Entertainment alle pijlers

Eurovision 2025 - deel 2

20-05-2025 13:59 196 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 1 was vol, maar hier kletsen we verder voor wie nog niet is uitgepraat over:

- de ergste oorwurmliedjes van dit jaar
- het televotingsysteem (waarbij je 20x kunt stemmen)
- Israel, mag niet, mag wel?
- En wat we verder nog kunnen bedenken, tegenkomen in het nieuws en/of kwijt willen :cheer2:

Dit was deel 1:
Eurovision 2025.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Maleficent schreef:
25-11-2025 13:24
Nou pijnlijk is het wel toch?
Als je je eigen vertegenwoordiging niet eens succes wil wensen en een ander (en omstreden) land wel?
Helemaal mee eens hoor. Mijn smilie bij landverraad was omdat dat nou ook weer wat overdreven is.
Het Songfestival is politiek, helaas. Dat valt niet te ontkennen. Ik hoop dat Avro/Tros voet bij stuk houdt, en dat Nederland volgend jaar niet meedoet.
MarindaH schreef:
25-11-2025 13:32
Zullen we het aan de rechters overlaten of er sprake is van genocide of niet? Zo lang dat niet is bepaald, is stellen dat Israel genocide pleegt een mening.
Citterio schreef:
26-11-2025 23:52
Zullen we het aan de rechters overlaten of er sprake is van genocide of niet? Zo lang dat niet is bepaald, is stellen dat Israel genocide pleegt een mening.
Ik dacht dat er al lang en breed door meerdere instanties was vastgesteld dat Israel genocide pleegt? Of waren die instanties niet officieel genoeg?
Hoe dan ook, wat Israel deed en nog steeds doet is meer dan verschrikkelijk.
Citterio schreef:

Bizar dat je dat nog durft te zeggen. Is al lang vastgesteld.
Citterio schreef:

Genocide is allang vastgesteld, thank you very much.

Israël gaat bovendien nog verder, ontvolking, braindrain, zie: https://www.trouw.nl/buitenland/nepvluc ... ~b55314b5/
Such fun!1
Nederland doet definitief niet mee aan het songfestival.
PoesMinoes schreef:
04-12-2025 18:28
Nederland doet definitief niet mee aan het songfestival.
En Israël wel.
Spanje en Ierland doen ook niet mee.
En Slovenië.
Such fun!1
Gaat Spanje als big 5-land zich dan ook terugtrekken qua financiering van de hele winkel? Of blijft het bij "we sturen geen kandidaat"?

Ik gok dat je extra resultaat bekomt als 1/5de van de financiering van de hele keet wegvalt. Of overgenomen moet worden door de andere landen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
De juiste beslissing wat mij betreft. Ik hoop dat nog meer landen gaan volgen.
Ik vind hier dingen van.
Hoe jammer ik het ook vind, volkomen terecht deze beslissing om niet mee te doen.
Echt van de zotte dat Israel er nog steeds wel bij mag zijn.
Gelukkig. Zoals ik het nu begrijpt zendt de Spaanse omroep het ook niet uit. Betalen willen ze ook niet maar de voorwaarden zijn nog niet helemaal helder.
Afkoelen heeft gewerkt
Wissewis schreef:
04-12-2025 19:38
Gaat Spanje als big 5-land zich dan ook terugtrekken qua financiering van de hele winkel? Of blijft het bij "we sturen geen kandidaat"?

Ik gok dat je extra resultaat bekomt als 1/5de van de financiering van de hele keet wegvalt. Of overgenomen moet worden door de andere landen.
Ik hoor net op het journaal dat dat nog niet bekend is.
PoesMinoes schreef:
04-12-2025 20:04
Ik hoor net op het journaal dat dat nog niet bekend is.
Spanje trekt zich terug en zendt niet uit. De geldkwestie loopt nog. Maar ik schat in ook geen financiële bijdrage. Maar dat laatste is nog niet zeker.
Afkoelen heeft gewerkt
tonkje schreef:
04-12-2025 19:50
Hoe jammer ik het ook vind, volkomen terecht deze beslissing om niet mee te doen.
Echt van de zotte dat Israel er nog steeds wel bij mag zijn.
Israël is hoofdsponsor. Of dacht je dat die "Morroccan" oil echt uit Marokko komt?
Ik lees ook dat België en IJsland overwegen om niet mee te doen. Spanje zit bij de grote 5 en volgens mij is NL nummer 6 dus ik ben benieuwd wat het financieel gaat doen.
Yavanna schreef:
04-12-2025 20:14
Ik lees ook dat België en IJsland overwegen om niet mee te doen. Spanje zit bij de grote 5 en volgens mij is NL nummer 6 dus ik ben benieuwd wat het financieel gaat doen.
Als het van Vlaanderen afhing doen we - België - niet mee.

Maar het is in 2026 aan Wallonië.
En die willen blijkbaar wel gaan.

Wel benieuwd of de VRT gaat uitzenden.
Is dit nu later?
Maris_90 schreef:
04-12-2025 20:12
Israël is hoofdsponsor. Of dacht je dat die "Morroccan" oil echt uit Marokko komt?
Dat zal helaas de echte reden wel zijn dat Israel mee mag blijven doen, ondanks de genocide.
Ik ben het eens met de beslissing maar vind het echt wel jammer.

Nog 1 land dat afzegt en ze kunnen de halve finales ook schrappen. Er deden dit jaar maar 31 landen mee waarvan er uiteindelijk 26 landen in de finale stonden.
PoesMinoes schreef:
04-12-2025 20:35
Ik ben het eens met de beslissing maar vind het echt wel jammer.

Nog 1 land dat afzegt en ze kunnen de halve finales ook schrappen. Er deden dit jaar maar 31 landen mee waarvan er uiteindelijk 26 landen in de finale stonden.
Ze kunnen natuurlijk ook tout court die halve finale ineens schrappen.
Scheelt geld en tijd.

En dan maar een finale met 1 liedje meer indien nodig.
Is dit nu later?
Zucht.
Ik ben heel erg blij dat Nederland definitief niet mee gaat doen. Wat de verdere ontwikkelingen ook mogen zijn, deze stap is gezet. Al zou het wel fijn zijn dat niet alleen Nederland, Slovenië, Spanje en Ierland, niet meedoen. Overigens vind ik Ierland in deze ook een grote naam. Ierland is een echt songfestival land, met meerdere overwinningen.
Opmerkelijk wel dat de 'afschaffen-dat-woke-gayfestijn-roepers' op de socials nu plotseling helemaal over de zeik zijn omdat we niet meer meedoen. Make up your mind, mensen. :roll:
Ik vind hier dingen van.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven