Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Ha dat komt wel lekker uit dan GB, van die late feedback.

Ik ging vanavond met een goede vriendin uit eten. Héerlijk werkelijk. Amuse was een cremeux van asperge met een cremeux van mortadella, erbij een bitterbal van asperge. Ze hadden als aperitief ook lekkere alcoholvrije bubbels. We namen vervolgens het viergangenmenu, wat ivm mijn zwangerschap iets aangepast werd voor mij. Eerste gerecht bestond uit huisgerookte zalm die daarna verder gegaard was in een mengsel van suiker en zout (die bereidingswijze had een specifieke naam maar die ben ik vergeten) met verschillende bereidingen van biet, waaronder een geweldige biet-marshmallow, een avocadocrème, zeekraal en dille-mierikswortelijs. Tweede gerecht was quinoa met gebakken koolvis, met langoustine, pesto van (weet ik niet meer) en een basilicumkoekje, op het bord werd een langoustinesaus erbij geschonken, net genoeg zodat het geabsorbeerd werd door de quinoa.
Derde gerecht was een stukje kalfssukade met asperges, pastinaakcrème, crème van zwarte bonen. Ook lekker, maar wat minder overdonderend dan de eerste gerechten. Dessert was een taartje gevuld met limoencrème, zacht vers fruit en vlierbessengelei, erbij een crème van aardbeien en basilicumijs.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Zo sporten. Verder geen plannen, denk lekker luieren en de Giro kijken. Nog wel even naar de boerderijwinkel rijden voor BBQ vlees. We gaan vanavond bij de buren BBQ-en.

Gisterochtend vroeg ivm de warmte ramen gelapt en gestofzuigt. Was hard nodig. Gisteren aten we asperges op klassieke wijze en daarna naar een leuke theatervoorstelling geweest.

Teig, klinkt echt heerlijk, je etentje.

GB, fijn, dan kan je rustig op vakantie.

Fijne zonnig dag iedereen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al een uurtje wakker helaas. Maar ja we lagen er ook vroeg in na een vermoeiende dag.
Heb spierpijn van het fietsen, we doen zulke tochtjes echt te weinig.
Ik weet nog niet wat we eten, gaan waarschijnlijk even naar de toko vanmiddag. Misschien wel springrolls, dat is lekker met dit weer.
Alle reacties Link kopieren
GB, nog vergeten: ach ja, ff sjaggie maar daar blijf ik niet te lang in hangen. En de prestaties van Dumoulin in de Giro maken het weer goed.

Wij waren gisteravond naar de stad heen en weer gefietst en toen ik net op de fiets stapte voelde ik m'n kont wel: zadelpijn, geen spierpijn gelukkig Zag er gezellig uit gisteren, Dolf!
Wat een heerlijke dag vandaag. Ik word erg blij van deze temperaturen!

Vanavond eten we op verzoek van frut aardappeltjes, met broccoli en een kipburger. Simpel maar prima voor een keer.
Ja, Teig, ik word ook super gelukkig van dit weer.

Gelukkig maar, KV, anders had je ook geen leven. ;-) Is idd spannend met Dumoulin. Hopelijk houdt hij z'n darmen in het gareel, haha.

Springrolls is idd een goed idee, Dolfje.

Ik at part 2 van de salade van gisteren als lunch. Ik heb nu nog een beetje pesto over en dat eet ik zo met pasta. Koelkast is leeg dan. :)
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik ga het nog eens proberen. Paar dagen terug een heel verhaal getypt, druk op "reactie plaatsen" en poef! Alles weg.
(Reminder: zo eerst even een kopietje maken voor ik poog te plaatsen)

Wat een zalige dagen zo zeg, gisteren al vrij en meteen 's ochtends de duinen ingedoken, mooie route naar het strand gelopen en ik wilde ook via de duinen terug maar ik kreeg zo'n last van hooikoorts dat ik lekker doorgelopen ben naar Zandvoort. Gisteravond een snelle eenpansmaaltijd gemaakt met een zak roerbakgroenten en een klein blikje zwarte bonen. Met een fikse lepel chipotles komijn en verse koriander.

Vandaag rustig aan gedaan, boodschapje, rondje stad, geen idee waar de dag verder gebleven is. En een heerlijke salade gemaakt met linzen, komkommer, biet, bosui, dille, gemengde sla, chevre en een dressing met knof, citroen, honing en balsamico en olijfolie. Smullen.

Moos wat hadden jullie een paar prachtige dagen, een echte vakantie zo. En speaking of which, GB jij gaat ook bijna weg toch, ik ook einde week!

Verder, even nadenken, oh ja Simarik, heul veel sterkte hoor, met die warmte lijkt t me geen pretje. En Teig, goed etentje, hier in de stad toch als ik me niet vergis? Daar ga ik ook eens kijken denk ik!

Nou, op hoop van zegen (copy)

Edit: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik hou zo van dit weer. Zitten lekker buiten, Spotify aan, biertje erbij heerlijk.
@rastan: ja, het restaurant waar ik gisteravond was is in jouw stad! Was er nu voor de tweede keer en ik vind het echt een aanrader. Ga voor het verrassingsmenu en geniet!
Oh ja, dat etentje Teig. Die foto's zagen er echt super goed uit!

Klopt Rast, maandag! En jij?
Alle reacties Link kopieren
Rast ;-)

Ja, het was genieten geblazen! Al is er wel een miniem deeltje van mij wat alleen op reis/vakantie tóch nog net iets leuker vindt soms. Maar we hadden het wel heel leuk en gezellig samen, en ik ben gewoon niet gewend mijn tempo aan te passen op dit soort gelegenheden. En dat tempo ligt nou eenmaal aan de hoge kant.

Gister hadden we wel echt een fantastische dag, alle landschappen die Terschelling heeft te bieden in 1 dagtocht weten te proppen. Was prachtig en prachtig weer en tussendoor nog zalig gehangen in een leuke strandtent.
s Avonds gegeten in een restaurant wat in de jaren 70 was blijven steken ;-D Lief had behoorlijk goeie fish and chips en ik een aardige vissoep en een salade met asperges en gerookte zalm, die leed onder een zoete dressing. De kok was sowieso scheutig met de suikerpot, zelfs de rabarber (die als onderdeel van een leger bakjes met groenten, salade en frietjes kwam, vandaar de jaren 70 associatie) was mierzoet.
Vandaag moesten we wel terug natuurlijk, lief moest spelen en ik zou eigenlijk met m mee, maar hoewel ik m graag zie spelen (en dit een leuke show is) heb ik altijd zo'n hekel aan het gehang en gewacht er omheen.... en zeker als er een tuin om aandacht staat te schreeuwen. Dus ik bedacht een list en was rond zevenen thuis. En schrok me wild van de tuin. Man, wat kan er veel onkruid groeien in 4 dagen.
Heb vlugvlug eten gemaakt (springrolls met gemarineerde zalm erin, lekker!! Met dank aan Dolf voor de inspiratie) en gegeten en daarna nog even de moestuin aangepakt. Morgen en dinsdag gelukkig ook nog wat tijd, en daarna eigenlijk niet meer tot na Oerol... ik ga maar een tuinlijstje maken voor lief en bidden dat-ie er zich aan houdt ;-D
Oh ja, daar hadden we het tijdens de wandeltocht nog over, Moos. Sla doordrenkt met (te zoete) dressing. Brr. Zo zonde. Eigenlijk moet je als je het ergens niet kent, gewoon zo'n irritante miep zijn die vraagt om de dressing apart (note to self). ;-)

Nog geen idee wat ik eet vanavond. Ik ga richting Brown/ mijn ouders. Dus mss eet ik daar. Hoef ik ook niets te halen. :-d Ik heb het meeste ingepakt. Moet nog wel een paar kleine dingen doen, maar verder ben ik er klaar voor.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie vast GB!
Klinkt heerlijk die paar dagen Moos.
Wij gaan waarschijnlijk eind augustus of begin september een weekje kamperen op Texel. Even samen weg. Met man kan ik goed op vakantie en met schoonouders ook wel. We trekken dan ons eigen plan. In oktober gaan we met schoonouders maar ook met zwager en gezin een week all inclusive naar mallorca...

Vanavond uit eten. Menu via social deal, was een cadeautje.
Alle reacties Link kopieren
@KV, pindakaas stinkt inderdaad heel erg.
@Teig, het was inderdaad dat recept met die snijbonen. Die pesto is sowieso heel lekker. En de citroen hebben we er gewoon doorgeroerd.
Je eten klinkt echt heel lekker trouwens

Wij waren op bezoek bij de ouders. Donderdag hebben we gebbq-ed bij ouders 1. Was lekker. Daarna bij ouders 2 gelogeerd en lekker in de zon ontbeten. Ik mis op dit soort dagen heel erg een tuin.

We aten 's avonds springrolls met worstenballetjes in een zoete sojasaus. En met gebakken aubergines en champignons in terriyaki saus. En met garnalen in knoflook citroen dressing. Erbij veel knisperende groentes. Was lekker. De mannelijke helft van onze gasten zei dat hij het de vorige keer dat hij het (bij anderen) at helemaal niet lekker vond, maar deze keer wel. Dat heb ik maar opgevat als een compliment.

Ik heb zojuist nog maar even de racefiets gepakt en ga nu bedenken wat ik de rest van deze warme dag ga doen. Behalve naar Tom kijken dan natuurlijk. Super spannend gisteren!
Alle reacties Link kopieren
Mja, eensch voor wat betreft zoete dressings. Een klein beetje honing of beetje suiker is lekker maar wel graag met mate.

Teig ik zet m zeker op mn lijstje dat restaurant, dank!

@GB ik ga zaterdagochtend weg. Redelijk vroeg, en vrijdag weer een cursusdag dus ik heb donderdag extra vrij genomen om te kunnen inpakken

Vanavond eet ik een roerbakje. Met broccoli, boontjes en tofu en ik denk thaisig (lemon grass knof chili nam pla limoensap) en soba noodles erbij.

Geniet er verder van allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij aten in een soort eetcafé.
Man had saté vooraf en ik wortel/spinazie soep.
Hoofd had man een truffelburger en ik een varkenshaasspies met groente en hummus erbij.
Toe hadden we een flinke brownie met pistache-ijs. Het was lekker allemaal.
Nasi uit eigen keuken. Met een zakje, van Improba. Met vegetarische kipstuckjes voor het hele gezin, want het was me veel te warm om ook nog apart te gaan 'koken'.
Ik mocht bij vrienden komen barbecuen. Lief eet buiten de deur met andere vrienden. Frut en ik kregen een barbecue voorgeschoteld, oa gemarineerde garnalen en saté, ook homemade burgers met jalapeno en cheddar. Erbij natuurlijk salade, brood en rauwkost. Was prima. Heb wel m'n vlees een beetje gehad nu voor deze week, maar goed. Het is niet altijd zulk lekker weer en voor de meeste mensen is barbecue nu eenmaal (relatief) veel vlees.
Het was een heel gezellige avond. Ook een leuke dag gehad, lekker veel buiten en genoten van het mooie weer.
Gisteren at ik bij mijn ouders. Zaterdag, dus brood. :) Voor vandaag moet ik nog iets verzinnen. Mss haal ik iets.
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag heerlijk dagje in Rotterdam doorgebracht met vriendinnen. Naar de surrealisme expo in Boijmans geweest, gesjopt en heerlijk gegeten bij Oliva (was een tip van 1 van jullie en dat was super).
We hadden alle 3 het 3-gangen verrassingsmenu. 1 = veggie, 1 = lactosevrij dus we hadden allemaal andere variaties. Jammer was wel dat de lactosevrije dame niet zo'n spannend toetje kreeg: bolletje ijs met fruit. Had wel wat meer aandacht aan besteedt mogen worden. Ik had toe de kaas en de veggie dame een superlekkere chcoladetaart met gember en chocolade-aardbei-ijs.
Verder had ik vooraf: garnalen met knoflookmarinade en ingelegde courgette.
Hoofd: gegrillde pequena met spinazie met een heerlijke olie eroverheen en erbij couscous met groene asperges, kruiden en stukjes dadel.

Vandaag luierdagje. Zometeen Tom weer aanmoedigen en kijken hoe Max het doet. We eten vanavond weer asperges maar nu met zalm en gebakken aardappels.

Jammer dat aan deze heerlijke 4 zonnige dagen een einde komt. Morgen weer werken. Geen zin in. Ben jaloers op degenen die op vakantie gaan. Fijne tijd, ladies!!

Pindakaas stinkt echt niet, Kaaat. Ben gister ook uit m'n dak gegaan in de Pindakaaswinkel. Hemels!!! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dank Rast.. Nog niks spannends gebeurt hier. Wel een paar heerlijke dagen zo, met het mooie weer. Alleen zijn mijn voeten erg opgezwollen.

Volgende week 40weken. We zijn zo benieuwd..

Vrijdag zijn we nog een dagje weggeweest in DenHaag. Met de ziekenhuistas in de kofferbak.
En hebben we daar bij een Marokkaanse restaurant uit eten geweest. Voorgerecht was Harrira soep met Marokkaanse brood + bak olijven gemixt met augurk en paprika.
Man z'n hoodfdgerecht was een Dorade schotel daarbij zaten grote dikke gekruide aardappel friet, salade en een grote hele dorade vis. Ik had een vega couscous maar helaas was die op. Dus nam ik vega tagine, die was gevuld met pompoen, wortel, aardappel, sperziebonen, doperwten, rozijnen en pruimen met Marokkaans brood. Vond het een beetje tegenvallen, het was niet echt gekruid het was meer zoetig. Toetje had ik overgeslagen.

Gisteren aten we rijst, kip in jus met een surinaamse soort van spinazie groente.

Voor vandaag hebben we nog wat restjes die op moeten.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi heel lui een pizza in de oven
Alle reacties Link kopieren
Oeh KV, Oliva! Kan een tip van mij zijn geweest maar dan wel van lang geleden. Fijn dat het lekker was.

Ik heb de hele dag gewerkt en ga mij nu bij lief en schoonouders vervoegen die op een terras op me zitten te wachten. Ik had daar al kunnen zijn maar stapte in de verkeerde trein :nut: en ik heb hónger. t is Aziatisch hapjeseten, wel lekker.

GB, heeeeeeeel fijne vakantie!!!!
rast, wanneer vertrek jij?
Ah goed vooruitzicht Moosey, zo'n terras met lieve mensen en Aziatische hapjes!

@Koreveen: wat is pequena? Google helpt me niet echt. Het klinkt wel als een heerlijke dag. En bestaat er een Pindakaaswinkel? :kwijl: Ik hou erg van pindakaas! Het stinkt wel vind ik trouwens. Maar daar heb ik zelf geen last van, haha.

Wij aten vanavond paëlla. Beetje uit de losse pols gemaakt en smaakte heerlijk, het ging schoon op, dat is altijd een mooi compliment.
Vanochtend gesport, vanmiddag vissen gekocht voor in het aquarium en lekker buiten gezeten. En geslapen, want ik kan werkelijk overal en altijd slapen de afgelopen weken. Komt door de zwangerschap, ik weet het, zal ook wel weer overgaan. Vanavond nog even m'n kledingkast doorgerend en voor t grijpen gehangen wat ik de komende zomermaanden nog aan kan en wat niet. En besloten dat ik ernstig moet shoppen :yes: .
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nog steeds helemaal NIETS met het forum op m'n telefoon. Alle pagina's door en over elkaar, kan niets aanklikken. Daardoor ben ik hier wat minder vaak aanwezig.

Maar wat is er weer heerlijk gegeten. En zo te lezen hebben jullie allemaal genoten van het mooie weer !

Wij hebben gezellige dagen in Lyon gehad. Verrassend leuke stad waar veel te zien en te doen is. Leuke boetiekjes en restootjes. En een markt! We zaten op een camping net buiten de stad, met zwembad, midden in het groen. Half uurtje met de bus/metro om midden in het centrum van Lyon te komen. Ideaal.

Lekker gegeten ook. Kind at o.a. een authentieke piccata milanese, geserveerd met een frisse sla, en pasta in tomatensaus. Ik at op hetzelfde terras een heel goede melanzane alla parmigiana. Man at er een karige pasta met tomatensaus, want voelde zich niet lekker. Verder nog een heel goede burger met heerlijke coleslaw gegeten en een top entrecôte. Veel vlees dus… daar heb ik het nu wel voor een paar dagen mee gehad.

Vanavond groene asperges van de gril, fijne lintpasta en knofgarnalen met peterselie uit de oven. En natuurlijk de onvermijdelijke bak sla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven