Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 1542 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
nausicaa schreef:
22-04-2025 17:26
Dat hangt nogal van de oppas af. Dit klinkt meer als een vervangende kinderopvang, door een volwassene, met (voor zover ik weet) pedagogische achtergrond. Dan is het een belachelijk bedrag. Is het je 15 jarige buurmeisje die een paar uur televisie komt kijken met boven een goed doorslapend slapend kind, dan vind ik het een heel ander verhaal.
Ah, zie? Dit gekniert bedoel ik nou :lol:

Je laat iemand de verantwoordelijkheid over je liefste bezit maar het mag niks kosten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
LemoosGaatDoor schreef:
22-04-2025 15:20
Ja hè. Dertig jaar geleden als puber kreeg ik al 7,50 in guldens. Met chips. En dat was oppassen op twee kinderen die al zindelijk waren, zelf hun tanden konden poetsen en pyjama aantrekken.

Ja, ik ook. Of de kinderen sliepen al en ik hoefde er alleen maar te zijn in geval van wakker worden wat zelden tot nooit gebeurde.
Buiten de brutale vraag of je wilde oppassen die ik ook overigens zou weigeren.. is het bedrag idd laag. Wel grappig dat iedereen er over valt terwijl ik als gastouder ( ben nu paar jaar gestopt) dus ook maar 5 euro kreeg per kind. Ik had een zelfstandige opvangruimte dus niet in de huiskamer. Kon wel meer vragen natuurlijk maar dan prijsde ik me uit de markt. Normaal was tussen 4,75 en 5,25. Misschien dat het nu iets meer is wat je krijgt maar dat valt dus echt tegen. Het is dat ik altijd iedere dag vol zat dat ik een leuk bedrag er aan over hield. ( meer dus dan ik in loondienst had als PM-er)

Maar daar ging het niet over…hier die vraag ook wel eens gehad…want ik had toch al zoveel kinderen en dan kon die van hem er toch ook wel af en toe bij….oh en nee hij ging niet inschrijven bij het gastouderburo….want het was maar voor af en toe. Nou mooi niet dus…regels zijn regels..vond hij heel vreemd. Leek hem reuze handig zo;n buuf waar je je kind wanneer het je uitkomt komt dumpen.
love2dance schreef:
22-04-2025 18:02
Buiten de brutale vraag of je wilde oppassen die ik ook overigens zou weigeren.. is het bedrag idd laag. Wel grappig dat iedereen er over valt terwijl ik als gastouder ( ben nu paar jaar gestopt) dus ook maar 5 euro kreeg per kind. Ik had een zelfstandige opvangruimte dus niet in de huiskamer. Kon wel meer vragen natuurlijk maar dan prijsde ik me uit de markt. Normaal was tussen 4,75 en 5,25. Misschien dat het nu iets meer is wat je krijgt maar dat valt dus echt tegen. Het is dat ik altijd iedere dag vol zat dat ik een leuk bedrag er aan over hield. ( meer dus dan ik in loondienst had als PM-er)

Maar daar ging het niet over…hier die vraag ook wel eens gehad…want ik had toch al zoveel kinderen en dan kon die van hem er toch ook wel af en toe bij….oh en nee hij ging niet inschrijven bij het gastouderburo….want het was maar voor af en toe. Nou mooi niet dus…regels zijn regels..vond hij heel vreemd. Leek hem reuze handig zo;n buuf waar je je kind wanneer het je uitkomt komt dumpen.
Ik wist dat gastouders weinig verdienden omgerekend per kind. Maar dan moeten mensen wel een minimum aantal uren afnemen denk ik? Anders leg je er toch geld op toe met al die luiers, doekjes, knutselspullen, kindermeubilair en schoonmaak.
LemoosGaatDoor schreef:
22-04-2025 18:16
Ik wist dat gastouders weinig verdienden omgerekend per kind. Maar dan moeten mensen wel een minimum aantal uren afnemen denk ik? Anders leg je er toch geld op toe met al die luiers, doekjes, knutselspullen, kindermeubilair en schoonmaak.
Nee geen minimum aantal uren per maand. Maar goed die regels kan je ook zelf bepalen natuurlijk. Om die reden heb ik ook wel mensen geweigerd. Die wilden dan flexibel een dag in de week. Ene week misschien niet …andere week 2 x. Maar als gastouder houd dat in dat je dan eigenlijk 2 plaatsen per week vrij moet houden want je kan niet zo schuiven als dat je dat kan op een groep op Kdv..
luiers/ doekjes liet ik idd zelf meenemen omdat ik er anders op toelegde. Mijn man noemde het wel eens dure hobby maar dat viel wel mee hoor. Ze kregen van mij ook altijd een kadootje met verjaardagen en sint. Maar je werkt lange dagen ( van 7 tot 1800/1900) en als je het dan per uur rekent wat je overhoud is het idd niet veel. Maar ik mis het nog steeds , moest wegens gezinsomstandigheden stoppen anders had ik het nu nog gedaan.
Lady*Voldemort schreef:
22-04-2025 17:28
Ah, zie? Dit gekniert bedoel ik nou :lol:

Je laat iemand de verantwoordelijkheid over je liefste bezit maar het mag niks kosten.
Tja, als die verantwoordelijkheid toch grotendeels tv kijken of huiswerk maken is, en dat bezit gewoon ligt te slapen, dan wel ja. En als er echt iets is, dan bellen ze je. Iemand noemde het hier ‘meer een soort fysieke babyfoon’, en dat is best een aardige omschrijving voor die gevallen. Ik heb zelf ook jaren opgepast, en vond het met makkelijke kinderen altijd makkelijk verdiend geld.
nausicaa schreef:
22-04-2025 19:04
Tja, als die verantwoordelijkheid toch grotendeels tv kijken of huiswerk maken is, en dat bezit gewoon ligt te slapen, dan wel ja. En als er echt iets is, dan bellen ze je. Iemand noemde het hier ‘meer een soort fysieke babyfoon’, en dat is best een aardige omschrijving voor die gevallen. Ik heb zelf ook jaren opgepast, en vond het met makkelijke kinderen altijd makkelijk verdiend geld.
Diegene is verantwoordelijk voor jouw kinderen en moet zichzelf in jouw huis bezighouden tot jij thuis bent. Echt gierig om je daar voor een paar euro van af te willen maken "want zij/hij kijkt lekker tv".
Mijn puberdochter krijgt 8 euro per uur voor oppassen op 1 kindje. Gelukkig gaan de meeste ouders wel met hun tijd mee.
Als je meent de oppas met €4.50 af te schepen mis je er wel een paar… :bonk:

Hier ook een gierige actie. Ik had op Vinted een jurkje voor mijn kind gekocht voor £7. Was er op voorhand al blij mee. Een dag later cancelled de verkoper de transactie, want ze dacht dat dit soort jurkjes ook wel voor meer te kunnen slijten. Ik vroeg haar hoeveel ze dacht te kunnen vangen. Ze zei dat ze hem opnieuw zou aanbieden voor £35, maar gunde hem mij nu voor £30 :facepalm: . Ik heb bedankt (en vermoed dat ze hem voor die prijs echt niet kwijtraakt). Wat een armoede…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
23-04-2025 07:32

Hier ook een gierige actie. Ik had op Vinted een jurkje voor mijn kind gekocht voor £7. Was er op voorhand al blij mee. Een dag later cancelled de verkoper de transactie, want ze dacht dat dit soort jurkjes ook wel voor meer te kunnen slijten. Ik vroeg haar hoeveel ze dacht te kunnen vangen. Ze zei dat ze hem opnieuw zou aanbieden voor £35, maar gunde hem mij nu voor £30 :facepalm: . Ik heb bedankt (en vermoed dat ze hem voor die prijs echt niet kwijtraakt). Wat een armoede…
Zou zoiets wel melden bij Vinted. Verkocht is verkocht. Had ze maar eerst na moeten denken.
Baggal schreef:
23-04-2025 07:32
Het jeugdloon voor een 15 jarige is 4.22.
Maargoed uiteindelijk is het een kwestie van vraag en aanbod.
love2dance schreef:
22-04-2025 18:24
Nee geen minimum aantal uren per maand. Maar goed die regels kan je ook zelf bepalen natuurlijk. Om die reden heb ik ook wel mensen geweigerd. Die wilden dan flexibel een dag in de week. Ene week misschien niet …andere week 2 x. Maar als gastouder houd dat in dat je dan eigenlijk 2 plaatsen per week vrij moet houden want je kan niet zo schuiven als dat je dat kan op een groep op Kdv..
luiers/ doekjes liet ik idd zelf meenemen omdat ik er anders op toelegde. Mijn man noemde het wel eens dure hobby maar dat viel wel mee hoor. Ze kregen van mij ook altijd een kadootje met verjaardagen en sint. Maar je werkt lange dagen ( van 7 tot 1800/1900) en als je het dan per uur rekent wat je overhoud is het idd niet veel. Maar ik mis het nog steeds , moest wegens gezinsomstandigheden stoppen anders had ik het nu nog gedaan.
Ik wist dat het geen vetpot was, maar dit is best wel erg...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Merel90 schreef:
23-04-2025 08:57
Het jeugdloon voor een 15 jarige is 4.22.
Maargoed uiteindelijk is het een kwestie van vraag en aanbod.
Lemoos valt niet meer onder het jeugdloon natuurlijk. En daarbij geef je een oppas wel een redelijke vergoeding: ook als die wel 15 is. Onze 17 jarige oppas krijgt £7-8 en dat ronden we naar boven af.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Daar heb je gelijk in, maar sowieso vind ik het vreemd om een volwassene met kind te vragen om op te passen. Wat ik hier veel zie is dat volwassenen elkaar helpen ipv met geld schuiven in deze gevallen.
Merel90 schreef:
23-04-2025 11:30
Daar heb je gelijk in, maar sowieso vind ik het vreemd om een volwassene met kind te vragen om op te passen. Wat ik hier veel zie is dat volwassenen elkaar helpen ipv met geld schuiven in deze gevallen.
Die kennen elkaar dan. Ik ken deze man niet.
Merel90 schreef:
23-04-2025 11:30
Incidenteel zou ik ook wel kunnen oppassen, maar als het structureel is, vind ik het een ander verhaal. Zo had mijn dochter 3 weken paasvakantie. Op dit moment werk ik niet (ik sta op stand-by voor een cliënt) en heb de nodige speel-verzoeken gehad van ouders die wel moesten werken en mijn situatie kende. Daar vraag ik uiteraard geen geld voor en is bovendien gezellig voor mij kind. Zou iemand mij vast pinnen om gratis op te passen iedere week op een vaste dag voor een bepaalde (langere) periode dan zou ik het wel netjes vinden als iemand een vorm van vergoeding aanbiedt. Of ik dat dan zou accepteren is weer een ander verhaal (ik vermoed van niet).
LemoosGaatDoor schreef:
22-04-2025 16:54
Ik werk maar tien uur. Dus in de ogen van de buurt ben ik ‘altijd thuis’.
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe hij reageerde op jouw uitlachen?
Frankly my dear, I don"t give a damn

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven