Moeilijke eters

14-12-2018 16:52 344 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic.
Wie is er een moeilijke eter in de zin dat hij of zij veel dingen niet lust of om andere redenen (geloof, principe, lijn) veel dingen niet eet?

TO trapt af: Ik eet alles, alleen havermoutpap staat me sterk tegen, al vanaf mijn babytijd. Verder had ik een veganistische vriendin. Lastig, maar ik leerde wel creatief in de keuken te zijn. Daarna een lange relatie gehad met een vegetarische vriendin, minder lastig, behalve bij uit eten gaan in notoire vleeslanden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Bereidingswijzes zijn wel belangrijk wat mij betreft. Veel groentes die ik bijvoorbeeld prima te eten vind, eet ik liever niet bij schoonmoeder. Zij kan alles tot een smakeloos papje koken helaas. Ik neem het koken weleens van haar over, zij vindt ook dat ik de groentes lekkerder maak. Zij is weer een ster in vlees braden.
ik ben een echte alleseter
zelfs insekten mits juist gekruid heerlijk!
alleen eet ik geen eleboog macaroni
alle andere vormen wel
maar bij elleboogjes loop ik echt van tafel weg, mijn maag draait gelijk om.
o_o
Dahlia74 schreef:
14-12-2018 17:10
En wat eet je dan in restaurants? Aardappels en vlees kan je eenvoudig vermijden, maar groente krijg je toch altijd? Zeker als je vegetarisch eet, dan krijg je vaak nog meer heb ik het idee.

Dan pak je die schaal met salade niet en laat je die asperge op je bord liggen. Simpel.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-12-2018 17:12
Groente kun je in een restaurant juist prima vermijden, dat ligt voornamelijk als garnering naast je vlees of vis.
Maar als je ook geen vlees lust, verwacht ik dat deze forummer een vegetarisch gerecht besteld. En dat bevat juist vaak meer groentes. Als je die vermijd blijft er nauwelijsk iets over. Maar wellicht bedoelt ze dat ze wel groentes lust, maar niet in de combinatie met aardappelen en vlees. Is maar net hoe je het leest ;-)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
14-12-2018 17:14
Ja maar ik typ niet zo snel :P
Oh haha. Nou heb toch maar aangepast voor de duidelijkheid. :biggrin:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-12-2018 17:16
ik ben een echte alleseter
zelfs insekten mits juist gekruid heerlijk!
alleen eet ik geen eleboog macaroni
alle andere vormen wel
maar bij elleboogjes loop ik echt van tafel weg, mijn maag draait gelijk om.
o_o
haha ik heb ooit eens een topic gehad over die elleboogjes. Ik vind alle soorten pasta lekker, maar die....
Ik eet het wel hoor, als ik het voor mijn neus krijg, maar je doet me er geen plezier mee
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dahlia74 schreef:
14-12-2018 17:16
Maar als je ook geen vlees lust, verwacht ik dat deze forummer een vegetarisch gerecht besteld. En dat bevat juist vaak meer groentes. Als je die vermijd blijft er nauwelijsk iets over. Maar wellicht bedoelt ze dat ze wel groentes lust, maar niet in de combinatie met aardappelen en vlees. Is maar net hoe je het leest ;-)

Volgens mij houdt ze gewoon niet van de combi avg. Zo lees ik het in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
14-12-2018 17:16
Maar als je ook geen vlees lust, verwacht ik dat deze forummer een vegetarisch gerecht besteld. En dat bevat juist vaak meer groentes. Als je die vermijd blijft er nauwelijsk iets over. Maar wellicht bedoelt ze dat ze wel groentes lust, maar niet in de combinatie met aardappelen en vlees. Is maar net hoe je het leest ;-)
ik gok dat ze bedoelt dat ze niet van de standaard agv-maaltijden houdt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
14-12-2018 17:19
ik gok dat ze bedoelt dat ze niet van de standaard agv-maaltijden houdt

Hou jij van mosterd?
wiezel schreef:
14-12-2018 16:55
Ben ik een slecht mens als ik zeg dat ik een "hekel" heb aan moeilijke eters? :bye:
En dan bedoel ik mensen die bij een ander op visite zijn en de 3 flinters tomaat uit de saus pulken ("want dat lussik niet").
Dus eigenlijk heb ik een hekel aan moeilijkdoeners, niet aan moeilijke eters.

(Mensen met echte eetproblemen/ allergieën uitgezonderd)
Ik heb ook een hekel aan moeilijke eters. Iets niet lusten, oké, maar je kunt toch ook iets eten dat je niet lust? Of je laat het staan zonder er al te veel nadruk op te leggen.

Maar moeilijke eters maken vooraf vaak al zo’n toestand uit angst dat ze iets niet zullen lusten. Daar snap ik niets van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een makkelijke eter in de zin dat ik veel lust en lekker vind. Maar ik heb coeliakie en mag geen gluten en dat is thuis geen probleem, maar ergens anders lastig.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 14-12-2018 18:10
0.59% gewijzigd
Ik ben vegetarier en eet thuis zo veel mogelijk plantaardig (dus zeg maar tegen veganistisch aan). Vroeger was dat moeilijk, en moest ik van te voren restaurants opbellen. Tegenwoordig is het echt nooit meer een probleem en kijken mensen er thuis ook niet meer van op.
Ik ben al zó lang vegetarier dat ik als ergens perongeluk toch vlees door zit ook wel bereid ben om dat er uit te vissen. (tegenwoordig eigenlijk nooit meer nodig, maar 20 jaar geleden en nu nog als ik in bepaalde landen reis wel) Alleen het vlees of de vis toch opeten gaat me te ver. Als ergens eieren, kaas, melk oid doorzitten eet ik het wel gewoon.
Ik eet geen beesten, maar voor de rest ben ik echt de makkelijkste eter ter wereld. Ik lust letterlijk alles en ben nergens allergisch voor.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 17:32
12.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-12-2018 17:19
Hou jij van mosterd?
:hihi: flauw
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet alles behalve weekdieren
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik was een moeilijke eter (en nee niet verwend, moest juist alles opeten tenzij ik echt ging kotsen en dat was alleen van champignons), maar ik heb mezelf inmiddels van alles leren eten. Dingen op verschillende manieren bereiden doet soms wonderen :-]
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Niet zo zeer moeilijk , maar ik houd niet van bobbeltjes in iets wat glad moet zijn.
Bv een sausje met bobbeltjes erin, daar gruwel ik echt van

Verder eet ik eigenlijk wel alles.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ben ik van de week geinterviewd over dit onderwerp.
Ik bem zo'n moeilijke eter, ik vind veel, heel veel niet lekker.
Ik eet groentes omdat het moet, maar altijd 'verstopt', zodat ik nooit alleen de groente proef.

Ik word kriegel van al dat geoordeel erover.
Eigenlijk is het sneu: ik moet elke dag dingen eten die ik niet lust.
Dat niet lusten is namelijk niet een keuze, dat is (zeker deels) aanleg.
Heel irritant om daarop veroordeeld te worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik kan een hele moeilijke eter zijn. Daarom begin ik, als ernaar gevraagd wordt, meestal met 1-2 dingen, heel soms 3. Vaak maak ik een inschatting van hoe waarschijnlijk het is dat ik iets wel of niet krijg. Op basis daarvan kies ik wat ik wel of niet doorgeef.

Wel geef ik altijd aan dat ik besef dat het lastig is, en bied ik aan om mee te denken met de gastheer/gastvrouw als ze moeite hebben met mijn gekkigheidjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vegetarisch dus dat vinden mensen soms lastig, maar verder lust ik alles. Ik ben niet echt dol op spruitjes en bleekselderij, maar ik eet het wel gewoon op als het op mijn bord ligt. Als kind was ik een super moeilijke eter maar toen ik op mezelf ging wonen ontdekte ik ineens dat ik veel meer dingen lekker vond dan ik van tevoren dacht.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Heb geen hekel aan moeilijke eters, ik hou er ook rekening mee, ik vraag ook altijd of er voedsel-allergie is etc, of dingen die ze echt vies vinden, sommige dingen hebben een hele uitgesproken smaak, dus ik snap t wel.

Ik heb inmiddels wel steeds minder zin om voor eigenwijze eters te koken.
Die bijv al jaren bepaalde ingrediënten zogenaamd echt niet lusten, maar wonderbaarlijk wel ineens als bijv. iemand anders het eten heeft gemaakt, en vanaf dan helemaal zijn omgeslagen, meestal is dat dan een nieuwe partner of iets dergelijks, wel handig want dan mag ik die ingrediënten ineens wel gebruiken.

Of mensen (meestal dezelfde als bovenstaande) die heerlijk hebben genoten van het eten, en alles wat ze beweren absoluut niet te lusten (want dat merken ze meteen) er gewoon inzit, en dan vaak ook nog een extra bord opscheppen, want het was heerlijk,
meestal hou ik me dan maar wijselijk stil.

Zelf eet ik bijna alles,
(behalve oesters, dat wil ik niet eens uitproberen, vieze glibberzooi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-12-2018 17:02
In sommige gevallen kan ik me die hekel voorstellen. Zeker bij mensen die hun kindertijd voorbij zijn en nog steeds veel dingen “vies” vinden. Waarschiijnlijk hebben ze slappe ouders gehad die maar toegaven als hun spruit niet mee wilde eten.
Interessant stukje over het proeven van bitter:
http://www.levedna.nl/dna/mijn%20dna/12 ... oeven.html

Ik vind heel veel dingen te bitter, waarvan anderen zeggen dat ze het totaal niet bitter vinden.
Ik gok dat ik genetisch bij de bitterproevers hoor.
Dat heeft niks met slappe ouders te maken, gewoon aanleg.
solomio wijzigde dit bericht op 14-12-2018 18:05
0.31% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
lineola schreef:
14-12-2018 17:42

Zelf eet ik bijna alles,
(behalve oesters, dat wil ik niet eens uitproberen, vieze glibberzooi)
Je kunt ze ook gegratineerd eten. Dat vind ik persoonlijk 'n stuk smakelijker dan rauw.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-12-2018 17:11
Ik ben een “moeilijke” eter, en ik moest thuis juist van alles eten. Als ik over het eten zeurde, dan kreeg ik gewoon nog een schep extra, en ik mocht niet van tafel voordat mijn bord leeg was. Reden genoeg dus om mezelf als volwassene niet meer te dwingen iets tegen heug en meug op te eten.
Dit had ik als volgende post gepland.
Scheelt weer typen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik eet graag pussy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven