het grote muffin/cupcaketopic!
zondag 19 juli 2009 om 11:36
Althans, dat hoop ik dan...dat het een groot cupcaketopic wordt! Voor mensen met weinig baktalent zoals ik een uitkomst want wat zijn ze makkelijk te maken en wat zien ze er vaak leuk uit!
Mijn favorieten op het moment: de pindakaas-snickervariant:
Je voegt aan het standaardmuffinrecept ( of zo'n pakje van dr oetker) 6 eetlepels pindakaas toe en 3 gehakte snickers en je hebt echt ontzettend slecht voor de gezondheid maar o zo lekkere muffins!
Gisteren ging ik een grotere uitdaging aan door citroenmuffins te maken. Ik heb eerst standaard muffins gemaakt, deze laten afkoelen en tijdens het afkoelen de citroenvulling gemaakt.
Citroenvulling:
35 g maizena
150 g suiker
1 grote eieren
3grote eierdooiers
25 g boter, in blokjes
het sap van 2 citroenen
Roer de maizena met 50ml water glad. Voeg dan nog 225 ml water en de suiker toe en breng al roerende met een garde tegen de kook aan totdat de suiker is opgelost en de saus bindt. Klop in een andere kom de eieren en dooiers los en voeg ze al kloppend toe aan de maizenasaus. Breng het al roerende aan de kook en laat 1 minuut zachtjes koken. Neem de pan van het vuur en voeg boter, een snuf zout, 100 ml citroensap (deze heb ik aangevuld uit een flesje) en laat de boter smelten. Nog even doorroeren en laten afkoelen.
Als je muffins zijn afgekoeld hol je ze een beetje uit en schenk je voorzichtig met een lepeltje de citroenvulling erin. Dat het er niet heel mooi uitziet maakt niet uit want daar doe je gewoon een toefje citroenbotercreme overheen!
Ik maak mn botercreme eigenlijk altijd op gevoel: wat zachte roomboter, flink wat poedersuiker en dan maar proeven totdat ik het lekker vind smaken. Een flinke scheut citroensap erbij en mooie toefjes maken om je citroencupcake helemaal af te maken!
Wat zijn jullie favorieten?
donderdag 8 november 2012 om 13:15
Wat ook een lekkere topping is:
Botercreme mix van Funcakes (verkrijgbaar bij taartenwinkels of deleukstetaarten.nl e.d.)
Je gebruikt dan 100 gr mix, 100 gr poedersuiker, 200 ml water en 250 margarine of roomboter. Heerlijke vanille smaak, je kan er ook veel mee variëren!
Zo heb ik laatst caramelsaus en een paar stroopwafels er door gemixt (de taart zelf was vanille). Een keer oreo koekjes (de taart zelf was chocolade) en een half pak bastogne koeken erdoor!
Iemand nog meer ideeën voor een speciale botercreme mix?
Botercreme mix van Funcakes (verkrijgbaar bij taartenwinkels of deleukstetaarten.nl e.d.)
Je gebruikt dan 100 gr mix, 100 gr poedersuiker, 200 ml water en 250 margarine of roomboter. Heerlijke vanille smaak, je kan er ook veel mee variëren!
Zo heb ik laatst caramelsaus en een paar stroopwafels er door gemixt (de taart zelf was vanille). Een keer oreo koekjes (de taart zelf was chocolade) en een half pak bastogne koeken erdoor!
Iemand nog meer ideeën voor een speciale botercreme mix?
vrijdag 9 november 2012 om 14:01