Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2018

11-11-2017 18:52 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!

presentator Ron Boszhard

nieuwslezeres Simone Weimans

muzikant Ruben Hein ============> Winnaar

modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer

cabaretier Emilio Guzman

schrijfster Stine Jensen

cartoonist Jean Marc van Tol

zangeres Bella Hay

presentator Jan Versteegh ===========> De Mol

actrice Loes Haverkort

Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.

Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
15-01-2018 16:23
Dit idee had ik ook, met een knipoog. Bijna alsof de productie haar gevraagd had iets te zeggen over het feit dat ze Stine hielp met haar haar.
Maar misschien denk ik juist weer te positief over Olcay.

Maar als ik op die tour ga, dan denk ik dat het dus Olcay is en dat ze er niet mee kan omgaan. Dan doet ze niet genoeg haar best om het verborgen te houden. Beetje zoals Yvon destijds, dat lag er ook duimendik bovenop, die knipoogde steeds bijna naar de camera.
MarindaH schreef:
16-01-2018 08:30
Thanks, het is nog vroeg. Telefoon corrigeert altijd verkeerde woorden. ;-)

Heb het even terug gekeken via moltalk maar Bella, Ruben en Loes zaten wel goed. Ze hadden alle smsjes blijkbaar als een geheel moeten lezen.

Olcay mocht dus niet naast Ruben zitten in het eerste smsje en op het eind zat ze daar dus wel naast, omdat ze dat blijkbaar was vergeten. Daarom zat ze fout. Dus Stine als verdachte kan wel weer want ze zat dus ook niet op de juiste plek. Loes zakt dan weer op mijn lijstje.
Madrid87 schreef:
16-01-2018 08:34
Thanks, het is nog vroeg. Telefoon corrigeert altijd verkeerde woorden. ;-)

Heb het even terug gekeken via moltalk maar Bella, Ruben en Loes zaten wel goed. Ze hadden alle smsjes blijkbaar als een geheel moeten lezen.

Olcay mocht dus niet naast Ruben zitten in het eerste smsje en op het eind zat ze daar dus wel naast, omdat ze dat blijkbaar was vergeten. Daarom zat ze fout. Dus Stine als verdachte kan wel weer want ze zat dus ook niet op de juiste plek. Loes zakt dan weer op mijn lijstje.
Ik heb de berichten hiervoor niet gelezen maar waarom zakt Loes op je lijstje? Omdat ze goed zat? Als ze de mol is wist ze dat anderen verkeerd zaten en kon ze op de goede plek gaan zitten toch?
Zebra123 schreef:
16-01-2018 09:16
Ik heb de berichten hiervoor niet gelezen maar waarom zakt Loes op je lijstje? Omdat ze goed zat? Als ze de mol is wist ze dat anderen verkeerd zaten en kon ze op de goede plek gaan zitten toch?
Dat is zo, maar het lijkt me dat je als mol in al die chaos ook niet echt kan onthouden wie er waar zou moeten zitten. Lijkt me de veiligste aanpak om te zorgen dat jijzelf sowieso fout zit zodat de opdracht hoe dan ook mislukt. Ik zou het echt niet bij hebben kunnen houden wie waar moest in al die gekte.
Madrid87 schreef:
16-01-2018 09:28
Dat is zo, maar het lijkt me dat je als mol in al die chaos ook niet echt kan onthouden wie er waar zou moeten zitten. Lijkt me de veiligste aanpak om te zorgen dat jijzelf sowieso fout zit zodat de opdracht hoe dan ook mislukt. Ik zou het echt niet bij hebben kunnen houden wie waar moest in al die gekte.
Ik denk dat dat best kan. Het enige dat ze vooraf heeft moeten leren was de eindpositie van iedereen.

Ik verdenk trouwens nog niemand hoor maar ik zou haar niet minder verdenken omdat ze op de goede plek zat.

Verder was die opdracht gedoemd om te mislukken denk ik, echt niet haalbaar.
Zebra123 schreef:
16-01-2018 09:38
Ik denk dat dat best kan. Het enige dat ze vooraf heeft moeten leren was de eindpositie van iedereen.

Ik verdenk trouwens nog niemand hoor maar ik zou haar niet minder verdenken omdat ze op de goede plek zat.

Verder was die opdracht gedoemd om te mislukken denk ik, echt niet haalbaar.
Juist. De mol had natuurlijk ook een (of meerderen) expres naar de verkeerde plek kunnen sturen om te verzekeren dat het ging mislukken. Kon ze zelf juist goed gaan zitten. Ik heb er alleen niet op gelet of een iemand aan het regisseren was.
Volgens mij was er niemand echt aan het regisseren. Het was allemaal erg chaotisch. Het zou ook kunnen hoor, dat de mol wel goed zat. Bij mij is altijd alles verdacht. :proud: :facepalm:
Ik denk juist dat de mol op de goede plek zou gaan zitten mits deze zeker zou weten dat de rest fout zat.
EHR schreef:
15-01-2018 21:12
Wanneer was dat filmpje. Niks gezien tijdens de twee afleveringen.
Ik voeg m ff toe als dat lukt.

https://www.youtube.com/watch?v=T3vioElfKfA
Het was een promo filmpje.
Dus daarom denk ik dat Olcay daar ja op heeft gezegd omdat ze opzichtig molt.
Ze wil de verdenking op haar vestigen zodat iedereen op haar stemt als mol en dus iedereen er 1 voor 1 uitligt.

Tenminste dat is voor nu mijn theorie.
Het is niet helemaal hetzelfde filmpje maar dezelfde vraag wordt wel gesteld. Wil je nu al weten wie de mol is.
Ik vind het vergezocht hoor. Kan toch voor iedereen opgaan die ja heeft gezegd?
Ik denk dat je niet zomaar ja daarop zegt. Het is juist leuk om het spel te spelen zonder die voorkennis.
Maar ja, misschien zit ik er naast , kan ook he.
Ik denk dat dit shot van een latere opdracht is, misschien kunnen ze informatie kopen.
Ik vond die opdracht sowieso onduidelijk. Ik had echt niet door dat alles moest tellen. Ik dacht dat het over het laatstgestuurde ging.
is het iemand ook opgevallen dat Olcay bij de zandschuif-opdracht geen enkele zandkorrel verplaatst heeft? :wtf:

(Naast dat zij op de markt steeds de op dat moment benodigde foto in handen had, heel enthousiast stond te springen/doen, maar steeds als laatste (gezocht) moest worden, om met die foto te komen, zodat de opdracht verder kon gaan? ENNN zij ging direct dubbele briefjes leggen. voordat de andere drie dit al overleggend hieraan begonnen?)

-lang leve het terugkijken op internet- :biggrin:
Fanatiek, noemen sommigen dat :proud:

Ik vind 'r ook van die overduidelijke mollendingen uithalen. Nepmol of slechte echte mol.
Nepmol lijkt mij. Olcay legt het er veel te dik bovenop, net als Jochem vorig jaar. Ook die hakken bij die opdracht, het feit dat ze opzichtig dat briefje liet liggen en er zo schuldig bij keek toen ze betrapt werd. Nee ik geloof het niet. Dat lijkt me te makkelijk. Nadat ik er vorig jaar bij Jochem ingetrapt ben richt ik me nu wat meer op de onopvallende mol.
emmetje2 schreef:
16-01-2018 11:14
Het is niet helemaal hetzelfde filmpje maar dezelfde vraag wordt wel gesteld. Wil je nu al weten wie de mol is.
Wat heeft het programma dan nog voor zin? Het hele spel is juist winnen door zelf te ontdekken wie de mol is. Als je dit al weet, heb je de winst toch al cadeau gekregen?
Ik verdenk momenteel Bella. Waarom weet ik niet.
Bij de avondopdracht werd zij vooraf vol in beeld gebracht terwijl ze haar nagels rood lakte.
“He, dat deed die andere mol ook”, was mijn eerste gedachte.
Stel dat ze de mol daadwerkelijk is, zou het me niks verbazen als dit een hint zou zijn.

Maar goed, ik lijd aan tunnelvisie.
Ik had Ron wel teruggehaald, dan had je kans gehad dat er een andere kandidaat was afgevallen en dan wist je ook al dat Ron de mol niet was in het spel. Soort speler voor spek en bonen die alleen gevaarlijk zou worden als hij de echte mol snel en goed doorhad.

Olcay is mij te opvallend. Ik heb dit seizoen niet echt een duidelijk gevoel, vind de kandidaten weinig uitstralend. Wat iemand al schreef, alleen Jan heeft iets sympathieks.
ik probeer te kijken, wat het programma vooral NIET laat zien. dus niet zozeer wat voorop in beeld is, maar de mol wordt ook beschermd door de makers. de echte duidelijke mol-acties worden niet gefilmd, daar filmt men juist omheen. want anders zou je direct al weten wie het is.
dus ik kijk niet (meer) naar verdachte dingen die mensen wel/niet doen, ik probeer te kijken naar wat door het programma zo min mogelijk in beeld wordt gebracht. meer mensen die dit doen?

(tja, je moet toch een theorie erop na houden) :biggrin:

even nog edit: het viel mij op dat niemand van de kandidaten erover begon dat Olcay dus niets aan zand verschoven had. iiedereen wijst naar Loes. Dat lijkt mij een truckje van de programmamakers.
en dat niemand meldde dat ZIJ begon met die dubbele briefjes. en daar werden wel 3 anderen van 'beschuldigd'. ook in de eerste aflevering staat ze een beetje te schuiven en te kijken. pas toen die kerel begon te rennen, deed ze mee. ze doet steeds 'mee'. maar zet geen stap. en ja, onze Olcay lacht er veel te duidelijk 'schuldig' om. ik denk dan ook dat ze een slechte mol is. met als tactiek, laat ze maar denken dat ik het ben. (ze zou de eerste zijn met deze tacktiek...)

Is er ooit een mol serie geweest waarin de mol vanaf het begin door de programmamakers in de kijker gezet werdt? ik geloof het niet toch? vandaar dat ik dus zoek naar, wie wordt niet als verdacht aangemerkt door de opbouw van de uitzending....
pilamie wijzigde dit bericht op 18-01-2018 00:30
46.71% gewijzigd
Ja absoluut, bij mij vallen de mensen af die in de eerste afleveringen veel en opzichtig mollen. Die zijn het sowieso niet.
pilamie schreef:
18-01-2018 00:24
ik probeer te kijken, wat het programma vooral NIET laat zien. dus niet zozeer wat voorop in beeld is, maar de mol wordt ook beschermd door de makers. de echte duidelijke mol-acties worden niet gefilmd, daar filmt men juist omheen. want anders zou je direct al weten wie het is.
dus ik kijk niet (meer) naar verdachte dingen die mensen wel/niet doen, ik probeer te kijken naar wat door het programma zo min mogelijk in beeld wordt gebracht. meer mensen die dit doen?

(tja, je moet toch een theorie erop na houden) :biggrin:

even nog edit: het viel mij op dat niemand van de kandidaten erover begon dat Olcay dus niets aan zand verschoven had. iiedereen wijst naar Loes. Dat lijkt mij een truckje van de programmamakers.
en dat niemand meldde dat ZIJ begon met die dubbele briefjes. en daar werden wel 3 anderen van 'beschuldigd'. ook in de eerste aflevering staat ze een beetje te schuiven en te kijken. pas toen die kerel begon te rennen, deed ze mee. ze doet steeds 'mee'. maar zet geen stap. en ja, onze Olcay lacht er veel te duidelijk 'schuldig' om. ik denk dan ook dat ze een slechte mol is. met als tactiek, laat ze maar denken dat ik het ben. (ze zou de eerste zijn met deze tacktiek...)

Is er ooit een mol serie geweest waarin de mol vanaf het begin door de programmamakers in de kijker gezet werdt? ik geloof het niet toch? vandaar dat ik dus zoek naar, wie wordt niet als verdacht aangemerkt door de opbouw van de uitzending....
Ja dat valt mij ook steeds op. Ook met dat briefje van 500. Dat wordt wel opgemerkt, maar geen groot ding van gemaakt ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven