Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Ik moest gewoon werken irma... maar bij thuiskomst stond de barbecue aan! Dat was een leuke verrassing. Heb wel veel last van m'n hooikoorts vandaag, voel me flink beroerd. Dat is een nadeel van het lekkere weer.
Wel fijn dat het de hele week zo mooi blijft, eindelijk zon!

@GB: lief liep de tien kilometer, hij wilde proberen onder een uur te blijven en dat lukte ruim, 55:54 liep hij. Dus dat was top!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook werken, heb ook al een paar dagen behoorlijk last van hooikoorts Teig. Er hangt/vliegt echt van alles door de lucht.

Fijne dagen op Terschelling Moos!

Morgen kan ik mooi eerder naar huis want heb een afspraak ergens, moet er wel een stukje voor fietsen maar dat is wel lekker met dit weer. Denk dat ik pasta met courgette maak.
Ah, goed gelopen dus. Altijd leuk een persoonlijk record. :)

Nou Irma, fijn toch dat de pubers alles opeten. Ook de groente. Beter dan dat ze met lange tanden zitten te eten. :-d Tenminste eer van je werk.

Het was een heerlijke stranddag. Ik nam salade, brood en hummus mee. Eind van de middag deelden we nog een grote back nacho's uit de oven. En toen hadden we eigenlijk ook niet zoveel trek meer. Maar nu heeft Brown trek, dus die is naar de avondwinkel voor een fles wijn en nog iets te snacken....
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik las gisterochtend jullie opmerkingen over mooi weer en ik was helemaal verbaasd. Had ergens vorige week voor het laatst op de weersverwachting gekeken en toen zou het nog buiig en koud worden, dus daar ging ik helemaal vanuit. Wat een mazzel zeg.
Gister was heerlijk, ons geïnstalleerd, daarna naar het strand geweest en bij een fijne strandtent heel lekker gegeten. Ik had zeebaars met een pistachekorstje en lief een lamsburger.
We zitten vrij oostelijk en het is hier heerlijk rustig.
Alle reacties Link kopieren
Lig nog even lekker op bed. Zon schijnt naar binnen..

Gisteren at ik rijst met snijbonen en aardappeltjes, de kip liet ik staan. Had ik
niet zoveel zin. Wat het vandaag word, weet ik nog niet. Met warme weer heb ik geen zin in zware maaltijden.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
@Moos, wat heerlijk lekker op terschelling, zo'n fijn eiland!

Wij aten gisteren pasta met snijbonen, doperwten en riverkreeftjes. Was lekker. Vandaag deel 2 daarvan.
Gisteren heerlijk pasta met spinazie, spekjes, pesto (niet voor de kleine vent) en pijnboompitten. Had nog wat over dus dat mee voor de lunch, vanavond eigenlijk nog geen idee. Morgen in ieder geval boboti (zelf maken niet van de k*orr) met wraps.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets met courgette maken maar heb mexicaans gehakt en rijst uit de diepvries gehaald.
Morgen eten we waarschijnlijk bij schoonouders vanwege een verjaardag en donderdag op een festival( dat wordt waarschijnlijk vooral iets drinken en iets vets) vrijdag weet ik nog niet en zaterdag gaan we uit eten. En nu is het vakje hier vol.
Eens zien of Brown het sushi plan van vorige week ook in de herhaling wil doen. Heb ik wel zin in.
Alle reacties Link kopieren
Manlief heeft cursus vanavond dus dreumes en ik eten macaroni met tomatensaus. Vinden wij allebei lekker en man is er wat minder enthousiast over. ;-)
Alle reacties Link kopieren
lekkere steeltjes stamppot, mediterraanse wijze. Men neme andijvie en aardappels voor de stamppot.
Maar dan erbij, spaanse worstjes met een pittig smaakje, knoflook door de stamppot heen en op het laatste gehalveerde cherrie tomaatjes voor het zoetje of frisje.

Lekker zomers en toch een stampotje. Bij ons met regelmaat op tafel. Ook de kinderen smullen ervan.
Je eten klinkt lekker Kaaaaaaaaaatje. Is het toevallig dit recept? https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -gremolata Als het iets anders is, hou ik me aanbevolen. Wij eten niet vaak snijbonen en daar mag best variatie in komen. En frut houdt erg van pasta, dus win-win.

Vanavond eten we een vegetarische Thaise curry. Ik ben vandaag ziek thuis helaas, heb ook grotendeels op bed gelegen maar ik lijk nu wel op te knappen, heb in ieder geval wel trek in eten dus dat lijkt me een goed teken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag urine laten controleren, blijkt dat ik een blaasonsteking heb. Vandaar dus de krampen, heb veel pijn bij t opstaan en als ik naar de wc moet. Heb nu een antibioticakuur gekregen.

Vandaag aten we rijst, een dahl van gele erwten en kipmerguez.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk ben je er snel van af Simarik.
Wij eten vanavond dus bij schoonouders. Meestal soep ( asperge denk en hoop ik) en vast nog van alles erbij.
Sushi was lekker gisteren. Ook weer eens zelf maken.

Voor vandaag nog geen idee. Ik heb niets meer in huis en ik wil nu ook niet meer zoveel halen. Wordt vervolgd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook.
Voor t eerst een schoonmaakster aangenomen, die vanochtend kwam schoonmaken omdat het mij nu gwn niet meer lukt, heel fijn. Vanmiddag kinderfeestje van kleuter, in buitenspeeltuin. In de vrije tijd die ik zo nu dan heb, kom ik toch graag forummen :) .

We eten daar mee met de kinderen.
Heb snackbakjes met chips/nootjes, spekkies. Cakejes die versierd worden.
En aan het eind hotdogs met gebakken uitjes, augurken en sausjes. Met wat olijven en blokjes kaas. En een waterijsje. Lijkt me wel genoeg. Mochten we later nog honger krijgen dan laat ik man wat halen of koken :P .
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
plaatselijk eetcafe heeft op woensdag altijd fish & chips voor een tientje , komt mooi uit aangezien ze ook de wedstrijd gaan uitzenden :)
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Moest gisteravond op pad voor mijn werk dus ik at tussendoor boterhammen met pindakaas. De fotograaf met wie ik op stap was, vond dat ontzettend stinken. Nou jaaaa, pindakaas ruikt toch heerlijk??!!

Vandaag thuiswerkdagje gehad. En nu een paar dagen vrij. We aten lamsgehaktballetjes in tomatensaus met couscous en geroosterde aubergine. Was lekker.
En nu klaar voor de wedstrijd van m'n cluppie!!

Yes, dat wordt genieten, Redfox.

Simarek, balen van je blaasontsteking.

Klonk heel fijn, dat stranddagje, GB. Nog wat aan je werk moeten doen of niet meer?

Ben je al opgeknapt, Teig?
Dankje Koor, ik ben wel weer opgeknapt :). Kon weer gewoon werken vandaag. Gelukkig, want ik ben veel te ongedurig voor dat thuis blijven.

Vanavond aten we wraps met roerbakgroenten en kip, en roerbaksaus-achtig iets. Smaakte prima. We eten elke week wel wraps, het is fruts favoriete eten op het moment.

Sterkte Simarik, beterschap gewenst!

@GB: nog werkstress deze laatste dagen, of ben je eigenlijk wel rond?
Alle reacties Link kopieren
Koor ik vind pindakaas ook stinken als iemand anders het eet. Lust het zelf wel hoor maar als ik naast iemand met een boterham pindakaas zit schuif ik ook liever op.

Wij aten gisteren op verjaardag inderdaad soep, helaas geen aspergesoep maar gewoon saaie groente soep wat bij schoonouders meer water dan wat anders is. Daarna een stukje aspergetaart en toen ook nog friet :O
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, de zon zet nog even z'n beste beentje voor op onze laatste dag hier, t is nu al flink warm!
Gister fietsten we wat, gingen mee met de strandbus naar (bijna) de uiterste oostpunt van het eiland en aten we héérlijk, vooraf wat heel lekkere vleeswaren en ik had als hooft een varkenskotelet met wat langzaam gegaard buikspek en gecaramelliseerde witlof en lief een stuk roodbaars met caponata. Allebei heel lekker.
Vandaag blijven we aan de oostkant en willen we de hele dag gaan lopen (in etappes) zo de route even goed uitstippelen.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal. De bijwerkingen van de kuur zijn niet zo heel fijn. Ik word er voornamelijk misselijk van en last van maag & maagzuur. Stond er ook wel in.
Maar dit was de enige die ik mocht hebben de andere kuur die normaal en vaker word gegeven zouden weeën kunnen opwekken.

Lange weekend is hier begonnen, met supermooi weer..

Vanavond zijn we uitgenodigd bij moeder en eten we daar..
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Ik dacht, laat ik eens kijken hoe het hier is. Heb een paar dagen geleden ook een poging gedaan maar op de startpagina van het forum stond toen alle tekst over en door elkaar heen waardoor ik een topic niet kon aanklikken. Maar inmiddels is het een stuk beter gelukkig.
Ben er direct wel een beetje uit. Zowel uit het topic (net even vluchtig bijgelezen) als het forummen zelf. Ik bedenk me niet dat ik dat ook kan doen. Wat op zich prima is natuurlijk.

Moos, veel plezier nog op Terschelling!
Simarik, hopelijk voel je je snel wat beter.
Iedereen; geniet van de extra vrije dag en het prachtige weer!

Gisteren maakte ik een tajine met zoete aardappel, wortel en gele paprika. Erbij tabbouleh.
Vanavond eet ik een bakje uit de vriezer want ik eet alleen en ga eerst even naar een yoga les. Er zit volgens mij een restjes maaltijd in die we wel vaker maken. Groenten met sojasaus, vissaus, gember en rode peper. Erbij rijst.
Morgen eten we zoete aardappels uit de oven met een aziatische salade en zaterdag gaan we met vrienden eten in het park.
KV, je had niet de beste avond dan. Ben je de teleurstelling al weer te boven?

Gelukkig, Teig, dat je weer bent opgeknapt. Het is ook niets, in bed liggen. Zeker met dat mooie weer. Ook al ben je anders aan het werk.

Klinkt goed Moos, zowel je excursie en wandeling als je diner.

Ik had het ook, Drift. Komt vast wel weer. En verrassend dus vanavond, je diner. :proud:

Gisteren had ik op de markt verse tuinbonen, rucola en tomaten meegenomen. Gisteren had ik volkoren pasta met rucola pesto en tuinboontjes. Vandaag maak ik met de rest van de boontjes een maaltijdsalade met aardappel, tomaat en rucola.

Oh, wbt werkstress, nee! Ik had alles af. Maandag laatste deel ingeleverd. Daarop krijg ik nog commentaar en ik had aangekondigd dat ik er deze week nog aan kon werken. Maar ze lieten me gisteren weten dat ze het commentaar volgende week pas sturen. Dus dat kan ik pas na mijn vakantie doen. Helaas. Maar voor nu is het wel fijn. Anders had ik het weekend nog aan de bak gemoeten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een ontzettend gezellig dagje buiten met verschillende biertjes. Daarna uit eten geweest. Ik had carpaccio en een Griekse burger. Was lekker. Man had spareribs, ook lekker.
Morgen lekker vrij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven