Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
Vanielje schreef:
03-12-2025 16:40
Inderdaad. Je zet alleen je baan, je vaste inkomen en je toekomstige promotiekansen op het spel.
Als dat het gevolg is van mijn opmerking, dan wíl ik niet eens meer voor ze werken!
Ik mag hopen dat ze het vlees, met het schaamrood op de kaken, snel op een groot bord leggen voor die assistenten! (Omdat ze zich niet gerealiseerd hadden dat die nog niet gegeten hadden).
dianaf schreef:
03-12-2025 16:04
Echt? Het zijn toch geen mensen die ik je kent?
Ja…. Moet ik ze daar persoonlijk voor kennen dan? Dat Nederland bekend staat om z’n gierigheid vind ik beschamend.
Lieke321 schreef:
03-12-2025 18:50
Ja…. Moet ik ze daar persoonlijk voor kennen dan? Dat Nederland bekend staat om z’n gierigheid vind ik beschamend.

:yawnee:
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Vanielje schreef:
03-12-2025 16:40
Inderdaad. Je zet alleen je baan, je vaste inkomen en je toekomstige promotiekansen op het spel.
Je hoeft niet meteen van leer te trekken he. Mijn gehele team zou meteen zeggen “oh jongens, laten we vooral ook wat opzij zetten voor de medewerkers achter het buffet, die hebben nog niet eens gegeten.”
Knappe leidinggevende die dan nog vol zou houden en als hij dat wel doet wil ik daar niet werken.
Harba lorifa
Ginevra schreef:
03-12-2025 22:14
Je hoeft niet meteen van leer te trekken he. Mijn gehele team zou meteen zeggen “oh jongens, laten we vooral ook wat opzij zetten voor de medewerkers achter het buffet, die hebben nog niet eens gegeten.”
Knappe leidinggevende die dan nog vol zou houden en als hij dat wel doet wil ik daar niet werken.
Dit ja. Of doen alsof je onnozel bent en die lappen vlees in folie bekijken en luidkeels kwelen dat het toch zo tof van Joop is dat hij alvast eten apart houdt voor de arme lui achter het buffet die nog niets hebben gehad.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Lieke321 schreef:
03-12-2025 18:50
Volgens mij staan meerdere landen bekend om borden volladen tijdens all inn vakanties om vervolgens de helft te laten staan.
Ja, maar hollanders staan bekend om hun zuinigheid en graai cultuur.
Helaas is dat zo. Vraag maar eens een willekeurige duitser of spanjaard.

Zelf uit het zuiden van het land.
Ik reken het hier niet tot holland. We zijn nederlanders, limburgers, bourgondiers. (Krijg nu vast een bak shit over me heen, naar hey, eerlijk, de meesten vinden dat dat "achterlijke" limburg er toch niet echt bij hoort).

Wel een hollandse collega hier (goh, lijkt wel stigmatiserend), die zich zonder schaamte 4 (!) Stukken taart naar binnen werkt als er getrakteerd wordt.
En dat terwijl er dan collega's zijn die nog niks hebben gehad.

*je eten wat over blijft bij een restaurant laten inpakken vind ik niet gierig, maar normaal. Ik ben tegen verspilling. Het is betaald en wordt anders weg gegooid. Gelukkig wordt dat hier in restaurants vaak vanzelf al aangeboden.
Zo'n restaurant moet immers ook betalen voor hun afval.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
04-12-2025 08:31

Ik reken het hier niet tot holland. We zijn nederlanders, limburgers, bourgondiers. (Krijg nu vast een bak shit over me heen, naar hey, eerlijk, de meesten vinden dat dat "achterlijke" limburg er toch niet echt bij hoort).

Wel een hollandse collega hier (goh, lijkt wel stigmatiserend), die zich zonder schaamte 4 (!) Stukken taart naar binnen werkt als er getrakteerd wordt.

*je eten wat over blijft bij een restaurant laten inpakken vind ik niet gierig, maar normaal. Ik ben tegen verspilling. Het is betaald en wordt anders weg gegooid. Gelukkig wordt dat hier in restaurants vaak vanzelf al aangeboden.
Ik herken het wel en niet tegelijkertijd. Meerdere stukken taart naar binnen werken terwijl anderen nog niet gehad hebben, heb ik nooit meegemaakt. Wel dat mensen het aangeboden kregen, "het moet op".
Maar als er iets gratis uitgedeeld werd, waren sommigen er als de kippen bij. Als je dan niet meewilde omdat het iets was wat je toch niet gebruikte, werden ze nog boos ook. Of mensen die dan vroegen bij de uitdelers of ze ook voor hun collega's mee mochten nemen en dan alles zelf hielden.

M'n ouders doen het trouwens ook, als er op straat iets uitgedeeld wordt gaan ze ook meerdere keren langs. Daarna geven ze dan alles aan de kinderen, dat dan weer wel.
Lemon_Pledge schreef:
04-12-2025 06:23
Volgens mij staan meerdere landen bekend om borden volladen tijdens all inn vakanties om vervolgens de helft te laten staan.
Precies. Zie dat wel bij meer mensen dan alleen Nederlanders.
Larosa schreef:
03-12-2025 16:38
Dit vind ik niet eens gierig meer.. maar gewoon ontzettend ongemanierd. Als je alleen aan je eigen maag denkt en de lekkerste stukken stiekem mee naar huis smokkelt als éen of andere uitgehongerde hyena, ga je echt ver in je vraatzucht.

Ik ben weleens gierig genoemd omdat ik mijn eten niet op kreeg en vroeg om een doggybag. Dat vond degene waar ik mee was niet kunnen… maar echt? je betaalt er toch voor en niemand wordt er beter van als het eten in de kliko belandt.
Nou idd zeg, gewoon sneu !
Maar een doggybag vragen vind ik juist een compliment voor de kok, ik kan niet altijd alles op eten en dan vind ik het zo zonde dat het zomaar weggegooid wordt.
Kreeg de laatste keer uit eten nog een compliment dat ik om een doggybag had gevraagd, die mevrouw begreep mij; )
En ik heb de volgende dag ook nog lekker gegeten.
.
Binnen onze buurtorganisatie zijn er regelmatig bijeenkomsten zoals paas of kerst viering.
Er blijft altijd wel wat over. Broodjes, vla, koude schotel.
1 bestuurslid zegt van tevoren vaak al: "ik koop die en die vla, want als die over blijft kan ik die meenemen, lust mijn man ook". Zo vreselijk vind ik dat.
Ze verdeelt het al, als het nog op tafel staat " thanx, wil jij ook van die broodjes mee naar huis?".
Ik wil dus helemaal niks mee naar huis. Vind het een beetje vies omdat het de hele avond op de tafels heeft gestaan.
Als ze dan toch voor mij inpakt, dan geef ik dat altijd de kantinejuffrouw, van wie ik weet dat ze niet veel heeft.
Dat bestuurslid zelf heeft n.l. financieel niets te klagen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ik vind het aso gedrag waarbij het slechtste van de mens naar boven komt. Het woord gratis doet iets met sommige mensen. En als we de hongerwinter hadden meegemaakt, oke, maar dat hebben de meesten van ons niet. Zit het misschien in de genen?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
thanx schreef:
04-12-2025 08:56
Binnen onze buurtorganisatie zijn er regelmatig bijeenkomsten zoals paas of kerst viering.
Er blijft altijd wel wat over. Broodjes, vla, koude schotel.
1 bestuurslid zegt van tevoren vaak al: "ik koop die en die vla, want als die over blijft kan ik die meenemen, lust mijn man ook". Zo vreselijk vind ik dat.
Ze verdeelt het al, als het nog op tafel staat " thanx, wil jij ook van die broodjes mee naar huis?".
Ik wil dus helemaal niks mee naar huis. Vind het een beetje vies omdat het de hele avond op de tafels heeft gestaan.
Als ze dan toch voor mij inpakt, dan geef ik dat altijd de kantinejuffrouw, van wie ik weet dat ze niet veel heeft.
Dat bestuurslid zelf heeft n.l. financieel niets te klagen.
Jij ziet liever dat het wordt weggegooid? Zolang de collega het broodje en vla niet uit je mond kijkt vind ik het juist goed dat ze het niet verspilt.
Ugli schreef:
04-12-2025 09:12
Jij ziet liever dat het wordt weggegooid? Zolang de collega het broodje en vla niet uit je mond kijkt vind ik het juist goed dat ze het niet verspilt.
eens. wie het "een beetje vies" vindt hoeft niets mee te nemen, maar prijs in ieder geval dat anderen wél tegen verspilling zijn.
En doooooor!
Sierlijk schreef:
04-12-2025 09:05
Ik vind het aso gedrag waarbij het slechtste van de mens naar boven komt. Het woord gratis doet iets met sommige mensen. En als we de hongerwinter hadden meegemaakt, oke, maar dat hebben de meesten van ons niet. Zit het misschien in de genen?
Ik heb gezien bij mensen die net na de oorlog zijn geboren dat ze heel erg beschermend zijn en snel het bord eten wat ze hebben opeten.
Maar niet dat ze alles mee willen nemen.
Nee alleen dit is mijn bord en daar blijft iedereen vanaf.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
thanx schreef:

Ik hoor (hoorde) het juist vooral over Russen bij all inclusive vakanties. Borden vol scheppen, 3 happen nemen en de rest laten staan.
Dan vind ik de Nederlanders die broodjes van het ontbijtbuffet meesmokkelen voor de lunch toch een andere categorie.
Ginevra schreef:
Precies, dat is helemaal netjes en gezellig.
Ginevra schreef:
In deze situatie stond ik achter het buffet. De uren kreeg ik gewoon betaald hoewel het eigenlijk mijn werk niet was, daar ging het niet om.

Gelukkig kon ik een halfjaar later doorstromen naar een betere functie bij een bedrijf waar ik niet als meubelstuk werd behandeld.
thanx schreef:

Gek. Ik woon in Holland en herken dat totaal niet. Lijkt bijna wel alsof de gekke Hollanders naar Limburg verhuizen.
graaicultuur is er overal. Als er van die bakken zijn in de uitverkoop met graaiende mensen die over elkaar heen buitelen vermijd ik die. En dat is echt niet alleen maar in Nederland/met Nederlanders. En eigenlijk boeit het mij vrij weinig, ze gaan hun gang maar. Enige inhalerige waar ik niet van hou, is je bord volstouwen omdat het gratis is en dan 3 kwart laten staan. Of als iemand jarig is en zegt te trakteren je volgooien met de duurste drankjes.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
pepexx schreef:
03-12-2025 16:34
Trek je mond open dan.
Daarnaast vind ik het ook de eigen verantwoordelijkheid van de mensen achter het buffet om zelf ook te gaan eten.
Daar maak je gewoon even tijd voor
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
04-12-2025 13:21
Daarnaast vind ik het ook de eigen verantwoordelijkheid van de mensen achter het buffet om zelf ook te gaan eten.
Daar maak je gewoon even tijd voor
De mensen achter het buffet behoorden niet tot de genodigden. Dat buffet was er dus niet voor ons.
Vanielje schreef:
04-12-2025 13:34
De mensen achter het buffet behoorden niet tot de genodigden. Dat buffet was er dus niet voor ons.
Oh, dat had ik zo niet begrepen. Excuus
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
04-12-2025 14:04
Oh, dat had ik zo niet begrepen. Excuus
Dat geeft niet. Wat ik niet schrijf kun jij niet lezen :)
Over graaien gesproken: ik herinner me de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf.
Ik ben er een keer geweest, maar stond binnen 5 minuten weer buiten. Vreselijk!
Duwen, trekken, in bakken graaien, koopjes grissen uit handen van anderen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven