Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
zonde van de soep Age

Koor die stoofperen van jou willen maar niet op

Jynta; jammer van de curry...ik vind ze beide lekker al is ben ik erg dol op kokos en dat vind ik net iets lekkerder met Thaise curry's...

Vandaag aardappelen grof gestampt met wat nootmuskaat en kloddertje boter, uit de oven repen witlof met ham en kaas bestrooid en een lekker ouderwets schnitzeltje...

Voor morgen kabeljauw..of in curry (zin in gekregen nadat iedereen dat hier op het menu heeft gezet ) of toch iets meer 'puur natuur'; kabeljauw heeft zo'n lekkere smaak dat ik het altijd snel zonde vind om te verwerken met andere sterke smaken!
@Suuz: ik moet nog steeds denken aan de kabeljauw die jij met de (m)eet had gemaakt. Echt zo lekker met die wijnsaus!
Winnie, balen dat het zwaar op de maag viel. Als je je dan vergrijpt aan een vette hap moet dat niet gebeuren! Gaat het al wat beter met je?

Suuz, die witlof van jou klinkt lekker. Ik eet morgen ook witlof maar dan gebakken en gestoofd.

En inderdaad de stoofperen zijn nog niet op. Morgenavond nog 1 portie als toetje. Maar maakt niet ui! Ik vind ze heerlijk.

Jynta, jammer dat het niet smaakte. Ik pak altijd de Thaise en heb deze nooit geprobeerd.
Desteny, jouw hondje boft maar !
Jullie brengen me op ideetjes, of eigenlijk koreveen met haar stoofperen! Misschien ga ik dat dit weekend weer eens maken. Lekker
@ Koor: nee het schiet helaas nog niet echt op. Vandaag echt weer een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dag gehad. Maar goed het is niet anders.

Ben blij als alle onderzoeken eenmaal goed lopen. Bloedonderzoek was goed, nu de rest nog. Hoop dat ze dingen uit kunnen sluiten en dat het gewoon allemaal hyperventilatie blijkt te zijn. Ook vervelend, maar minder erg dan een hartkwaal.
Dan ga ik heeel hard voor je duimen, Winnie
Win hou je taai!
Hoi!

Kom even kort updaten. Niets bijgelzen, behalve het berichtje van Winnie. Winnie Ik duim met KV mee voor een positieve uitkomst van de onderzoeken.

Ben op locatie aan het werk en steeds laat thuis ivm met file.

Dinsdag: Pinchos (uit)

Woensdag: Italiaans (antipasti misti en ravioli gevuld met porcini en truffel (goddelijk)) (wederom uit)

Vandaag: brood (want niets in huis een geen fut om nog door de regen te gaan om boodschappen te doen)

Morgen hopelijk een culinair betere dag.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 09-12-2010 22:51
Reden: ongelukkig geformuleerd
% gewijzigd
quote:winniethepooh schreef op 09 december 2010 @ 22:10:

@ Koor: nee het schiet helaas nog niet echt op. Vandaag echt weer een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dag gehad. Maar goed het is niet anders. Sterkte!! Hopelijk binnenkort betere dagen.
Thanks allemaal voor wederom de lieve berichtjes!

Doet me goed. Gelukkig zitten er ook wel redelijke dagen tussen, maar de vervelende dagen voeren helaas de boventoon.

Maar goed, onkruid vergaat niet en zo ook Winnie niet....
Win, positief blijven! Dat is het beste medicijn.

GB, miste je al. Ellendig die files.

Zo naar een vriendinnetje toe die net terug is uit Parijs en ze heeft een paar blikken confit de canard voor me meegenomen. Daar maken we er meteen 1 van soldaat vanavond met pommes sarladaise en gesmoorde witlof in sinaasappelsap. Nog ff een goede witte wijn koud leggen en dan is mijn weekend begonnen!
Even gegoogled voor de confit de canard, maar dat zijn dus eendenpoten?
Goed te lezen dat je nog steeds humor hebt Winnie!!

Vanavond wordt het een gemakkelijke maaltijd, namelijk babi ketjap met witte rijst en roerbakgroentes.
quote:koreveen schreef op 09 december 2010 @ 21:59:

Desteny, jouw hondje boft maar !

ja he,tis een verwende ouwe doos ze krijgt al mn restanten en is zelfs beledigd als ze 3dg achter elkaar "gewoon hondenvoer"(kvv) krijgt.ze moet en zal lekkere hapjes krijgen.

hopelijk valt de uitslag van je onderzoeken mee Winnie! ik duim voor je.
heb nu 3late diensten,dus ff kijken wat ik mee ga nemen.
Ik eet of buiten de deur(wssch een frietje) of bij schoonouders dus er volgt later een update
Gister: zelfgemaakte tomatensoep met ciabatta, kruidenboter, groene tapenade en een salade van kropsla, komkommer, groene olijven, kappertjes en zongedroogde tomaten.

Vandaag: gourmetten vanwege kinderlogeerfestijn hier.
Sterkte, Winnie! Ik duim met de rest mee!

Vandaag maak ik groentesoep met zelfgedraaide Mexicaanse gehaktballetjes.
quote:Lampje2204 schreef op 09 december 2010 @ 12:22:

[...]

Receptje, Tilalia?

.Staat in het surinaams eten topic, het recept van FV, maar dan aangevuld met tomatenpuree
Winnie wat ontzettend balen dat het nog zo kwakkelen is!

Lekker Koor, klinkt goed dat vrijdag-menu!

GB beetje jammer van de files..wordt je daar niet een ietsie pietsie chagerijnig van?

OT: weet nog steeds niet wat ik ga doen met de kabeljauw, qua groenten ligt er venkel en prei; dus dat inspireerde me ook nog niet direct tot een culinair hoogstandje
Hm, ik heb geen zin om te koken, maar afgelopen dagen ook niet zo denderend gezond gegeten...

Heb nog aardappels, spekjes, sla... tomaatjes... misschien maar gebakken aardappeltjes met spekjes maken, en salade erbij, komkommer heb ik ook nog geloof ik...
quote:Jynta1981 schreef op 10 december 2010 @ 11:49:

Even gegoogled voor de confit de canard, maar dat zijn dus eendenpoten?

Hi Jynt, ja, dat zijn geconfijte eendepoten of eendebouten. Echt geweldig en die blikken kan je alleen maar in Franse supermarkten krijgen. Dus iedere bekende die die kant op gaat, gaat met een opdracht van ons.

Het zit in eendevet in het blik en dat vet gebruiken we dan om de aardappels in te bakken. Hemels! Zo hebben we het in de Loire-streek ontdekt.

Helaas pindakaas, het ging niet door. Lief was deze week reserve bij het squashteam, maar kreeg vanmiddag te horen dat hij moest invallen ivm zieken. Baalbaalbaal

Nou ja, dan staat het morgen op het menu. Net maar een zak bospaddestoelensoep opengetrokken.
Ah, hier ook bospaddestoelensoep. Maar dan een beker van Marqt. Echt zó goddelijk!

Met een broodje erbij met geitenbrie, aïoli en een dure salami Blij dat Lief nog niet thuis is, lekker alles voor mezelf, ghe ghe ghe!
Hebben jullie trouwens al plannen voor kerst?

Ik heb mezelf opeens opgezadeld met een kerstdiner hier thuis, mijn zusjes en broertje komen.

Op kerstavond en eerste kerstdag gaan Lief en ik naar familie en hoeven we dus niet te koken.

Ik wil simpel maar toch sjiek koken. Niet teveel, want de dag erna gaan we op vakantie

Zat te denken aan zelf rollade maken of een grote kip uit de oven. Wat groente erbij en een aardappelgratin oid.

Zusjes mogen dan voor toetje zorgen, ik ga bij de eerste 2 kerstdiners die we hebben aanbieden om de toetjes te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven