Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw geeft bootcamples in de tuin

05-02-2018 16:16 281 berichten
*update beschikbaar*

Gemeente zegt; gymles in de tuin geven mag niet
Overige buurtbewoners ook geklaagd bij buuf; niet gediend van 'gegluur in hun slaapkamer op een zondag, beraden zich op stappen'

Zie mijn post verderop

*Laat OP in tact ter leringe ende vermaeck*

Onze buren zijn vorig jaar gescheiden en zij is met de kinderen in het huis achtergebleven. We hebben een 'normaal'contact met elkaar, letten op elkaars huis als we op vakantie zijn, zeggen normaal gedag en houden een praatje zo nu en dan, maar we komen niet bij elkaar over de vloer/op de koffie/op de verjaardag.

Tot de scheiding stond er een loei van een trampoline in de tuin (destijds ook zonder overleg met ons geplaatst al hadden wij wel het gegil geschreeuw en de hoofdjes-boven-het-hek iedere zomer.)

Ineens was het ding weg. Boedelscheiding of wat ook, ik was blij.

Maar op een donderdag avond in november hoorde ik ineens hoop geklets gelach en daarna gesteun en gekreun in de tuin, ze bleken in de tuin te bootcampen met een man of 5.

ik heb het even gelaten voor wat het was, maar inmiddels worden er twee avonden per week les gegeven (van 20:00- 21:00) en in het weekend op zondag om 9:00. het groepje is nu ook rond een man of 8-10.

Mijn kinderen klaagden dat ze tijdens de avondlessen niet kunnen slapen door het geluid uit de tuin (ramen nog dicht ivm winter) en ik vind de zondagochtend niet zo geslaagd om met gehijg en gesteun wakker te worden.

Ik heb de buuf aangesproken en gevraagd of dit een permanent iets is, of dat ze gaat verkassen naar een park/bos/strand; iets wat geen tuin is in een drukke woonwijk.

Ze geeft aan dat dat niet kan ivm haar eigen kinderen en dat ze dit inkomen nodig heeft, het is ondertussen een officieel bedrijf (met website en al). Ik heb gezegd dat ik er zelf wel een beetje last van heb op zondag en dat de kinderen doordeweeks daardoor niet in slaap kunnen komen.

'Tja het is mijn tuin, en vorig jaar hadden we een trampoline dus burengeluiden hou je toch wel. Wij hebben ook wel eens last van jullie BBQ's met vrienden gehad'

ik BBQ echter geen 3 keer per week, 50 weken per jaar dus dit is geen argument maar aan haar hele houding merk ik al dat dit geen geen makkelijke gaat worden.

Ik wil het echter gewoon niet naast me, ga het lekker elders doen!

Hoe pak ik dit aan zonder de boel op scherp te zetten?
anoniem_355099 wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:18
Reden: Update
6.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
05-02-2018 20:18
Waarom lezen sommige niet wat er echt staat?
Waarom zit jij om je heen te meppen alsof dit jouw topic is?
Alle reacties Link kopieren
Het maakt dus wel degelijk veel uit of het gaat om geluiden van een bedrijfsmatige activiteit of gewone leefgeluiden.
Maleficent schreef:
05-02-2018 20:38
Ik heb zelf kinderen en geen trampoline en ja ik vind de trampoline bij de buren ook irritant.
Ik ga er niet over klagen want meestal is het maar een paar jaar leuk en hij staat er al 3 jaar dus ik hoop dat de lol er nu wel snel af is en de overlast is toch meestal alleen in de zomer.
Het springen en hoofdjes boven de schutting vind ik niet zo'n probleem, maar ik snap niet waarom er zo bij gekrijst en gegild moet worden als er meerdere kinderen tegelijk springen.

Nu vind je me vast heel zuur, maar ik houd niet van dat gegil nee.
Maar dat houd ik voor mezelf omdat ik weet dat het tijdelijk is.
Dan ben je dus niet zuur :D

Ik ben ook niet dol op kindergegil, maar het hoort er nou eenmaal af en toe bij en mij zullen ze ook wel eens een lastpak vinden.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 20:08
Werkt die mijnheer dan ook op zondagmorgen om negen uur? Dat lijkt mij stug.
Kan goed hoor, dat hij op zondagochtend niet thuis is als hij veel reist voor het werk. Dat soort functies gaan regelmatig in het weekend ook gewoon door. Hoeven ze misschien niet op kantoor te zijn, maar zijn ze wel onderweg.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Hoewel het enigszins offtopic is, wil ik toch nog even iets kwijt. Kinderen spelen al veel te weinig buiten en op straat is er nog nauwelijks ruimte voor ze. Teveel autoverkeer, teveel blik langs de weg, kortom de tuin is vaak nog het enige plekje waar ze kunnen ravotten.

Na al die uren voor de buis, achter de computer of met een tablet, is het gewoon gezond als kinderen buiten hun ei kwijt kunnen. En ja, dan zijn ze wel eens druk en maken iets teveel lawaai. Nou en, daar zijn het kinderen voor. Jammer dat tegenwoordig alles al snel als overlast wordt beschouwd. Zelfs schoolpleinen zijn een bron van ergernis.

TO, ik denk dat je het veel slechter had kunnen treffen met je buren. In een overvol land met volop rijtjeshuizen en flats, moet je nu eenmaal een beetje geven en nemen. Misschien kan de buurvrouw haar avondlessen een uurtje vervroegen, dan doen jullie allebei wat water bij de wijn. Lijkt mij wel zo prettig als je nog jaren naast elkaar blijft wonen.
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 21:16
0.36% gewijzigd
8102 schreef:
05-02-2018 20:28
Wat doet dat er allemaal toe!!!
To mag zelf beslissen waar ze wel of geen last van heeft.
Maar niet of je andere mensen lastig gaat vallen met waar je allemaal last van hebt.
Dan ben je zelf een lastpak. En kinderen op zondagochtend in de tuin: no way. Ik wil het niet hebben.
Toch is er een speelveld achter mijn huis waar de gemeente godbetert ook nog eens speeltoestellen en doelen heeft geplaatst.
Je begrijpt wel dat ik de hele buurt heb aangeklaagd en altijd met een rood hoofd sta te schreeuwen als er een kind gaat spelen.
Komt de wijkagent aan de deur, of ik een beetje normaal wil doen... snap je dat nou? :@@:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
05-02-2018 20:42
Iemand die daarover klaagt zonder kinderen vind ik ook een zeurkont. Gewoon niet poedelnaakt op je gazon de liefde gaan liggen bedrijven, dan valt er voor die kinderhoofdjes niks geks te zien.


Of juist wel, ben je zo van die trampoline af.
Creativity is intelligence having fun
MrBurns schreef:
05-02-2018 16:52
Een hobby fokker die gemiddeld negen honden in de kennel in de tuin heeft normaal burengerucht?

Ze is er voor verhuisd, was gelukkig toen tijdelijke stek.

En een trampoline -wist ik ook pas tot ik het naast me kreeg- is nou niet echt ontspannend en rustgevend speelgoed voor de omgeving. Daar heb ik niks van gezegd maar ik zat er ook niet echt op te wachten dat er tijdens de zomer gemiddeld 10 buurkids gillend en schreeuwend naast ons moest accepteren.
Mijn god :facepalm:
Ik zou zeggen..ga lekker op een hutje op de hei wonen.
Maar niet klagen over de fluitende vogeltjes waar je dan s morgens wakker van wordt.

Ik vind je zwaar overdrijven, dat komt door je trampoline verhaal.
Daarmee maak je jezelf niet geloofwaardig meer.
Of tenminste, om het plat te zeggen..gewoon een zeurpiet.

In een ander topic geef je iemand zelfs nog advies om een trampoline te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook mee gaan bootcampen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier ook echt niet blij mee zijn. Ik ben zelf niet iemand die snel klaagt, maar wat me in dit geval dwars zou zitten is het structurele de behoorlijke kans dat de uurtjes nog uitgebreid zullen worden. Het schijnt niet te mogen, volgens een paar dames die daar juridisch iets van weten en dat is niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
blue123 schreef:
05-02-2018 21:33
Mijn god :facepalm:
Ik zou zeggen..ga lekker op een hutje op de hei wonen.
Maar niet klagen over de fluitende vogeltjes waar je dan s morgens wakker van wordt.

Ik vind je zwaar overdrijven, dat komt door je trampoline verhaal.
Daarmee maak je jezelf niet geloofwaardig meer.
Of tenminste, om het plat te zeggen..gewoon een zeurpiet.

In een ander topic geef je iemand zelfs nog advies om een trampoline te nemen.
Hahahahahah
+1

Ik heb een zoontje van 2,5 nu en moet er echt niet aan denken om met mijn buren te moeten overleggen om een trampoline te kopen. Net of ze meebetalen? Hahaha dit is echt te grappig.
Yeah right! En of ik het koop!
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 20:22
Alsof je met jonge kinderen op zondag om 9.00 nog niet wakker bent. Kom nou toch!
Hahaha echt he!
:rofl:
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-02-2018 08:48
Reden: OP quoten is niet toegestaan
99.45% gewijzigd
Now that escalated quickly ;-)

Een mening over een trampoline is hier duidelijk een hot topic/rode lap voor een stier :-D

Het gaat natuurlijk niet om de trampoline, of de kinderen die erop spelen, het gaat om het -gebrek aan- toezicht van de ouders/begeleiders bij zo'n ding.

Vrienden van me hebben ook een (verzonken) trampoline en als het te druk, te schreeuwerig en te wild wordt geven ze een paar keer een waarschuwing in de strekking; denk aan de buren en/of wij willen ook een normaal gesprek met elkaar kunnen voeren. Wordt daar niet naar geluisterd dan is het simpel; moven, iets anders gaan doen ga maar lekker fietsen/ voetballen/ rolschaatsen/naar de speeltuin.

Helaas ontbrak het bij de -destijds nog- buren aan dergelijk reactievermogen. Ze vonden het blijkbaar prima dat een groep van voornamelijk jongens tussen de 5 en 10 jaar op een gemiddelde weekenddag van 9.30 tot 18.30 over de tuinvloer kwam. Het was duidelijk geen probleem om met de tuinslang op de trampo te springen, al springend spullen over het hek gooiden (ook een zware voetbal die vervolgens op het hoofd van mijn toen nog kruipende peuter kwam), lekker hoog springen 'om te kijken of je de tieten van de buurvrouw kan zien'.

Niet een keer werd er gezegd dat dit gedrag niet kon. Laat staan dat ze aan de buren moesten denken. Blijkbaar waren ze ook de mening toegedaan dat je die arme tablet generatie maar ongeremd moet laten razen in de tuin.

Ik heb er die twee zomer seizoenen nooit wat van gezegd, wel van die bal op het hoofd van dochter toen was ik behoorlijk pissed, maar verder heb ik het geschreeuw en gegil maar geaccepteerd als 'leven en laten leven'.

Maar nu ze met haar fitness lesjes mijn kids wakker houd en mij op een zondag wakker maakt (ik ben gezegend met uitslapers) dan ga ik daar iets van zeggen.

Dat ik vervolgens een houding terug krijg van ik-doe-lekker-in-MIJN-tuin -wat-IK- wil dan ga ik mij wel beraden op hoe we dit op mijn manier kunnen gaan oplossen. Ik wil geen ruzie, maar ik wil ook geen last van haar hebben. En dat heb ik last van die lessen in de tuin.

Wat ik ga doen is het volgende;

Checken bij een aantal buren of zij hier ook last van ondervinden, het geluid stopt namelijk niet na mijn tuin. Mogelijk moet ik eerst wachten tot het zomer is hiermee

Checken bij de gemeente of bootcampen in de tuin mag of niet. Als het niet mag zal ze eerder geneigd zijn mijn compromis te accepteren.

Een compromis sluiten; maximaal drie lessen per week, groep niet groter dan 10 man, avondlessen van 19.00-20.00, weekend les van 10.00-11.00, als ik er nog steeds last van blijft houden moet het mogelijk verder worden ingeperkt (aantal deelnemers en/of aantal lessen) Ik hoop dus inderdaad dat de gemeente het niet toestaat, want dan ben ik met dit compromis heel schappelijk.

Ik wil graag de mensen bedanken voor het meedenken en de tips over het bootcamp issue.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een hele verstandige strategie hebt gekozen. En je moet maar zo denken, haar vrijheid houdt op waar de jouwe begint. Dus zij heeft de vrijheid om te doen wat zij wil in haar huis, maar jij hebt ook de vrijheid om daar geen last van te hebben. Ik hoop dat jouw gemeente je verder kan helpen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Succes TO en dit klinkt als een redelijke en slimme aanpak!
Alle reacties Link kopieren
En wat als de gemeente het wel toestaat en je buurvrouw zegt dat je je compromis ergens kunt steken waar de zon niet schijnt (bij wijze van spreken?)
Benbits schreef:
06-02-2018 11:17
En wat als de gemeente het wel toestaat en je buurvrouw zegt dat je je compromis ergens kunt steken waar de zon niet schijnt (bij wijze van spreken?)
Ja dat is dus mijn 'gevreesde scenario'. Ik hoop in dat geval dat ik niet alleen sta, dat dus andere buren ook last hebben van haar lessen, dan moet je toch van goede (of juist slechte) huize komen om aan meer buren schijt te hebben.

Mocht dat toch zo zijn, tja ik ben het type waar je ver mee kunt gaan en waar ik nog lang wil meedenken/omdenken/tegemoet komen, maar als jij meent 100% schijt aan mij te moeten hebben dan kun je het ook van me krijgen. Beginnende met berichten op Facebook over deze 'leuke'sportclub, Google reviews bij je website. Daarna mn neef lekker een pak peuken naast het hek laten oproken als zij bezig zijn gewoon beetje 'wat gewoon mag en moet kunnen'.

Daarna komen waarschijnlijk advocaten en misschien wel de rijdende rechter aan bod :rofl:

Maar ik ga er even van uit dat ze nog wel een beetje fatsoen heeft en het niet tot zoiets aan laat komen. Komt je bedrijf en inkomsten immers niet ten goede.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel om je lachen TO, je avatar is echt precies hoe ik je nu voor me zie :biggrin:

Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind eigenlijk. Ik denk dat ik er geen last van zou hebben, maar ik zou het wel vreemd vinden, als ik uit mijn raam zou kijken en ineens een groepje sportende mensen in de achtertuin van de buren zou zien.

Hopelijk valt er een compromis te vinden voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Moeten ze tijdens oefeningen niet hardop tellen?
Dan zou verkeerd mee tellen ook kunnen.

Of als zij muziek draait, ook muziek draaien in een heel ander ritme :whistle:
Je bent kwaad omdat de buurvrouw niet doet wat jij zegt. De gemeente bellen is de enige manier om haar daartoe te dwingen. Dat is waar jij op uit bent, dus ja, dan moet je inderdaad bellen.

Het lijkt me sterk dat die buurvrouw dat zelf niet heeft uitgezocht (voordat ze dat bedrijf gestart is). Mocht het toegestaan zijn, kun je nogmaals aangeven waar je last van hebt en haar netjes vragen de tijden aan te passen. Eisen stellen is niet de manier. Ik ben benieuwd hoe je haar in eerste instantie benaderd hebt.

Zondagochtend om 09:00 is een zeer redelijke tijd. Leuk dat jij dan nog wil slapen. Er zijn ook mensen die dan graag willen sporten. Met 21:00 in de avond (icm met jonge kinderen) zou ik wel moeite hebben.

Ik ben benieuwd wat de gemeente ervan zegt!
Alle reacties Link kopieren
Als het mag volgens de gemeente zou ik het daarbij laten en mijn verlies nemen. Hoogstens zelf nooit mee rekening houden met haar in je eigen overlast (binnen de wettelijke grenzen)

Als de gemeente haar gelijk geeft en jij gaat haar lopen sarren is dat gewoon kinderachtig.
MrBurns schreef:
06-02-2018 11:55


Mocht dat toch zo zijn, tja ik ben het type waar je ver mee kunt gaan en waar ik nog lang wil meedenken/omdenken/tegemoet komen, maar als jij meent 100% schijt aan mij te moeten hebben dan kun je het ook van me krijgen. Beginnende met berichten op Facebook over deze 'leuke'sportclub, Google reviews bij je website. Daarna mn neef lekker een pak peuken naast het hek laten oproken als zij bezig zijn gewoon beetje 'wat gewoon mag en moet kunnen'.

Daarna komen waarschijnlijk advocaten en misschien wel de rijdende rechter aan bod :rofl:
Nou dat gaat dan wel een hele ordinaire burenruzie worden.
Zou het dan lekker bij een advocaat houden als je toch je zin wilt hebben en al die kinderachtige andere dingen achterwege laten.
Met een rookgeur wat veroorzaakt wordt door een persoon jaag je ook echt mensen weg :HA:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je echt zoveel last kan hebben van sportende mensen (zonder luide muziek). Ik vind je heerszuchtig overkomen. Ik lees in je laatste reactie dat je zelfs bereid bent er een burenruzie van te maken. Hopelijk is de overlast echt zo erg dat je er een vijandige sfeer voor over hebt, en is het geen ordinair machtsstrijdje.

Want je bent kennelijk in de veronderstelling dat je eisen kan stellen aan anderen en mensen kan vertellen wat en hoevaak ze wel en niet mogen doen in hun eigen tuin. Dat bemoeizuchtige gedrag is erg onaangenaam.

Je kan hoogstens VRAGEN of ze qua tijden rekening kan houden met de bedtijd van je kinderen. Meer niet. Als ze dat vervolgens niet doet, is het logisch dat je gaat kijken wat je eraan kan doen. Maar op een volwassen manier handelen en genoegen nemen met een compromis (dus niet: buurvrouw moet tegemoet komen aan al mijn eisen) is natuurlijk veel slimmer.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
06-02-2018 13:28
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je echt zoveel last kan hebben van sportende mensen (zonder luide muziek). Ik vind je heerszuchtig overkomen. Ik lees in je laatste reactie dat je zelfs bereid bent er een burenruzie van te maken. Hopelijk is de overlast echt zo erg dat je er een vijandige sfeer voor over hebt, en is het geen ordinair machtsstrijdje.

Want je bent kennelijk in de veronderstelling dat je eisen kan stellen aan anderen en mensen kan vertellen wat en hoevaak ze wel en niet mogen doen in hun eigen tuin. Dat bemoeizuchtige gedrag is erg onaangenaam.

Je kan hoogstens VRAGEN of ze qua tijden rekening kan houden met de bedtijd van je kinderen. Meer niet. Als ze dat vervolgens niet doet, is het logisch dat je gaat kijken wat je eraan kan doen. Maar op een volwassen manier handelen en genoegen nemen met een compromis (dus niet: buurvrouw moet tegemoet komen aan al mijn eisen) is natuurlijk veel slimmer.
TO wil helemaal geen eisen stellen aan wat haar buurvrouw in de tuin doet. TO reageert op het geluid dat uit de tuin van de buurvrouw komt en waar zij last van heeft. Nogmaals, jouw vrijheid wordt begrensd door de mijne.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven