Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Ik moet dus wel gewoon opnieuw aanloggen he. :bonk: Tot de ergste 'rotzooi' van de migratie opgeruimd is kom ik hier nog maar even sporadisch.

Never mind. Grappig GP denken dat je het lekker rustig krijgt in den vreemde, komt de hele familie achter je aan :biggrin:

Gisteravond een heerlijk aspergetaartje gehaald bij mijn bio afhaalboertje. Met broccoli, en een citroensaus, echt zo yum. Heb er de helft van gegeten, met een plak gerookte zalm er bij en een salade. En vanavond de andere helft.

Ik zie dat er een datum is geprikt voor de tweede kookgodinnen wandeltocht, super goed! Ik ga nadenken over een plek om te eten. Bieren weten we al :thumbsup:

Shit ik kan niet meer zien wat ik typ... grrrr
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kleine typvenster is wel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik at héééérlijk, lief had sla gemaakt met gegrilde groene asperges en gebakken aardappels erbij. Klinkt simpel maar lief is de saladekoning en de groenten en aardappels die we nu hebben van het abonnement zijn wel serieus veel lekkerder dan supermarktgroenten.
Verder geproost op een lieve vriendin die vandaag een goede uitslag te horen kreeg en vanavond ga ik even fijn uitgebreid niks doen, denk ik. Misschien wat afleveringen Keuringsdienst van Waarde terugkijken ofzo.
Gisteravond ging ik lekker uit eten. Afghaans werd het deze keer, een echt menu hebben ze niet maar het is altijd lekker daar. Had gevraagd om vegetarisch te kunnen eten. Vooraf een pannenkoekje gevuld met prei, met huisgemaakte yoghurt erbij. Daarna mantoe: gestoomde gevouwen deegflapjes gevuld met prei en erbij tomatensaus en yoghurt. Hoofdgerecht bestond uit rijst met vier gerechten: een auberginegerecht, sperziebonen met wortelen, okra's en en linzen. Allemaal heel lekker op smaak gebracht. Toe kregen we een Afghaanse chai.
Alle reacties Link kopieren
Ik at gisteren dus een omelet, man zou dat ook eten maar bij zijn laatste klant kreeg hij roti. De mazzelaar.
Vandaag eet ik op het werk soep ( zo'n beker uit de koeling van ah, geloof linzensoep) en eet wat crackers met hummus.
Man is onderweg naar Italië dus die zal vast lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
Het weer is jammer genoeg, weer wat minder. Wij aten gisteren rijst, witte bonen en restje kip van eergisteren.

Ik haak even een btje af, zal nog weleens meelezen en reageren maar niet elke dag. Jullie horen t wel als ik bevallen ben :-P .

Fijne weekend allemaal..
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Succes Simarik!!
Veel succes Simarik! Sterkte met de laatste loodjes. Kan me wel voorstellen dat je met bekkeninstabiliteit de dagen aftelt.

We aten vanavond een broccoli-gehaktschotel met feta en tomaten. Dat was lekker, niet bijzonder maar gewoon prima. En ik ben hélemaal gaar van vijf dagen werken, dus ik ben blij dat ik weekend heb.
Alle reacties Link kopieren
Mmmmpff, moest toch weer opnieuw inloggen. Wat een gedoe zeg dat het nog steeds niet goed werkt allemaal.

Gisteren aten we courghetti met geroosterde tomaatjes, pesto en champignons.
Zometeen sporten, vanmiddag naar een verjaardag van een nichtje. Vanavond eten we pad thai met knoflookgarnalen.
En alle pijn van m'n armen, nek enz. is weg. Duimen dat het zo blijft :cheer:

Simarek, succes met de laatste loodjes.

Klinkt lekker dat aspergetaartje, Rast.
En Jaaa, zin in de wandeltocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond uit eten geen idee dus nog.
Dat is goed nieuws Koreveen, hoop dat het zo blijft voor je!

Wij gaan vandaag naar een kinderverjaardag. En het lijkt heel mooi weer te worden, dus we zijn vast veel buiten vandaag. Vanavond maak ik volkoren pasta met zalm, spinazie, tomaten en pestosaus.
anoniem_64b2e5ab4f6dd wijzigde dit bericht op 20-05-2017 19:22
1.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zal inderdaad voor je duimen KV!

Dat gedoe met inloggen is echt vervelend. Ik zit minder op het forum, en dat is misschien ook niet zo erg ;)

Gisteren at ik alleen, een roerbakje met tofu en terriyakisaus. Verder niet zo bijzonder. Dat was het de rest van de week ook niet. Vanavond ga ik uit eten, het wordt tapas bij een redelijk okay tapas tent. Tenminste in het verleden was het wel okay. Tapas in nederland is altijd zo vet, drie kwart van de kaart is gefrituurd.....
Alle reacties Link kopieren
Ik at een prima hamburger en frietjes en daarna best veel biertjes bij een grappig coverbandje.
Vandaag even kijken wat ik nog heb, heb nog best een aantal eieren die op moeten dus weer een omelet waarschijnlijk en misschien een groentesoep.
:hello:
Werk en feestjes en meer drukte. En ben nog niet zo gewend aan het nieuwe forum. Dus het is een beetje uit mijn systeem. Maar vanaf morgen is het echt wat rustiger en morgen over een week ga ik op vakantie.

Vrijdag at ik brood, want tijdgebrek. Gisteren Griekse salade.
Ben het met je eens Kaaaaaaaaaatje, goede tapas vinden in NL is lastig.Vaak erg vet en daar word ik (en m'n darmen) niet blij van.

Sterkte met de kitten Dolfje!

@GB: wat een fijn vooruitzicht, vakantie!

Vanochtend gaan sporten, en vanmiddag gaat lief een loop doen hier in de stad. Frut en ik gaan aanmoedigen. We eten vanavond een beefburger jalapeno met broccoli en gebakken aardappeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal.. nog niks spannend gebeurt hier.

Eten doen we veelal makkelijk en simpel of er word zo af en toe voor ons gekookt. Gisteren aten we bij de mac, ik had een groenteburger met wat frietjes.
Vandaag of strax gaan we naar een turkse bazaar wat hjer in de buurt word georganiseerd, denk dat ik wat eten vandaar meeneem.
•°: Don't be the same, be better!
Spannend hoor, Simarik.

KV, ik duim ook voor je. Voor nu iig alvast fijn.

Zeker Teig. :) Heeft je lief een goede tijd neergezet?

Ik had geen trek, maar heb mezelf toch de keuken ingeschopt. Bulgur salade met geroosterde groente (paprika, wortel, ui, zoete aardappel), feta, kikkererwten en geroosterde pompoenpitten. En munt. Was best te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wat afwezig, wegens veel uithuizig en drukkig. Maar morgen gaan we op vakantie, joechei! Maar een midweekje, maar wel naar Terschelling, héérlijk! Heel veel zin in.

Gister aten we bij vrienden, asperges met boter-ei-hamsaus en gegrilde kip. Was ok, de asperges kwamen van de Jumbo en waren wel echt legendarisch slechte kwaliteit, uitgedroogd en weinig smaak. Maar soit, het feit dat ook de moeder van vriendin in kwestie aan tafel zat en kon eten (dat was de dierbare die 2 weken terug zo'n enge operatie moest ondergaan) maakte voor de rest alles ondergeschikt :cheer2:

Vandaag ging ik met een vriendin naar een fantastisch concert, op een heel leuke kleine locatie. Genoten tot in m'n tenen echt. Daarna springrolls en Pho gegeten bij een Vietnamees tentje, was lekker. Nu maar gauw naar bed, morgen op tijd op om de boot van 12.30 te halen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gister heerlijk relaxed dagje gehad. Lekker in de zon gezeten met boekjes. Stuk gewandeld en zelf loempia´s in de oven gemaakt met kip, groenten en pinda´s.

Vandaag op pad voor het werk. Vanmiddag thuiswerken (met lange koffiepauzes in de zon ;-) Vanavond eten we kabeljauw uit de oven met risotto met groene asperges.

Wat heb je heerlijk weer, Moos. Geniet van je vakantie.
En GB ook op vakantie. Wat een fijne vooruitzichten.

Deze week gelukkig maar 3 daagjes werken!

De inlogproblemen en die met het te kleine scherm zijn nog steeds niet opgelost, zie ik *zucht* Heb diverse malen nieuwe websites als projectleider begeleidt, maar dan ging het problemen oplossen toch een stuk sneller
Ik kwam vandaag voor het eerst op het forum zonder opnieuw te hoeven inloggen. Dus er is wel iets verbeterd. Ik zou toch alleen nog heel graag nieuwste bericht boven willen hebben. Maar ik ben hier eigenlijk zo weinig dat ik me niet geroepen voel om dat te gaan vragen in het moderator topic. Anders wen ik er wel aan.

Moos, wat fijn. Het wordt echt een prachtige week volgens mij. :heart: Terschelling.

Lekker, KV, 3 daagjes werken. En koffie in de zon. Dan is het werken meteen een stuk aangenamer.


Ik heb gisteren mijn laatste dingen verstuurd. Grote kans dat ik nog wel eea moet veranderen deze week, maar in elk geval is het allemaal gedaan. Ik heb nog wel wat dingetjes die moeten gebeuren voor mijn vakantie, maar als die aanpassingen meevallen (fingers crossed) is het allemaal redelijk relaxt. Ik ga daarom zo naar 't strand. X-D

Qua eten heb ik nog salade van gisteren. En ik heb nog een stuk brood. Ik kan hummus maken voor erbij. Maar mss dat ik dat doe en dat meeneem naar 't strand voor lunch/snack. En dan weet ik nog niet wat ik vanavond eet.
Er gaat trouwens wel iets mis met enters/witregels. Die pakt hij niet allemaal zie ik. Stom.

En er staat sinds eergisteren opeens (1) het forum in het tabblad. Maar ik kan nergens een bericht oid ontdekken. Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Die 1 snap ik ook niks van.
Inloggen moet ik nu 1 x per dag, dat valt nog wel te overzien.
Ik werk de hele dag, vanmiddag in de pauze ga ik wel echt even naar buiten.
Geen zin om voor mij alleen te koken dus heb nog een beetje soep en heb een salade met falafel bij de ah gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker spannend, had vannacht wel krampen maar daar bleef het bij. Ivm hemelvaart & pinkstervakantie (+ uitgerekende datum) heb ik woensdag het kinderfeestje voor mijn kleuter gepland voor/met klasgenootjes.
In een mooi buitenspeeltuin, als t goed is word t mooi weer dus hoop dat de baby nog even
binnen wilt blijven.

Gisteren had ik couscous salade & verse lachmachuns dmeegenomen van de bazaar. De lachmachuns werden daar buiten vers gemaakt door een aantal vrouwen.
Verder hebben we daar nog wat turkse zoetigheden gegeten & wat gedronken. Het was lekker mooi weer en dichtbij huis.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Hou je haaks, Simarik! Succes met de laatste loodjes.

Heerlijk Moosey, Terschelling. Dat is wel mijn favoriete waddeneiland.

Idd, koreveen, hier ook maar een kort weekje. En donderdagmorgen gaan we dan voor een lang WE naar Lyon. Ben benieuwd.

Veel plezier op het strand vandaag GeorgieB! Hier wordt het ook heerlijk weer.

Inlogproblemen vind ik meevallen. Ik baal er van dat het forum op m'n telefoon nog steeds prut is.

Vrijdag aten we een snelle pasta met tomatensaus (fles), tonijn (blik), kappertjes (potje) en een scheutje room (pakje). Maar tóch was het lekker. Met versgeraspte Parmezaan erover, dat dan weer wel.

Zaterdag had kind een tafelgast (ze hadden eerst samen aan een presentatie over Pastafarisme gewerkt – voor een vak dat vrij vertaald "religieuse en maatschappelijke vorming" heet). We aten merguez, cevapcici en maïskolven van de gril, tabouleh, regenboograuwkost (selderij/wortel/biet), stokbrood, yoghurt-kruiden-knofsaus, ajvar… En alles ging schoon op (tja, pubers)…

Gisteren udonnoedels met heul veul groenten, hamblokjes en Aziatische smaakmakers uit de wok. Dat lijkt vaste prik op zondag te worden in huize irma.

Voor vandaag moet ik nog inspiratie opdoen.
irmaladouce wijzigde dit bericht op 22-05-2017 18:05
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij genieten jullie allemaal van het mooie weer ?

Voor vanavond nam ik een entrecôte parisienne uit de aanbieding mee, een mooie "rijpe". Die gaat op de gril en wordt gedeeld door man en kind (en ik proef een stukje). Daarnaast leg ik een plak chili-halloumi. Op de tweede etage van de gril komen groene asperges. Verder is er nog een restje tabouleh en gemengde sla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven