Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Teig ik denk zomaar dat pequena in dit zinsverband een vis is maar dat is een gokje.

Op de telefoon kan ik met het forum ook nog vrij weinig, zo zelfs dat ik daar maar mee gestopt ben om dat te proberen (zit ik me opeens stierlijk te vervelen in de trein van en naar mn werk hahaah)

Grappig Irma, ik heb juist even trek in vlees opeens, eet vanavond een bio tartaartje. Maak het me makkelijk en doe er een soort salsa bij (tomaatje, uitje, paprika, verse koriander in de blitz) en dan op een broodje. Klaar.

Lyon klinkt heel leuk en pindakaas vind ik ook heerlijk maar ik moet eerlijk zeggen dat als er 's ochtends vroeg een medeforens naast me smakelijk een boterham gaat zitten eten met pindakaas dat ik dat ook niet echt kan waarderen.

GB ik ga zaterdag vroeg weg. Vrijdag nog de hele dag op cursus (werk ik normaal niet) dat is een beetje stom getimed dus ik heb donderdag maar vrij genomen om in te pakken etc. anders ga ik echt niet rustig weg.

Paella, yum. Is ook lang geleden. Moest ik maar weer eens doen (maar maak ik niet voor mezelf alleen, dus even verzinnen wanneer)

Fijne dag verder!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds lekker en mooi weer, heeft nog niet geregend. Maar heb totaal geen zin om naar buiten te gaan.
Ben een beetje moe..

Denk dat het een ovenschotel aardappel anders vandaag word met verschillende groentes. Heb nog mini krieltjes, champignons, turkse pepers..
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
we hadden hier gister het jaarlijkse rock en roll festival , wat door het mooie weer redelijk druk was, vond nog wel een plekje buiten ergens , 3 voorgerechtjes ipv een dikke maaltijd , gegrilde gamba, daarna trio verrassing ( beetje carpaccio , mosterdsoepje , gevulde champ ) en krab kroketjes .
leek me beter om de fiets te laten staan :ugeek: dus zo maar ff ophalen ....
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmiddag vrij, vanmorgen alleen overleg gehad. Zit nu al even op de bank en ga zo eens iets aan de was en strijk doen.
Vanavond maak ik een roerbak/curry met kipdijfilet, taugé, wortel en wat nog en ik denk een keer bami ipv rijst.
Alle reacties Link kopieren
Het is runderstaartstuk. Ook wel bekend als picanha. Wordt niet echt gegeten in Nederland. Meer iets van mediterrane landen. Errrrug goed gerijpt vleesch.

Forum sucks op de telefoon inderdaad. Verveel me ook als ik onderweg ben. Ongelofelijk dat dat nog niet gefixt is.

Vandaag lange, drukke dag op het werk. Lief heeft cursus en is laat thuis en ik had totaal geen zin om te koken dus ik heb een bak kwark met fruit en granola gegeten en nu ligt de nieuwe limited Tony's met meloen en framboos me aan te kijken.

Simarek, succes met de laatste loodjes. Vervelend voor je dat het nu zo warm is.
Ah, bedankt voor je uitleg Koreveen.

Ik werkte vandaag en bij thuiskomst kreeg ik een pastasalade met oa gerookte kip, citroen-komijndressing en avocado. En nog van alles erdoor. Was heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Dank Koreveen, vind het weer niet zo erg :) kan ik fijn slippers en makkelijke kleding dragen. Drink veel water, m'n dikke opgezwollen voeten vind ik wel minder..


Aardappel anders word doorgeschoven naar morgen. Moeder had heerlijk gekookt en konden mee-eten. Rijst, bruine bonen, spitskool, kipfilet en een btje mango chutney erbij. Voel me al een opgeblazen eend maar heb het idee dat ik toch wel redelijk veel eet. Zonder 'zwanger' zijn, eet ik toch wel wat minder.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Zo het was gisteren wel heel warm. Wij aten gebakken aardappels, broccoli en een visje. Niet te ingewikkeld, niet te lang in de keuken staan.

Vandaag gaat mijn lief overwerken en ben ik dus alleen thuis. Ik heb op dit moment nog totaal geen zin om iets te koken, dus ik kijk even. Nu eerst maar even sporten en dan nog wat doen voor het werk.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het pasta met courgette, prei en tomaatjes en wat spekjes. Ook simpel.
Weet niet hoe laat ik thuis ben, een collega gaat op vakantie en geeft mij ineens een deadline voor dingen dus ze wil dat vanmiddag met mij afmaken.
Ik had een heerlijke saunadag vandaag. Daar ook gegeten, fish & chips met een salade. Erg lekker voor een keer, supergezond is het natuurlijk niet. En nu ben ik rozig en moe, ga lekker naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ik zit in de feestweek en had gisteren al hoofdpijn.
Vandaag werk ik iets langer dan anders dus heb voor het gemak een bakje kip ketjap en rijst uit de diepvries gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Joe! :cheer:

Mijn vakantie is zo'n twee uurtjes geleden begonnen, ik heb mezelf getrakteerd op een pide met peynir en daar een witte bonensalade (piyaz) bij gemaakt. Met een berg knoflook en uien, haha. En dat heb ik in de tuin in het zonnetje heerlijk weggespoeld met een glaasje witte wijn.

Morgen naar de kapper en inpakken, en vrijdag nog de hele dag naar een training in Utrecht (een vrij saaie ook nog, met veel boekhoud werk, gaap) en zaterdagmorgen vroeg naar Schiphol voor mijn vlucht naar Engeland.

Simarik, die aardappel anders he, zou je dat nou wel doen :sick: , zelf maken is toch veel lekkerder....
Alle reacties Link kopieren
Het zag er heerlijk uit Rast! Alvast fijne vakantie!

Ik heb nog een beetje rijst over en maak daar morgen denk ik een salade van.
Alle reacties Link kopieren
@ Rast, ik had er zelf nog wat kruiden aan toegevoegd. Het was wel lekker.

Vandaag waren we even naar de ikea, hebben toen daar gegeten. Ik had basmati rijst met een lekker vega lentecurry deze was gevuld met kikkererwten, tuinbonen, paprika, wortel, courgette en aardappel. Was lekker. Man had een zalmschotel met aardappelpuree en asperges met een soort van botersaus.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Fijn rast! Jammer dat je nog naar de cursus moet.

Wij hadden een tante van lief op bezoek en ik kookte een erg geslaagde pasta alla Norma. Daarna had ik nog een informele vergadering in de stad met bier. Was productief doch gezellig ;-)
Brrr rastan, balen dat je die cursus nog moet doen morgen.

Ik had gisteren een dagje vrij en ging o.a. lekker shoppen. In de avond had frut uitgekozen wat we zouden eten, dus dat werd wraps. Met guacamole, paprika, courgette, rundergehakt en veel rauwkost.
anoniem_64b2e5ab4f6dd wijzigde dit bericht op 01-06-2017 20:33
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hahaha @Teig, mijn oude nick zit er nog ingebakken denk ik, gooi effe om als je wil. Maar inderdaad is het wel een beetje een domper zo'n zware cursusdag nog effe. Niks aan te doen helaas. Ik kan ook niet gaan maar als ik terug ben van vakantie is dag 3 van deze module en vlak daarna weer een tentamen. Dus daar pak ik mezelf alleen maar mee, lesdag is toch een deel 'studeren' voor het tentamen...

Frut en wraps is echte liefde he, zag ik al een paar keer. Gelukkig kun je eindeloos varieren met de inhoud dat scheelt.

Moos een werkoverleg met bier, klinkt goed!

Vandaag dus kapper en inpakken, en wat ik vanavond met eten doe daar heb ik geen idee van dat is nog heeeeel ver weg :)
Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je alvast een fijne vakantie, rastan! Veel plezier.

Pasta alla Norma kan ik hier mss ook eens voorzichtig introduceren nu kind aubergine begint te eten… Vergadering met bier lijkt me wel wat, Moosey.

Hier nog steeds mooi weer, hoewel het drukkend en onweersachtig begint te worden. Gisteren had ik totaal geen culinaire inspiratie. Gelukkig bracht man een gebraden kippetje mee. Wilde rijst erbij gekookt, waaroverheen een geïmproviseerd ketjap-sambal-gember-sausje, gesnipperde lenteui en sesamzaadjes.

Vandaag ben ik al even geïnspireerd als gisteren. Het zal wel op een simpel pastaatje uitdraaien.
Alle reacties Link kopieren
Volkoren puntjes met knakworst en cheddar, zo ff bakje kibbeling en een haring snack day
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Buiten de rijstsalade heb ik net ook een uiensoep gemaakt want kwam erachter dat ik overdreven veel uien had en we zijn natuurlijk over een week ook op vakantie.
Vanmorgen gewinkeld en koffie gedronken met mijn vader en vanmiddag zitten lezen en luieren en een wandelingetje gemaakt. Lekker zo'n dagje vrij. Heb ook absoluut niks aan het huishouden gedaan( buiten boodschappen dan).

Morgen eet ik op mijn werk en ik maak morgenvroeg korma gehaktballetjes met boontjes en rijst.
@rastan: gefixt! Oude liefde roest niet hè...

Vandaag maar weer gewoon gewerkt. We aten een kaasschnitzel, broccoli en gebakken aardappeltjes.
Alle reacties Link kopieren
@ Rast, fijne vakantie.

Wij aten vandaag rijst, garnalen in jus met een restje spitskool. Was lekker.
Daarna hebben we bij de ijscoman die langsreed een ijsje gehaald. Ik had banaan met choco spikkels.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna bijgelezen, heerlijk om alle gerechten te lezen en wat jullie allemaal aan het doen zijn. En ik hoorde inderdaad dat het supermooi weer is in NL en de warmste mei maand ooit!
Bij ons hebben we veel sneeuw gehad deze winter en veel regen in het voorjaar wat niet normaal is. Wij wonen aan een meer van 120 km lang en 5 km breed en dan zijn er nog 2 grote meren en 2 wat kleinere en die zijn allemaal zo vol dat we hier en daar overstromingen hebben. Het meer is nu 43 cm hoger dan de recordmeting 90 jaar geleden. Gelukkig wonen wij op een heuvel/berg maar echt fijn is het niet. 1 creek loopt onder een grote doorgaande weg en daarr is een gigantisch gat onder ontstaan van 5 bij 3 meter. Ze hebben de weg afgesloten en hopelijk gaat die weer open dit weekend.

Dit weekend ga ik een culinair rondje doen, ik heb zin om er even uit te zijn en mijn man en zoon gaan samen zondag op stap, dus ik ga zelf iets doen. Ik ga hiervandaan via Lilloett naar Whistler en dan naar Vancouver. In Lilloett wonen Nederlandse vrienden die een winery hebben opgestart 8 jaar geleden en ik heb ze al weer een tijdje niet gezien. In Whistler gezellig op een terrasje en als het zo uitkomt, bij de Mongool daar eten. In Vancouver blijf ik dan bij vrienden slapen dus we zullen zien. Zondag nog wat leuke dingen doen in Vancouver (en naar de Ikea) en dan weer naar huis. Het is zo'n prachtige rit en ik wil gewoon even uit onze vallei. Ik heb een beetje last van claustrofobie de laatste tijd.

VOrige week zijn we uit eten geweest en ik heb Ramen gehad, verse noodlesoep met porc broth, groente en kip. Het was heerlijk, samen met een grote, verse spring roll. Zeker voor herhaling vatbaar!
Alle reacties Link kopieren
Dat geloof ik Grootepan dat het niet fijn is zoveel water. De omgeving klinkt wel fantastisch en staat op ons lijstje om ooit eens naar toe te gaan. Over een paar jaar denk ik. Ik heb nog zoveel reisplannen.
Lekker ramen! Veel plezier dit weekend.

Wij hebben een rustig weekend, man heeft storingsdienst. Morgen even iets ophalen voor mijn werk en vast een begin maken met inpakken maandag. En verder niks.
En dan twee dagen werken en dan lekker even weg.

Vandaag dus gehaktballetjes met boontjes.
Alle reacties Link kopieren
Dank Teig voor t fiksen en Simarik voor de vakantiewensen.

Zonde van al die regen GP. Veel plezier bij je tripje!

Vandaag dus nog een dag cursus, ben onderweg, thuis staat een bijna gepakte koffer al te wachten op vertrek morgenochtend. Helaas zijn de weersvoorspellingen niet geweldig waar ik heen ga, net als hier zit er een weersomslag aan te komen. Nou ja t mag van mij wel minder warm hoor maar droog zou fijn zijn.

Vanavond wordt t 'iets onderweg' wellicht een patatje of als ik iets meer op tijd ben een salade bij SLA.


tot zover, fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven