-woord heet het, naar het feit dat eromheen gedraaid wordt als jongeren met een Marokkaanse of moslim achtergrond verantwoordelijk zijn voor geweld tegen homo's en lesbiennes. Mooi gemaakt met wat sprankjes hoop, maar ik werd er niet vrolijk van.

Er zijn best veel overeenkomsten tussen die groepen, FvD trekt ook moslims de laatste tijd, die worden aangesproken door zijn conservatieve denkbeelden. Het is niet toevallig dat Baudet een draai heeft gemaakt mbt Israel.
https://nos.nl/artikel/2468047-hoe-baud ... -die-werkt

Maar goed, dat is allemaal nogal off topic.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2023 19:20
Reden: quote verwijderd
8.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar kan ik die docu vinden? Ik kan het op npo niet vinden Het M-woord.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
12-12-2023 17:36
Nou dat zomerkamp. Daar kreeg ik wel hele enge vibes bij als ik eerlijk mag zeggen...
hitlerjugend
Sterrenhemel schreef:
12-12-2023 22:49
hitlerjugend

Jij zegt hetzelfde als mijn man
Ik vond de reacties van de extreemrechtse mensen op de definities van 'extreem rechts' of 'racistisch' er grappig. Je zag die blonde vrouw op de bank worstelen en ook die mijnheer uit Enschede kon niet anders dan erkennen dat hij dan toch wel extreem rechts is.
anoniem_67015725c3819 wijzigde dit bericht op 13-12-2023 15:10
6.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenhemel schreef:
12-12-2023 22:49
hitlerjugend
Absoluut.
Uitverkoren, bladiebla...
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenhemel schreef:
12-12-2023 22:44
Waar kan ik die docu vinden? Ik kan het op npo niet vinden Het M-woord.
https://npo.nl/npo3/het-m-woord/19-05-2 ... ON_1338823
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, de een na de ander vindt zichzelf niet extreemrechts omdat ze geen geweld toepassen of willen toepassen. Tja, dat zit qua definitie toch wat anders, aan de andere kant goed dat ze ten misnte die grens hebben. Maar hebben anderen in hun omgeving die grens ook?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Het meest schokkende (bij mijzelf) vind ik nog wel dat ik niet eens geschokt ben door wat ik zie in deze documentaire. Wat ik wel schokkend vind is te realiseren dat in dit land - ook gezien de uitslag van de verkiezingen - dus héél veel mensen moeten wonen die zich best wel kunnen vinden in één of meerdere can de deze geportretteerde personen..

Ik vind het persoonlijk ook totaal verschillende "doelgroepen" maar moet er niet aan denken wat er gebeurt als ze elkaar vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Brombaer schreef:
13-12-2023 12:00
Het meest schokkende (bij mijzelf) vind ik nog wel dat ik niet eens geschokt ben door wat ik zie in deze documentaire. Wat ik wel schokkend vind is te realiseren dat in dit land - ook gezien de uitslag van de verkiezingen - dus héél veel mensen moeten wonen die zich best wel kunnen vinden in één of meerdere can de deze geportretteerde personen..

Ik vind het persoonlijk ook totaal verschillende "doelgroepen" maar moet er niet aan denken wat er gebeurt als ze elkaar vinden.
Dan plakken ze zich weer vast aan het wegdek.
:rofl:
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Lach maar. Maar ik vraag mij dus af waar die haat richting dat wat "woke" wordt genoemd vandaan komt. Want blíjkbaar is die doelgroep feitelijk dus maar heel minimaal. Maar er wordt de laatste tijd dus gedaan alsof de rollen omgekeerd waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 1 keer als vrijwilliger een dagje in de supermarkt gestaan om pakketten voedsel te verzamelen voor de voedselbank. Hoeveel mensen naar mij toekwamen en vroegen of het écht alleen voor Nederlanders was, want aan het buitenland of buitenlanders wilden ze niks geven, daar schrok ik echt van. En dat het ook gewoon zo gezegd werd. @(
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Brombaer schreef:
13-12-2023 12:14
Lach maar. Maar ik vraag mij dus af waar die haat richting dat wat "woke" wordt genoemd vandaan komt. Want blíjkbaar is die doelgroep feitelijk dus maar heel minimaal. Maar er wordt de laatste tijd dus gedaan alsof de rollen omgekeerd waren.

Probleem met woke is dat zij tegenstellingen juist aanwakkeren. Men benadrukt alleen de verschillen. Radicale ideeën over gender en sexuele oriëntatie die nauwelijks draagvlak hebben. Een gevaarlijke vorm van populisme en speelt rechts extremisme in de kaart.
Boogschutter10 schreef:
13-12-2023 14:32
Probleem met woke is dat zij tegenstellingen juist aanwakkeren. Men benadrukt alleen de verschillen. Radicale ideeën over gender en sexuele oriëntatie die nauwelijks draagvlak hebben. Een gevaarlijke vorm van populisme en speelt rechts extremisme in de kaart.
Hoe bedoel je dit precies? Het is een relatief kleine doelgroep naar mijn idee. Heeft deze veel invloed denk jij? Of is deze marginale groep verantwoordelijk voor het ontlokken van een grote boosheid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
13-12-2023 14:32
Probleem met woke is dat zij tegenstellingen juist aanwakkeren. Men benadrukt alleen de verschillen. Radicale ideeën over gender en sexuele oriëntatie die nauwelijks draagvlak hebben. Een gevaarlijke vorm van populisme en speelt rechts extremisme in de kaart.
Er bestaat helemaal geen eenvormige 'woke' beweging. Het is juist de rechts-extreme 'anti-woke' hoek die het allemaal enorm opblaast en bij het minste of geringste 'woke' gilt om het negatief weg te zetten.

Zie dit artikel, over hoe 'woke' ontstaan is, wat het wel en niet inhoudt en wat er allemaal van gemaakt wordt:
https://decorrespondent.nl/13005/alles- ... 16a7f2182c

Wat 'woke' eigenlijk is:
‘Woke’ beschrijft dus een wereldbeeld, een kijk op de oorzaken van ongelijkheid en onderdrukking in onze maatschappij. Daarmee vormt het een prikkel voor politiek engagement. Maar hoe dat engagement zich vervolgens vertaalt naar specifieke politieke doelen en methodes, valt niet met een woord als ‘woke’ samen te vatten. Want ‘woke’ is niet één politieke beweging, maar de achterliggende motivatie van een scala aan politieke bewegingen.

En wat ervan gemaakt wordt:
Welbeschouwd is ‘woke’ vooral een handige vergaarbak voor alles wat rechtse mensen stom vinden aan het gedachtegoed van andersdenkenden.
Alle reacties Link kopieren Quote
en dan is het dreigingsniveau ook nog verhoogd in Nederland en omringende landen.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze "marginale doelgroep" infiltreert in plaatsen als universiteiten, waar de toekomstige bestuurders van dit land worden opgeleid.

In de Verenigde Staten censureert inmiddels een derde van de hoogleraren zichzelf.

Tegengeluid mag niet meer worden gehoord, je wordt direct gecancelled of ontslagen.

Ook hier in Nederland werd geëist dat portretten van "antieke (letterlijk) blanke hoogleraren" werden verwijderd.

Mensen uit de joodse gemeenschap kunnen zich niet meer veilig voelen, maar volgens sommige universiteitsbesturen moet "naar de context" gekeken worden als het om antisemitisme gaat. Deze woorden werden terug genomen toen een geldschieter een gift van 100 miljoen dollar terug trok...


https://fd.nl/opinie/1499654/het-failli ... safe-space


https://www.erasmusmagazine.nl/2022/11/ ... versiteit/


https://nos.nl/artikel/2501053-bestuurs ... isemitisme
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
En het NRC die graag wat context wil geven aan de verkrachtingen van vrouwen en andere gruwelijkheden.
Je weet wel, die foto van die vrouw die met doorgesneden achillespees en bebloed achterwerk naar een auto werd begeleid door een “vrijheidsstrijder”.
Oké, zegt het NRC, het was inderdaad summier wat wij daarover bericht hebben, maar we we waren op zoek naar context.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
13-12-2023 17:49
Deze "marginale doelgroep" infiltreert in plaatsen als universiteiten, waar de toekomstige bestuurders van dit land worden opgeleid.

In de Verenigde Staten censureert inmiddels een derde van de hoogleraren zichzelf.

Tegengeluid mag niet meer worden gehoord, je wordt direct gecancelled of ontslagen.

Ook hier in Nederland werd geëist dat portretten van "antieke (letterlijk) blanke hoogleraren" werden verwijderd.

Mensen uit de joodse gemeenschap kunnen zich niet meer veilig voelen, maar volgens sommige universiteitsbesturen moet "naar de context" gekeken worden als het om antisemitisme gaat. Deze woorden werden terug genomen toen een geldschieter een gift van 100 miljoen dollar terug trok...


https://fd.nl/opinie/1499654/het-failli ... safe-space


https://www.erasmusmagazine.nl/2022/11/ ... versiteit/


https://nos.nl/artikel/2501053-bestuurs ... isemitisme
Ik heb niet zoveel op met het identiteitsdenken en geloof niet dat dat ons iets goed gaat brengen, vond het interview in Buitenhof met die eerder genoemde schrijver (even zijn naam kwijt) ook interessant. Maar wat ik een probleem vind is dat er regelmatig iets wordt geroepen wat achteraf toch anders in elkaar blijkt te zitten, daardoor wordt het groter gemaakt dan het is. Ik vind jouw eerste twee linkjes dan ook ook niet zoveel zeggen.

In dat opiniestuk in het FD worden slechts twee Nederlandse voorbeelden gegeven, waarvan een over de UvA intussen alweer ontkracht is met beeldmateriaal als je het artikel waarnaar doorgelinkt wordt (in het opiniestuk zelf notabene!) leest.

Het NOS-artikel gaat alleen over de VS, ik zag daar stukjes van in Buitenhof en vond het inderdaad schokkend en bizar. Maar ik vind heel veel dingen die in de VS gebeuren schokkend en bizar. De situatie in Israel/Gaza heeft voor een toename van antisemitisme in de hele wereld gezorgd helaas.

Het derde stukje van Ronald Raak over het schilderij vind ik heel goed, helemaal mee eens. Zo zouden we het gesprek moeten voeren wat mij betreft ipv maar blijven polariseren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Johanna67 schreef:
13-12-2023 18:16
En het NRC die graag wat context wil geven aan de verkrachtingen van vrouwen en andere gruwelijkheden.
Je weet wel, die foto van die vrouw die met doorgesneden achillespees en bebloed achterwerk naar een auto werd begeleid door een “vrijheidsstrijder”.
Oké, zegt het NRC, het was inderdaad summier wat wij daarover bericht hebben, maar we we waren op zoek naar context.
Heb je een linkje, ik weet niet waar dit over gaat en als ik google vind ik ook niks.

Ik herinner me die beelden van die gegijzelde vrouw heel goed, ik heb weken lang iedere dag aan haar moeten denken. Zo afschuwelijk en verdrietig. Maar ik heb in geen enkel medium iets over haar vernomen, niet alleen NRC.
Blckcffee schreef:
13-12-2023 17:49
Deze "marginale doelgroep" infiltreert in plaatsen als universiteiten, waar de toekomstige bestuurders van dit land worden opgeleid.

In de Verenigde Staten censureert inmiddels een derde van de hoogleraren zichzelf.

Tegengeluid mag niet meer worden gehoord, je wordt direct gecancelled of ontslagen.

Ook hier in Nederland werd geëist dat portretten van "antieke (letterlijk) blanke hoogleraren" werden verwijderd.

Mensen uit de joodse gemeenschap kunnen zich niet meer veilig voelen, maar volgens sommige universiteitsbesturen moet "naar de context" gekeken worden als het om antisemitisme gaat. Deze woorden werden terug genomen toen een geldschieter een gift van 100 miljoen dollar terug trok...


https://fd.nl/opinie/1499654/het-failli ... safe-space


https://www.erasmusmagazine.nl/2022/11/ ... versiteit/


https://nos.nl/artikel/2501053-bestuurs ... isemitisme
Dat schilderij is volgens mij weer teruggedraaid en de rest speelt in de USA
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
13-12-2023 17:33
Er bestaat helemaal geen eenvormige 'woke' beweging. Het is juist de rechts-extreme 'anti-woke' hoek die het allemaal enorm opblaast en bij het minste of geringste 'woke' gilt om het negatief weg te zetten.

Zie dit artikel, over hoe 'woke' ontstaan is, wat het wel en niet inhoudt en wat er allemaal van gemaakt wordt:
https://decorrespondent.nl/13005/alles- ... 16a7f2182c

Wat 'woke' eigenlijk is:
‘Woke’ beschrijft dus een wereldbeeld, een kijk op de oorzaken van ongelijkheid en onderdrukking in onze maatschappij. Daarmee vormt het een prikkel voor politiek engagement. Maar hoe dat engagement zich vervolgens vertaalt naar specifieke politieke doelen en methodes, valt niet met een woord als ‘woke’ samen te vatten. Want ‘woke’ is niet één politieke beweging, maar de achterliggende motivatie van een scala aan politieke bewegingen.

En wat ervan gemaakt wordt:
Welbeschouwd is ‘woke’ vooral een handige vergaarbak voor alles wat rechtse mensen stom vinden aan het gedachtegoed van andersdenkenden.
mwahh, das is 1 opvatting. Daar kan ik ook een andere tegen over stellen. Niet dat ik de ene uitleg beter dan de andere vind overigens


Je zou ook kunnen zeggen: er is geen eenvormige woke beweging en definitie. En dat zorgt er voor dat iedereen in het "woke kamp" zelf zijn opvatting hanteert. En als een opmerking voor de een niet-woke is dan is dat voor de ander dan niet-woke. Valt de opmerking van de een niet verkeerd voor de ene woke-er, dan valt ie wel verkeerd voor de andere woke-er. Cancelt de een je niet, dan cancelt de ander je wel.

Iets als: er is altijd wel een stok te vinden om de hond mee te slaan, als je wilt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las laatste bij gebrek aan beter eens in de Telegraaf toen ik ergens moest wachten.
Ik schrok ervan hoeveel Wilderstaal ik daarin las.

Ook gister weer.
In een column, waar ik verder niets over zal zeggen omdat die van onjuistheden aan elkaar hing, werd van Joop van Tijn geciteerd (die al bijna 20 jaar dood is) met de zinsnede "de journalistiek was toen nog linkser dan nu".

Volgens mij is de Telegraaf de grootste krant van Nederland. Dat mag je wel main stream media noemen.
Dan vraag ik me af, hoe kan het dat die griezelig rechts is geworden en toch maar steeds het verhaal blijft spinnen en daar nog mee weg komt ook, dat de journalistiek links is.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenhemel schreef:
12-12-2023 22:49
hitlerjugend


Dat dacht ik ook bij die vlaggenparade in Belgie. Inclusief uniformen met korte broeken. Rechtstreeks uit de jaren 30, Bizar.

Grappig wel hoe die hoge piefen binnen die beweging bepaald niet zaten te wachten op de Enschedese voorzitter, met dat cadeau en het uitgebreid delen van zijn mening, ze wisten niet hoe ze hem sneller konden afwimpelen.
Coffee is never my cup of tea

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven