Groenten uit blik/pot

08-02-2017 22:27 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Een volledig non-issue maar ik vroeg het me gewoon af...

Wie eet er groenten uit blik/pot en waarom? En hoe eet je die dan? Als de G bij agv?

Ik heb geen mening over groenten uit blik/pot, en had ze tot vandaag ook nog nooit gegeten. Ik zie ze wel altijd staan bij de supermarkt, maar eigenlijk dacht ik dat niemand ze ooit koopt of zo, of dat alleen ouderen dit eten. Totdat ik maandag achter een vrouw (mijn leeftijd) bij de kassa stond die precies 7 potten groenten (onder andere) op de band had staan. Worteltjes, een mix met erwtjes en worteltjes, bietjes, rode kool, boerenkool, andijvie en een bonen-mais mix in rode saus. Ik neem dus maar even aan dat dit weekboodschappen waren en ze zo voor de hele week haar groenten gepland had. Dit intrigeerde me want ik dacht echt dat niemand dit ooit at. Of misschien op de camping een keer ofzo.

Dus ik ben vandaag teruggegaan en heb uit nieuwsgierigheid een potje wortels gekocht en die heb ik dus net op . Wat een bijzondere smaaksensatie zeg! Ik bedoel het smaakt in niks naar worteltjes! En die structuur! En zo zoet! Maar stiekem vond ik het ook wel lekker op een de een of andere rare manier. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat mensen dit prefereren in plaats van verse groenten.

Dus ja, uit ontzettende nieuwsgierigheid vraag ik mij dus af of jullie wel eens pot/blik groenten eten, en hoe en waarom

Alvast bedankt!

Ps. Ik eet wel tomaten uit blik, net zoals mais en kikkererwten etc. Maar groenten zijn mijn inziens toch heel anders!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Bonen uit pot. En rode kool omdat ik die lekkerder vind dan rode kool uit de vriezer.

Sinds mijn moeder overleden is, eten we dus nooit meer lekkere zelf geweckte rode kool.
quote:-Bladora- schreef op 08 februari 2017 @ 23:26:

[...]

Ik zat hier nog eens over na te denken hè, waarom vind je dat er vooroordelen in staan? Als ik me precies hetzelfde had afgevraagd, maar dan over mensen die juist altijd verse groenten eten, had je dan hetzelfde gevonden?

Welnee. Ze zoekt naar iets wat er niet is.

Zelfde gezeur krijg je hier als je zegt dat je Knor Wereld Gerechten en Conimex geen fatsoenlijk eten vind. Dan ben je ineens " anti pakjes maffia".

Jij bent nu "anti blik maffia"

Deal with it
quote:Dragisa schreef op 08 februari 2017 @ 23:55:

[...]

Welnee. Ze zoekt naar iets wat er niet is.

Zelfde gezeur krijg je hier als je zegt dat je Knor Wereld Gerechten en Conimex geen fatsoenlijk eten vind. Dan ben je ineens " anti pakjes maffia".

Jij bent nu "anti blik maffia"

Deal with it Dat is dan toch ook gewoon een oordeel?
Ik vind niks zo goor als doperwtjes + worteltjes. Brrrr. ....

Kidneybonen, kikkererwten en bruine en witte bonen uit pot. Voor Door de chili con carne, of varianten daarop en om humus te maken.

Spinazie het liefst vers, soms uit de diepvries.

Verder alles vers.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Waarom niet, best makkelijk soms. Ik heb altijd een potje erwtjes, blikjes ananas op voorraad. Mijn kinderen vinden verse ananas niet eens zo lekker begrijpelijk, zonder al die siroop maar goed. En ja die wortels.. ze smaken een beetje vreemd, ik hou het ook maar op vers.
quote:parbleumondieu schreef op 08 februari 2017 @ 23:51:

Bonen uit pot. En rode kool omdat ik die lekkerder vind dan rode kool uit de vriezer.

Sinds mijn moeder overleden is, eten we dus nooit meer lekkere zelf geweckte rode kool. Je kan zelf echt lekkere rode kool maken hoor! De kool schaven en in een pan doen met een goede bodem water, laurier, kruidnagel, peper en zout. Dan tijdens het koken een appel (of twee) schillen en in blokjes snijden. Deze bestrooien met suiker en kaneel en een beetje yazijn of citroensap erbij doen. Na 15 minuten koken de appel bij de kool doen en nog 5 minuten laten koken. Altijd heerlijk!
quote:parbleumondieu schreef op 08 februari 2017 @ 23:51:

Sinds mijn moeder overleden is, eten we dus nooit meer lekkere zelf geweckte rode kool. Ik ben nog nooit verse bruine bonen tegengekomen op de groenten afdeling. Maar ik kijk misschien te snel naar de blikken, mijn blik is dan snel afgeleid waarschijnlijk.
Ik koop mijn peulvruchten best vaak gedroogd, maar omdat het weken vaak lang duurt grijp ik dan ook naar een pot/blik hoor. Net zo makkelijk. Maar mijn inziens iets anders dan wortels uit blik.
quote:Lamis schreef op 09 februari 2017 @ 00:00:

[...]

Dat is dan toch ook gewoon een oordeel?

Mijn persoonlijke oordeel is inderdaad dat ik het niet te hachelen vind.

Maar "hier" ben je dan meteen een extreme healthfreak of ben je van de "anti pakjes maffia".

De forummer die TO aanspreekt beschuldigd haar van oordelen over mensen die uit blik eten, terwijl ze een doodnormale vraag stelt.
quote:Dragisa schreef op 09 februari 2017 @ 00:20:

[...]

Maar "hier" ben je dan meteen een extreme healthfreak of ben je van de "anti pakjes maffia".

De forummer die TO aanspreekt beschuldigd haar van oordelen over mensen die uit blik eten, terwijl ze een doodnormale vraag stelt.Dank je.
Net als velen hier alleen maïs en bruine bonen uit blik. Spinazie uit de vriezer en de rest vers.

Behalve als ik trek heb in rode kool. Rest van het gezin blieft dat niet dus soms koop ik een pot voor mezelf.
Ik heb een keer een pot gebroken sperziebonen gekocht vanwege snel snel, never nooit meer het was te zacht en flauw smaakte niet naar sperziebonen. Ik hou van een bite en dat miste ik uit de pot.
dubbel?
Ik neem zeker twee keer per week wel blikjes mais zwarte bonen mee naar mijn werk. Dan maak ik in de pauze een bonensalade die ik aanvul met verse groente (paprika, tomaatjes, een kleine avocado). Zwarte bonen vind ik super lekker voor een salade, al moet ik wel zeggen dat ik ze afspoel want die substantie uit t blikje vind ik dan weer wat minder
quote:-Bladora- schreef op 09 februari 2017 @ 00:20:

Ik koop mijn peulvruchten best vaak gedroogd, maar omdat het weken vaak lang duurt grijp ik dan ook naar een pot/blik hoor. Net zo makkelijk. Maar mijn inziens iets anders dan wortels uit blik.oh die wortels uit blik/glas ik heb het ooit een keertje gekocht, mijn zoontje spuugde het uit. Wat is dit haha.. en hij is een hele makkelijke eter hoor.
Alleen appelmoes uit een pot, de rest is vers of uit de diepvries. Vriend eet soms wel een potje als hij iets anders wil dan ik, ik vind het vies en hij niet dus voor dan is het prima.
quote:vivasis schreef op 08 februari 2017 @ 22:43:

De meeste soorten bonen heb ik ook gedroogd liggen, maar soms wil ik mijn menu omgooien of ben ik ze vergeten te wellen bijvoorbeeld bij falafel, linzensoep of kapucijners dan zijn die blikjes toch wel handig.

Voor falafel moet je juist rauwe, geweekte kikkererwten gebruiken. Uit blik zijn ze al gekookt, dan wordt de structuur van de falafel dus heel anders (en dan is het geen falafel meer).

(Gebroken) linzen hoef je niet te weken, dus die gebruik ik gewoon gedroogd.

Ik gebruik alleen tomatenstukjes en allerlei soorten peulvruchten (op sperziebonen en haricots verts na) (ook) uit blik, de rest van de groenten uit pot/blik vind ik allemaal te papperig.
Alleen bonen en tomaten uit blik, verder alles vers. Vind andere groenten uit pot of blik niet lekker, geen prettig mondgevoel (slappe hap) en er is onnodig suiker en zout aan toegevoegd.
Love is the meaning of life
Kidneybonen, bruine bonen, capucijners, mais en erwtjes. Verder heeft Hak bonenmaaltijden in zakken waar ik er één van heb.

Zelf heb ik last van peulvruchten (darmen) dus ik eet ze maar zelden mee. Maar ik vind ze erg lekker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Dragisa schreef op 08 februari 2017 @ 23:17:

Wat doen ze eigenlijk met haricoverts in blik? Voorkoken en dan? Wat is dat drapje waar ze in zitten?

De boontjes worden gekookt en dan met het kookvocht in de potten gedaan. Daarna worden de gesloten potten nog een tijdje nageweckt. De potten staan in heet water, en daardoor worden de bonen langdurig verhit. Dit dient samen met het zout om de boel te conserveren. Het drapje is dus het ingedikte kookvocht.

Thuis zou je een pond bonen in veel meer water koken, maar in een pot is het genoeg als de pot vol zit met bonen en aangevuld wordt met water.
wortels uit blik zijn heel vies. Wortels eet ik überhaupt alleen rauw.

Mijn kinderen vinden doperwten uit pot heerlijk. Mijn man de chineze sperziebonen (van die hele dunne).

Appelmoes kopen we uit pot. Tomato frito uit pak.

Linzen uit blik vind ik lekker in zoiets heel ander soort effect dan Turkse linzensoep

Heb in de vriezer wel veel fruit, ideaal zo in de winter. Lidl heeft ook lychees etc ingevroren. Lekker!
Diepvriesgroenten staan op nummer één. En vers (prei, ui, kool) op de tweede plaats.
quote:Dragisa schreef op 09 februari 2017 @ 00:20:

[...]

De forummer die TO aanspreekt beschuldigd haar van oordelen over mensen die uit blik eten, terwijl ze een doodnormale vraag stelt.

Nou ik vind het toch vrij wereldvreemd hoor, sorry TO.

" En hoe eet je die dan? Als de G bij agv?

maar eigenlijk dacht ik dat niemand ze ooit koopt of zo, of dat alleen ouderen dit eten.

want ik dacht echt dat niemand dit ooit at. Of misschien op de camping een keer ofzo."
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Fruit, vooral Cox in de herfst en begin winter, kaki's (Sharon) en Elstar na de feestdagen, en in het voorjaar wordt er overgeschakeld op nectarinen. Dit is het standaardfruit wat er altijd ligt. Af en toe ook wat anders zoals abrikozen, peer, banaan.
quote:Nouschi schreef op 09 februari 2017 @ 08:29:

[...]

Nou ik vind het toch vrij wereldvreemd hoor, sorry TO.

" En hoe eet je die dan? Als de G bij agv?

maar eigenlijk dacht ik dat niemand ze ooit koopt of zo, of dat alleen ouderen dit eten.

want ik dacht echt dat niemand dit ooit at. Of misschien op de camping een keer ofzo."

Dan maar wereldvreemd maar ik dacht dit eigenlijk ook. Sterker nog: als je dit topic doorleest is dat ook het antwoord dat de meesten geven!

Ik heb nog niemand gelezen die zegt: ik koop 7 potjes groenten voor 7 dagen, lekker naast de schnitzel en de gekookte piepers...
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven