Wat eten we vandaag?
maandag 13 december 2010 om 21:17
maandag 13 december 2010 om 23:10
Winnie; fijn dat je wat gerustgesteld bent. Vervelend wel dat die uitslagen altijd zo enorm lang op zich laten wachten! Hopen dat je met de tabletjes ook weer verder opknapt!
Verder is de hoogste tijd voor het bedje dus snel OT:
vriend kookte pasta met een rode saus met kabeljauw, zeevruchtjes en wortel. Smaakte prima!
Verder is de hoogste tijd voor het bedje dus snel OT:
vriend kookte pasta met een rode saus met kabeljauw, zeevruchtjes en wortel. Smaakte prima!
dinsdag 14 december 2010 om 08:00
dinsdag 14 december 2010 om 10:26
Gisteren bij vrienden aardappels uit de oven gegeten, met een spinaziesalade met komkommer en feta en kip uit de oven gevuld met spinazie en ricotta en omwikkeld met parmaham. Was lekker!
Vandaag dus de mosselen.
@ Ruza, ik lust het wel, maar het zou nooit mijn eerste keus zijn in een restaurant. Maar mosselen eten bij Lief's moeder schijnt een traditie te zijn, en ze maakt ze ook erg lekker klaar, dus ik wil dat wel proberen!
@ iedereen die alleen woont/kookt/eet: Je hoeft toch nooit zoveel porties van een gerecht klaar te maken? Ok, met pakjes en zakjes wordt het moeilijker, maar dan nog kun je maar de helft van het zakje gebruiken. Een vriezer is ook handig. Toen ik nog alleen woonde/kookte/at maakte ik bijv. burrito's. Ik vulde er dan twee en de rest ging per 2 in zakjes in de vriezer. Net als de vulling, die vroor ik ook in porties in. Zo eet je maar 1 dag burrito's en heb je diverse porties in de vriezer voor een later moment. Of als je een pastasaus maakt met tomaten, gehakt, champignons en prei... Met het gehakt, de champignons en prei wat je over hebt maak je de volgende dag een nasi of een wokgerecht.
Koop een keukenweegschaal, zorg dat je ruimte in de vriezer hebt en dat je (kleine) diepvriesbakjes en diepvrieszakjes in huis hebt. Zo simpel kan het zijn.
En als je eens twee porties van iets kookt dan blijft het nog wel even goed in de koelkast, dus je kan ook best een dag overslaan zodat je iets anders kunt eten.
Van de ingrediënten gebruikte ik alleen wat ik nodig had.
De dagen erna keek ik gewoon wat ik huis had en daar maakte ik dan een ander gerecht mee. Op www.smulweb.nl bijvoorbeeld kun je uitgebreid zoeken en dan kun je meerdere ingrediënten invoeren waarmee dan recepten worden gezocht. Ideaal!
Vandaag dus de mosselen.
@ Ruza, ik lust het wel, maar het zou nooit mijn eerste keus zijn in een restaurant. Maar mosselen eten bij Lief's moeder schijnt een traditie te zijn, en ze maakt ze ook erg lekker klaar, dus ik wil dat wel proberen!
@ iedereen die alleen woont/kookt/eet: Je hoeft toch nooit zoveel porties van een gerecht klaar te maken? Ok, met pakjes en zakjes wordt het moeilijker, maar dan nog kun je maar de helft van het zakje gebruiken. Een vriezer is ook handig. Toen ik nog alleen woonde/kookte/at maakte ik bijv. burrito's. Ik vulde er dan twee en de rest ging per 2 in zakjes in de vriezer. Net als de vulling, die vroor ik ook in porties in. Zo eet je maar 1 dag burrito's en heb je diverse porties in de vriezer voor een later moment. Of als je een pastasaus maakt met tomaten, gehakt, champignons en prei... Met het gehakt, de champignons en prei wat je over hebt maak je de volgende dag een nasi of een wokgerecht.
Koop een keukenweegschaal, zorg dat je ruimte in de vriezer hebt en dat je (kleine) diepvriesbakjes en diepvrieszakjes in huis hebt. Zo simpel kan het zijn.
En als je eens twee porties van iets kookt dan blijft het nog wel even goed in de koelkast, dus je kan ook best een dag overslaan zodat je iets anders kunt eten.
Van de ingrediënten gebruikte ik alleen wat ik nodig had.
De dagen erna keek ik gewoon wat ik huis had en daar maakte ik dan een ander gerecht mee. Op www.smulweb.nl bijvoorbeeld kun je uitgebreid zoeken en dan kun je meerdere ingrediënten invoeren waarmee dan recepten worden gezocht. Ideaal!
dinsdag 14 december 2010 om 17:35
dinsdag 14 december 2010 om 18:19
dinsdag 14 december 2010 om 19:25
Even een uitgebreide opdate.
Vrijdag: couscoussalade met o.a. kikkererwten, kalamata-olijven en feta met lamskarbonaadjes en een merquezworstje. Tzatziki en bruin broodje erbij.
Zaterdag: tagliatelle met rode pesto, rucola, gamba's, knoflook en pijnboompitjes
Zondag: rode curry met kip en groenten
Maandag: rollade met broccoli, gekookte aardappels en stoofpeertjes
Dinsdag: volkoren pita met salade, shoarma en tzatziki
Ik wilde eigenlijk falafel eten, maar die was op in de supermarkt. Van mijn voornemen om minder vlees en vis te eten komt weinig terecht merk ik.
Ik ben wel benieuwd wat jullie vega toppers zijn?
Vrijdag: couscoussalade met o.a. kikkererwten, kalamata-olijven en feta met lamskarbonaadjes en een merquezworstje. Tzatziki en bruin broodje erbij.
Zaterdag: tagliatelle met rode pesto, rucola, gamba's, knoflook en pijnboompitjes
Zondag: rode curry met kip en groenten
Maandag: rollade met broccoli, gekookte aardappels en stoofpeertjes
Dinsdag: volkoren pita met salade, shoarma en tzatziki
Ik wilde eigenlijk falafel eten, maar die was op in de supermarkt. Van mijn voornemen om minder vlees en vis te eten komt weinig terecht merk ik.
Ik ben wel benieuwd wat jullie vega toppers zijn?
dinsdag 14 december 2010 om 19:52
@Age: ik heb ook jarenlang alleen gewoond en deed het precies zoals jij beschrijft. Ik ben dan ook heel goed in het verwerken van "restjes" uit de koelkast (b.v. een restje room, prei, spinazie, bladerdeeg, wat dan ook) en ik vroor ook heel veel eten in. Hoefde ik mooi niet alle avonden te koken.
Vanavond met lief langs de AH XL gereden voor de "grote" boodschappen zoals kattengrit enzo. We zijn weer helemaal voorzien en hebben aldaar besloten dat we gado gado eten. En ik heb best trek!
Vanavond met lief langs de AH XL gereden voor de "grote" boodschappen zoals kattengrit enzo. We zijn weer helemaal voorzien en hebben aldaar besloten dat we gado gado eten. En ik heb best trek!
dinsdag 14 december 2010 om 21:35
Goedenavond, ik wil in het weekend voor 6 personen risotto maken. Gezellig eten met vrienden. Maar wat eet ik erbij, er is een goede viswinkel in de buurt dus daar kan het ook mee gecombineerd worden. Ik weet alleen niet zo goed welke groente er bij kan in de winter. Alvast bedankt voor het meedenken!
woensdag 15 december 2010 om 07:52
woensdag 15 december 2010 om 09:14
Yoie, als je niet meer dan dat in je risotto doet zou ik er denk ik een simpel stukje lekkere, stevige witvis bij eten. Als je bv erwtjes in je risotto doet is het erg lekker om garnalen er ook in te doen!
Winnie, fijn dat je een goed gevoel aan je cardio-bezoek hebt overgehouden. Jammer dat je pas in het nieuwe jaar de uitslag krijgt, maar het is zo januari hoor!
Age, zoals jij het doet met éénpersoonsporties deed ik het ook! ik had wel een heel klein vriesvakje, maar ook in de koelkast kun je iets wel een dag bewaren, dus dan at ik om en om. Of gewoon handige gerechten maken die je ook voor 1 persoon kunt koken. Pakjes enzo gebruikte ik (bijna) nooit.
Vanavond eet ik Nasi. Lekker simpel met prei, wortel, ui en paprika, saté en seroendeng.
Winnie, fijn dat je een goed gevoel aan je cardio-bezoek hebt overgehouden. Jammer dat je pas in het nieuwe jaar de uitslag krijgt, maar het is zo januari hoor!
Age, zoals jij het doet met éénpersoonsporties deed ik het ook! ik had wel een heel klein vriesvakje, maar ook in de koelkast kun je iets wel een dag bewaren, dus dan at ik om en om. Of gewoon handige gerechten maken die je ook voor 1 persoon kunt koken. Pakjes enzo gebruikte ik (bijna) nooit.
Vanavond eet ik Nasi. Lekker simpel met prei, wortel, ui en paprika, saté en seroendeng.
woensdag 15 december 2010 om 09:21
woensdag 15 december 2010 om 13:15
woensdag 15 december 2010 om 14:24
Yoie, ik eet vanavond ook risotto, heel simpel met alleen een uitje erin. Erbij staat er nu een grote pan met kippenbouten te pruttelen die ik heb gemarineerd in komijn, kaneel, knoflook, olijfolie, beetje zout, paprikapoeder. Na het marineren in de pan met kippenbouillen groente snijden (paprika, ui, tomaat en champignons) en erbij doen en minimaal anderhalf uur laten sudderen. Lekker en makkelijk want de kip hoef je verder niet veel meer aan te doen!