Kaasfondue

31-10-2007 08:37 153 berichten
In een ander topic bleek dat er hier een aantal kaasfonduelovers rondlopen. Of, i.i.g., twee.

Daarom dit kaasfondue toppic voor alle lekker kaasfondue recepten.

Mijn kaasfondue tip:

Koop een groot rond brood, bijvoorbeeld een vlaamse mik.

Hol dit uit en doe daar de kaasfondue in. Je hoeft achteraf niet een aangekoekte kaasfonduepan schoon te maken maar je eet hem gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net kaasfondue bij de lidl gekocht, iemand ervaring hoe die is en wat er nog bij kan?
Ik zie dat ze bij de Aldi nu allerlei kazen in de aanbieding hebben. Ze hebben Appenzeller, Emmentaler, Gruyere en Gorgonzola. Wat is een lekkere combi? De Gorgonzola is een verpakking van 200 gram, de anderen van 250 gram. We zijn met z'n tweetjes, dus twee pakjes lijkt me voldoende. Klinkt toch lekkerder om het zelf te maken.

Ik ga het in een brood doen, heb geen fonduepan en voor een eerste keer toch maar eens zien of het bevalt.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Afgelopen kerst kaasfondue gegeten. Heerlijk! We hadden een zakje van AH Exellent (niet de feestdagen editie, die leek mij minder lekker). Erbij: ciabatta, druiven, bleekselderij, champignons, ananas, broccoli.
@ Doortjex; misschien is dit recept wat voor je:

http://www.iensrecepten.n ... due/kaasfondue/kaasfondue
Da's inderdaad geen gek recept! Dank je wel!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
oh lekker kaasfondue, heerlijk!

Ik koop hier in AT meestak Emmentaler, Bergkäse en wat ze verder nog aan stinken kaas hebben :-)

De pan met knoflook inwrijven, kaas (geraspt) erbij, scheutjes wijn, nootmuskaat, klein beetje Paprika Kruiden erbij en natuurlijk Kirschwasser of andere sterkte neutrale schnapps.

lekker lekker!
Zaterdag ga ik dan eindelijk voor de eerste keer kaasfondue maken. Heb kant en klaar pakje. Ik fruit wat knoflook en ui, kaasfondue erin, tomatenblokjes erin.

Om te dippen; stokbrood, cherrytomaatjes, champignons, ananas, druiven.

Ik laat weten hoe het was, heb er nu al zin in!
Groenten als broccoli of bloemkool is er ook lekker bij. Die ananas en druiven zou ik in een salade doen.

Eet ze alvast, hoop dat het je smaakt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ananas en druiven vind ik als afwisseling heerlijk om te dippen, al eet ik meer hartige dingen
Whahaha wat een ervaring! We hadden romantisch dochter naar bed, alles klaargezet, kaarsjes aan, muziekje op. Klaar voor een hele avond. En toen was na 19 minuten de kaasfondue op.
He Schuddebuikje, had je te weinig? Of was het zo lekker? Is het voor herhaling vatbaar? Kan je de volgende keer misschien meer hapjes erbij doen, of natuurlijk kaasfondue meer.
MV, het was gewoon te lekker!! Op zich niet te weinig denk ik.

Ik had een pakje van de lidl, daar wat kleine gebakken knoflook en uitje erbij, tomatenblokjes, peper en zout. Het was zoooo lekker maar ja, je bent aan het dippen met vanalles en het is gewoon zo op. Ik had een fondue-avond anders ingeschat maar het hoeft natuurlijk niet gaar te worden dus dan gaat het sneller. Volgende week gewoon fondue-en. Heb een leuke fondue pan bij de hema gekocht. Ik zal het fondue-topic eens doorspitten.

Groetjes!
Ik ga vanavond kaasfonduen met 3 soorten boerenkaas, op advies van mijn kaasboer. Ik ben benieuwd!
Hihi, ik zat gisteren dit topic te lezen. Driemaal raden wat we gisteren hebben gegeten...
Lekker zeg. Ik wil ook weer binnenkort weer een kaasfondue doen, maar voor bijna al mijn vrienden heb ik het al een keer gemaakt .
oh héérlijk! ik wil ook wel weer eens... ik ben vooral gek op gewone zwitserse fondue met gruyere, appenzeller en nog 1 tje...
Een tip voor de kaasfondue liefhebbers.

Bij de Aldi verkopen ze momenteel kant en klare kaasfondue pakken, zowel met als zonder alcohol. Ik heb de versie zonder gisteren gegeten (ivm kleine kinderen) en hij was echt lekker! Dus ik ga nog een paar pakken inslaan als voorraadje.
ga zo een vriendin bellen of ze morgen zin heeft dit te komen eten. Heb er nu al zin in. Nog ff kijken welk recept ik kies. Wil er in ieder geval tomatenpesto erin en geen alcohol.
Ooit 1 x bij iemand gedaan, maar vond het (zoals ik bij iemand anders ook las) erg pittig/scherp. Heel overheersend zeg maar. Was niet lekker, terwijl ik echt wel een kaasliefhebber ben.

Door alle receptjes hier wil ik het zelf nog eens proberen. Maar ben eigenlijk best streng aan het lijnen momenteel. Dan is kaasfondue niet zo'n beste optie denk ik toch ?! Of ligt het er ook aan wat je erin doopt ?
Up! Het is weer weer voor kaasfondue! Ik ga zaterdag met vrienden kaasfonduen en maak een klassieke variant, maar wel met paddenstoelen en een beetje truffel
Hou nou op verdorie !!!

Zit ik gelijk weer megazin in kaasfondue te hebben, terwijl daar volgens mij wel 8 miljard calorieën in zitten, en echtgenoot is er helemaal niet dol op. De eeuwige spagaat.

Zouden er ook 1-persoons kaasfonduetjes zijn? Dan zet ik hem aan de spruitjes, daar jaag je mij de deur mee uit.

Voor mezelf kaasfondue from scratch maken vind ik ook weer overdreven.
quote:sri schreef op 05 oktober 2011 @ 18:23:

Hou nou op verdorie !!!

Zit ik gelijk weer megazin in kaasfondue te hebben, terwijl daar volgens mij wel 8 miljard calorieën in zitten, en echtgenoot is er helemaal niet dol op. De eeuwige spagaat.

Zouden er ook 1-persoons kaasfonduetjes zijn? Dan zet ik hem aan de spruitjes, daar jaag je mij de deur mee uit.

Voor mezelf kaasfondue from scratch maken vind ik ook weer overdreven.

Ja die zijn er. En leuke!!! Eigenlijk is het voor 2 personen maar sorry hoor, ik eet echt niet veel maar ik vind het een 1 persoons kaasfondue. Tijd geleden zag ik ze overal, iig bij Loods 5.

Je hebt ze ook effen;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bedankt MV, wat een lollig idee, ik ga nu even uitzoeken waar Loods5 is!
quote:sri schreef op 06 oktober 2011 @ 11:06:

Bedankt MV, wat een lollig idee, ik ga nu even uitzoeken waar Loods5 is!http://www.loods5.nl/
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik up even een oud topic, hier had ik veel mee. Er zijn wat nieuwere topics maar met deze had ik veel mee. Jammer alleen dat TO er niet meer is, hopelijk nog wel onder een andere nick, nou iig hadden we de kaasfondue gemeen.

Ik zit even voor te genieten voor een verrassing voor morgen. Ben door forumster Passie uitgenodigd voor een van de lekkerste Zwitserse kaasfondue dus ik heb net alvast mijn fototoestel in mijn tas gedaan, kan ik dat iig niet vergeten .

Ik heb er zoveel zin in. Nou zal iig erg gezellig worden. Als mijn foto lukt dan zal ik hem hier posten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven