Geld & Recht alle pijlers

Gedagvaard - schrik me rot - wat nu?

17-01-2011 15:16 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd
art 5, kan je een flinke boete opleveren
Wat hebben jullie destijds ingevuld op het schadeformulier? Want daar heb je de situatie toch ook op beschreven.
artikel 5 van het burgerlijk wetboek heeft tot gevolg dat je levenslang TBS kunt krijgen voor dit vergrijp.
Ten eerste, wat een nare situatie! Kan me voorstellen dat je je machteloos voelt...

Ik ben absoluut geen expert, maar volgens mij kunnen de gevolgen van artikel 5 zijn dat je een Educatieve Maatregel Gedrag moet volgen. Dit is een driedaagse cursus, die volledig voor eigen rekening is. Maar nogmaals, ik ben echt geen expert, dus misschien is er iemand anders op het forum die er meer van weet.

Veel sterkte in ieder geval.
quote:anno1984 schreef op 17 januari 2011 @ 15:20:

artikel 5 van het burgerlijk wetboek heeft tot gevolg dat je levenslang TBS kunt krijgen voor dit vergrijp.Jij bent zeker de leukste thuis?

artikel 5 van het burgerlijk wetboek heeft tot gevolg dat je levenslang TBS kunt krijgen voor dit vergrijp.@TO... rustig maar, dit slaat nergens op.... Ga het niet eens uitleggen, gewoon negeren...
Wat hebben jullie ingevuld op het schadeformulier?

Jij zat alleen in de auto, die andere persoon ook??
was er geen politie bij en is er geen onderzoek uitgevoerd? (dit bevestigt maar weer eens dat je altijd de politie erbij moet halen)

Had de ander een bijrijder? (dan zal dat de getuige wel zijn)

Is die getuige dan ook aangevoerd op het schadeformulier?

Waarom zou je verzekering nou moeilijk gaan doen? Je bent gewoon verzekerd ook al maak je een domme fout
Heb je rechtsbijstand? Dan zou ik hun bellen..

artikel 5 van het burgerlijk wetboek heeft tot gevolg dat je levenslang TBS kunt krijgen voor dit vergrijp.Doodstraf
verwijderd
Je had inderdaad gelijk de politie er bij moeten halen.
verwijderd
verwijderd
Dit klinkt niet best..

Wat is er op het schadeformulier ingevuld?

Waarom ben je niet eerder hierover geinformeerd?

Hangen er misschien camera's waar het is gebeurd? Al is een jaar natuurlijk erg lang, misschien is dat allemaal al weg zelfs al is het opgenomen.

Heb je foto's van de schade (zowel jouw als de auto van de tegenpartij)? Wellicht dat daaraan een en ander is af te leiden. Als jij namelijk tegen hem aanrijdt denk ik dat er een andere schade en op een andere plek ontstaat dan als hij/zij tegen jou aan rijdt.

Succes.
Mijn eerste gedachte is ook:

- wat hebben jullie op het schadeformulier gezet?

mijn tweede gedachte is:

- wanneer is de getuigenis afgelegd?

Als de getuige pas na dagen een verklaring aflegt, zou het een vriendje van de andere chauffeur kunnen zijn.

Als de getuige niet vermeld staat op het schadeformulier, zou ik ervan uitgaan dat hij niet bij het ongeluk aanwezig was.

derde gedachte:

- hoe komt de verzekering erbij dat jij zwak staat?

zoek juridisch advies/een advocaat, dat zal minder duur zijn dan een 3-daagse Educatieve Maatregel Gedrag.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
verwijderd
kun je je rechtsbijstand niet inschakelen?
Zat die ander op dat moment alleen in de auto? Vraag me nu af waar die getuige ineens vandaan komt...
verwijderd
Waarom is toendertijd de politie er niet bij gehaald? Wilde jij dat niet? Of hij niet?
Wie is de aanklager? Die andere chauffeur neem ik aan? Dan kreeg hij het gewoon niet terug vd verzekering en probeert het nu zo. Dan heb jij echt wel poten om op te staan als je dit voorlegt.
verwijderd
Heb je rechtsbijstandverzekering via de ANWB?

(Als je bij hun voor pech in het buitenland vezekerd bent zit daar ook een rechtsbijstandverzekering bij)

Die hebben mij een tijd geleden echt super geholpen terwijl mijn verzekering me liet zitten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven