Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Hier vanavond broccoli, aardappelgratin en een krokante kipschnitzel.

Morgen is dochterlief jarig en eten we bij hoge uitzondering patat.
Haha, Jynta, mag ze kiezen? Mocht ik ook altijd toen ik klein was, vond ik superleuk en dan voelde ik me heel jarig!

Vanavond wordt het hier in de schil gekookte aardappels met gemarineerde kiphaasjes uit de oven (met chilikruiden geloof ik) en Hollandse roerbakmix (allerlei groentes dus). We doen lekker makkelijk .
Ik heb vanmiddag kleine, 1 pers. chocoladetaartjes gemaakt, (met vloeibare chocoladevulling) die moesten natuurlijk direct geproefd worden... goddelijk maar onwijs machtig. Ze waren rond 16u klaar, en we moesten rond 18u avondeten omdat vriend om 18.30u de deur weer uit moest. We zaten toen echter nog aardig vol van die taartjes, dus het is een boterham met een gebakken ei geworden (met sandwichspread, kaas en tomaat)
Een pittige roti kip, heerlijk!
Laat thuis, en eindelijk even niets. Ik heb echt bewondering voor iedereen die dit altijd zo doet, 5 dagen per week ergens vast werken. Kom nergens aan toe... Morgen gelukkig de laatste dag, of heel misschien maandag.

Heb alleen de laatste paar reacties teruggelezen. Ga zo nog even verder kijken.

Dinsdag: uit eten in Groningen (ging daar daarna naar een concert). Voor een salade met gefrituurde broccoli, pecannoten en iets van kaas (weet niet meer) En als hoofdgerecht Portobella paddestoel gevuld met groenten-kerrieragout met pandanrijst. Was erg goed.

Gisteren: Pasta met broccoli en ansjovis, gemaakt door lief. Snelle maaltijd, want al weer naar een concert geweest.

Had lief gevraagd om iets van groente voor me te halen, zodat ik wat kon koken als ik thuis kwam. Hij had een courgette en een aubergine gekocht. Daar heb ik net een Indiaas-achtige curry van geflanst, met wat gepelde tomaten, knof, pepertje, gemberwortel, kerrie, santen, kikkererwten en verse koriander. Met pandanrijst erbij. Was erg goed gelukt.

Intussen heb ik meteen een paar plakken van de aubergine en courgette gegrild en van de rest van de kikkererwten houmous gemaakt. Dan maak ik voor morgen als meeneem lunch een wrap gevuld met houmous, gegrilde groente en rucola.
je lunch voor morgen klinkt lekker GB

Ruza; de mannen worden inderdaad al groot....6 maanden zijn ze alweer en dus nu net begonnen met hapjes (ik doe rapley dus het is meer ontdekken dan eten )

vandaag hele dag buiten in de regen gelopen, wel leuk overigens namelijk de winter efteling, maar geen puf meer om wat te doen dus geheel tegen de principes in pizza besteld (en als ik dat doe, doe ik het goed dus het was 4-kazen pizza )
@maris: wauw, dat klinkt lekker, die chocoladetaartjes!! Receptje?

Even nog een ander vraagje. Ik wil dit weekend misschien boeuf bourguignon maken. Vind ik wel een leuk idee voor dit natte, koude weer. Maar ik heb deze week al twee keer aardappels gegeten, zou het ook lekker zijn met een tagliatelle? Of is dat niet zo'n goede combinatie (ik heb het nooit eerder gemaakt, vandaar mijn onwetendheid)?
Misschien met rijst Teig?
Hmmm, ik weet het niet winnie, het gerecht roept geen "rijst" naar me. Net even gekeken, maar ik zou ook b.v. boeuf stroganoff kunnen maken. Het gaat me erom dat ik zin heb in een lekker stoofpotje met rundvlees, en dan met iets anders dan aardappels. Misschien combineren met pasta dus of juist met stokbrood? Couscous kan ik me ook niet zo voorstellen... Behalve als ik iets Marokkaans-achtigs maak, maar dat is vaak zoetig en daar houdt vriend niet van. Pfff, nog best lastig zeg!
Als je iets anders wilt dan aardappels, zou ik voor stokbrood gaan, Teig.
Ik zou voor brood gaan, of tagliatelle, dat moet ook wel kunnen.

Je hebt een drukke week achter de rug GB! Waren de concerten leuk?

Hier eten we vanavond een van de risotto's van Age, die met parmaham en prei en witvis.
Ik ga vandaag Curry maken,weet nog niet precies welke maar in elk geval met patak's want daar staat de kast vol mee.
Vanavond een lekker grote verse pan spaghetti
Ik maak vandaag een stoof met aubergine, kikkererwten, runderchipolata worstjes en sesamzaad.
Ik denk dat we vanavond pompoensoep eten. De vraag is nu wat ik er nog bij maak (met alleen brood erbij maak ik ruzaman niet blij...)
Andijviestamppot met draadjesvlees.
Deze soep wordt het:

http://www.smulweb.nl/998616/koken/rece ... ompoensoep

Alleen ga ik de linzen denk ik ook pureren en gebruik ik peterselie of munt als garnering.
*Meelezer Alert*

Ik lees altijd met jullie mee om inspiratie op te doen en ik ben erg benieuwd naar de 1 persoons chocolade taartjes, zoek nog een recept voor mijn eerste kerst met mijn lief.

@Lampje: recept van de AH? Ik vind die namelijk heel erg tegenvallen.....

En om ontopic te blijven: ik eet vandaag een restje van dit. Jammer genoeg was ook dit niet zo lekker als ik had gehoopt. Maar ja, als je niets probeert.... .

* END Meelezer Alert*
Gisteren heeeeeerlijk sushi gegeten.

Vandaag een kerstborrel van laatste project. Daar krijgen we hapjes e.d. maar ik denk dat ik even uitgebreid ga lunchen straks...
Zeg nou geen sushi.... .daar had ik sowieso al veel meer zin in als mijn verantwoordelijke koelkast restje... :D
vanavond de andere helft van mijn pizza; zonde om weg te gooien! Makkelijk ook want ben alleen met de heren (die den k ik een plakje courgette krijgen vanavond)
Hoe kon ik het vergeten: yes, maris, ik sluit me achteraan in de rij aan voor het chocoladetaartjesrecept! quote:Kaaaaaaaatje schreef op 17 december 2010 @ 11:02:

@Lampje: recept van de AH? Ik vind die namelijk heel erg tegenvallen..... Klopt inderdaad, Kaaaaaaaatje, het is dit recept. Ik heb het al eerder gemaakt en vond het erg lekker, maar ik moet er ook bijzeggen dat ik het wel heb aangepast, omdat je aubergine nooit in tien minuten zacht en gaar krijgt. Dus bij mij stooft het zeker 25 min. (het "snelle" is er dan ook wel vanaf ) en ik doe er een rode peper doorheen en vaak ook nog zoete rode paprika. Ik bak ook de stukjes chipolataworst eerst lekker bruin en doe die er pas op het allerlaatst weer bij, anders stooft alle knapperigheid eraf.
@Lampje: ik heb het inderdaad ook langer op laten staan, en ik vond het inderdaad wat smakeloos maar dat vang je voor een groot gedeelte op met je aanpassingen inderdaad.
Chocoladetaartjes met vloeibare vulling:

Deze chocoladetaartjes zijn van Nigela Iawson. Ik vond ze heel makkelijk klaar te maken. Je hebt wel muffinvormpjes nodig, ik heb zo één bij de action gekocht, siliconenvorm (vind ik makkelijker te hanteren) kostte 2 euro nog wat.

Dit recept is volgens Nigela voor 6 taartjes, maar ik heb met bovenstaande vorm 10 gemaakt. Mijn vormpjes waren dus wat kleiner dan die van haar Ik vond de mijne echter groot genoeg, de taartjes zijn erg machtig.

Ingredienten:

350g pure chocolade

150g suiker

50g boter (zacht)

4 grote eieren

1 theelepel vanille extract (ik had vanillesuiker)

50g bloem

Bereiden:

Oven voorverwarmen op 200c en de bakplaat er al in zetten. Chocola laten smelten (in pannetje of magnetron) en iets af laten koelen. De eieren loskloppen met een snuf zout. De boter en de suiker roeren, de eieren er door kloppen en de vanillesuiker. Dan de bloem erdoor scheppen en als laatste de gesmolten chocolade, dit mengen tot een glad beslag.

De vormpjes vullen met het beslag en 12 minuten in de oven doen. De buitenkanten worden dan krokant, de binnenkant blijft vloeibaar. 2 minuten af laten koelen en de taartjes dan uit de vorm halen.

Tip 1:

Ik had in de helft van de muffins een blokje witte chocolade gedaan (erop gelegd, en met een theelepel er wat verder ingedouwd, totdat je 'm niet meer zag) Zo krijg je dus muffins met vloeibare witte chocoladevulling. Moet wel eerlijk zeggen dat ik die tip hier ergens gelezen had

Tip 2:

In de andere helft van de muffins had ik 3 hazelnoten gedrukt, zodat je in de vloeibare vulling dus nog 3 noten tegenkomt. Ook erg lekker!

Tip 3:

Je kan de vormpjes al van tevoren vullen, en het dan in de koelkast zetten. Dat is wel makkelijk als je het als dessert wilt maken. Je kan het dan 'sochtends al klaarzetten, dan hoef je het savonds alleen nog maar 12 minuten in de oven te schuiven. Je moet ze eigenlijk wel direct na bereiden opeten, omdat de vulling dan nog warm is. En voor kerst kan je ze serveren met een bol vanille ijs of notenijs, en er wat frambozen bij doen.
@Maris: dat klinkt super!! Dankjewel voor het recept, ik heb m geknipt, geplakt, opgeslagen en geprint .

Dankjulliewel dames voor het meedenken. Ik maak morgen boeuf Stroganoff en dat eet ik dan met stokbrood. Nog wat gegrilde aubergine erbij als groente denk ik, lijkt me ook een goede combinatie met de paprika en champignons die er al inzitten.

Vanavond heb ik lekker en gemakkelijk gedaan: zakje Fajita-mix van TexMex, wraps, kipfilet, little gem sla, komkommer, rood pepertje, creme fraiche en tomaten. Ik wilde er ook guacemole bijmaken maar kon geen goede avocado vinden dus dat lukte niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven