Eurovision 2025 - deel 2
dinsdag 20 mei 2025 om 13:59
Deel 1 was vol, maar hier kletsen we verder voor wie nog niet is uitgepraat over:
- de ergste oorwurmliedjes van dit jaar
- het televotingsysteem (waarbij je 20x kunt stemmen)
- Israel, mag niet, mag wel?
- En wat we verder nog kunnen bedenken, tegenkomen in het nieuws en/of kwijt willen
Dit was deel 1:
Eurovision 2025.
- de ergste oorwurmliedjes van dit jaar
- het televotingsysteem (waarbij je 20x kunt stemmen)
- Israel, mag niet, mag wel?
- En wat we verder nog kunnen bedenken, tegenkomen in het nieuws en/of kwijt willen
Dit was deel 1:
Eurovision 2025.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 25 november 2025 om 15:35
Helemaal mee eens hoor. Mijn smilie bij landverraad was omdat dat nou ook weer wat overdreven is.Maleficent schreef: ↑25-11-2025 13:24Nou pijnlijk is het wel toch?
Als je je eigen vertegenwoordiging niet eens succes wil wensen en een ander (en omstreden) land wel?
donderdag 27 november 2025 om 06:37
Ik dacht dat er al lang en breed door meerdere instanties was vastgesteld dat Israel genocide pleegt? Of waren die instanties niet officieel genoeg?
Hoe dan ook, wat Israel deed en nog steeds doet is meer dan verschrikkelijk.
donderdag 27 november 2025 om 07:45
donderdag 27 november 2025 om 13:14
Genocide is allang vastgesteld, thank you very much.
Israël gaat bovendien nog verder, ontvolking, braindrain, zie: https://www.trouw.nl/buitenland/nepvluc ... ~b55314b5/
Such fun!1
donderdag 4 december 2025 om 18:32
En Israël wel.
donderdag 4 december 2025 om 19:38
Gaat Spanje als big 5-land zich dan ook terugtrekken qua financiering van de hele winkel? Of blijft het bij "we sturen geen kandidaat"?
Ik gok dat je extra resultaat bekomt als 1/5de van de financiering van de hele keet wegvalt. Of overgenomen moet worden door de andere landen.
Ik gok dat je extra resultaat bekomt als 1/5de van de financiering van de hele keet wegvalt. Of overgenomen moet worden door de andere landen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 4 december 2025 om 20:04
Ik hoor net op het journaal dat dat nog niet bekend is.Wissewis schreef: ↑04-12-2025 19:38Gaat Spanje als big 5-land zich dan ook terugtrekken qua financiering van de hele winkel? Of blijft het bij "we sturen geen kandidaat"?
donderdag 4 december 2025 om 20:10
Spanje trekt zich terug en zendt niet uit. De geldkwestie loopt nog. Maar ik schat in ook geen financiële bijdrage. Maar dat laatste is nog niet zeker.
Afkoelen heeft gewerkt
donderdag 4 december 2025 om 20:12
donderdag 4 december 2025 om 20:16
Als het van Vlaanderen afhing doen we - België - niet mee.
Maar het is in 2026 aan Wallonië.
En die willen blijkbaar wel gaan.
Wel benieuwd of de VRT gaat uitzenden.
Is dit nu later?
donderdag 4 december 2025 om 20:17
donderdag 4 december 2025 om 20:37
Ze kunnen natuurlijk ook tout court die halve finale ineens schrappen.PoesMinoes schreef: ↑04-12-2025 20:35Ik ben het eens met de beslissing maar vind het echt wel jammer.
Nog 1 land dat afzegt en ze kunnen de halve finales ook schrappen. Er deden dit jaar maar 31 landen mee waarvan er uiteindelijk 26 landen in de finale stonden.
Scheelt geld en tijd.
En dan maar een finale met 1 liedje meer indien nodig.
Is dit nu later?
donderdag 4 december 2025 om 22:40
Ik ben heel erg blij dat Nederland definitief niet mee gaat doen. Wat de verdere ontwikkelingen ook mogen zijn, deze stap is gezet. Al zou het wel fijn zijn dat niet alleen Nederland, Slovenië, Spanje en Ierland, niet meedoen. Overigens vind ik Ierland in deze ook een grote naam. Ierland is een echt songfestival land, met meerdere overwinningen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in