Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
nasi met ei, kroepoek en atjar.

lekker hoor.

Gisteren het vlees al in de marinade gezet.

eet smakelijk allemaal...
Gisteren heerlijk mosselen gegeten met friet en stokbrood.

Vandaag gooi ik de burrito's van afgelopen zondag in de oven, Broer komt eten.
Risotto met prei, reepjes parmaham, citroenschil (geraspt) en een vers pepertje erdoor, een stukje witvis of sint jakobsschelpen erbij.

Risotto met pesto erdoor, spekjes, champignons en erwtjes. Rucola erbij.

Risotto met champignons, erwtjes en zachte geitenkaas erdoor.

Let er wel op dat je dan Tuin/Doperwten uit de diepvries gebruikt Yoie. Even kort koken voordat je ze erdoor heen roert.

De bovenste combinatie is mijn favoriet, het frisse van de citroen combineert goed met het pittige van de peper.
@ Yole: In de winter vind ik risotto erg lekker met paddestoelen! Sheutje witte wijn, wat verse groene kruiden en citroensap erbij en natuurlijk parmezaanse kaas erover. Jamie oliver heeft ook een goed recept voor een winterse risotto met berlottibonen, spekjes en rozemarijn.
Pompoen en geitenkaas risotto is trouwens ook heerlijk.

En koop wel echte risotto, das veel lekkerder! Ik koop het altijd op de markt.
Quorn saté(saus) met rijst en ananas. Ben benieuwd!
quote:AgentL schreef op 15 december 2010 @ 15:36:

Risotto met prei, reepjes parmaham, citroenschil (geraspt) en een vers pepertje erdoor, een stukje witvis of sint jakobsschelpen erbij.

Risotto met pesto erdoor, spekjes, champignons en erwtjes. Rucola erbij.

Risotto met champignons, erwtjes en zachte geitenkaas erdoor.

Let er wel op dat je dan Tuin/Doperwten uit de diepvries gebruikt Yoie. Even kort koken voordat je ze erdoor heen roert.

De bovenste combinatie is mijn favoriet, het frisse van de citroen combineert goed met het pittige van de peper.Oeh, deze versies klinken ook erg goed! Die eerste ga ik denk ik deze week es proberen
Gelukkig dat je toch wat gerustgesteld bij de cardioloog vandaan kwam, Winnie!

Gisteren soepperiode afgesloten met groente-kippensoep met courgette. Vandaag maak ik voor man stukje zalm met broccoli en courgette in de stomer en voor mij een zuurkoolschotel met rundertartaar en kaas.
Wat een lekkere risotto suggesties dank jullie wel! Ik neig nu naar de variant van Agentl met oa citroenrasp.
Ik ben geen risotto-fan dus ik heb er weinig verstand van. Maar volgens mij zijn er goede tips voorbij gekomen!

Vanavond wordt het een mosterd-dille visje met gebakken minikrieltjes en groente, welke groente is nog even afwachten want lief gaat zometeen naar de supermarkt gestuurd worden.
Gisteren heb ik restje soep gegeten en wat noodles.

Vandaag lasagnette gemaakt,uit een pakje maar wel extra ui en tomaten erin gedaan om toch maar een soort van gezond te hebben.

Morgen denk ik gebakken aardappelen en een salade ofzo,moet nog naar de winkel.

Maak denk ik ook een courgette soep erbij(had een courgette gekocht voor in de lasagnette maar vergeten erin te doen...)
@ Koreveen: drie dagen nasi was best te doen

@ Agent: invriezen is inderdaad ook een optie, maar ik vind veel dingen uit de vriezer niet zo lekker. Stamppot vries ik wel in maar verder niets eigenlijk. Heb ook maar een klein vriesvakje.

Krijg trek in risotto door dit topic, dit weekend maar weer eens maken Wil al tijden de risotto van Jamie maken met venkel, ricotta en citroen. Die had mijn broer vorig jaar gemaakt met kerst en was echt goddelijk. Euhm... ik wil het dus al een jaar lang maken

Hier vanavond een stoommaaltijd met aardappelen, haricoverts en kipfilet. Toetje: schaaltje griesmeelpap.
Age; die eerste variant is toch wat je vanuit het Londonse restaurant kent? Ik ga dat misschien met Kerst maken als gang! :-)

Vanavond alleen met twee heren dus voor mij een pling maaltijd nasi met saté en twee gestoomde wortels voor de heren om mee te kledderen (samen hebben ze denk ik wel een halve wortel naar binnen gewerkt )
Suuz, je mannen worden al groot!!
Ik heb ook zin om risotto te maken, misschien volgende week woensdag! (tot die tijd allemaal afspraken 's avonds...)

Voor de citroenrisotto:

Uitje glazig bakken met fijngesneden prei erbij. Risotto erdoor en roeren tot het glazig wordt. Paddestoelenbouillon erbij, met een scheutje witte wijn en koken/roeren tot het klaar is. Halverwege een klein teentje knoflook er boven uitpersen.

Op het laatst schil van 1 citroen er boven raspen, en een vers rood fijngesneden pepertje erdoor roeren. Het mag best pittig zijn, het frisse van de citroen heft het dan op. Pepertjes van de markt bijv. zijn wat pittiger dan die uit de supermarkt. Als je pepertjes uit de supermarkt gebruikt zou ik er 1,5 à 2 doorheen doen.

Op het laatst nog wat reepjes goede parmaham erdoorheen, en direct serveren. Wat parmezaan erover is ook lekker!

Wij maken er vaak Sint Jakobsschelpen bij: even peper en zout erover en kort bakken in een hete pan waar je boter en olie in hebt laten (licht)bruin worden.

Maar een witvisje bakken is natuurlijk ook lekker.

Mijn god, wat is dit lekker En inderdaad Suuz, ik heb het bij Strada (www.strada.co.uk) in Londen gegeten.
Ik maak de risotto meestal met champignons, broccoli roosjes, garnalen en parmezaanse kaas. Lekker!
Ik maak vandaag stukjes kipfilet met een kokos-pindakorstje en paksoi en ui geroerbakt in een sajoer lodeh boemboe.
quote:Lampje2204 schreef op 16 december 2010 @ 09:25:

Ik maak vandaag stukjes kipfilet met een kokos-pindakorstje en paksoi en ui geroerbakt in een sajoer lodeh boemboe.

Wat zegt het over mij dat ik pindarotsje las?

Vandaag ga ik sushi eten met mijn 3 beste vriendinnen Lekkerrrrr!
Soms trek in pindarotsjes Age?

Hmm lekker hoor, Sushi.... ga het binnenkort maar eens zelf proberen te maken. Als het goed lukt, wil ik het ook gaan maken als mijn broertje een paar dagen in NL is... als verrassing.
Ik las dat ook. Hier thaise biefstukreepjes met jasmijnrijst.
hmmmm, pindarotsjes... shit, Age, bedankt (of had ik maar niet "kokos-pindakorstje" moeten typen)...
Soep(paprika, uitje, wortel, aardappel, bloemkool, broccoli en vegeta) met een broodje.
Het is mijn sportdag en normaal kookt mijn vriend dan. Maar die heeft kerstdiner van zijn werk, dus maak ik na het sporten een bakje pastasaus uit de vriezer warm en kook ik er wat pasta bij...nou nou nou wat een spannende maaltijd weer...

*mompelt iets onverstaanbaars over pindarotsjes en lekker*
Ik vind pindarotsjes helemaal niet zo lekker, dus daar kan het niet aan liggen! Je maakt mij veel blijer met een goed stuk luxe chocola. Bonbons ofzo

Ik heb net een heerlijke lunch voor mezelf gemaakt. Had van gisteren nog wat zelfgemaakte guacemole over.

Heb 4 (zuurdesem)boterhammen met 30+ kaas tot 2 tosti's omgetoverd in de grillpan. En op het bord daar veel guacemole op gedaan. Lekkerrrrr!!
Vanavond eet ik zilvervlies rijst met sajoer boontjes en vegetarische stukjes des, super lekker :)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven