Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

maandag 11 november 2019 om 21:01
Bij mijn collega was een fout gemaakt en hij had te lang in een bepaalde regeling gezeten ofzoietsVGM1980 schreef: ↑06-11-2019 16:24helaas, dat gebeurd dus vaak als je ziek wordt. Ik heb 2 jaar geleden uit mijn werk vandaan een ernstig ongeluk gehad waardoor ik niet en nooit meer kan werken. De 2 jaar zijn om dus dan mogen ze je ontslaan. Dat is allemaal via de post gegaan, en ik heb verder helemaal niemand gezien en niets gekregen. Ik heb daar 10 jaar gewerkt. Van lotgenoten hoor ik niet(s?) anders.
Dus die twee jaar was om en hij moest in gesprek.
Hij kreeg even te horen dat hij wel erg duur was geweest voor de organisatie en of hij dat wel wist.
De man had al met al er twintig jaar gewerkt en was de laatste jaren ziek geweest. Ook fijn en warm en je medewerker een goed gevoel geven voor jarenlange inzet (not).

woensdag 13 november 2019 om 08:53
Vind ik ook. Wat schandalig van die hoogleraren zeg! Zij zijn toch ook ooit promovendi geweest. Ik vind het ook wel erg arrogant klinken ofzo en helemaal niet collegiaal.

woensdag 13 november 2019 om 12:35
Ik werd afgelopen weekeind zowat in staat van beschuldiging gesteld door vrienden van mijn vriend. We gingen gezamenlijk wat drinken, ik kwam met vriend mee. Vriend moest nog rijden dus die hield het bij cola. Ik had 1 wijntje en 1 frisdrank genomen. Er werd ook bittergarnituur besteld. Er werd gesplitst en het zou €18 pp worden (€36 dus samen) Wij waren dus al relatief duur uit, met onze 3 frisjes, 1 wijntje en ieder 2 hapjes van de schaal. Maar ok. Ik had alleen een briefje van €50 en legde die neer terwijl iedereen ook geld neer begon te leggen. Ik wachtte tot er genoeg lag om €30 terug te nemen, ik had dan dus €18+€2 fooi betaald. Begon er een vriendin van 1 van die vrienden te gillen dat ik zomaar geld terug stopte in mijn portomonnee, zij zou gezien hebben dat ik maar €20 neergelegd had. Ik hield vol dat ik echt €50 neergelegd had. Er lag ook nog een briefje van €50 tussen zij beweerde dat die van haar vriend was (zij betaalde uit een gezamenlijke portemonnee) en die vriend wist het niet zeker meer. Toen het geld geteld werd was er ook echt geld tekort, maar niet heel veel, zeker geen €30 (die tekort zou moeten zijn als ik wel €20 neergelegd had en €30 terug nam) ze bleef op hoge toon beweren dat ze dat echt gezien had. Ik wist niet meer wat te doen, want ik ben nieuw voor deze vrienden en heb uiteindelijk ook nog de €10 neergelegd die tekort kwam, €30 dus in totaal. En dan lag er niet eens meer fooi, dus mijn vriend heeft ook nog €10 neergelegd en we zijn weggegaan. Beide dus €30 kwijt aan dit avondje en ook nog beschuldigd van diefstal. Nu realiseer ik me dat iemand gewoon niet heeft betaald (er kwam €10 plus ongeveer €10 aan fooi tekort, ervan uitgaande dat iedereen rond de €19/€20 neergelegd zou hebben) en dat wij daarvoor betaald hebben. Gelukkig geloofde mijn vriend het wel gewoon, ookal had hij het ook niet gezien van die €50, maar ik ga nooit meer mee met zijn vrienden.
woensdag 13 november 2019 om 12:43
^^ Wat een ongelukkige situatie.. snap dat je je daar niet happy bij voelt als iemand zo stellig is en jou beschuldigd..
Ik snap alleen niet waarom jouw vriend (of jij) niet 40 heeft neergelegd (blijkbaar konden jullie het bedrag samen beter passend maken dan allebei apart). Dan had je het achteraf met hem kunnen regelen als jullie dit gescheiden/apart willen betalen.
Ik snap alleen niet waarom jouw vriend (of jij) niet 40 heeft neergelegd (blijkbaar konden jullie het bedrag samen beter passend maken dan allebei apart). Dan had je het achteraf met hem kunnen regelen als jullie dit gescheiden/apart willen betalen.

woensdag 13 november 2019 om 14:45
Niet zozeer gierig, meer hollands?
Ik ben afgelopen week geopereerd en lag op een vierpersoonskamer. Na de operatie kreeg ik een verwarmd dekentje over me heen om op te warmen. Bij terugkomst op de kamer had ik het warm zat en haalde de verpleegkundige het dekentje weg
Mijn twee kamergenoten vroegen of ze dat dekentje mee naar huis mochten want dat was zo lekker voor ‘s avonds op de bank. Ze mochten ze ook houden.
Ik was wel verbaasd dat ze dat zo vroegen.
Ik ben afgelopen week geopereerd en lag op een vierpersoonskamer. Na de operatie kreeg ik een verwarmd dekentje over me heen om op te warmen. Bij terugkomst op de kamer had ik het warm zat en haalde de verpleegkundige het dekentje weg
Mijn twee kamergenoten vroegen of ze dat dekentje mee naar huis mochten want dat was zo lekker voor ‘s avonds op de bank. Ze mochten ze ook houden.
woensdag 13 november 2019 om 15:58

woensdag 13 november 2019 om 16:14
Ja dit was een hele vervelende situatie. De rede dat vriend en ik apart betaalden weet ik eigenlijk zo snel even niet, ik had idd beter duidelijk die €50 zodat iedereen het kon zien omhoog kunnen houden en direct voor ons beide kunnen betalen. Dat hadden we idd achteraf kunnen regelen dan. Hele nare nasmaak van dit avondje, word gewoon uitgemaakt voor vrek/dief in mijn ogen.

woensdag 13 november 2019 om 16:22
Het zou mij niet verbazen als het meisje dat mij uitmaakte voor dief zelf gewoon voor 1 ipv 2 personen neergelegd heeft uit die gezamenlijke portemonnee, als je daarna dan heel hard een ander beschuldigd valt dat misschien minder op? Maar ik heb het niet gezien dus ik kan het niet hardmaken.AnAppleADay schreef: ↑13-11-2019 15:58Wat naar, LAA.
In zo'n geval neem ik altijd op hetzelfde moment als ik in leg.
Dus dan hou ik mijn 50 vast (in beeld) totdat er 30 op tafel ligt.
Maar wel heel naar dat dus iemand wist dat hij/zij niet betaald had en dan er niks van zegt als jij beschuldigd wordt.

woensdag 13 november 2019 om 16:23
Wat heeft dit met Hollands te maken?lise1985 schreef: ↑13-11-2019 14:45Niet zozeer gierig, meer hollands?
Bizar is het zeker.
Rare onbeschofte hebberige mensen zijn er overal.

Echt overal.

woensdag 13 november 2019 om 16:27
Het blijkt dat ongeveer heel Europa en vooral de Belgen veel knierteriger zijn dan Hollanders, wij blijken best genereus te zijn naar anderen toe.
https://www.ad.nl/buitenland/de-ultieme ... ~ae4d7079/
https://www.ad.nl/buitenland/de-ultieme ... ~ae4d7079/

woensdag 13 november 2019 om 16:28
Jij maakt wel wat mee elke keer weer mbt dit onderwerp.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑13-11-2019 16:22Het zou mij niet verbazen als het meisje dat mij uitmaakte voor dief zelf gewoon voor 1 ipv 2 personen neergelegd heeft uit die gezamenlijke portemonnee, als je daarna dan heel hard een ander beschuldigd valt dat misschien minder op? Maar ik heb het niet gezien dus ik kan het niet hardmaken.
En je zou inderdaad bijan denken dat het de schreeuwlelijk was. Of haar vriend.

woensdag 13 november 2019 om 16:36
Ik zou idd liever niet zo’n verhaal hebben om te posten, tis eigenlijk gewoon triest dat zulke mensen bestaan.
Dat bedenk je toch ook niet van te voren als je gezellig wat gaat drinken dat zoiets kan gebeuren, bah.
woensdag 13 november 2019 om 16:54
Lidl’s-Annie-Aardbei, in situaties dat ik geld terug moet pakken, dan geef ik altijd even hardop aan dat ik x bedrag inleg en er x bedrag uithaal. Geen idee waarom, waarschijnlijk omdat anderen dat ook deden? Dit is trouwens meer in setting met onbekenden zoals bij een rondreis. Dus dan ken je elkaar ook niet zo goed.
Naar dat zoiets je overkomen is!
Naar dat zoiets je overkomen is!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 13 november 2019 om 17:14
Hollandse zuinigheid? Ach, geen idee. Ik dacht alleen maar dat fleece-dekentjes helemaal niet zo duur zijn.Lucifer2018 schreef: ↑13-11-2019 16:23Wat heeft dit met Hollands te maken?
Bizar is het zeker.
Rare onbeschofte hebberige mensen zijn er overal.![]()
Echt overal.

woensdag 13 november 2019 om 18:30
Volgens mij bestempelde ik het ook niet per se als gierigVlinder1963 schreef: ↑13-11-2019 18:28Dat heeft niets met hollands te maken, de Nederlandse burger is zo gierig niet.
Zuinig misschien maar gierig zeker niet.
woensdag 13 november 2019 om 21:24
Toen ik een paar dagen na een bevalling wegens complicaties naar het ziekenhuis toe moest voor een dagopname nam de kraamhulp (die mee was om baby te verzorgen en bij mij te brengen tussen het gedoe door) alle flesjes en slangetjes mee die voor het kolven gebruikt werden.
Vanwege de gebruikte pijnstilling kon ik die dag niet voeden
Ik vond de best gek maar de verpleging helemaal niet. Ze zeiden dat zij het zoieso zouden weggooien.
Later toen ik weer ging werken en zelf zo'n setje kocht snapte ik de kraamhulp wel: kostte makkelijk €50 bij elkaar. (was wel medela ipv gewoon doorzichtig)
Zij had alles afgewassen en in een keukenkastje gezet dus nu had ik dubbel, was wel handig.
Misschien werkt het met dat soort dekentjes ook zo? Dat ze die maar eenmalig gebruiken in het ziekenhuis en allang blij zijn als het vaker gebruikt wordt?
Ik vond de best gek maar de verpleging helemaal niet. Ze zeiden dat zij het zoieso zouden weggooien.
Later toen ik weer ging werken en zelf zo'n setje kocht snapte ik de kraamhulp wel: kostte makkelijk €50 bij elkaar. (was wel medela ipv gewoon doorzichtig)
Zij had alles afgewassen en in een keukenkastje gezet dus nu had ik dubbel, was wel handig.
Misschien werkt het met dat soort dekentjes ook zo? Dat ze die maar eenmalig gebruiken in het ziekenhuis en allang blij zijn als het vaker gebruikt wordt?

donderdag 14 november 2019 om 07:28
Dat lijkt me niet de bedoeling dat mensen die dekentjes mee krijgen erg vreemd .lise1985 schreef: ↑13-11-2019 14:45Niet zozeer gierig, meer hollands?
donderdag 14 november 2019 om 07:40
In ziekenhuizen is het inderdaad vaak regel dat bepaalde dingen maar voor 1 patiënt gebruikt mogen worden. Omdat ze bv niet volgens de regels schoon te krijgen zijn voor de volgende. Dan krijg je het dus soms gewoon mee._Aphia_ schreef: ↑13-11-2019 21:24Toen ik een paar dagen na een bevalling wegens complicaties naar het ziekenhuis toe moest voor een dagopname nam de kraamhulp (die mee was om baby te verzorgen en bij mij te brengen tussen het gedoe door) alle flesjes en slangetjes mee die voor het kolven gebruikt werden.
Ik kreeg na bevalling ook de billendoekjes en tube vaseline mee, plus twee kleine flesjes. Die werden anders weggegooid, dus dit was beter. Ik vind het wel een manier om geen onnodige kosten te maken (hergebruik is duurder door moeilijke sterilisatie) maar ook niet enorm veel te verspillen.
Overigens kan ik me dan weer niet voorstellen dat dekentjes hier ook onder vallen. En inderdaad, die dingen kosten drie euro bij Ikea/action etc.

donderdag 14 november 2019 om 09:08
Het was ook niet dat ze zo mooi waren, voor zover ik het me nog herinner. Ik ging er ook vanuit dat die gewoon gewassen worden en hergebruikt.nausicaa schreef: ↑14-11-2019 07:40In ziekenhuizen is het inderdaad vaak regel dat bepaalde dingen maar voor 1 patiënt gebruikt mogen worden. Omdat ze bv niet volgens de regels schoon te krijgen zijn voor de volgende. Dan krijg je het dus soms gewoon mee.
Ik kreeg na bevalling ook de billendoekjes en tube vaseline mee, plus twee kleine flesjes. Die werden anders weggegooid, dus dit was beter. Ik vind het wel een manier om geen onnodige kosten te maken (hergebruik is duurder door moeilijke sterilisatie) maar ook niet enorm veel te verspillen.
Overigens kan ik me dan weer niet voorstellen dat dekentjes hier ook onder vallen. En inderdaad, die dingen kosten drie euro bij Ikea/action etc.

donderdag 14 november 2019 om 09:49