Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2018

11-11-2017 18:52 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!

presentator Ron Boszhard

nieuwslezeres Simone Weimans

muzikant Ruben Hein ============> Winnaar

modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer

cabaretier Emilio Guzman

schrijfster Stine Jensen

cartoonist Jean Marc van Tol

zangeres Bella Hay

presentator Jan Versteegh ===========> De Mol

actrice Loes Haverkort

Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.

Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
Falathiel schreef:
15-01-2018 00:02
Sorry, maar ik ga niet in mijn broek plassen omdat ik zo nodig iets moet winnen. Ik heb zelf ook last van vaak naar de wc moeten, het is niet een leuk ding. Als je daar best een tijd mee bezig bent en niet de kans hebt gekregen om daarvoor te plassen, snap ik dat je op een gegeven moment gewoon moet.

Precies, dus ben je niet heel fanatiek. En dat wordt juist van Olcay wel gezegd.
ElizabethThatcher schreef:
14-01-2018 23:11
Nee, ik denk niet dat Jean-Marie de oorspronkelijke mol was. Ze screenen heel zorgvuldig en ik denk dat zijn gebrek aan stressbestendigheid dan best wel boven was komen drijven.
Ja maar als ze zo zorgvuldig screenen hadden ze ook van te voren kunnen voorspellen dat JM snel zou vertrekken?

Ik vind deze vlieger niet helemaal opgaan. Met een goede screening hadden ze hem sowieso niet laten beginnen met het spel.
Lambchop schreef:
14-01-2018 23:06
Een ander verhaal zou ook kunnen zijn dat het een ander 'mol'verhaal was met een andere mol.
Wisseltruc met het uitvallen van de mol en het aannemen van een nieuwe.

Mja, dat schijnt dus wel eerder gebeurd te zijn. En ik vond JM verdacht. Maar dat kunnen dus ook z'n zenuwen geweest zijn. ;)
MarindaH schreef:
15-01-2018 08:37
Precies, dus ben je niet heel fanatiek. En dat wordt juist van Olcay wel gezegd.
Want als je fanatiek bent hoef je ineens niet meer naar de wc? Bij zonder. En iemand zei ook naast de machine plassen. Really? Ik ga echt niet in mn blote kont daar hurken en ik denk Olcay ook echt niet.
Falathiel schreef:
15-01-2018 09:04
Want als je fanatiek bent hoef je ineens niet meer naar de wc? Bij zonder. En iemand zei ook naast de machine plassen. Really? Ik ga echt niet in mn blote kont daar hurken en ik denk Olcay ook echt niet.
Naast de machine plassen is één ding, maar tijdens tv opnames: nooit!
MarindaH schreef:
15-01-2018 08:39
Mja, dat schijnt dus wel eerder gebeurd te zijn. En ik vond JM verdacht. Maar dat kunnen dus ook z'n zenuwen geweest zijn. ;)
Oh ja? Wanneer? Heb ik gemist denk ik.
Wat een verschil van interpretatie kan er zijn hè. Ik heb juist het idee dat Olcay met opzet het er een beetje dik boven op legt met haar opmerkingen, over o.a. Stine. Omdat je de lach in haar ogen ziet.
Dat is iets wat ze ook zou kunnen zeggen als Stine er bij zou zitten.
Ik stoor me er in ieder geval niet aan.
pocas schreef:
15-01-2018 07:25
Ik heb een ingeving:
Wat nou.... als Ron volgende aflevering toch terug komt. En hij de mol is! Dat dat slaat op 'wisseltruc'.

In de eerste aflevering hebben ze bij het uitleggen van de test de zin weggelaten '... behalve de mol want die hoeft nooit naar huis'.

Stel, hij komt toch terug op een of andere manier. Dan is hij mijn mol. Maar misschien denk ik nu te ver door.
Ik denk dat dit niet werd gezegd omdat hij nog terug kon komen door de theateropdracht. Maar nu is hij wel echt naar huis lijkt me.

En wisseltruc zou best weleens kunnen slaan op het wisselen van de mol omdat JM naar huis is gegaan. Of op een molactie in het theater.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Baudolino schreef:
15-01-2018 15:13
Wat een verschil van interpretatie kan er zijn hè. Ik heb juist het idee dat Olcay met opzet het er een beetje dik boven op legt met haar opmerkingen, over o.a. Stine. Omdat je de lach in haar ogen ziet.
Ik ook niet. Ik keek zondag pas, dus ik had hier al stiekem gelezen en had op basis van de posts echt iets heel naars verwacht. Maar dat vond ik echt meevallen.
Baudolino schreef:
15-01-2018 15:13
Dit idee had ik ook, met een knipoog. Bijna alsof de productie haar gevraagd had iets te zeggen over het feit dat ze Stine hielp met haar haar.
Maar misschien denk ik juist weer te positief over Olcay.
gioia82 schreef:
15-01-2018 15:25
Ik denk dat dit niet werd gezegd omdat hij nog terug kon komen door de theateropdracht. Maar nu is hij wel echt naar huis lijkt me.

En wisseltruc zou best weleens kunnen slaan op het wisselen van de mol omdat JM naar huis is gegaan. Of op een molactie in het theater.
Wat lijkt het me heerlijk werk om die titels te bedenken voor de afleveringen!
Ik zit nu te kijken en ik heb jullie reacties van zaterdag nog niet gelezen maar hoor ik die Olcay nu echt zeggen: "het is natuurlijk moeilijk voor mij om te zien hoe slecht Stine zich kleedt"?

Say WHAT now???? o_o
QueenArachnia schreef:
15-01-2018 19:10
Ik zit nu te kijken en ik heb jullie reacties van zaterdag nog niet gelezen maar hoor ik die Olcay nu echt zeggen: "het is natuurlijk moeilijk voor mij om te zien hoe slecht Stine zich kleedt"?

Say WHAT now???? o_o
Zien mollen so wie so niet slecht? ;-)
2x
gioia82 schreef:
15-01-2018 15:25
Dit wordt door meerderen gesuggereerd.

Ik kan me goed voorstellen dat het zijn van kandidaat een hele hoop adrenaline met zich medebrengt. En dat je daar niet van kan slapen, wet ik uit ervaring. Als hij echt vanwege oververmoeidheid naar huis is, dan zal er onderliggend misschien iets hebben gespeeld.

Ik kan met de beste wil gewoon niet bedenken dat een mol zo enorm bol staat van de adrenaline. Ok, je moet je niet verspreken, maar voor de rest. Een mol die vrijwillig naar huis gaat, zie ik nog minder voor me.
Plus, hoe hadden de programmamakers dat in een dag moeten oplossen?
emmetje2 schreef:
15-01-2018 01:44
Heeft dan niemand dat filmpje gezien waarin Art vraagt aan iemand (niet te zien) of zij/hij graag van tevoren wil weten wie de mol is?

Wanneer was dat filmpje. Niks gezien tijdens de twee afleveringen.
Elke keer als er door omstandigheden een kandidaat afviel, werd er bedacht dat er daarna de mol was gewisseld. Dit klopte nooit.
De theorie van twee mollen komt ook elk jaar terug, klopt ook nooit.
Het idee dat de afvaller die terug kan komen de mol is, ook elke keer weer.

Op basis van deze informatie ga ik er dus vanuit dat:
Er geen twee mollen zijn
Ron nooit de mol was
Jean Marc ook nooit de mol was

Dus houden we gewoon 8 opties over waarvan één persoon vanaf het begin de mol is.
Alleen nog geen idee wie :-p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
15-01-2018 21:14
Elke keer als er door omstandigheden een kandidaat afviel, werd er bedacht dat er daarna de mol was gewisseld. Dit klopte nooit.
De theorie van twee mollen komt ook elk jaar terug, klopt ook nooit.
Het idee dat de afvaller die terug kan komen de mol is, ook elke keer weer.

Op basis van deze informatie ga ik er dus vanuit dat:
Er geen twee mollen zijn
Ron nooit de mol was
Jean Marc ook nooit de mol was
Art is niet de mol

Dus houden we gewoon 8 opties over waarvan één persoon vanaf het begin de mol is.
Alleen nog geen idee wie :-p
Je was er nog een vergeten :proud:
AnAppleADay schreef:
15-01-2018 21:18
Je was er nog een vergeten :proud:
Ohwja, de Art is de mol theorie. Die vind ik zo onrealistisch dat ik hem spontaan was vergeten :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
emmetje2 schreef:
15-01-2018 01:44
Heeft dan niemand dat filmpje gezien waarin Art vraagt aan iemand (niet te zien) of zij/hij graag van tevoren wil weten wie de mol is?
Ja dat is een voorstukje geweest wat nog niet in de afleveringen is terug gekomen. Was het al bijna vergeten o_o
Ik kijk pas een jaartje widm, dit word het tweede jaar, dus ik vind het nog steeds lastig om te bepalen waar ik nou allemaal op moet letten om de mol te ontmaskeren. Vorig jaar wisten de echte die hard mol fans al weken dat het Thomas was terwijl ik nog overtuigd was van Sanne of Jochem. Ik merk dat ik altijd iedereen verdacht vind. Al zijn er dit jaar al een paar mensen waarvan ik praktisch zeker weet dat ze het niet zijn.

Dat was Jean Marc bijvoorbeeld, die vond ik totaal niet verdacht, maar ook Jan ( veel te fanatiek en overheersend, al was het wel gek dat hij Emilio op het eind liet scheppen wat geen enkel nut had- of was dat Ruben? ) want die ken ik nog van Robinson en die kan absoluut niets faken. Die draagt zijn emoties op zijn mouw, dus die kan het niet zijn. Ruben verdenk ik ook ( nog) niet, lijkt mij een fanatieke kandidaat. Ik zit ook niet op Simone.

Mijn nummer een mol is voor nu Stine, mede omdat ze een boek geschreven heeft over liegen. En ik vind dat ze gekke dingen doet. Ook opvallend dat ze geen enkele mol verdachte noemde voor de test, ze zei dat de mol een stille leider is die zich tot nu toe erg rustig houd. Ze was de enige die niemand verdacht blijkbaar. Dat vond ik wel opvallend.
Ook dat hele gedoe met Ron, over dat haar emoties de overhand kregen, ik geloofde er geen woord van. Ze kende Ron helemaal niet, als Loes dat gezegd zou hebben na hun trip in Moskou oke, maar nee Stine vond het zo erg. Ik denk dat de mol Ron sowieso terug wilde hebben, dus dat maakt Ruben verdacht, maar vooral Stine.

Als ik de mol was zou ik dat altijd willen, weer een kandidaat terug erbij om te verdenken, weer chaos laten ontstaan.
Ook hoefde de mol bij die opdracht maar een ding te doen: zorgen dat hij of zij zelf sowieso op de verkeerde plek zat in het theater. Jammer dat Art niet zei wie er wel goed zaten, dat was verhelderend geweest. Olcay was even verdacht met dat geld, maar lijkt me dat ze gewoon aan het rellen was om zichzelf verdacht te maken.

Loes vind ik wel erg verdacht, vooral met die graafopdracht.
Emilio kan ik ook nog helemaal niet peilen maar heb toch het gevoel dat de mol dit keer een vrouw is. Ik ga toch voor Stine of Loes. Maar Bella is een beetje een dark horse, die heeft ook nog weinig bij gedragen bij de opdrachten.

Vind het trouwens ook geen leuke groep, weinig sympathieke mensen, vind Jan tot nu toe het leukste maar dat is dan ook de enige die ik ken. Zijn hele macht strijd met Ruben vind ik erg amusant.
Olcay vind ik grappig, hou wel van dat soort harde types. Ik had Ron ook niet terug gehaald als groep zijnde trouwens, weg is weg. Als kandidaat zijnde schiet je jezelf toch alleen maar in de voet als je dat doet?
Zou trouwens best eens kunnen dat er 2 mollen zijn dit jaar. Dan zou ik gokken op Bella en Stine. Of toch ook Emilio...

Dit is zo'n heerlijk programma waar ik compleet paranoia van word. :sherlock:
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 08:35
7.74% gewijzigd
In Moltalk werd gezegd wie er wel goed zaten, want überfan Chris had de puzzel opgelost. :P

Ik dacht zo uit mijn hoofd: Loes, Ruben en Stine.
Oh, dan valt mijn theorie een beetje in het water dat de mol sowieso verkeerd zou zitten. Loes en Stine staan juist hoog op mijn lijstje. Die worden dan dus wat minder verdacht. Ik heb ook zitten zoeken wie er nou fout zaten tijdens de aflevering maar kwam er niet uit. Hoezo zat Olcay dan verkeerd? Ze mocht niet naast Bella zitten, maar dat was ook niet zo. Ruben zat ertussen.

Trouwens, die opmerking van Olcay over Stine's kleding vond ik wel kunnen, gezien haar beroep. Ze zei het toch ook niet tegen haar? En voegt daarna meteen toe: maar ja aan het eind van de dag, who fucking cares? Ze zei ook nog dat ze dat waardeerde aan Stine, dat het haar niet boeide. En ze is styliste he! Kan me voorstellen dat je dan op kleding let. Ik vond die rare roze broek van Stine in de eerste aflevering ook echt spuuglelijk, maar wat maakt dat uit. Olcay laat haar toch ook? Maar ze gingen een avondje uit en dus moest Stine er ook mooi uitzien. Kan me voorstellen dat ze dat leuk vond om haar daarbij te helpen.

Ik vind die Simone tot nu toe een stuk onaardiger overkomen op de groep dan Olcay. Wat is die fel zeg! Dat hele kruisverhoor aan die tafel ook, godsamme. De geheime dienst zou er trots op zijn.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 08:33
52.09% gewijzigd
Madrid87 schreef:
16-01-2018 08:03

Dit is zo'n heerlijk programma waar ik compleet paranoia paranoïde vond word. :sherlock:
ElizabethThatcher schreef:
15-01-2018 13:54
Oh ja? Wanneer? Heb ik gemist denk ik.

Dat hebben we allemaal gemist zeg maar ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven