Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Vakantie Age? Waar ga je heen? Er is al een Kerst 2010 topic hier op Eten, ook wel leuk om te lezen.

Eerste Kerstdag eten lief en ik bij mijn ouders (mijn broertjes en hun aanhang komen ook), ieder maakt een gang en ik geloof dat wij van het voorgerecht zijn. Tweede Kerstdag zijn we lekker thuis en gaan we koken, ik weet eigenlijk nog niet precies hoe en wat. Misschien inderdaad een lekker stuk vlees, met net-even-anders-dan-anders aardappelen en groente. Ik denk wel dat we een voorgerecht en hoofdgerecht doen.

Toetjes zijn hier in huis niet zo'n succes. Nou ja, bij mij wel (graag zelfs!!!) maar lief houdt er niet van. En om nou alleen voor mezelf van alles uit de kast te trekken...
Het is maar twee dagen Kerst Teig; een beter excuus zul je niet krijgen

Age; waar ga je heen? (volgens mij heb je het er al weleens over gehad; Spanje ofzo?

Wij hebben nog geen plannen gemaakt;heb wel zin 1 dag te koken en ook een dagje lekker rustig thuis denk ik.

Vanavond de kabeljauw gestoofd in gesmoorde preiringen/knoflook met blik tomatenblokjes en witte wijn met Provençaalse kruiden; erbij pasta en een tomatensalade...
Hier nog geen vaststaande plannen voor kerst.

Wel dat ik 2 dagen bij mijn ouders eet...

1e kerstdag moet mijn mams werken, dus samen met mijn vader en oudste broertje maar eens bedenken wat we willen eten. Misschien iets van een lekkere rollade, zelfgemaakte saus van cranberries, aardappeltjes (gratin ofzo) en lekkere groenten. 2e kerstdag wordt wrs. gourmetten. Vooraf wil ik dan amuses maken.
1e kerstdag; bij mijn zus met moeder + vriend en broer.

2e kerstdag; bij schoonouders.

Geen gekook voor mij dus dit jaar en dat vind ik wel fijn.

Kerstavond is vriend trouwens met vrienden weg en komen 2 vriendinnen "all you need is love" kijken en ik ga dan denk ik voorstellen om allemaal iets te maken voor bij de borrel. Lijkt me wel leuk.
Dat is wel een leuk idee voor kerstavond Jynta..

Ik heb normaal een hekel aan zoetsappige programma's maar 1x per jaar laat ik mijzelf helemaal gaan bij de kerst all you need

Vanavond een stoofpotje met wat venkel en tomaat, ben benieuwd wat het worden gaat. Erbij couscous en denk de salade van Sartan van venkel en sinaasappel.
Over sartan gesproken...weet iemand hoe het met haar gaat? En ik zie MV ook maar weinig hier...
Wij gaan op kerstavond met z'n 2en uit eten in een sjiek restaurant hier in de buurt. 5 gangen!

Eerste kerstdag zijn we bij mijn ouders en tweede kerstdag is nog onduidelijk qua eten. We gaan die avond iig naar een kerstgala.

Vanavond wordt het spruitjes-stampot met geitenkaas en ananas erdoor. En als desert hangop met verse aardbeien.
Ik zie in dat topic alleen de roti van Zuss, Tilalia, niet van FV. Wel haar pindasoep. Ook niks mis mee.

Leuk om alle kerstplannen te lezen van iedereen! Het Kerst 2010 topic is ook zo leuk inderdaad. Dat wordt nog wat aan spannende 'wat eten we vandaag' berichten de komende tijd. Leuk! Zelf nog totaal geen plannen eigenlijk. Toch maar 'ns over nadenken, want het is al bijna zover.

Ik 'herstel' vandaag de groentesoep van gisteren. Op zich was ie wel lekker, maar doordat ik de runderballetjes erin gaar had laten koken, zat er zo'n vettige film overheen en smaakte het ook wat vettig. Vanochtend balletjes eruit gevist, vet eraf geschept, water erbij, extra verse groente erbij en nu is het beter. Ga de balletjes vanavond wel even bakken in de koekepan ofzo. Krijgen ze ook wat bite, want ze waren nu een beetje te fluffy.
@ruza: Sartan heeft een tijdje geleden aangegeven niet meer te forummen, ze besteedde meer tijd dan haar lief was aan het forum als ik het goed onthouden heb. MV is ziek en eet daardoor slecht. Ik zie haar soms wel op andere topics langskomen.

Wat ik vanavond precies eet is nog een verrassing. Ik ga bij vrienden eten en het wordt iets met pastinaak en lamsvlees geloof ik. Lijkt me lekker, al heb ik volgens mij nog nooit pastinaak gegeten. Kan het me in ieder geval niet herinneren. Verder staat hier een flinke pan stoofpeertjes op, het ruikt al erg lekker!

Voor de lunch ga ik denk ik zo toast met gebakken champignons met room en peterselie maken, even wat restjes opmaken uit de koelkast .
Ah ja, had niet eens naar een kersttopic gekeken maar aangezien ik kerst eigenlijk stom vind () wil ik daar ook niet in kijken.

In de Allerhande staan leuke aardappelideeën! Ik ga denk ik voor de gevulde aardappelen en de aardappelwaaiers.

Net met Lief besproken dat het ws een rollade wordt, gevuld met garnalencreme en een champignonssaus erbij.

Vanavond hebben we een diner ergens bij een vriend van Lief. Ik ken hem nog niet, er verder komen er veel mensen die Lief zelf ook niet kent. Dat scheelt, maar ik heb absoluut geen zin

Ben nu zelf brood aan het maken trouwens. Speaking of... het kan de oven in!
ps: we gaan straks een weekje naar Valencia! Heerlijk!

En tot die tijd werk ik nauwelijks (joehoe!) en heeft daarvoor nog 1 week vakantie opgenomen om te gaan klussen in huis.
patat flip met hapslikweg happies uiteraad
Nasi.
Haaai daar ben ik weer! Heb het ontzettend druk gehad, en heb al ongeveer 20 bladzijdes niet gelezen.

Vanavond zelfgemaakte tortellini gevuld met peynir, en daarnaast een salade met lekkere dressing. Misschien nog een stukje zalm er naast ofzo.

Ruza, waar haal jij die pasta schelpen vandaan? Krijg er honger van!
Ik heb net een kop thee met overheerlijke, warme, zelfgemaakte appeltaart op

Vanavond wordt het pangafilet omwikkeld met proscuitto uit de oven, met cherrytomaatjes en geitenkaas. Erbij aardappelkroketjes en een appelsalade.

Ik heb wel braaf bijgelezen. Even bedenken wat is blijven hangen. (te lui voor 2 schermen).

Files. Ach, ik weet dat het maar tijdelijk is. En ik ben eigen baas dus ik hoef er niet om half negen sharp te zitten. Thermos met thee mee, radio aan, het is te doen.

Suuz, venkel, prei en kabeljauw lijken mij juist een erg goede combi. Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?

Age, Valencia! Ik ben echt heel benieuwd naar je verhalen zometeen. Het is een van de plekken in Spanje die hoog op mijn lijstje staat. Misschien voor deze zomer.

Viel het etentje mee?

Winne, hoe gaat het?

OT, gisteren was weer geen culinaire topavond. Weer brood. Maar vandaag ga ik zuurkoolstamppot maken, met paprika, champignons en blauwe kaas. Nu al trek in.

Voor kerst heb ik ook al een plan. Ik kook traditiegetrouw met mijn broer voor mijn ouders en vriend. We gaan dit jaar voor Aziatisch. Vooraf iets van een Tom Yam Koeng en Vietnamese Sprngrolls (niet gefrituurd, maar vers), met dipsausjes. Dan een Thaise vispakketjes. met rijst erbij en wat geroerbakte groente en een Som Tam salade. We zijn allemaal niet zo van de toetjes, dus ik weet nog niet of ik iets ga maken. Dan wordt het iets met fruit, want dat vind ik het best passen bij oosters.

Vriend werkt altijd 2e kerstdag, dus ik doe maar 1 kerstdag. Dat vind ik ook meer dan genoeg (kind is ook maar op 1 dag geboren).
Je hebt 20 bladzijdes niet gelezen maar weet wel dat ik pastaschelpen heb gegeten

Ze verkopen ze soms bij de xenos en dan sla ik flink in. Maar je kunt ook zoeken in kookwinkels en italiaanse zaken.

Ik eet zelf gegrilde groente met tomatensaus, spaghetti, rucola en parmezaanse kaas!
Xenos! Dat is een goeie tip Ruza. Kan ik weleens gaan kijken. Ik ga je recept zeker een keer proberen. Het lijkt me erg lekker. Ook wel leuk als er iemand komt eten, het ziet er vast heel feestelijk uit.
quote:Ruza schreef op 11 december 2010 @ 17:03:

Je hebt 20 bladzijdes niet gelezen maar weet wel dat ik pastaschelpen heb gegeten

ik heb al 20 bladzijdes niet meer meegelezen bedoel ik. maar daar heb ik net een paar van ingehaald
Was een grapje sabb.

Bij de xenos hebben ze vaker anders dan anders pasta's en dingetjes!

Ze zien er idd erg leuk uit en je kunt natuurlijk eindeloos varieren met de vulling. Ook heel leuk om te doen met kinderen.
Ha, wat een gezellige drukte hier!

Leuk dat er ook al zoveel over kerst wordt gepraat Ik post dat in het Kerst2010-topic, dus wie nieuwsgierig is naar mijn vorderingen moet daar maar lezen

Winnie, hoe gaat het nu met je?

Na mijn schrans-dag van donderdag (wel lekker gegeten; pompoensoep en een struisvogelbiefstukje) gisteren een balansdagje. Snelle hap gemaakt: peultjes, paprika en tauge gewokt, garnalen er bij en wat woksaus. Geserveerd met mie.

Vanavond wordt het kip madras (zonder pakje) of panzanella (gegrilde groente met brood). Kijken wat vriend wil.
Kerst, ik wil het eigenlijk nog niet weten! Maarreh, GB, jouw Aziatische kerstdiner klinkt wel heel inspirerend! Man en ik zijn 1e kerstdag lekker met z'n tweetjes, rest van familie (waar we 2e kerstdag mee eten) voelt niks voor Aziatisch met kerst, dus dit is mijn kans! Hou ons recept-gezien een beetje op de hoogte, wil je? Je lasagne is hier tenslotte ook een klapper geworden!

Vanavond twijfel ik nog tussen zuurkool, nasi, spruitjes (ieieieieie!!!) voor echtgenoot en kibbeling voor mij, of heel lui haring met uitjes en witbrood en wat rommeltjes er omheen. Of misschien foe yong hay...

Weet je wat, we eten gewoon niet vanavond! Voor noodgevallen heb ik nog wat ovenfriet...
Oh ja, Winnie, heeeeel veel sterkte hè, ik duim voor je!
Lief is nu met de voorbereidingen voor het confit de canard diner bezig.... water loopt me al in de mond. Zit lekker op de bank met een wijntje bij te komen van kerstkadootjes kopen.

Kerstavond ga ik een lekker dinertje koken voor Lief. Weet nog niet wat maar in het Kersttopic is genoeg inspiratie te halen.

Eerste Kerstdag naar m'n schoonzus. Rest vd schoonfamilie is er ook en iedereen kookt een gang. Ik ga het voorgerecht maken en dat wordt weer de heerlijke garnalenbisque met rouille en brood. Kan ik thuis maken en daar opwarmen.

Tweede Kerstdag gast m'n moeder altijd los met een 4 gangen diner en iedereen moet dan uit de keuken blijven. Ik ben heel benieuwd. En daarna spelletjes doen!

En "derde Kerstdag" met een paar goede vrienden dobbelen om de meest idiote kadootjes met lekkere tapashapjes. Iedereen neemt wat mee.

Vind Kerst zo vieren met familie en vrienden en lekker eten altijd beregezellig!!
Oh ja, je garnalenbisque KV, die staat ook nog op mijn lijstje om een keer te maken.

Had gemist dat je de lasagne had gemaakt sri. Leuk om te horen dat het een succes was!

Als ik precies weet wat ik ga koken zet ik de recepten voor kerst hier wel neer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven