Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal 2019 - meekletstopic

11-11-2019 17:42 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen discussietopic maar gewoon gezellig napraten over het Sinterklaasjournaal. :)

Welke BN-er heb je herkend?
En welke woordgrappen en naamgrappen heb je gehoord?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Deel het hier.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Koudwatervrees. :rofl:
Doordraven. Spaansbenauwd, Ozosnel. Koudwatervrees. Hilarisch.
Alle reacties Link kopieren
Yentl en De Boer :cheer2: Leuk!!
En Niels van der Laan is weer hoofdpiet!! :jump: Nu is alleen het wachten nog op Jeroen Woe.

Weer leuke dingen gehoord:
Jan Jurk uit Roekeloos
Sints paard Ozosnel is kampioen doordraven
:rofl:
Ik vind hier dingen van.
Americo is overleden toch?

Ik moet harder lachen om de grappen dan kind
Alle reacties Link kopieren
Maar wie is stalpiet?
Alle reacties Link kopieren
miss_bubbles schreef:
12-11-2019 18:39
Americo is overleden toch?

Ik moet harder lachen om de grappen dan kind
Dat was de Amerigo tot 2011.
drackie wijzigde dit bericht op 12-11-2019 18:43
4.47% gewijzigd
Amerigo :cry:.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 18:47
6.67% gewijzigd
Madderijn schreef:
12-11-2019 18:42
Maar wie is stalpiet?
Frederik Brom?
Alle reacties Link kopieren
Die achterste brandweerman wie is dat ook alweer?

Ik vind het weer leuk!
Baby van 2 maand vind het nog niet zo leuk haha
Ik vind het weer geweldig! Heerlijk weer hoe ze het ieder jaar voor elkaar krijgen. Yentl en De Boer echt super!
Net gekeken, geweldig!!

Wat slim om dat met die stoomtrein te doen ipv stoomboot. Er rijdt immers nog altijd een stoomtrein van de Veluwse Stoomtrein Maatschappij tussen Apeldoorn en Dieren vv.
broekrok schreef:
12-11-2019 19:04
Net gekeken, geweldig!!

Wat slim om dat met die stoomtrein te doen ipv stoomboot. Er rijdt immers nog altijd een stoomtrein van de Veluwse Stoomtrein Maatschappij tussen Apeldoorn en Dieren vv.
Volgens mij is dit de VSM, hebben ze daar gefilmd. Ik. Meende dat te herkennen namelijk.
Dat zeg ik :biggrin:
Ah :applause:
Alle reacties Link kopieren
Net nog weer even teruggekeken omdat ik de eerste drie minuten had gemist. Nu viel me het omroepbericht van Sinterklaas in de trein op:
Hallo dames en heren ... eh.. pieten ..eh... nou ja eh béste réizigers,

:D

Dit soort actualiteiten erin verwerkt vind ik altijd zo grappig. Zoals die keer tijdens de intocht in het jaar waarin Willem Alexander koning werd. (Sint tegen piet op de boot) "Even wuiven misschien ..?"
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
12-11-2019 19:47
Net nog weer even teruggekeken omdat ik de eerste drie minuten had gemist. Nu viel me het omroepbericht van Sinterklaas in de trein op:
Hallo dames en heren ... eh.. pieten ..eh... nou ja eh béste réizigers,

:D

Dit soort actualiteiten erin verwerkt vind ik altijd zo grappig. Zoals die keer tijdens de intocht in het jaar waarin Willem Alexander koning werd. (Sint tegen piet op de boot) "Even wuiven misschien ..?"

Was mij ook niet opgevallen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geweldig weer :)


En dat terwijl ik tegenwoordig nog enkel weerbarstige pubers in huis heb.

Ik vond het gezin modaal ( we zijn gewoon ) zo hilarisch, met de windjacks en rugzak. Echt zo'n landall gezin. Heerlijk <3
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook erg gelachen! Mijn dochter is eindelijk oud genoeg om het bewust mee te maken. Vooral paard Ozosnel, fantastisch! :HA:
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk weer, ook (vooral?) voor volwassenen met alle verwijzingen naar de actualiteit. Actiegroep Piet Zwart! (kunnen we meteen aan de kids uitleggen waarom er mensen met spandoeken bij de intocht zijn!)

Mijn oudste gelooft (voor het eerst) niet meer, de jongste nog wel. Ik wisselde heimelijke blikken met mijn oudste achter de rug van de jongste om. Heerlijk!

Ik moest hardop lachen om Ad Hesie en Co Hesie. Kinderen vonden vooral beun de haas leuk, 'Lijkt wel buurman en buurman!'
Alle reacties Link kopieren
Mijn pubers snappen nu waarom ik het Sinterklaasjournaal vroeger zo grappig vond. We kijken nog steeds elk jaar, vanwege alle taalgrappen. Ook al is de jongste bijna 15. Dit jaar is extra leuk, met het speuren we naar onze oudste op de achtergrond. Ze heeft een paar dagen gefigureerd.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond de eerste 2 afleveringen gekeken. Ik vind het altijd erg leuk. Vriend en ik kijken altijd samen ook al zijn er geen kinderen.
Kan er altijd enorm om lachen.
Moet wel goed opletten dit jaar op de verhaallijnen, want ik mag op 5 december zwarte Piet zijn op school.
Vorig jaar voor het eerst gedaan en je krijgt dan zoveel vragen en opmerkingen daarover....Gelukkig kijk ik altijd al en kan altijd wel een antwoord verzinnen.
Weten jullie wie Pietje Smeerpoets speelt?
Alle reacties Link kopieren
Net de eerste 3 afleveringen gezien (dus tevens TVP). Ik kan niet op de naam komen van de acteur bij het paard. Wie helpt me?

En even uitleg graag, is Amerigo echt dood? :|
Dit paard is wereldkampioen avondstappen :rofl:

Overigens zitten wij hier met een 10- en 14-jarige van de grappen te genieten
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
13-11-2019 19:41
Net de eerste 3 afleveringen gezien (dus tevens TVP). Ik kan niet op de naam komen van de acteur bij het paard. Wie helpt me?

En even uitleg graag, is Amerigo echt dood? :|
Dit paard is wereldkampioen avondstappen :rofl:

Overigens zitten wij hier met een 10- en 14-jarige van de grappen te genieten
Er waren twee Amerigo's. De eerste (die tot 2011 het paard van Sinterklaas speelde) is overleden niet zo lang geleden.
Alle reacties Link kopieren
Even wat research gedaan. De paardenpiet is Frederik Brom en de Smeerpiet is Han Oldigs.
Beiden spelen ze ook in Familie Kruys. Frederik als Morten en Han als Willem (vriend van Johan).
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven