Geld & Recht alle pijlers

4 kinderen, vader weigert dochter mee te nemen voor weekend

21-02-2010 14:25 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik ben gescheiden, heb 4 kinderen, eentje woont er bij zijn vader, de andere 3 altijd bij mij. Aankomend weekend gaan ze allemaal voor het weekend daarnaartoe, nu zijn ze allemaal bij mij voor een week.

Regeling is, om de 4 weken een weekend bij vader. Nu hoorde ik vandaag dat mijn dochter aankomend weekend niet mee mag omdat ze heeft ze heeft gezegd dat ze het niet zo leuk vond de afgelopen keer ivm stiefzus en stiefbroertje.

Als ik dan aandraag naar hem toe dat ik ook mijn afspraken/verplichtingen (werk) heb in het weekend dan vind ie mij een egoistische moeder die alleen aan zichzelf denkt. Terwijl ik die weekenden alleen ook nodig heb om bij te tanken na alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd.

Nu heb ik dus mooi een probleem als ze echt niet mee mag dat weekend.

Wat kan ik en wat niet?

Kan hij dat zomaar weigeren? In convenant staat gezamelijke voogdij enz.
Sorry, was niet de bedoeling om mezelf te quoten...
Wat je kunt doen is met de vader om tafel gaan zitten. Hoe los je een dergelijk probleem op, hoeveel inspraak heeft dochter in waar ze verblijft, en is dit wel een fatsoenlijke manier om te reageren op haar woorden van de afgelopen maand (lijkt me niet).

Helaas (of gelukkig) is er geen ophaalplicht. En is het fijn voor dochter als tenminste een ouder zich bekommert om haar. Wat voor mij makkelijk praten is nu, want ik zit in een vrij weekend omdat mijn kinderen bij pleeggezinnen zijn en ik besef maar al te goed wat een weelde dat is.

Is er geen leuke tante of oma waar dochter naartoe kan?
Wat wil je dochter?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
@ Mamzelle:

Om de tafel zitten is geen optie, valt niet mee te praten. Heb dat al zo vaak geprobeerd. Oma woont 170 km verderop, tante ook, vrienden en kennissen hoef ik niet lastig te vallen in het weekend, dus komt het erop neer dat ze hele weekend alleen zit en ze is 10 jaar, bijna. Oppas valt gewoon niet te regelen nu.

@ Dejavu:

Dochter wil bellen en praten en excuus aanbieden maar paps neemt niet op. Dus ze wil.
Oei, dit kan echt niet. Wat een kinderachtig en onverantwoordelijk gedrag van je ex. Hij heeft zijn verplichtingen en die moet hij gewoon nakomen. Maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar? Heb helaas geen ervaring hiermee.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Hele weekend alleen kan niet. Ik heb een hondsberoerd netwerk, maar als het zo nodig is heeft mijn tienjarige voor die acht of zestien uur onderdak. Ik denk dat het tijd wordt om schoolvriendjes of schoolvriendinnetjes uit de kast te trekken.

Wat betreft ex: overweeg mediation, waar jullie allebei je aan verbinden dan. Of, overweeg je netwerk zo aan te passen dat dit soort fratsen je niets meer doet. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook wel.
Ik zou hem als ik jou was bellen en zeggen dat hoe hij bezig is verre van pedagoisch verantwoord is. Tuurlijk je dochter heeft iets gezegd wat niet aardig bij je ex is overgekomen, dat kan gebeuren en ipv tot een oplossing te komen mag ze gewoon nu niet komen. Ik vind het geen stijl en zou het ook zo zeggen. Hij begrijpt niet of het boeit hem niet wat voor schade hij teweeg brengt bij zijn dochter. Zou dit tegen hem zeggen en helaas kan je iemand niet dwingen en dan zal je toch je afspraken moeten wijzigen, kids gaan nou eenmaal wel voor bij moeders en verantwoordelijke en volwassen vaders.
Bellen...hij neemt niet op dus dat word moeilijk. Voorheen was ie niet zo moeilijk maar nu ie een vriendin heeft en samenwoond is het allemaal veranderd, ten nadele van de kinderen. Hij weet dat ze bij mij op nummer 1 staan en ik er toch wel voor ze ben hoe dan ook. Maar ik kan moeilijk mijn verplichtingen dit weekend en dat zijn ook geen leuke, afbellen. Dan zit ik nog verder in de shit dan ik al zit. Komt de kids ook niet ten goede en mijzelf ook niet.

Hij begrijpt het wel en doet dit om haar te straffen, boeit hem dus niet, is ie heel makkelijk in.

Schoolvriendjes/vriendinnetjes kan ik niet vragen, even naar opa en oma rijden ook niet.
Als je dochter zelf niet wil dan houdt het op lijkt me. Als jij 'n vrij weekend wil moet je dus 'n ander logeeradres voor je dochter zien te vinden.
Wat een eikel zeg. Hij heeft "geluk" dat jij er bent, als het kind bij hem leefde en eens iets zei waar hij boos om word, kan hij het toch ook niet buiten de deur zetten? En wat een vader zeg, dat zijn kind van 10 niet eens haar mening mag ventileren en dat als ze dat wel doet ze zo gestraft wordt. Gatver. Voelt ze zich niet afgewezen?

Zijn het de km's waarom je je dochter niet naar je ouders kunt brengen? Of hebben zij andere plannen?
quote:elninjoo schreef op 21 februari 2010 @ 14:48:

Als je dochter zelf niet wil dan houdt het op lijkt me. Als jij 'n vrij weekend wil moet je dus 'n ander logeeradres voor je dochter zien te vinden.Dochter wil wel, weekend vrij, interesseert me niks ja of nee. Ik moet werken zaterdag dus heb niet eens vrij.
Lézen, ninjoo!
Eerlijk gezegd zou ik in dit geval mijn werk (en de vader) bellen en zeggen dat alle kinderen thuis blijven. Er is hier sprake van een overmachtsituatie (zou een werkgever serieus wensen dat je je kind van tien zestien uur alleen laat?)

Het moet verdorie niet gekker worden. De vader geeft aan al zijn kinderen een verkeerde boodschap af. Namelijk: vooral niet zeggen wat je ergens van vindt. Lijkt me fijn voor die kinderen als iemand tegen hem zegt: tot hier en geen stap verder.
quote:elninjoo schreef op 21 februari 2010 @ 14:48:

Als je dochter zelf niet wil dan houdt het op lijkt me. Als jij 'n vrij weekend wil moet je dus 'n ander logeeradres voor je dochter zien te vinden.het gaat niet om een vrij weekend, want ze moet werken. Het gaat om afspraken maken je daar aan houden!
De juridische achtergrond van zo'n escalatie: jij zegt eenzijdig de omgang op, hij moet e.e.a. aanvechten bij de rechter. Er zal dan onderzoek door de raad van de kinderbescherming volgen en daarin kan dan worden toegelicht wat dit soort fratsen voor de kinderen betekenen.

Voor jou is geen bescherming, dus die zal je zelf moeten regelen. Geen afspraken meer plannen in het weekend dus.
Werk afbellen gaat niet, ik werk al op therapeutische basis en heb kunnen regelen dat ik de rest van de week NIET hoef omdat mijn andere zoon hier ook de hele week is. Ze hebben vakantie... Dus ja, ik kan zeggen aju ik kom niet, dan weet ik zeker dat ik binnenkort geen werk meer heb. Niet dat ik zo leuk werk heb maar heb het geld wel heel hard nodig.

Ik denk er nog even over na hoe ik dit ga oplossen. In mijn ogen kan je het niet maken om te zeggen: ik haal nr 1, 3 en 4 op, en nummer 2 mag niet mee.
Ahhw wat klote! Als je in de buurt zou wonen zou ik zo voor je komen oppassen. Den Haag?
quote:mamzelle schreef op 21 februari 2010 @ 14:57:

De juridische achtergrond van zo'n escalatie: jij zegt eenzijdig de omgang op, hij moet e.e.a. aanvechten bij de rechter. Er zal dan onderzoek door de raad van de kinderbescherming volgen en daarin kan dan worden toegelicht wat dit soort fratsen voor de kinderen betekenen.

Voor jou is geen bescherming, dus die zal je zelf moeten regelen. Geen afspraken meer plannen in het weekend dus.Geen afspraken meer plannen in het weekend, goed ik zal mijn leven stop zetten....
Ik ben overigens zelf begonnen aan een 'tot hier en niet verder' aktie. Dooood eng. Maar uiteindelijk zul je toch ooit jezelf moeten gaan afvragen of de omgang zoals die nu is goed is, en blijvend goed is, voor je kinderen.
quote:essiej schreef op 21 februari 2010 @ 14:57:

Ahhw wat klote! Als je in de buurt zou wonen zou ik zo voor je komen oppassen. Den Haag?Lief van je maar nee, Oost Nederland.
B*ligt niet in Oost Nederland* heeft ook ruimte.

Voor de overmachtssituatie (dochter is thuis) zijn verlofregelingen. Werkgever zal van je verwachten dat je probeert een alternatief te vinden, maar als dit echt niet lukt valt dit (denk ik) onder zorgverlof.

Geen belangrijke afspraken meer plannen in het weekend. Klein detail. Ik neem aan dat een vriendin niet gaat huilen als je bij haar met je dochter aankomt.

Het is niet leuk, maar wel de realiteit, dat een verzorgende ouder zonder verantwoordelijke mede-ouder altijd opdraait voor dit soort geintjes.
quote:toffifee schreef op 21 februari 2010 @ 14:51:

Wat een eikel zeg. Hij heeft "geluk" dat jij er bent, als het kind bij hem leefde en eens iets zei waar hij boos om word, kan hij het toch ook niet buiten de deur zetten? En wat een vader zeg, dat zijn kind van 10 niet eens haar mening mag ventileren en dat als ze dat wel doet ze zo gestraft wordt. Gatver. Voelt ze zich niet afgewezen?

Zijn het de km's waarom je je dochter niet naar je ouders kunt brengen? Of hebben zij andere plannen?

Dochter is niet blij nee... Mening wil ie niet horen, hij is veranderd en zij is de enige die geen blad voor haar mond neemt. Is niet gewenst om de waarheid te horen. Hier leren ze te zeggen als er wat is, doe ik zelf ook, niks achterhouden want dan kan je er niks aan veranderen.

Mijn ouders...die doen het met liefde maar ze wonen erg ver weg en mijn vader is terminaal ziek.
tja afspraken waar je je aan moet houden....kan er over meepraten..afspraak bij mij was co ouder zijn,afspraak was halen door hem na telefonisch contact(ivm zijn drukke werk) afspraak was 270 euro allimentatie voor de kids...NIETS NADA NOPPUS....meneer heeft gewoon al 11 jaar geen zin in dit soort verplichtingen.......en kreeg van de rechter nog gelijk ook(kwijtschelding allimentatie)...........dus...als hij geen zin heeft,kan je vechten als brugman......maar dan heeft ie geen zin.....

zulke eikels zijn er helaas...zeker als ze een nieuw nest gebouwd hebben met een andere dame.............
Maar waarom is het brengen naar je ouders geen optie? Heb je geen vervoer? Of hebben ze geen zin/tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven